۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

حضور جنجال برانگیز صفار هرندی در جمع دانشجویان

روزنامه سرمایه : عصر دیروز بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران به جای حضور در سر کلاس، راهی سالن اجتماعات دانشکده فنی شدند تا در سلسله نشست های بسیج دانشجویی این دانشکده با موضوع «تبارشناسی احزاب حاضر در انتخابات و ریشه یابی حوادث پس از آن» شرکت کنند که سخنران آن «محمدحسین صفارهرندی» بود. صفارهرندی اما پس از آنکه مجری این نشست او را به عنوان «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت پیش از کودتا» تا طعنه ای به نامزدهای معترض زده باشد به حضار معرفی کرد، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «از اینکه هو می کنید ناراحت نمی شوم و دلیل دارم برای اینکه این عادت تاریخی شماست . خاتمی زمانی که رئیس جمهوری وقت بود خودتان او را هو کردید؛ وقتی که خاتمی به انحرافی که در کار اصلاحات بود اشاره کرد، این موضوع هم در همین دانشگاه اتفاق افتاد که در آن جلسه خاتمی گفت کاری نکنید از سالن بیرون تان کنم.»
وی در حالی که مرتباً این جمله را تکرار می کرد که «بنده هم در یک دوره ای نسبت به موسوی همین احساسات را داشتم» در واکنش به شعارهای ممتد دانشجویان در حمایت از میرحسین موسوی و مذمت دولت فعلی، گفت: «بسیار کسانی که معتقد به پیگیری راه امام (ره) بودند به سراغ موسوی می رفتند و این به خاطر سوابق ایشان در خط امام (ره) بود. کسی که خط نورانی پیروی از خط امام (ره) را بنا گذاشت استحقاق این را دارد که وی را تمجید کنند ولی سوال اینجاست که چرا به بن بست رسیده اند و اولین تجدیدنظرطلبی ها در مورد تسخیر لانه جاسوسی را کسانی چون آقای اصغرزاده انجام دادند؟» صفارهرندی عصر دیروز در شرایطی وارد دانشگاه تهران شد که از یک روز پیش از آن اعضای انجمن اسلامی دانشکده فنی این دانشگاه با نصب مطالبی انتقادی علیه او روی تابلو اعلانات این انجمن در ورودی دانشکده به استقبالش رفته بودند. همچنین برگه هایی با مضمون آزادی فعالان سیاسی همچون محسن میردامادی، بهزادنبوی، احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی روی برد این انجمن به چشم می خورد. وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «موسوی واقعاً فریب خورد و اشتباهی که کرد این بود که روزهای اول کسی همراهش نشد و وقتی که مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همراه او آمدند به او گفتند احمدی نژاد نسخه اصل انقلابیگری و اسلامیگری است، شما نسخه بدلی هستید و مردم به شما اعتماد نمی کنند. اگر نقش دولت نهم این بوده که به موسوی امیدواری داد که در سال 88 می تواند از شرایط انقلابی استفاده کند دست مریزاد دارد.»
صفارهرندی که اظهاراتش بارها با «اعتراض» و انتقادهای دانشجویان منتقد که اکثریت قریب به اتفاق حضار را تشکیل می دادند، مواجه شد در واکنش به شعارهای «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «مرگ بر روسیه» آنها گفت: «شعار ما با شما مشترک است. طالبان دست نشانده های آمریکا هستند.» وی خطاب به دانشجویان دیگر نیز گفت: لابد شما دلیل دارید می گویید روسیه اما باید گفت مردم هر چه ضربه خورده اند از آمریکایی ها بوده است.»
وی درشرایطی که سعی می کرد لبخند بزند در واکنش به شعار های دانشجویان در حمایت از مهدی کروبی تاکید کرد: «کروبی به منتظری گفته بود عناصر لیبرال و منحرف مانند نهضت آزادی به شما نزدیک شده اند و این حرف کروبی به آقای منتظری است.»
صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانشجویانی که در میانه سخنرانی او در حال توزیع مچ بند و پارچه های سبز در بین حضار بودند، گفت: «شما اهانت به مردم را به خاطر حقانیت خود روا ندارید. آیا 24 میلیون نفری که به احمدی نژاد رای دادند فریب خوردند؟»
وی درباره عملکرد دولت نهم نیز با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: «زمینه سفر کسانی را که علاقه مند هستند فراهم می کنیم که به کرمان بروید و جنوب کرمان را ببینید و فاصله عمل دولت نهم با دولت های قبلی را بفهمید. در جنوب کرمان شهرستان هایی بود که راه هایش آسفالت نداشت و دولت نهم خیابان هایش را آسفالت کرد. در آن شهرها 90 درصد به احمدی نژاد رای دادند.»
صفارهرندی همچنین در مورد حوادث بعد از انتخابات و خطاب به شعارهای دانشجویان، گفت: «در این حوادث اسامی نزدیک به 40 نفر در لیست کشته شدگان ثبت شده بود که 10 نفرشان بسیجی بودند. 20 نفر دیگر از اینها مردم مظلومی بودند که گرفتار حادثه سازی های افراد فتنه گر شده بودند. از میان بقیه 10 نفر دیگر کسانی بودند که با نمادهای شما شرکت کرده بودند و معلوم نیست به دست چه کسی کشته شدند.» وی خطاب به دانشجویان گفت: «کار میرحسین موسوی را سخت نکنید؛ ایشان خود دنبال مفری برای خروج از این بن بست است، کمک کنید این فضاحت را جمع کند. برخی از این ریش سفیدانی هم که برای حل مشکل موجود راه افتادند برای نجات میرحسین موسوی فعالیت می کنند.» صفارهرندی افزود: «کسانی که می گویند آزادی اندیشه با ریش و پشم نمی شه، بدانند خط امام و خاتمی و سران جبهه اصلاحات همه شان ریش و پشم دارند.»
وی تاکید کرد: «حقیقتاً می گویم نسل جوان شرف دارد به کسانی که ذهن این نسل را از آلودگی پر می کنند. ما با شما به توافق می رسیم اما با کسانی که پشت صحنه هستند و شما را تحریک می کنند، آب مان در یک جوی نمی رود. هرگز ذلت نپذیرید مخصوصاً ذلت زیر بار آمریکا را هیچ وقت قبول نکنید. اینجا محیط رفاقت است، صدایمان بلند می شود ولی دست مان نه.»
صفارهرندی با بیان اینکه «ما و شما به عنوان فرزندان این آب و خاک هستیم و هیچ وقت زیر بار ذلت اسرائیل نخواهیم رفت»، گفت: « زیر بار کسانی که شعار قدس را عوض کردند و می خواهند شعار 13 آبان را هم عوض کنند، نمی رویم؛ نه غزه، نه لبنان هم یعنی تو روی امام (ره) ایستادند.» در ادامه صفارهرندی در پاسخ به شعار دانشجویان گفت: «میزان سواد را می توانید با دولت های قبل مقایسه کنید که در اینجا دانشجویان دیگری شعار دادند کردان، کردان و صفار هرندی گفت ایشان سوتی دولت نهم در برابر سوتی دولت خاتمی است، بروید مدرک آقای... را در دولت خاتمی ببینید البته مدرک ثواب نمی آورد.»
وی افزود: «ما به خاتمی احترام می گذاریم، ایشان دکتر نیست و خودش هم مطمئن است و در سال 76 گفت بنده دکتر نیستم ولی از اوایل انقلاب تا سال 76 تحمل کرد که ایشان را با لقب دکتر صدا کنند.» صفارهرندی در پاسخ به شعار دانشجویان گفت: «با شعار شما موافق نیستم. دیکتاتورهای عالم را پیدا کنید؛ آنهایی که بدون رای مردم سر کار آمدند. دوستان خود را قانع کنید که انقلاب به پایان نرسیده است.»
وی ادامه داد: «دوستان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران می گفتند افراد غیر از خودشان در این انجمن رخنه کرده که ما در اینجا باید به حرف امام برگردیم که می گفتند «خوب بشناسید همکاران خود را، به سوابق افراد رجوع کنید که اینها از کجاها آمدند و وارد انجمن اسلامی شدند». باید پاسخگوی دوستان خود باشید که شما را به بی دینی متهم می کنند. دوستان تان می گویند شما بی دین هستید.»
وی ادامه داد: « بهاءالدین خرمشاهی به سروش می گوید آنچه از شما منتشر شد انحراف بود که باید بگویم آقای سروش مرجع فکری تیم کروبی در این انتخابات بود.» وی در ارتباط با شعار دیگر دانشجویان اظهار کرد: «آوردن پول نفت را در دهه های 70 و 80 در سوابق پتروپارس بخوانید و ببینید چه کسانی از پول نفت بهشان خوش گذشته، ای کاش چنین پرونده ای نبود و آبروی ما جلوی نروژی ها نمی رفت ولی این سوابق بهانه ای برای خار شدن ایران در جهان شد.» صفارهرندی در پایان نیز تصریح کرد: « در حال حاضر کمک های خدا شامل حال بچه بسیجی ها شده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر