۱۳۸۸ تیر ۱۲, جمعه

گزارشگران بدون مرز: مرتضوی جلاد تهران

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازشهرزاد،گزارشگران بدون مرز طی اطلاعیه‌ای در روز 10 تیر تحت عنوان "مرتضوی، جلادی که در تهران فرمان می‌دهد کیست؟" وی را معرفی کرده‌اند.
در این اطلاعیه آمده است: "مرد اجرایی سرکوب کنونی روزنامه‌نگاران و معترضان دستگیر شده در تهران، سابقه‌ای سیاه در نقض حقوق بشر دارد.
از تاریخ 23 خرداد سعید مرتضوی، دادستان تهران، سرکوب را در تهران مدیریت می‌کند. برای ماموران وزارت اطلاعات و ضابطین دادستانی، حکم دستگیری هر کس را که "مشکوک" تلقی کنند، صادر می نماید. پرونده‌ها را آماده و اتهامات بازداشت‌شدگان را مشخص و بازجویی‌ها را هدایت می‌کند. بنابر گذشته‌اش ما می‌دانیم که دادستان فعالانه در بازجویی‌ها شرکت و مداخله دارد."
"سعید مرتضوی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان میبد متولد شده است... او برای ورود به دانشگاه بسیجی شد و توانست بدون کنکور با سهمیه بسیج به دانشگاه نفت آزاد واحد تفت راه یابد.
از سال ۱۳۶۵ بعنوان دادیار کارش را در دستگاه قضایی آغاز کرد... وی خیلی سریع دریافت راه صعود مدارج برای کسی چون او نزدیک شدن با "موتلفه اسلامی" است که دستگاه قضایی را در اختیار داشت. به تهران آمد و از سال ۱۳۷۳ در معاونت سیاسی دستگاه قضایی به کار گرفته شد... اما –قاضی مرتضوی- شدن او به دوران آغاز اصلاحات برمی‌گردد و نقش اصلی ای که در پائیز کردن ِ - بهار مطبوعات - بازی کرد. ریاستش در شعبه ۱۴۱۰ که - دادگاه مطبوعات- خوانده می‌شد، وی را با توقیف صدها روزنامه و بازداشت ده‌ها روزنامه‌نگار بعنوان جلاد مطبوعات معروف کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر