۱۳۸۸ تیر ۱۲, جمعه

آینده مبهم ایمانداران مسیحی در جریان حوادث اخیر ایران

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، ایران این روزها با جمعیت رو‌به‌رشدی از معترضین نتایج انتخابات اخیر مواجه است که با پیروزی محمود احمدی‌نژاد پایان یافت.!

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که حامیان میر‌حسین موسوی به نشان اعتراض، مدام به خیابان‌های تهران می‌ریزند و همزمان، دولت پوشش خبری این وقایع را از سوی رسانه‌ها به شدت منع می‌کند.ولی مسیحیان خارج از کشور نیزبا پیوستن به وب‌سایت‌هایی از قبیل Twitter یا Facebook به آخرین خبرهای ایران دسترسی دارند.

مؤسسه مسیحی "درهای باز" از طریق روابط خود با داخل ایران، دریافت که نتایج شمارش آراء باطل بوده و با این وضع، صحت دموکراسی که دولت از آن دم می‌زند، زیر سؤال است.

یکی از مسیحیان ایرانی با نام مستعار داریوش، از شیراز گزارش می‌دهد: "من در حول و حوش محل زندگی خودم، دیگر نشانی از کشمکش یا تظاهرات نمی‌بینم؛ از سوی دیگر خبری از جشن پیروزی هم نیست. گویا خیابان‌ها از وجود افرادی که اخیراً می‌دیدیم، زدوده شده. اما مدرکی که ثابت می‌کند هنوز هم در شیراز مشکلاتی در این زمینه هست، وجود مأمورهای امنیتی در سطح وسیع و پرواز مداوم هلیکوپترهای ارتش بر فراز آسمان شهر است. البته این را هم بگویم که من اخیراً فقط در محله خودم رفت و آمد داشته‌ام و چیزی که تعریف می‌کنم، وضع کلی شهر را بیان نمی‌کند."اما در مناطق دیگر همین شهر، وضع وخیم‌تر از آن چیزی است که داریوش می‌گوید: "دوستانم می‌گویند افراد بسیاری را در سطح شهر دیده‌اند که دستگیر شده‌اند و دختران و پسران زیادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. یکی از دوستانم که در نزدیکی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کند، می‌گوید در ساعت‌های اولیه صبح صدای داد و جیغ و شلیک گلوله شنیده است. تظاهرکنندگان جوان در شیراز با شعارهای خود، احمدی‌نژاد را یک دیکتاتور خوانده و فریاد می‌زدند: ما دولت زور نمی‌خواهیم! ایشان هم‌چنین خطاب به نیروهای امنیتی، ایشان را دزد آراء ملت و هم‌چنین خائن به کشور خواندند.

به گفته یکی از دوستانم، افرادی در میان نیروهای امنیتی که خود از طرفداران میرحسین موسوی بودند، می‌گفتند: بیچاره شدیم!"داریوش در ادامه افزود: "اکثر افرادی که من در طی این چند روز با ایشان صحبت کردم، روند انتخابات را تقلب دانسته و نتایج را به هیچ عنوان قبول ندارند. یکی از دوستان خانوادگی ما که در محله شاه‌چراغ (محله غالباً مذهبی شهر) زندگی می‌کند، می‌گفت حتی اینجا هم رأی اکثر مردم موسوی بود.

کارل مولر از سازمان " درهای باز" وقایع اخیر ایران را به واقعه میدان تینانمن در چین که ۲۰ سال پیش رخ داده بود، تشبیه کرد: "دولت چین در آن زمان برخورد بسیار خشنی با تظاهرات مردمی داشت. اما آن شدت فشار، بیشترین احیای روحانی را به کلیساهای چین آورد."

به گزارش MNNonline، "سخنگوی موسسه درهای باز" آقای جان فاکس تصریح کرد که رأی اکثر مسیحیان کشور، آقای موسوی بوده و بنابراین ایشان امیدوارند تا انتخابات تازه‌ای صورت بگیرد: "نمی‌توانیم زیاد کلی‌گویی کنیم و مشاهدات خود را به تمام مسیحیان کشور نسبت دهیم، ولی ما از ۲۹ مسیحی در تهران، شیراز و اصفهان سؤال کردیم و رأی همه آنها، میرحسین موسوی بود. یکی از این افراد گفت: بد بهتر از بدتر است. موسوی هم وعده آزادی مذهب بیشتر داده؛ ما هم با امید به اینکه دروغ نگفته باشد، به او رأی خواهیم داد."

مولر جریانات اخیر را نقطه‌ای حساس و اساسی در تاریخ ایران و هم‌چنین آینده ایماندارانی دانست که داخل کشور زندگی می‌کنند و به اهمیت دعا برای این عده اشاره کرد: "یکی از همکاران ما که در ایران است می‌گفت: در حال حاضر نمی‌دانیم این فشارها چه تأثیری بر کلیسا خواهد گذاشت. هر دوی این‌ها می‌تواند باشد: افزایش فشار برای کنترل بیشتر، یا جلب اعتماد مردم با آزادی دادن بیشتر. به هرحال حقیقت این است که باید صبر کنیم و ببینیم سرانجام داستان چه خواهد شد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر