۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

ترور یك كشیش مسیحی (حل اختلاف عقیدتی به ضرب گلوله)


این كشیش ۳۵ ساله قبلا بخاطر تلاش هائی كه برای غسل تعمید مسلمانان سابق انجام میداد و
انتقادات صریحی كه از اسلام مینمود به دفعات به مرگ تهدید شده بود
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیوی اروپای آزاد ، روز یكشنبه اول آذرهزاران مسیحی ارتودكس در كلیسائی واقع در حومه مسكو گرد آمدند تا مراسم خاكسپاری یك كشیش جوان ارتودكس روسی را كه ۳ روز قبل از آن بوسیله یك مرد مسلح نقابدار مورد اصابت گلوله قرار گرفته ، از پای در آمده بود را برگزار كنند .
بر اساس گزارش پلیس این كشیش روس به نام " دانیال سیسه وی یف " قبلا به خاطر تلاشهائی كه برای غسل تعمید مسلمانان سابق انجام میداد و انتقادات صریحی كه از اسلام مینمود به دفعات به مرگ تهدید شده بود .
"پاتریاك كریل" رهبر كلیسای ارتودكس روسیه كه در این مراسم حضور داشت از "سیسه وی یف" بخاطر آنچه كه او آن را دفاع از كلام خدا میخواند ستایش كرد . او گفت اگر شخصی بخاطر گستراندن كلام خدا مورد حمله قرار گیرد نشانه این است كه كارهای او اثر بخش بوده است.
بازرسان پلیس میگویند "سیسه وی یف" از نواحی سر و گردن در روز ۲۹ آبان ماه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود . به گفته شاهدان ضارب نقابدار وارد كلیسای كوچك محل خدمت او در حومه جنوبی مسكو میشود و بعد از اینكه اسم او را میپرسد به سوی او شلیك میكند . او در راه بیمارستان از دنیا میرود و رهبر گروه كر كلیسا نیز در این حادثه زخمی میشود . بازرسان پرونده اضافه میكنند كه این حمله به احتمال زیاد به خاطر تعصبات مذهبی بوده است . شاهدان به پلیس گفته اند كه او بارها بخاطر فعالیتهای مسیحی اش تهدید به مرگ شده بود .
به غیر از مسلمانان او بر روی اعضای فرقه هائی كه ادعا میكنند مسیحی هستند مانند شاهدان یهوه و توتالیترین ها نیز كار میكرد . او در یكی از سخنرانی هایش كه در یوتیوب گذاشته بود گفته است كه مطابق تعالیم ما اسلام یك دین محسوب نمیشود . در آن ویدیو او همچنین گفته است كه مباحثات بین ما و مسلمانان مثل مباحثات دو ناشنوا میماند كه حرفهای همدیگر را نمیفهمند . آنها از چیز دیگری صحبت میكنند و ما از چیزی دیگر .
كلیسای ارتودكس روسیه در دو دهه گذشته پس از فروپاشی كمونیسم فراز و نشیبهای زیادی زا پشت سر گذاشته است . پاتریاك كریل از ابتدای سالجاری رهبری این كلیسا را به عهده گرفته . اما به دلیل نزدیكی بیش از حدش به مقامات سیاسی و صاحبان قدرت در روسیه و همینطور تندرویهایش در برخورد با سایر مسیحیان غیر ارتودكس نظیر مخالفت با فعالیت مسیونهای پروتستان وكاتولیك در روسیه بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است . او قبل از اینكه به مقام مهم رهبری كلیسای ارتودكس روسیه انتخاب شود تفكرات مبتنی بر حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داده ، آنها را پوششی برای مقابله با ارزشهای مذهبی دانسته بود !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر