۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۸, جمعه

فرانسه: رژیم تهران در انفجارهای اخیر عراق دست داشته

ایرنا: سخنگوي وزارت خارجه فرانسه از پاسخ شفاف به سوال ايرنا در مورد اظهارات اخير خود درباره انفجارهاي عراق طفره رفت.
اين سخنگو پيش از اين در روز دوشنبه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه تلاش كرده بود رابطه‌اي بين انفجارهاي اخير عراق با خواستها و تلاش جمهوری اسلامی براي كسب موقعيت بهتر در مذاكرات با آمريكا را تداعي كند، بطور غيرمستقيم چنين القاء كرد كه گويا جمهوری اسلامی در ايجاد اين اقدامات تروريستي در عراق نقش داشته است.
خبرنگار ياد شده پرسيده بود: آيا فرانسه با توجه به سه هفته خونين در عراق، رابطه‌اي ميان افزايش و ازسرگيري خشنونت‌ها درعراق از يك سو و خواست رژیم تهران مبني بر افزايش كارت‌هاي خود در مذاكرات هسته اي با غرب از سوي ديگر نمي‌بيند؟
سخنگوی فرانسوی در پاسخ به اين سوال گفته بود: فرانسه از هر فرصتي استفاده كرده و از رژیم تهران مي‌خواهد تا براي ايجاد ثبات در منطقه تلاش كند.
ايرنا در سوالي از سخنگوي وزارت خارجه فرانسه خواست تا موضع دولت فرانسه در خصوص وقايع اخيرعراق و نقش جمهوری اسلامی را كه وي به طور ضمني در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مطرح كرده بود، بطور شفاف بيان كند اما سخنگوي دستگاه ديپلماسي فرانسه با طفره رفتن از پاسخ شفاف، بار ديگر جمله قبلي خود را تكرار كرد و تاكيد كرد: ما تمام جنبه‌هاي روابطمان با رژیم تهران را با ويژگي هايش مد نظر قرار مي‌دهيم.
13 از عوامل رژيم تهران در عراق دستگير شدند
تلويزيون الشرقيه به نقل از پليس عراق اعلام كرد 13 تن از اعضاى گروههاى ويژه وابسته به رژيم تهران را پس از اطمينان از وابستگى آنها به القاعده و اينكه در ايران آموزش ديده اند، در ديوانيه دستگير شدند.
به گفته پليس عراق، اين 13 نفر از طراحان انفجارهاى دو هفته اخير در بغداد هستند كه بالاترين آمار انفجار در سال جارى میلادی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر