۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

فراتر از توحش؛ شکنجه یک مادر توسط مزدوران رژیم

وبلاگ انقلاب می کنم

فراتر از توحش: شکنجه یک مادر توسط مزدورهای جمهوری اسلامی

"پسرم 14 روز در سردخانه بود، و ما در نهایت استیصال، برای یافتن خبری از او هر روز دم زندان اوین، آگاهی، و . . سرگردان بودیم. در طول این 14 شبانه روز، روزها موبایل پسرم خاموش بود و هر شب بعد از ساعت 12 با موبایلش به خانه مان زنگ می زدند و صدای نفس نفس زدن ممتد و خسته کسی از آنطرف شنیده می شد. اینکار در طول هر شب، چند بار تکرار می شد."
قسمتی از رنج نامه مادر شهید مصطفی کریم بیگی که در روز عاشورا به دست بسیجی ها کشته شد (از وبلاگ مادران عزادار).

مخالفت با مرخصی زندانیان بهایی

یک زندانی در سمنان توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد همچنین در اقدامی سازمان یافته از اعطای مرخصی به زندانیان بهایی ممانعت می شود.
خبرگزاری هرانا - در تدوام برخورد با جامعه بهایی ایران یک شهروند دیگر بهایی در شهر سمنان بازداشت و از اعطای مرخصی به زندانیان نیز توسط وزارت اطلاعات جلوگیری شد.

به گزارش هرانا، در پي دستگيري منيژه منزويان شهروند بهايي ساكن سمنان در روز شنبه ، صبح روز دوشنبه 10 اسفند ماموران امنيتي به منزل گودرز بيدقي شهروند بهايي ساكن سنگسر سمنان هجوم آورده كه پس از تفتيش منزل ، وي را نيز دستگير و به نقطه نامعلومي انتقال مي دهند . قابل ذكر است كه نامبرده در دهه 60 چندين سال را در زندان گذرانده است.

همچنین هرانا گزارش می دهد، در اعطای مرخصی به دو شهروند بهايي زندان همدان به نامهاي نسرين رحيمي و مهرانگيز پور حسيني كه محكوميت يك ساله خود را در زندان مي گذرانند از سوی وزارت اطلاعات کارشکنی صورت گرفته است و با وجود اینکه توسط رئيس زندان مرخصي به ایشان اعطا شده است بدستور اداره اطلاعات شهر مذكور مرخصي آنها تا پايان دوره محكوميتشان لغو گرديده است .
در همین رابطه صهبا رضواني ( 55 ساله )زنداني دیگر بهايي اهل سمنان كه دوران محكوميت 3 ساله خود را طبق حكم دادگاه انقلاب سمنان در زندان اوين مي گذراند با آنكه مشمول مرخصي است، به وی مرخصي داده نمي شود و تنها دليلي كه براي خانواده نامبرده آورده مي شود امنيتي بودن پرونده است.

۴ سال حبس تعزيری برای دانشجوی دانشگاه اميرکبير

برگرفته از سایت کميته گزارشگران حقوق بشر

محمد يوسفی دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۵ کشتی سازی دانشگاه اميرکبير که از ۱۶ آذر امسال در بازداشت به سر می برد به ۴ سال حبس تعزيری محکوم شد.

محمد يوسفی در حالی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی به ۴ سال حبس تعزيری محکوم شده که در هيچ تجمعی حضور نداشته و در روز ۱۶ اذر نيز قبل از شروع تجمع و در حين ورود به دانشگاه بازداشت شده است.

در جلسه دادگاه اين دانشجو که هفته پيش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد، قاضی صلواتی دليل برخورد با وی را رابطه دوستی او با مجيد توکلی ذکر می کند و پس از توهين های مکرر به مجيد توکلی،خطاب به محمد يوسفی با لحنی توهين آميز می گويد: “تو غلط کردی با مجيد توکلی دوست شدی” .

اين دانشجو که هم اکنون در بند ۳۵۰ در بازداشت است از اتهام تبليغ عليه نظام تبرئه شده است، حکم صادره امروز به وی ابلاغ شد.

بازداشت سه شهروند کُرد به اتهام فعاليت سياسی

آژانس خبری موکريان
سرويس حقوق بشر

طی روزهای اخير چند شهروند سقزی به نام های شاهو جهانی، بهنام جامی و فرخ زارعی توسط نيروهای امنيتی در اين شهر بازداشت شدند.
گفته می شود که این سه شهروند پس از بازداشت درمنزل وسپری کردن چند روز در بازداشتگاه به زندان سقز منتقل شده اند.
تاکنون هيچ دليلی برای دستگيری اين افراد از سوی مقامات قضایی شهر سقز اعلام نگرديده اما شنیده ها حاکی از این است نامبردگان به علت فعاليت سياسی بازداشت شده اند.

بازداشت رهبران یک كلیسای خانگی در اصفهان

شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان: در حالی كه پس از گذشت یك ماه هنوز اطلاعی از وضعیت كشیش بازداشتی كلیسای پنطیكاستی كرمانشاه نیست، خبرها حاكی از دستگیری ۲ تن از رهبران مسیحیان فارسی زبان شناخته شده و ایماندار قدیمی اصفهان است.

به گزارش منابع مسیحیان در اصفهان ، روز یكشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ (۲۸ فوریه ۲۰۱۰) ماموران امنیتی در یك یورش كم سابقه به منزل شخصی آقای "حمید شفیعی" و همسر ایشان خانم "ریحانه آقاجری" در خیابان نظر اصفهان ، ضمن بازداشت نامبردگان كلیه كتب ، جزوات و نشریات ، و سی دی های موجود در خانه به همراه كامپیوتر ، موبایل و تابلو عكس های بر روی دیوار و سایر لوازم شخصی موجود را ضبط كردند و همراه آن دو به محل نامعلومی منتقل نمودند .

در این هجوم مامورین كه در عصر روز یكشنبه و بدون هیچ هشدار قبلی انجام گرفت ۱۵ مامور لباس شخصی و حداقل ۵ مامور پلیس از جمله ۳ پلیس زن حضور داشتند . ماموران با نشان دادن كاغذی كه دارای آرم دادگستری اصفهان بود و ادعا میكردند كه حكم بازداشت آقای شفیعی و خانم آفاجری است ، با زور و تهدید به دستان خانم آقاجری دستبند زدند و با خشونت به بازرسی و تفتیش منزل پرداختند . در شروع این تهاجم "حمید شفیعی" در منزل نبوده و پس از گذشت ساعاتی وقتی ایشان به منزل وارد شدند وی را نیز به همان شكل دستبند زدند . پس از بازرسی تمام خانه چون مقدار وسایل جمع شده از این منزل زیاد بود ماموران امنیتی برای حمل آنها وانت متعلق به آقای شفیعی را نیز ضبط كردند و وسایل مذكور از جمله صدها جلد كتاب مقدس را بوسیله آن از محل خارج نمودند .

ماموران لباس شخصی شركت كننده در این یورش وقتی با كتاب مقدس فارسی كه درون یك چمدان قرار داشت روبرو شدند به سمت خانم آقاجری یورش بردند و او را تحت فشار گذاشتند كه این انجیل ها را برای چه منظوری نگهداری نموده اند . همچنین آنها وقتی تصمیم داشتند خانم آقاجری را از منزل خارج كنند چون وی حاضر نبود با دستبندی كه به دستانش زده بودند از منزل خارج شود و مكرر درخواست مینمود تا اول دستبند را باز كنند تا بعد همراه آنها برود ، او را مورد انواع توهین و تهاجم فیزیكی قراردادند و عاقبت با استفاده از اسپری فلفل نامبرده را به زور از خانه اش بیرون بردند .

لازم به ذكر است كه "ریحانه آقاجری" و "حمید شفیعی" دو تن از نوكیشان مسیحی شناخته شده اصفهان هستند كه سالها پیش مسیح را به عنوان ناجی خود پذیرفته اند . بنا به گفته مسیحیان اصفهانی این زوج مسیحی در طی بیش از یك دهه تلاش برای نشر كلام خداوند و رساندن پیام انجیل عیسی مسیح ، هدایت گروههای پرستشی خانگی را به عهده داشتند . این منابع اضافه میكنند "حمید شفیعی" تاكنون چندین بار به اتهام ایمان و اعتقاد مسیحی خود طی چند سال گذشته برای ادای توضیحات به اداره اطلاعات اصفهان احضار و مورد بازجوئی قرار گرفت . آن زوج مسیحی تلاش میكردند هرگز ایمان خود را انكار ننمایند و تا حد امكان بطور علنی خدا را پرستش نمایند . از این رو مسیحی بودن آنها بر كسی پوشیده نبود .

آخرین گزارش دریافتی از اصفهان حاكی است كه خانواده این زوج مسیحی بازداشت شده مقارن ظهر روز دوشنبه ۲۰ اسفند ( اول مارس ۲۰۱۰) در طی تماسی كه با ستاد خبری ۱۱۳ اطلاعات اصفهان داشتند، به ایشان اطلاع داده شده كه پرونده آنها هنوز تكمیل نشده و پس از پایان بازجوئی و تكمیل محتویات ، پرونده آنان به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد . ستاد خبری اداره اطلاعات هیچگونه توضیحی از محل نگهداری و وضعیت این زوج مسیحی را به خانواده آنها نداده است .

قابل توجه است كه همه این اتفاقات در زمانی رخ میدهد كه جمهوری اسلامی كاندیدای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می باشد و این در حالی است كه در هفته های گذشته رئیس هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی در جلسه آن شورا ادعا نمود هیچ فشاری از سوی نظام اسلامی بر اقلیتهای مذهبی در ایران وارد نمیشود و آنان در آزادی كامل به سر میبرند ! .

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

ضعف جسمی بهانه تداوم بازداشت یک زندانی

خبرگزاری هرانا - پخشان عزیزی از دانشجویان زندانی در بند زنان (نسوان) زندان اوین به دلیل وجود آثار بدرفتاری با وی در زندان اوین آزاد نشده است.

به گزارش هرانا، پخشان عزیزی دانشجوی رشته مددکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران که در تاریخ بیست و پنج آبانماه به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به اعدام احسان فتاحیان در دانشگاه تهران بازداشت شده بود، به دلیل مشهود بودن آثار بدرفتاری با وی در بند 209 زندان اوین از آزادی وی ممانعت شده است.

از جمله بدرفتاری های صورت گرفته با این زندانی سرپا نگهداشتن زندانی به مدت 24 ساعت و بازجویی طولانی بر روی یک صندلی مخصوص چوبی که باعث کمر درد شدید در زندانی می شود، است.

خانواده وی نیز در گفتگو با هرانا شایعه هر گونه تجاوز به این زندانی را تکذیب نموده و علت تداوم بازداشت وی را از بین رفتن آثار ضعف جسمانی به دلیل اعتصاب غذا و بدرفتاری های صورت گرفته با وی عنوان داشته اند.

وبلاگ؛ تشدید اذیت و آزار بهائیان در شهر سمنان

وبلاگ خبر نورد

نامه های تهدید آمیز، شکستن شیشه و آتش زدن خانه و مغازه در نیمه شبهای سمنان! این است حقوق مساوی * با سایر شهروندان ایرانی که به بهاییان سمنان ارزانی می شود.

برای یازدهمین بار در نیمه شب 27 بهمن، منزل یحیی هدایتی مورد هجوم افرادی(به ظاهر) ناشناس قرار گرفت. این افراد، مغازه اکبر پورحسینی را نیز در این شب طعمه آتش نمودند و خسارت آفریدند.

پیش از این نیز 10 مرتبه شیشه منزل یحیی هدایتی در نیمه های شب به ضرب سنگ شکسته شد و شیشه اتوموبیل او نیز آسیب دید در حالیکه نامه ای در آن قرار داشت که بیان می داشت تمام این آزارها به علت " بهایی" بودن وی صورت می گیرد.

این مردم آزاران، شیشه های منزل اکبر پور حسینی را نیز در شبانگاهان تاسوعا و عاشورا مورد هجوم قرار دادند و تابلوی مغازه اش را نیز تخریب کردند. بار دیگر در 2 تیر ماه مغازه نامبرده توسط همین افراد، به آتش کشیده شد؛ ولی خودِ آتش افروزان پس از ایجاد خسارت، محل را ترک نمودند.

شگفت است که یحیی هدایتی و اکبر پور حسینی، مراتب اعتراض و شکایت خود را به مقامات مسئول و حتی قضایی کشور ابراز داشتند و طی نامه ای به دادستان کل کشور (در آن زمان) آقای دری نجف آبادی خواستار پیگیری و رسیدگی به شرایط ناامن زندگی خود شدند؛ اما تنها نتیجه، تشدید آزار و فشار بر ایشان بوده است.
چه کسی مسئول این ناامنی هاست؟ آیا دولت ایران که پس از انتخابات، هزاران نفر را با نام آشوب گر و بر هم زننده امنیت کشور دستگیر کرده و مورد شکنجه قرار داده، از دستگیری مشتی اوباش عاجز است یا ...؟

* چندی پیش نماینده ایران محمد جواد لاریجانی در نشست حقوق بشر سازمان ملل اعلام داشت که بهاییان از تمام حقوق خود برخوردارند و دارای حقوق مساوی با سایر شهروندان ایرانی می باشند و هر گونه آزار و نقض حقوق بشر درباره ایشان را رد کرد.

بی خبری از وضعیت یک فعال دانشجويی

بی خبراز وضعیت یک فعال دانشجویی موجبات نگرانی خانواده وی را فراهم کرده است.
خبرگزاری هرانا - از وضعیت جهانگیر عبدالهی دانشجویی ترم اول کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران اطلاعی در دست نیست.

به گزارش هرانا، نگرانی از وضعیت جهانگیر عبدالهی که در روز 6 بهمن ماه در ساعت 4 بعد از ظهر هنگام خروج از دانشگاه تهران بازداشت شده است افزایش یافته است، خانواده و وکیل این فعال دانشجویی به دلیل استقرار یک دادسرا در زندان اوین قادر به پیگیری وضعیت حقوقی این زندانی نیستند.

لازم به ذکر است به درخواست نیروهای امنیتی یک دادسرا پس از بازداشت های گسترده در روز عاشورا در زندان اوین دایر شده است که می کوشد از تجمع خانواده ها در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب برای ملاقات لحظه ای در هنگام انتقال به دادگاه جلوگیری کند، همچنین یکی دیگر از اهداف راه اندازی این دادسرا، ممانعت از ورود وکلای مستقل به مرجع قضایی است، زیرا که وکلای دادگستری حتی اگر موفق به ورود به اوین شوند اجازه شرکت در جلسات این دادسرا را ندارند.

لازم به یادآوریست جهانگیر عبدالهی دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشد که در مقابل درب شرقی دانشگاه تهران و در هنگام خروج از این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است نامبرده همچنین دبیر کانون فرهنگی دانشجویان کرد است.

اعتراف به شکنجه وحشیانه بازداشت شدگان عاشورا

تلویزیون رژیم: دادستان تهران امروز در مورد وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير اظهار كرد: ما پس از عاشورا و با توجه به تعرض برخي افراد به اعتقادات مردم، سياست سخت‌گيرانه‌اي را در پيش گرفتيم و اين امر باعث شد كساني كه در جريان حوادث اين روز بازداشت شدند متوجه شوند برخورد جدي صورت مي‌گيرد. منتها پس از راهپيمايي شكوهمند 22 بهمن و حضور پرشور مردم تلاش شد كه رأفت اسلامي شامل حال افراد شود و لذا كليه‌ي كساني كه تحقيقات مربوط به پرونده‌شان تكميل شده و اتهامات سنگيني ندارند به تدريج آزاد مي‌شوند.

بی اطلاعی از سرنوشت سه شهروند کرد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

براساس گزارش های رسیده ، از سرنوشت سه شهروند کرد اهل توابع شهرستان مهاباد به نام های دیاکو افشارلو ،انور نوری پور و کریم مام کریمی اطلاعی در دست نیست.

گفته می شود این سه شهروند به دنبال درگیری های اخیر نیروهای حکومتی با اپوزیسیون در منطقه سردشت ،ناپدید شده اند

بازداشت رهبران اقلیت های دینی

سایت روز: بازداشت فعالان سیاسی و مطبوعاتی همچنان ادامه دارد و با بازداشت رهبر کلیسای آشوری کرمانشاه، دایره بازداشت ها به رهبران اقلیت های دینی در ایران نیز گسترش یافته است.

ویلسون عیسوی رهبر کلیسای آشوری کرمانشاه جزو بازداشت شدگان جدید است.

وب سایت کلمه به نقل از رادیو واتیکان گزارش داده است که نیروهای امنیتی به خانه ویلسون عیسوی رفته و این کشیش را به محل ناشناخته ای منتقل کرده اند.

احکام سنگین زندان برای برخی از بازداشت شدگان اخیر

برگرفنه از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر


امید منتظری به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

امید منتظری از متهمین دادگاه عاشورا به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. صبح روز گذشته، ۸ اسفندماه این حکم از سوی قاضی صلواتی به وی ابلاغ شد. این در حالی است که در هیچ یک از مراحل بازجویی و دادگاه به وکیل وی اجازه حضور داده نشد و حتا وی موفق به خواندن پرونده نیز نشده است. این رویه کاملا بر خلاف اصول قانون اساسی است.

امید منتظری روز هفتم دی‌ماه زمانی که برای پیگیری وضعیت مادر ومهمانان بازداشت‌شده در شب گذشته در منزلشان به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه نموده بود بازداشت گردید. هم اکنون بیش از دو ماه است که در زندان به سر می‌برد. مهین فهیمی از مادران صلح در روز بیست بهمن‌ماه به قید کفالت آزاد شد.

در طی این مدت بسیاری از فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا خواهان آزادی وی شدند.امید منتظری دانشجوی سال آخر حقوق در دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع لیسانس و شاعر و روزنامه‌نگار است. مقالات او در حوزه‌های فرهنگ و اندیشه در روزنامه‌های رسمی داخل کشور نظیر فرهنگ آشتی و خبر تاکنون چاپ شده است. پدر وی حمید منتظری از زندانیان سیاسی اعدام‌شده درسال ۶۷ می‌باشد.


علی کانطوری به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

علی کانطوری، از فعالان دانشجویی طیف چپ از سوی شعبه ۱۰۴ دادسرای عمومی سنندج به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در ۴ اسفندماه به وکیل این فعال دانشجویی ابلاغ شده است.

وکیل کانطوری بیست روز فرصت دارد تا نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر دهد. این حکم در حالی صادر می‌شود که کانطوری تمام اتهامات وارده را در دادگاه رد کرده است و به گفته وکیل مدافع وی هیچ دلیلی دال بر اثبات مجرمیت کانطوری وجود ندارد.

گفتنی است، شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده کانطوری در ابتدا شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت صلواتی بود اما پرونده این فعال دانشجویی، جهت رسیدگی به دادسرای سنندج ارسال گشت.

کانطوری دی‌ماه سال ۸۶، نزدیک محل سکونتش در قزوین بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین و سپس زندان قزل‌حصار منتقل شد. او پس از تحمل پنج ماه بازداشت، خردادماه سال ۸۷ با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. او در رابطه با پرونده دیگر خود، در دادگاه انقلاب سنندج به ۳۲ ماه حبس به اتهام تبلیغ و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده بود.

در مردادماه سال جاری نیز، ۶ نفر با لباس شخصی با حضور در منزل مسکونی علی کانطوری، اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی وی کردند.


حکم شش سال حبس تعزیری هنگامه شهيدي تایید شد

خبرگزاری هرانا- این روزنامه‌نگار دربند، از سوی دادگاه تجدید‌نظر، به اتهام تبلیغ علیه نظام، تبانی و اجتماع و عضویت در تشکیلاتی که علیه امنیت کشور اقدام نموده است و توهین به رئيس‌جمهور، به شش سال حبس تعزیری و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد، محکوم شده است.

محمد مصطفایی وکیل هنگامه شهیدی در وبلاگ خود عنوان کرده است که حکم دادگاه بدوی، با تخفیف در مورد اهانت به ریاست جمهوری، به شش سال حبس و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد تبدیل شده است. این حکم در تاریخ 5 اسفند‌ماه صادر شده و درست روز بعد از تایید حکم، هنگامه شهيدي جهت سپری کردن دوران محکومیت خود، بازداشت شده است. رای دادگاه امروز، از سوی مدیر شعبه 54، به مصطفایی ابلاغ شد.

وكيل مدافع شهيدي همچنین اظهار داشته است که موکلش از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست.

هنگامه شهیدی فعال حقوق زنان و روزنامه‌نگار، در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و مراجعه به آنجا، در روز پنج‌شنبه 6 اسفندماه، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال حقوق مطبوعات، خبرنگار سیاسی و نویسنده زن ایرانی، پیش از این، در تاریخ 9 تیرماه و در جریان بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، دستگیر شد و مدت 50 را روز در سلول انفرادی بند 209 به‌سر برد. شهیدی در مدت بازداشت خود تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته بود.

وی از روز 3 آبان‌ماه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی‌اش دست به اعتصاب غذا زد و در دهم آبان، با تودیع قرار وثیقه 90 میلیون تومانی، از زندان آزاد شد. چندی پیش نیز از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب، به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد که این حکم، با تخفیف در دادگاه تجدید نظر، به شش سال و پرداخت پنجاه هزار تومان وجه نقد تبدیل شده است.

۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

بند کالج در زندان اوین!‌

روز به روز بر تعداد دانشجویان و نیز اساتید بازداشتی اضافه می‌شود. بسیاری از این دستگیرشدگان در وضعیت بلاتکللیف به سر می‌برند.

خبرنگار ندای سبز آزادی گزارش داده است که پس از بازداشتهای روز عاشورا و روزهای پس از آن تعداد زیادی از بازداشت شدگان حاضر در زندان اوین را اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می‌داده اند به طوری که بند مربوط به اسرای عاشورا در میان زندانیان به بند کالج معروف بوده است.

همچنین چندین نفراز بازداشت شدگان دارای سوابق چند ساله حضور در جبهه های جنگ تحمیلی بوده اند و از این گونه برخوردهای حاکمیت با خود ابراز تأسف کرده اند.

‌گفتنی است بی‌خبری مطلق، فشار شدید برای اعترافات تلویزیونی و همچنین صادر کردن احکام سنگین برای دانشجویان بازداشتی همچنان ادامه دارد.به نظر می‌رسد در صورت تداوم این وضعیت روسای قوه قضاییه باید به فکر تاسیس یک شعبه از دانشگاه آزاد در این زندان باشد!

وضعیت سلامتی یک دانشجوی زندانی در خطر می باشد

یک فعال دانشجویی در زندان دست به اعتصاب غذا زده است و حال جسمی وی در پی اعتصاب غذای رو به وخامت گرائیده است.
خبرگزاری هرانا – پخشان عزیزی از دانشجویان زندانی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش هرانا، پخشان عزیزی دانشجوی رشته مددکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران که در تاریخ بیست و پنج آبانماه به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به اعدام احسان فتاحیان در دانشگاه تهران بازداشت شده بود، با وجود گذشت حدود سه ماه و ده روز از بازداشت همچنان به صورت بازداشت موقت در زندان اوین به سر می برد.

نامبرده در جهت اعتراض به فشارهای وارده و بلاتکلفی اش از چند روز پیش اقدام به اعتصاب غذا کرده است و به دلایل ناراحتی های روحی و ضعف جسمانی ، سلامتی وی در خطر می باشد.

سه دانشجوی دانشگاه مشهد از تحصیل محروم شدند

سایت کلمه: علیرغم درخواست بیش از سه هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد، احکام محرومیت از تحصیل سه دانشجوی این دانشگاه قطعی شد.

به گزارش ادوار نیوز، یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت که آرشام دامغانی، حسین قابل و فاطمه وطن دوست، سه فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد هستند که از تحصیل محروم شده اند.

گفتنی است آرشام دامغانی و حسین قابل به دو ترم محرومیت از تحصیل و ممنوعیت از ورود به دانشگاه و فاطمه وطن دوست به دو ترم محرومیت از تحصیل که به حالت تعلیق در آمده است محکوم شدند.

پیشتر، سه هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد با امضای نامه ای به رئیس این دانشگاه خواستار تجدید نظر در این احکام شده بودند.

پرونده تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه همچنان در مرحله تجدید نظر است. از جمله حکم دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات پریسا خیام دار و سمانه شاملو که منجر به اخراج این دانشجویان از دانشگاه می شود.

محرومیت دانشجویان یاد شده از حق تحصیل و نیز ادامه زندانی بودن دهها دانشجو در زندان به دلیل فعالیت های اجتماعی و سیاسی درحالی صورت می گیرد که کامران دانشجو، وزیر علوم دولت احمدی نژاد هفته گذشته گفته بود که “هیچ دانشجویی صرفا به علت فعالیت سیاسی از تحصیل باز نمانده است.”

خانواده زندانی به قتل رسیده تحت فشار و تهدید

خانواده زندانی به قتل رسیده تحت فشار و تهدید برای عدم پیگیری علت قتل فرزندشان
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،کرمانی و فرجی به منزل خانواده خدا دوست که فرزند آنها چند روز اخیر در اثر شکنجه های این 2 فرد به قتل رسیده مراجعه کردند و آنها را تهدید کردند که از پیگیری مسئله قتل فرزندشان خوداری کنند.
روز پنجشنبه 6 اسفند ماه کرمانی و فرجی به منزل خانواده یاور خدا دوست مراجعه کردند و این خانواده را تهدید کردند.کرمانی به این خانواده گفت: یاور بدلیل مصرف مقدار زیادی مواد مخدر از نوع شیشه فوت کرده است. کرمانی در ادامه تهدیداتش به این خانواده گفت: به نفع شما است که سکوت کنیدو این مسئله را در هیچ جایی پیگیری نکنید. کرمانی همچنین با تهدید به این خانواده تاکید می کند:تحت هیچ شرایطی با جایی و یا کسی در این مورد صحبت نکنید . چونکه فرزند دیگر شما هم آنجاست.
از طرفی دیگر روز پنجشنبه 6 بهمن ماه زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج برای محکوم کردن این جنایت و ابراز تنفر به قتل این زندانی مراسم ختمی برای یاور خدا دوست که با شکنجه های وحشیانه و قرون وسطائی کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج به قتل رسید برگزار کردند. این مراسم از ساعت 16:30 آغاز و تا ساعت 17:30 ادامه داشت.در این مراسم بیش از 600 زندانی شرکت داشتند.این مراسم در حسینیه سالن 1 بند 1 زندان گوهردشت برگزار شد.
لازم به یادآوری است یاور و لطیف خدا دوست دو برادر زندانی در سالن 3 بند1 زندان گوهردشت کرج در حال طی محکومیت خود بودند.آنها بعد از یورش گارد زندان به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت معروف به سگدونی منتقل شدند و مدتی بود که در آنجا در بازداشت بسر می بردند.روز دوشنبه 3 اسفند ماه یاور خدا دوست توسط کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه قرار می گیرد که در زیر شکنجه های آنها به قتل میرسد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قتل زندانیان بی دفاع در زیر شکنجه های وحشیانه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اعزام یک هیئت بین المللی برای تحقیق در باره قتل زندانیان در ایران است و رسیدگی به جنایتهای این رژیم می باشد.

08 اسفند 1388 برابر با 27 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

ادامه بازداشت چهار فعال سیاسی در اهواز

با وجود اتمام مراسم چهلم در گذشت یک فعال سیاسی در اهواز 4 تن از بازداشت شدگان در فرودگاه اهواز همچنان در بازداشت بسر می برند.
خبرگزاری هرانا - مراسم چهلم درگذشت دکتر ابراهیم میرانی از فعالان سیاسی خوزستان که با بازداشت 4 تن از فعالین سیاسی در روز قبل از مراسم همراه بود، برگزار شد.

به گزارش هرانا به نقل از شاهدان عینی حضور نیروهای امنیتی در این مراسم نیز مشهود بوده است ولی بازداشتی از سوی ماموران امنیتی و انتظامی صورت نگرفته است.

پنج شنبه شب نیز " رضا کرمانی " و" سلیمانی" از فعالان سیاسی ساکن کرج به هنگام ورود به فرودگاه اهواز به همراه با دو تن از پیشواز کنندگان ایشان " فرهاد باغبانی" و "مهدی نور" توسط نیروهای امنیتی در محوطه فرودگاه بازداشت شدند و علی رغم اتمام مراسم خبری از آزادی ایشان نیست.

گفتنی است کرمانی نزدیک به 80 سال سن داشته و باید در طول شبانه روز داروهای بسیاری مصرف کند و مهدی نور نیز از ناراحتی شدید قلبی در رنج است.

يک سال حبس تعزيري برای يک دانشجوی دانشگاه شيراز

حکم یک سال حبس برای یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز از سوی دادگاه تجدید نظر استان تائید شد.
خبرگزاری هرانا – راضیه جعفری فعال دانشجویی دانشگاه شیراز با تائید حکم دادگاه بدوی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش هرانا، راضیه جعفری دانشجوی دانشگاه شیراز که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب شیراز به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود پس از تائید حکم در دادگاه تجدید نظر استان به بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب ارجاع شد، وی می بایست جهت اجرای حکم خود را به زندان عادل آباد شیراز معرفی کند.

راضیه جعفری از دانشجویان محروم از تحصیل رشته جامعه شناسی دانشگاه شیراز است، که به دلیل شرکت در مراسم روز دانشجو به اداره اطلاعات شیراز احضار و بازداشت شده بود، نامبرده حدود دو هفته قبل با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود

هشت نفر امروز در بیرجند و کرمان اعدام شدند

ایرنا: دادگستري خراسان جنوبي اعلام کرد سه تن از افراد مسلح امروز در بيرجند به دار مجازات آويخته شدند. اين افراد که اخيرا در شرق کشور جمعي از مامورين انتظامي را به شهادت رسانده اند، بر اساس حکم دادگاه انقلاب اسلامي به اعدام محکوم شده بودند. حکم صادره که به تاييد دادستاني کل کشور نيز رسيده است با حضور خانواده هاي شهدا در بيرجند به مرحله اجرا در آمد.

ایسنا: روابط عمومي دادگستري کرمان اعلام کرد: پنج تن از قاچاقچيان مواد مخدر با حکم دادگاه انقلاب اسلامي کرمان به دار مجازات آويخته شدند. حکم اعدام روح الله.خ، سعيد.م، شکرالله. ن، فريدون.ن و ذبيح الله.خ که اعضاي يک باند قاچاق مسلحانه مواد مخدر بودند در زندان کرمان به اجرا درآمد.

بازداشت یکی دیگر از شاگردان آیت الله منتظری

سایت جرس: یکی از شاگردان آیت الله منتظری جمعه شب بازداشت شد. جمعه شب 7 اسفند گروهي با حكم دادگاه ويژه روحانيت به منزل حجت الاسلام دكتر مصطفي ميراحمدي زاده مراجعه و پس از تفتيش و بازرسي منزل، وی را به همراه كامپيوتر و دست نوشته هایش به زندان منتقل كرده اند. دلايل دستگيري و بازداشت ايشان مشخص نیست. دکتر میر احمدی زاده استاد دانشگاه و از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی منتظری بوده است

با ۴۰۰ میلیون تومان وثیقه عبدالله مومنی مخالفت شد

سایت کلمه: قاضی پرونده عبدالله مومنی که برای آزادی وی ۸۰۰ تومان وثیقه صادر کرده بود با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی تهیه شده از سوی همسرش مخالفت کرده و میزان آن را کم دانسته است.
همسر مومنی در واکنش به میزان سنگین وثیقه مومنی اعلام کرده است که توان پرداخت چنین وثیقه ای را ندارند.
خانواده مومنی امروز وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای آزادی عبدالله به دادگاه بردند که از آنها نپذیرفتند و میزان آن را کم دانسته اند.
عبدالله مومنی که شغل معلمی داشته و در این مدت شغل خود را از دست داده هیچ گونه منبع درآمدی نداشته و مستاجر هستند.با توضیحات همسر مومنی مسئول پرونده اواعلام کرده بود که امکان دارد از میزان این وثیقه کاسته شود اما امروز وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی را نپذیرفتند.
مومنی سخنگوی ادوار تحکیم وحدت و مسئول ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در ایام انتخابات بود که پس از انتخابات بازداشت شد و ۸ ماه است که در زندان به سر می برد.

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

چهارشنبه سوری؛ آی بته بته بته، رژیم باید بیفته!

چهارشنبه سوری؛ آی بته بته بته، رژیم باید بیفته!
یکی از خوانندگان از تهران: شعارهای چهارشنبه سوری امسال
اطلاع رسانی کنید


آی بته بته بته؛ رژیم باید بیفته!

چه چهارشنبه، چه نوروز؛ قیام ملی پیروز!

ولایت حرف مفته، رژیم باید بیفته؛ اگر چه پوست کلفته!

امسال سال آخره؛ کل رژیم باید بره!

کشته ندادیم که سازش کنیم؛ رهبر قاتل رو ستایش کنیم!

نه سازش، نه تسلیم؛ ملت بی شکستیم!

جمهوری اسلامی، با هر نشان و نیرنگ؛ نابود باید گردد!
حکومت ایرانی، بر پایهٔ رفراندوم عمومی؛ ایجاد باید گردد!

روايت يک «زندانی بسیجی» از «اعدام تصنعی، شکنجه و تجاوز» در ایران

کانال چهار تلويزيون بريتانيا با فردی که می گويد عضو نيروی بسيج بوده و در جريان حوادث پس از انتخابات به زندان افتاده گفت وگويی انجام داده است،

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از هرانا، کانال چهار تلويزيون بريتانيا با فردی که می گويد عضو نيروی بسيج بوده و در جريان حوادث پس از انتخابات به زندان افتاده گفت وگويی انجام داده است.

اين شهروند ايرانی در گزارش کانال چهار تلويزيون انگلستان با نام «علی» معرفی شده و چهره اش به خاطر ملاحظات امنيتی نشان داده نمی شود.

«علی» می گويد که به دنبال اعتراضات و سرکوبي های خشونت بار پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران به بريتانيا پناه آورده است.

به گزارش رادیو فردا، وی در گفت وگويی اختصاصی با کانال چهار تلويزيون بريتانيا، از «حبس و شکنجه» خود و بسيجيان ديگری که از حمله به تظاهرکنندگان سرپيچی کرده بودند سخن گفته است.

«علی» در مصاحبه با کانال چهار تلويزيون بريتانيا، می گويد: «اولين باری که مرا برای بازجويی بردند، چنان سخت بر چشم چپم زدند که برای مدتی نمی توانستم ببينم. پس از دومين روز می توانستم قدری ببينم، فکر کردم چشم چپم کور شده، هنوز مشکلاتی دارم، هرگز به وضع عادی برنگشته.»
«علی» درباره رفتار بازجويان با خود می گويد: «رفتارشان با من .... با اينکه رتبه بالايی در بسيج داشتم و سابقه ای طولانی از فعاليت .... هرگز انتظار نداشتم به چنين شکلی با من حرف بزنند چه برسد به اينکه مورد توهين و دشنام و ضربه و لگد قرار گيرم. آنها سناريوهای اعدام خلق می کردند. می گفتند، می کشيمت و مرگت را به اعتراضات ربط می دهيم. می گويیم در جريان اعتراضات کشته شدی.»

به گفته اين شهروند ايرانی، بازجويان وی را به مدت «چند ساعت روی ميزی با دستان بسته و طنابی به دور گردن» قرار دادند.

«علی» می افزايد: «آنها چند بار آمدند و گفتند مرا، الان يا پس از يکساعت اعدام می کنند. بسيار نگران بودم. بعد آمدند، ميز را کنار کشيدند و من افتادم. فکر کردم دارم با اين جهان وداع می کنم. شما فروپاشی خودتان را مشاهده می کنيد. وقتی ميز را کشيدند، طناب به جايی وصل نبود و من از پشت افتادم و بيهوش شدم. وقتی به خود آمدم خيس بودم. روم آب پاشيده بودند. بالا آوردم. آن وقت اعترافاتم را گرفتند و من امضا کردم. هيچ کدومش برام باورکردنی نيست.»

وی اضافه کرده است: «دوستم که هم سلولی ام بود هياهويی به پا کرد. هرگز چنين چيزی نديده بود. خب، من هم نديده بودم. او در شوک بود. سردرگم بود. اختيارش را از دست داد. جيغ کشيد و فرياد زد. خودش را به ديوار می کوبيد. زندانبان ها به او اخطار کردند اگر به اين رفتار ادامه دهد، شرايط را برايش بدتر می کنند. يکی از زندانبان ها آمد و او را کتک زد. صورتش دچار خونريزی شد. لباسش را پاره کرد .... باتومی که داشت .... او با آن مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.»

اينجا «علی» سکوت می کند، بغضش می شکند و می گريد.

او پس از چندی ادامه می دهد : «يک زندانبان بيرون، يکی داخل سلول بود. می خواستم اعتراض کنم، فرياد بزنم، کمکش کنم اما خب، ديده بودم آنها چگونه با معترضان برخورد می کنند و نمی توانستم اعتراض کنم. کاملا شرمنده ام. پيش خدا خجالت مي کشم. از جوانی ام، مقابل دوستم، در برابر مردم شرمگينم.»

«علی» می گويد: «ما مسلمانيم. دين مان اسلام است. خدا را مي شناسيم. وقتی همه چيز را بررسی مي کنيد، در آخر، خيلی متفاوت از همه آنچه بود که آنها گفتند. اون چيزها خيلی دور از اسلام بود. اسلام پرده ای برای آنها شده که از پشت آن می توانند هر آنچه مي خواهند انجام دهند.»

«علی» در ادامه به شعر «بنی آدم اعضای يکديگرند» اشاره می کند و می گويد: «دوستم، مردم، خودم، شما، ديگران، ما همه يکی هستيم. درد هر شخصی می تواند بر هر کس اثر گذارد، مي تواند آرامش را بر هم زند.»

وی می افزايد: «درد من اين است که از خودم ناراحتم که بهترين سال های زندگي ام را بی اطلاع گذراندم و آنها از اين استفاده کردند. من يک وسيله بودم. وسيله ای برای آنها تا به اهدافشان برسند. من نادانسته در برنامه های آنها وارد شدم. نادانسته توسط آنها هدايت شدم.»

«علی» می گويد: «شعار آنها اين بود که ما نيروی مردميم، نفرات متعالی که بايد هدايت کنيم. ما ناآگاه از آنچه بوديم که بر ما آوردند. افکارمان از خودمان نبود. ببينيد، مردم عادی اند که به بسيج می پيوندند. آنها به خواست آزاد خودشان وارد اين سازمان می شوند چون همانطور که گفتم، سازمانی مردمی است. مردم به خواست خودشان به آن ملحق می شوند و فعاليت هايشان با بسيج، به ميل خودشان، از روی عشق صورت می گيرد.»

وی افزوده است: «در ايران، امروز، يافتن کار واقعا سخت است، ورود به دانشگاه دشوار است. آرزوی هر فرد جوانی است که وارد دانشگاه شود و به تحصيلاتش ادامه دهد تا زندگی خوبی داشته باشد، کار خوبی پيدا کند، همسر، خانه ای، ماشينی داشته باشد. اينها همه چيزهايی بودند که آنها از طرق مختلف به ما دادند. ما احساس خوبی، رضايت خاصی داشتيم.»

وی اضافه کرده است: «تفاوت ها را می ديديم. وقتی به دوستانم نگاه می کردم، اونها ماشين، کار و تحصيلات بالاتری نداشتند که من داشتم و به سادگی در اختيارم قرار گرفته بود. فکر می کنم اينها چيزهايی بود که آنها می خواستند به ما بدهند تا ما را اسير کنند. برای اين که ما تحت اوامرشان باشيم. فکر می کنم دقيقا همين است تا هر آنچه به ما بگويند انجام دهيم. ما با اين ايده بزرگ شديم. من در سنی به بسيج پيوستم که مثل خشتی بودم که می توانست شکل گيرد. ما با اين افکار رشد کرديم. آنها به ما شخصيت دادند. معتقدم کسانی هستند که اينک کاملا پشيمانند، کسانی که نمی توانند اين تاسف را ابراز و اين سازمان را ترک کنند.»

بازداشت و وضعیت نامعلوم كشیش كلیسای آشوری كرمانشاه در اصفهان

در حالیكه هنوز دلایل بسته شدن كلیسای كرمانشاه اعلام نشده است ، كشیش آن كلیسا در شاهین شهر اصفهان ، زمانی كه به دیدار دوستان قدیمیش رفته بود بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل شد .

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان از اصفهان، روز سه شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۸ (۲ فوریه ۲۰۱۰) ماموران اطلاعات و امنیتی اصفهان، كشیش " ویلسون عیسوی " رهبر كلیسای آشوری كرمانشاه را در منزل یكی از دوستانش در شاهین شهر دستگیر كردند . بازداشت ایشان توسط نیروهای امنیتی بدون اطلاع قبلی انجام گرفت و تاكنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و یا قرار قانونی برای بازداشت ایشان در دست نیست .


كلیسای آشوری كرمانشاه كه به علت قدمت ساختمان و خرابی سقف آن از مدتی قبل عملا به حالت نیمه تعطیل در آمده بود و فعالیت چشمگیری نداشت ، این كلیسا یك ماه قبل از دستگیری كشیش آن، در صبح روز شنبه ۱۳ دی ماه ( ۲ ژانویه ۲۰۱۰) پس از یورش ماموران اطلاعات به خانه "كشیش عیسوی" این كلیسا پلمپ و بسته شد . ماموران امنیتی پیش از آن با گرفتن تماس تلفنی متوجه شده بودند كه این كشیش در خانه و كلیسا حضور ندارد ، به گفته خانواده ایشان ماموران امنیتی با ورود به خانه كشیش ویلسون ضمن تفتیش و بازرسی خانه در غیاب ایشان كلیه وسایل شخصی ، جزوات و كتابهای وی را ضبط و با خود بردند .

كشیش "ویلسون عیسوی" شبان سابقه دار ، مسن و سپید موی كلیسای آشوری كرمانشاه به تائید تمام كسانی كه او را میشناختند نمونه یك انسان سلیم و ساده زیست واقعی بود . او سالها با كمترین امكانات مادی برای خود و خانواده اش خداوند را در كلیسا خدمت میكرد و تمام تلاشش را برای سرپا نگه داشتن كلیسای قدیمی كرمانشاه كه میتواند جزو آثار بیادماندنی وا رزشمند كشور بحساب بیاید گذاشته بود . او با جدیت تمام در این سالها ی طولانی تلاش داشت تمام مقررات بسیار سخت و محدود كننده حكومتی برای كلیساها در ایران را رعایت كند تا بهانه ای به دست كسی برای بستن آن كلیسا ندهد ، تا اینكه چراغ خانه و محراب عبادت عیسی مسیح را برای مسیحیان منطقه باز نگه دارد.

شاید در بین تمام كلیساهای معدود و محدود ایران "كلیسای كرمانشاه" به خاطر همین خصوصیت قناعت پیشگی شبان آن به كمترین امكانات و منابع مالی نیز دسترسی داشت و به همین دلیل بود كه كشیش ویلسون مدتها پیش از بسته شدن كلیسا توسط ماموران، بسیار تلاش میكرد تا منابع مالی و مجوز تعمیرات داخلی ساختمان كلیسا را فراهم كند و به نظر میرسید تمام وقت خود را روی این مسئله گذاشته است .

بر اساس گزارش منابع خبری در كرمانشاه ، ابتدا بسته شدن بی دلیل كلیسا توسط مقامات امنیتی كه فعالیت چشمگیر چندانی نداشت و بعد هم دستگیری ناگهانی و بدون مجوز قضائی كشیش آن كلیسا كه به جرات میتوان او را یكی از مظلوم ترین و بی سرو صدا ترین مسیحیان آرام ایران دانست ، دلیلی جز این نمیتواند داشته باشد كه دستهای پنهانی قصد دارند به هر قیمت از تعمیرات ساختمانی و سرپا نگه داشتن و فعالیت مجدد كلیسای كرمانشاه جلوگیری كنند .

به گفته آگاهان مسیحی در اصفهان كشیش ویلسون پیش از انقلاب در كارخانجات صنایع هلیكوپتر سازی آن شهر اشتغال داشته است به همین علت دوستان و آشنایان بسیاری در آن منطقه از كشور دارد . در زمان بازداشت، نامبرده در خانه یكی از دوستان خود در شاهین شهر مهمان بوده است كه ماموران بدون هیچگونه توضیح یا ارائه حكمی ایشان را بازداشت نموده و با خود برده اند . هنوز به خانواده حیرت زده او نیز هیچ توضیحی و یا دلیل مشخصی درباره علت و مرجع دستگیری و محل نگهداریش داده نشده است .

كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضمن ابراز نگرانی و اعتراض شدید به برخورد غیر قانونی و غیر انسانی برای بازداشت كشیش" ویلسون عیسوی" بدون انجام مراحل قانونی و ذكر دلیل این عمل را به شدت محكوم كرده، و همچنین از وضعیت نگهداری او با گذشت بیش از ۲ هفته در مكانی نامشخص ابراز نگرانی نموده و اعلام می كند دستگاه قضایی و امنیتی باید هرچه سریعتر این هموطن مسیحی را با توجه به سن و وضعیت جسمانی ایشان آزاد كند و اجازه دهند تا از حقوق قانونی و انسانی و شهروندی خود بعنوان یك اقلیت دینی استفاده نماید .

به گزارش FCNN، بر طبق منابع خبری همه این وقایع اسفبار در كمتر از ۲ ماه گذشته در حالی اتفاق افتاده كه روز دوشنبه هفته گذشته ۲۶ بهمن ۱۳۸۸( ۱۵ فوریه ۲۰۱۰ ) درجلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل كه اینبار مختص بررسی پرونده حقوق بشری جمهوری اسلامی بود ، شخصی با هویت ناشناخته كه به عنوان یكی از اعضای جامعه آشوری ایران از سوی هیئت نمایندگی قوه قضائیه جمهوری اسلامی معرفی شد اعلام كرد كه هیچگونه فشاری از سوی حكومت بر مسیحیان ایران وارد نمیشود و این اقلیت مذهبی در آزادی كامل در ایران زندگی میكنند !!!

كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خواستار اطلاع رسانی مقامات و مسئولین مربوطه در مورد محل نگهداری كشیش "ویلسون عیسوی" و ذكر هرچه سریعتر دلایل بازداشت او هستند . ضمن اینكه خواستار آزادی بدون قید و شرط این كشیش و رفع پلمپ از كلیسای كرمانشاه میباشند .

همچنین لازم به ذكر است در تداوم تعطیلی كلیساهای كشور و منع برگزاری مراسم های عبادتی و پرستشی از سوی مقامات امنیتی برای مسیحیان در روزهای جمعه در كلیسای جماعت ربانی مركز در تهران ، پیش از این نیز "كلیسای آشوری شهرآرا" در تهران بدلیل فشارها و تهدیدات از سوی مقامات حكومتی و با دخالت مستقیم "یوناتن بت كلیا" نماینده جامعه آشوریان درمجلس شورای اسلامی در فروردین ماه ۱۳۸۸ تعطیل گردید

US, Israel Resume "Strategic Dialogue" on Iran

Agence France Presse (AFP) /

The United States and Israel held a "strategic dialogue" on Thursday over Iran's nuclear programme for the first time since US President Barack Obama took office, officials said. US Deputy Secretary of State James Steinberg met with Israeli Deputy Foreign Minister Danny Ayalon to pick up the regular consultations that were held during the preceding Bush administration. "The dialogue provided an opportunity for in-depth discussion of a range of regional and international issues, thereby further strengthening the close strategic cooperation between the two countries," the foreign ministry said after the meeting. Another round of talks would take place in Washington later in the year, it added. Israeli officials had said the talks would focus primarily on Iran's nuclear programme, which Israel considers its greatest strategic threat. Meanwhile, a US official described the consultations as a "regularly scheduled annual dialogue" covering a range of regional and security issues not tied to specific events. The meeting came during a visit to the United States by Israeli Defence Minister Ehud Barak in which he was to meet with several top US officials.

Israel has called for tough international sanctions on Iran's energy sector to persuade Tehran to halt its nuclear enrichment programme, which Israel and the West suspect is aimed at creating an atomic weapon. Iran has insisted the programme is purely for civilian purposes. Israel, the region's sole if undeclared nuclear power, has viewed Iran as its greatest threat because of the nuclear issue and Iranian President Mahmoud Ahmadinejad's repeated predictions of the Jewish state's demise. On Wednesday, US Secretary of State Hillary Clinton said she hoped to see a UN Security Council resolution on new sanctions against the Islamic republic in the next two months. Washington has warned that "time and patience is running out" after Iran announced last week that it is considering building two more uranium enrichment plants inside mountains to protect them from air strikes. Iran, however, has at the same time told the UN nuclear watchdog it is still prepared to buy fuel for a nuclear reactor or swap its own stockpile of low-enriched uranium for the fuel, but on its own territory.

دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ری به 4 سال حبس محکوم شد

به گزارش هرانا، سید مهدی خدایی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد شهر ری و همکار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که توسط نیروهای امنیتی سال گذشته بازداشت و از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات محاکمه شده بود به تحمل 4 سال حبس محکوم شده است.

ابلاغ حکم در حالي صورت گرفت كه دادگاه اين فعال دانشجويي و حقوق بشر بيش از يكسال پيش در اول بهمن 87 برگزار شده بود و تاخير بيش از يكساله در ابلاغ حكم مخالف ماده 212 آيين دادرسي كيفري مي باشد.

مطابق ماده ي 112 آيين دادرسي كيفري احضار متهم تنها به وسيله ي احضار نامه ي به عمل مي آيد و اين در حالي است كه مسوولين شعبه 15 به صورت تلفني اقدام به احضار متهم نمودند و زماني كه با عدم حضور متهم و اعتراض وي به نقض رويه ي قضايي روبرو شدند اقدام به تهديد وي به بازداشت نمودند.

لازم به ذكر است كه سلمان سيما ديگر فعال دانشجويي كه به تازگي از زندان آزاد شده است به همراه مجيد اسدي كه در اين پرونده حضور دارند هر كدام به 6 و 4 سال حبس تعزيري محكوم شدند.

حکم حبس و شلاق برای یک روزنامه نگار

سایت ندای سبز آزادی: کامبیز نوروزی روزنامه نگار و مسئول کمیته حقوق انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به دو سال حبس تعزیری و 76 ضربه شلاق محکوم شد.

وکيل مدافع کامبيز نوروزي از صدور حکم موکلش از سوي دادگاه تجديدنظر خبر داد و يادآور شد؛ منتظر ابلاغ راي صادره از سوي شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران هستيم.

به گزارش ایسنا سيدمحمود عليزاده طباطبايي با بيان اين مطلب اظهار کرد؛ پس از ابلاغ حکم کامبيز نوروزي از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب که موکلم را به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و اخلال در نظم عمومي به دو سال حبس تعزيري و 76 ضربه شلاق محکوم کرده بود، در مهلت قانوني تجديدنظرخواهي صورت گرفت.

وي با بيان اينکه پرونده به شعبه 54 دادگاه تجديدنظر ارسال شده بود، گفت؛ مطلع شديم راي دادگاه تجديدنظر صادر شده است و ما منتظر ابلاغ راي صادره هستيم.

عليزاده طباطبايي که وکالت محمدصالح نقره کار را نيز بر عهده دارد با بيان اينکه وي هنوز در بازداشت به سر مي برد، يادآور شد؛در روزهاي اخير براي اعلام وکالت به دفتر دادستاني تهران، محل استقرار معاونت امور زندان ها در زندان اوين و دادسراي انقلاب مراجعه کردم که متاسفانه اعلام وکالت را نمي پذيرند.

وي همچنين يادآور شد؛ منتظر صدور راي دادگاه تجديدنظر براي سعيد ليلاز هستيم.

کاهش سن فحشا و افزایش زنان تن فروش در ایران

شهرزادنیوز: با توجه به آماری که گاه از سوی سازمان بهزیستی منتشر می شود، سن زنان کامفروش (روسپی) در ایران رو به کاهش و شمار آنان رو به افزایش است.

دکتر مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاری، ضمن بیان این مطلب، علت این پدیده را "کاهش امنیت روانی و اجتماعی و ارزش های دینی" عنوان کرد. وی ضمن انتقاد از دستگاه های قضایی و سازمان بهزیستی به خاطر عدم انتشار آمار درست و مشخص دراین مورد، گفت که نداشتن آمار درست ما را از برنامه ریزی برای برخورد با این پدیده دچار مشکل می سازد.

این استاد دانشکده بهزیستی همچنین یاد آور شد که گسترش فحشا افزایش کودکان ناخواسته را در پی دارد که بیش از 80 درصد آنان مجرمان آینده خواهند بود. وی افزود که طبق تحقیقات بیشتر این زنان برای تامین معاش زندگی و به علت وضعیت بد اقتصادی مجبور به این کار می شوند و بسیاری از آنها اگر دارای شغل و یا امنیت روانی در خانواده و جامعه باشند از این کار فاصله خواهند گرفت.

دکتر اقلیما همچنین تأکید کرد کرد که اگربا چنین مسئله مهمی غیرمنطقی برخورد شود، نادرست است و نباید این زنان را از جامعه طرد کرد. اصول انسانی و اخلاقی حکم می کند برای درمان و برگرداندن این زنان به جامعه باید با دید باز اقدام کرد. در صورت نادیده گرفتن این زنان در جامعه باید منتطر افزایش فساد، دختران فراری و عدم پایبندی مردان به کانون خانواده باشیم که این امر افزایش طلاق را نیز در پی خواهد داشت.

بازداشت چهار عضو حزب پان ایرانیست در فرودگاه اهواز

گزارش دریافتی: بر اساس اخبار رسیده ساعاتی پیش نیروهای امنیتی با ورود به محوطه فرودگاه اهواز چهار تن از یاران و اعضای حزب پان ایرانیست را در کمال بی احترامی و به طرزی وحشیانه بازداشت کردند .سروران کرمانی و سلیمانی که از تهران برای شرکت در مراسم چهلم درگذشت دکتر ابراهیم میرانی عضو شورای عالی رهبری حزب پان ایرانیست که قرار بود فردا ۷ اسفند برگزار گردد به خوزستان رفته بودند به همراه دو تن از یاران دیگر در فرودگاه اهواز بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شدند .شایان ذکر است که از سویی دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی به منزل سرور فرهاد باغبانی یورش برده و منزل وی را مورد تجسس و بازرسی قرار داده و کامپیوتر و وسایل شخصی وی را با خود بردند.

۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

Summary Report on the Repression and the Persecution of Christian Iranians in 2009

"The Islamic Republic of Iran in the previous year acted more harshly and severely than ever before to limit, through arrests and detentions, the existence and growth of Evangelical Christians"



Farsi Christian News Network ( FCNN) and the Committee of Human Rights Advocates Report

Last years, with the start of the year 2009, we reported that Mr. Carl Muller of the Open Door Ministries had stated that, "based on existing reports we predict that in 2009 the Christians around the world will, in the name of false gods and philosophies, be persecuted more than ever before". He added that, "we are not seers and can not see into the future, but we feel that brutality and persecution of Christians, especially in parts of the world like the Middle East, is on the rise." Moreover, in this report by the Open Door Ministries, the list of countries with the worst human rights records towards Christians is published annually. In 2009 passing the previously second ranked Saudi Arabia and only outpaced by North Korea, was the Islamic Republic of Iran.

IRAN-The arrest of the Assyrian leader of the Kermanshah Church

After the most recent closure of yet another of the very few remaining open churches throughout Iran, The evangelical church of Kermanshah,

The pastor of the church, Rev. Wilson Issavi, while visiting one of his old friends in Shahin Shahr, Isfahan, was arrested and moved to an undisclosed location.

As reported by FCNN correspondent from Isfahan, on Tuesday 13th Bahman 1388 (2 February 2010) the agents of Isfahan branch off state security, detained Rev. Wilson Issavi in the home of one of his old friends in Shahin Shahr, Isfahan. The security agents entered the house unannounced and took him and the host couple and a visiting lady away. Later on the host’s wife was released. Since the day of the arrest it has been impossible for friends and family to find out about the whereabouts or well being of Rev. Issavi.

Rev. Wilson Issavi is the serving pastor of the Assyrian evangelical church, which is an old and historical building in dire need of repair, and is not been extensively used, except for weekly Christian worship. On 2 January 2010 (13 Day 1388), one month before the arrest of pastor Wilson Issavi, after forced entry into his house by a number of plainclothes local security agents, the Kermanshah church was sealed and ordered not to be reopened. Despite the fact that FCNN correspondents had immediately become aware of this abhorring invasion of a small and only church in the west of the country, after a telephone and direct enquiry Pastor Wilson had requested FCNN not to publicise the news lest the authorities are provoked into inflicting more harm and hoping to find a reasonable dialogue and reopen the church! FCNN respected the wishes of Rev. Issavi and held back on releasing the news.

This cowardly act was perpetrated by the security agents after they had called him on his mobile, enquiring about his whereabouts, and being sure that he is not home to defend his house and his household. As stated by family members to friends, the security agents had ransacked the house in his absence and taken away much personal possessions.

Tehran Uni Dorm 15 June (2)فیلم جدید از حمله به کوی دانشگاه تهران

Tehran Uni Dorm,15.June(1) فیلم جدید از حمله به کوی دانشگاه تهران

CNN News- Tehran University dorm raid by Riot police

زنان دستگیرشده در سلولهای انفرادی گوهردشت تحت شکنجه

زنان دستگیرشده اعتراضات اخیر در سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تعدادی از زنان دستگیر شده در جریان اعتراضات عاشورا و 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه بسر می برند.
تعدادی از زنان دستگیر شده دراعتراضات عاشورا و روزهای قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شوند. در حال حاضر حداقل 3 نفر از آنها در سلولهای انفرادی بسر می برند.آنها بدلیل پر بودن سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند زنان منتقل شده اند. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های روحی و جسمی قصد دارند که از آنها اعترافات دروغین برای پرونده سازی و صدور احکام سنگین بگیرند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
1-خانم فاطمه ویسی روز عاشور دستگیر و به سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت منتقل شد.اعضای خانواده زندانی سیاسی فاطمه ویسی توسط این رژیم به خاطر اعتقادت سیاسی آنها اعدام شده اند.
2-مریم بهرامی از دستگیر شدگان روز 22 بهمن است
3- خانم کریمی گفته می شود از هموطنان بهائی است
4 خانم سمیه حسینی که همراه با برادرشان در روز 22 بهمن دستگیر شده اند گفته می شود اخیرا آزاد شده اند.
شرایط سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج قرون وسطائی و معمولا برای بازداشتهای کوتاه مدت بکار برده می شود. در این سلولها در سالهای گذشته قتلهای زنجیره ای روی داده است که پیش از این ما با اسم و مشخصات آنها را افشاء کرده بودیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده مردم ایران و قرار دادن آنها در سلولهای انفرادی،شکنجه های قرون وسطائی و غیر انسانی برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کندو از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه می خواهد که برای پایان دادن به جنایتها سیستماتیک و مستمر علیه مردم ایران خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر زنان سازمان ملل متحد
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.blogspot.com

حامیان مادران عزادار ممنوع الملاقات و تحت شکنجه های روحی

حامیان مادران عزادار ممنوع الملاقات و تحت شکنجه های روحی برای پذیرفتن اتهامات واهی بازجویان
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانواده های حامیان مادران عزادار صبح امروز به زندان اوین مراجعه کردند و خواستار ملاقات با آنها شدند ولی بعد از چند ساعت انتظار به آنها گفته شد که بازجویان وزارت اطلاعات اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.
روز پنجشنبه 6 اسفند ماه خانواده های مادران عزادار برای ملاقات و آزادی مادران دربند به سالن ملاقات بند 209 زندان اوین مراجعه کردند.علیرغم اینکه قبلا به آنها قول داده شده بود که می توانند با مادران در بند ملاقات کنند پس از چند ساعت انتظار به آنها اعلام شد که بازجویان اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.خانواده ها از زمان دستگیری تا به حال موفق به ملاقت، با آنها نشده اند.
حامیان مادران عزادار در بند 209 از پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات امتناع می ورزند. اما بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن آنها ملاقات با خانواده هایشان را منوط به پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده کرده اند.
روز چهارشنبه 5 بهمن ماه تعدادی از خانواده های حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار اطلاع یافتن از وضعیت مادران در بند شدند. یکی از مامورین وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب، اعضای یکی از خانواده ها را مورد تهدید و توهین قرار داد و به او گفت در صورت پیگیری وضعیت حقوقی مادران دربند او را هم دستگیر خواهند کرد این تهدید باعث اعتراض شدید سایر خانواده ها شد.هم چنین به خانواده ها گفته شد که پرونده های حامیان مادران عزادار قرار است به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع داده شودو روز یکشنبه 9 بهمن ماه آنها توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 67 محاکمه شوند.
اسامی حامیان مادران عزادار که در بند مخوف 209 زندان اوین تحت بازجوئی و فشارهای شیدی روحی هستند به قرار زیر می باشد:
1- خانم ام بنین ابراهیمی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ساعت 03:00 در منزل شخصی اش دستگیر شد.
2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، بود. او دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست.
3- خانم ژیلا کرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.
4 .دکتر لیلا سیف الهی 42 ساله دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
5-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب دستگیر و گفته می شود به بند 209 زندان اوین متقل شدند
6- منیژه طاهری
7- خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت کردن در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل ، دستگیر،انتقال به بند 209 ،بازجوئیهای طولانی و شکنجه های روحی شدید،اعتراف گیری برای پرونده سازی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگر ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به شکنجه های روحی و آزادی بی قیدو شرط آنها است.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر زنان سازمان ملل متحد
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

یکی دیگر از بازاریان تهران دستگیر شد

با یورش مامورین وزارت اطلاعات یکی دیگر از بازاریان تهران دستگیر شد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حسین نیاکان یکی از بازاریان تهران با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد
حسین نیاکان 48 ساله از بازاریان تهران، بامداد 18 بهمن ماه حوالی ساعت 01:30 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.در این یورش 6 نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند و فرماندهی آنها را یکی از سربازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی بعهده داشت.
سر بازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی همراه با نفرات تحت فرماندهی اش اقدام به بازرسی تمامی نقاط منزل آقای نیاکان نمودند.و پس بازرسی منزل تلفن همراه،رسیور ماهواره،لب تاب،دفترچه تلفن و دست نوشته های او را با خود بردند.
فرزند آقای نیاکان به مدت 1 ساعت در منزل پدریش مورد بازجوئی و تهدیدات سربازجو وزارت اطلاعات علوی قرار گرفت.
آقای حسین نیاکان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد. او به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق از سال 1361 تا سال 1369 در زندانهای این رژیم بسر برد و در طی این مدت تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت.او همچنین تحت نظر مامورین وزارت اطلاعات قرار داشت و بارها برای بازجوئی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد.
در حال حاضر تعدادی از بازاریان تهران در زندان اوین بسر می برند که از جملۀ آنها؛ محسن دکمه چی،جواد لاری و محمد بنازاده امیرخیزی می باشند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به بازاریان ، دستگیری ، انتقال به سلولهای انفرادی وشکنجه های آنها برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگران ویژه دستگیریها خوسرانه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

فیلم؛ حضور دهها میلیونی در سخنرانی احمدی نژاد در بیرجند

فیلم حمله به کوی، جنایت مصور رجاله ها

جعفر پویه

هشت ماه پس از حمله گله های اوباش وابسته به ولی فقیه به کوی دانشگاه تهران، فیلمی از این جنایت سازمان یافته منتشر شد. این فیلم که توسط یکی از افراد حمله کننده به کوی دانشگاه و با دوربین حرفه ای برداشته شده، بخشی از ددمنشیهای اوباش وابسته به رژیم را به تصویر می کشد.
برخلاف ادعاهای مقامات رژیم درباره حادثه این شب، فیلم مزبور نشان می دهد که گارد ویژه نیروی انتظامی به همراه لباس شخصیها و بسیجیها با هماهنگی و به طور سازمان یافته در حمله به کوی دانشگاه تهران شرکت دارند. به ظاهر خشونت نیروهای گارد ویژه به حدی است که همدستان بسیجی و لباس شخصی آنها برای بازداشتن شان از ضرب و شتم بیشتر واسطه می شوند و آنان را از ادامه وحشیگری باز می دارند.
جنایت انجام گرفته در این شب به حدی بود که مجلس آخوندها برای پیگیری آن دست به تشکیل یک هیات حقیقت یاب زد اما نتیجه تحقیقات آن هیچ وقت منتشر نشد. در همان موقع علی لاریجانی، رییس مجلس آخوندها پاسدار صادق محصولی، وزیر کشور وقت را مسوول حمله به کوی دانست و خواهان پاسخگویی شد. از سوی دیگر، حمید رضا کاتوزیان، نماینده مجلس این حادثه را بدتر از حادثه 18 تیر 78 خواند و ادعا کرد که کمیته حقیقت یاب مجلس هویت لباس شخصیها را افشا خواهد کرد. علی عباسپور، یکی دیگر از اعضا کمیته حقیقت یاب روز 4 تیر گفت: "کمیته اطلاع دارد که ورود نیروهای انتظامی به کوی دانشگاه با مجوز بوده است."

۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

مصاحبه کاسپین ماکان نامزد ندا با تلویزیون سوئیس

چهارشنبه سوری؛ کابوسی تازه برای پاسدار احمدی مقدم

تصادف دوچرخه ‌سوار ملی پوش ایرانی در جاده

عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کرد در حین یکی از تمرینات با یک دستگاه پراید برخورد کرد و به شدت مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال برنامه فدراسیون برای دومین حضور تیم ملی بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا (امارات- فروردین ماه سال 1389) رکابزن کرمانشاهی کشورمان از سوی آلتوک به اردوی تیم ملی فراخوانده شد اما نخستین مرحله از تمرین تیم با حادثه تلخی برای وی همراه شد.

در حالیکه رکابزنان کشورمان اواسط هفته گذشته در مسیر جاده نظامی - مسیر اتوبان تهران ، کرج - مشغول به تمرین بودند مهینی دچار حادثه شد تا حضور وی در مسابقات قهرمانی آسیا در هاله ابهام فرو رود.

مهرداد صفرزاده مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در این باره به خبرنگار مهر گفت:" رکابزنان روز دوشنبه 27 بهمن ماه زیر نظر آلتوک مشغول تمرین انفرادی بودند که در یک پیچ تند یک دستگاه پراید به سمت چپ جاده منحرف شد و به رکابزن تیم ملی که وی نیز با سرعت بالایی در حرکت بود برخورد کرد. "

زیبا مهینی در این حادثه از ناحیه فک وصورت آسیب شدید دیده و چند روز گذشته پزشکان دوبار بر روی صورت وی عمل جراحی کرده اند. این رکابزن کشورمان که به توصیه پزشکان نمی تواند صحبت کند در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر گفت:" خوشبختانه تنها از ناحیه صورت آسیب دیده ام و دست و پایم مشکل خاصی ندارد البته دوچرخه ام کاملا از بین رفته است و حتی چند تکه از آن در پایم فرو رفته بود اما آسیب دیدگی ام جدی نبود. تنها از صورت مشکل دارم. فک، بینی و گونه ام شکسته و تعداد زیادی از دندان‌هایم را از دست داده ام."

دستکم 38 مورد اعدام و 4 مورد قطع عضو در اهواز

خبرگزاری مهر: معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 38 مورد حکم اعدام و چهار مورد حکم قطع عضو توسط شعبه اجرای احکام قصاص این دادسرا اجرا شده است.

رشیدی با بیان این که هیچ پرونده ای از جریانات پس از انتخابات به اجرای احکام دادسرای اهواز ارسال نشده است، گفت: اجرای احکام دادسرای اهواز در بحث جرایم خشن و سنگین به طور جدی و با قاطعیت و سرعت اقدام می کند و هیچ گونه تعللی در این زمینه وجود ندارد.

بی خبری از وضعیت یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مجید رضائی یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد و از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست.
مامورین وزارت اطلاعات 10 دی ماه ساعت 05:30 به منزل آقای مجید رضائی 50 ساله در حالی که همراه با همسر و فرزندانشان در خواب بسر می بردند یورش بردند و او را دستگیر و به شکنجه گاه 209 زندان اوین منتقل کردند. در این یورش وحشیانه 5 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به درون منزل آنها هجوم بردند و تعداد دیگری در بیرون ، منزل آنها را زیر نظر داشتند.
مامورین وزارت اطلاعات نزدیک به 3 ساعت تمامی نقاط منزل را مورد بازرسی قرار دادند که از جملۀ آنها کمدهای لباس و اتاق خواب و سایر نقاط بود ،در اثر این بازرسیهای وحشیانه بعضی از وسائل شخصی این خانواده تخریب شد.مامورین وزارت اطلاعات پس از این بازرسیهای وحشیانه کامپیوتر،رسیور ماهواره،مدارک شخصی ،دست چک،دفترچه تلفن و سایر وسایل شخصی این خانواده را با خود بردند. آنها همچنین مبلغی پول نقد از این خانواده اخاذی کردند که آنرا برای هزینه انتقال آقای رضائی به زندان اوین عنوان میکردند.
خانواده آقای رضائی از زمان دستگیری تا به حال برای مطلع شدن از وضعیت و شرایط آقای رضائی تقریبا بطور روزانه به دادگاه انقلاب و دادستانی انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند اما تا به حال به آنها هیچ جوابی داده نشده است و با برخوردهای تهدید آمیز و توهین افراد این مراکز مواجه بودند.
مجید رضائی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد که به مدت 10 سال در شکنجه گاههای مخوف ولی فقیه بسر برده بود و در اثر شکنجه های قرون وسطائی پردۀ هر دو گوش وی پاره شده بود وهمچنین دچار ناراحتیهای متعددی جسمی دیگری که از جمله آنها؛ ناراحتی قلبی،گوارشی و غیره می باشد.

وضعیت نامساعد دکتر ملکی در زندان اوین

شاهدان عینی تازه آزاد شده از زندان اوین از وضعیت نامساعد دکتر محمد ملکی اولین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب خبر داده اند. به گزارش ندای سبز آزادی، وضعیت دکتر محمد ملکی به نحوی است که بدون کمک دیگران قادر به راه رفتن نیست و روزانه مجبور به استفاده از انواع داروها است. شاهدان عینی از روحیه بالای این فعال سیاسی 78 ساله خبر داده اند.

۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

بازداشت و بی خبری از یک فعال دانشجويی در سبزوار

خبرگزاری هرانا - یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران روز چهارشنبه مورخ 21 بهمن ماه در شهر سبزوار بازداشت شد.
علی اکبر اعجمی دانشجوی دانشگاه تهران و از فعالین چپ گرا که پیشتر مکررا از سوی ماموران وزارت اطلاعات تحت فشار و تهدید قرار داشت نهایتا روز 21 بهمن در شهرستان سبزوار دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
لازم به ذکر است در هفته های گذشته محمد غزنویان و حمید مافی از فعالین چپ نیز در شهر قزوین توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.

ادامه تجمعات شبانه خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در ادامه اعتراضات مستمر شبانه خود در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر خواست خود، که آزادی بی قید و شرط و فوری زندانیان سیاسی بود پافشاری کردند.
غروب پنچشنبه 29 بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند. این تجمعات در هفته های گذشته هر شب برگزار می شود. سرکوبگران زندان اوین هر شب برای جلوگیری از تجمع خانواده ها و مردم اعلام می کنند که امشب آزادی نداریم و لی خانواده ها و مردم بر خواست خود برای آزادی زندانیان سیاسی پافشاری می کنند و در طی شبهای گذشته موفق به آزادی تعداد زیادی از زندانیان سیاسی شده اند.
در ابتدا خانواده های زندانیان سیاسی و مردم ناچار هستند زیر پل تجمع کنند ولی با زیاد شدن تعداد جمعیت بر روی پله و تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین ادامه می یابد که خوشایند نیروهای سرکوبگر نیست چونکه در معرض دید عابرین قرار می گیرند.
امشب همانند شبهای گذشته با ایستادگی و پافشاری خانواده ها و مردم تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از زندان اوین آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده های خود و مردم بازگشتند.هنگام خروج زندانیان سیاسی از زندان مخوف اوین موجی از شور و شادی بین مردم به پا شده بود و آنها با دست زدن و سوت کشیدن اوج شادی خود را به نمایش گذاشتند.
یکی از خانواده ها اقدام به پخش آش نذری بین سایر خانواده ها و مردم میکرد و چند خانواده دیگر بخاطر آزادی فرزندانشان در شبهای گذشته اقدام به پخش شیرینی کردند.
امشب از ابتدای تجمع مردم در مقابل زندان اوین نیروهای سرکوبگر مقابل درب زندان اوین و بخصوص بر روی پله ها مستقر شده بودند و تعداد آنها نسبت به شبهای دیگر بیشتر بود. موج شادی خانواده ها و مردم برای آنها بسیار گزنده و غیر قابل تحمل بود و این را در رفتارها و واکنشهای غیر انسانی آنها عیان بود . بعد از آزادی تعداد از زندانیان و شادی خانواده ها و مردم که امشب به اوج خود رسیده بود نیروهای سرکوبگر اعلام کردند که دیگر کسی را آزاد نخواهیم کرد و بسوی خانواده ها و مردم حرکت کردند و سعی داشتند که آنها را به زور وادار به ترک محوطه اوین کنند ولی خانواده ها و مردم مقاومت کردند و تا ساعت 23:00 تجمع ادامه داشت.

29 بهمن 1388 برابر با 18 فوریه 2010

ترس و وحشت رژیم از اعتراضات ضد حکومتی در چهارشنبه سوری

ایسنا: جانشين فرمانده نيروي انتظامي از توقيف و بازداشت افرادي كه اقدام به مزاحمت در چارشنبه سوري امسال كنند تا پايان تعطيلات نوروزي خبر داد. احمدرضا رادان گفت: پليس با افرادي كه ايجاد مزاحمت، سد كردن مسير و استفاده از مواد محترقه خطرناك مي‌كنند برخورد خواهد كرد. همچنين خودروهايي كه در چهارشنبه سوري امسال توقيف شوند تا پايان تعطيلات متوقف خواهند بود. جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت : براساس هماهنگي‌هايي كه با مقامات قضايي انجام شده است هر كسي كه با ناهنجاري اقدام به ايجاد مزاحمت، راهبندان كند و آزار و اذيت مردم كند، بازداشت و احتمالا تا پايان تعطيلات نوروزي پليس و دستگاه قضايي در خدمت اين افراد خواهند بود. احمدرضا رادان گفت : به مرور زمان هدف اصلي برگزاري مراسم چهارشنبه سوري به فراموش سپرده شده و متاسفانه مباحث غلط ديگري جايگزين آن شده است.

بی خبری از وضعیت شهروند بهایی ژینوس سبحانی

ژینوس سبحانی شهروند بهایی و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت و نگهداری نامبرده در سلول انفرادی تا کنون با خانواده اش تماسی نداشته است.

به گزارش هرانا، ژینوس سبحان در 25 دی ماه به همراه همسرش آرتین غضنفری در منزل بازداشت شده اند. عدم دسترسی به وکیل، عدم شفاف سازی پرونده و بی خبری از وضعیت نامبرده و برخورد های امنیتی صورت گرفته با این فعال حقوق بشر موجب نگرانی خانواده ایشان و همسر در بازداشتش شده است.

لازم به ذکر است خانم ژینوس سبحانی از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر و منشی سابق کانون مدافعان حقوق بشر نیز می باشد که در پی پلمپ دفتر این کانون مدتی در ازداشت بوده است.

حمله مسلحانه به یک عضو ارشد بسیج در اهواز

سایت حکومتی تابناک: صبح امروز در منطقه گلستان اهواز خیابان تربت شرقی، یکی از مدیران دادگستری و عضو بسیج مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته است. در این حمله هفت تیر توسط اسلحه کلاشینکف حمله کننده به سمت عفراوی و خوردوی سواری اش شلیک می شود که علی رغم آسیب جدی که به خودروی وی وارد می شود، نامبرده از این حادثه جان سالم به در برده و تنها به صورت سطحی مجروح می شود.

پخش پارازیت ماهواره ای؛ اخطار یوتل ست به رژیم تهران

سایت banksat.com

کمپانی Eutelsat فرانسه پس از اعتراض شبکه های دویچه وله و بی بی سی، به طور رسمی اعلام کرد که پیش از این اعتراضات شکایت خود را به "آژانس ملی کنترل فرکانس فرانسه" ارائه کرده است.

در همین حال Rhône Safien از مقامات ارشد این شرکت به گروه اخلال گر ایرانی هشدار داد در صورت ادامه این روند منتظر اجماع جهانی نخواهد ماند و دسترسی ایران را به تمامی ماهواره های مخابراتی ، رادیو تلویزیونی و زمین شناسی و... متعلق به این شرکت قطع خواهد کرد.

احکام سنگین زندان برای فعالین دانشجويی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مرتضی سمیاری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

مرتضی سمیاری در تاریخ ۱۴ دی ماه بازداشت شد و در تاریخ ۱۰ بهمن ماه در دادگاه متهمان حوادث عاشورا به عنوان متهم ردیف دوم مورد محاکمه قرار گرفت. این فعال دانشجویی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال و اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی مرتضی سمیاری در حال حاضر در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین و در اتاقی چند نفره به سر می برد.

گفتنی است که مرتضی سمیاری در جریان دادگاه به علت ملاقات انجام نشده با اعضای اتحادیه اروپا محاکمه شد. امری که واکنش و اعتراض خانم باربارا لخ بیلر رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر لغو شده به تهران را در پی داشت. او در نامه ای به مقامات ایرانی خواستار آزادی سمیاری به دلیل ملاقات انجام نشده شد.

خانم بیلر در نامه خود به سفیر ایران در بروکسل خواستار آزادی بدون قید و شرط آقای سمیاری شد. همچنین گفتنی است مرتضی سمیاری در جلسه دادگاه گفت که وی در پاسخ به دعوت هیئت پارلمانی اروپا گفته که در صورتی که با وزارت خارجه ایران هماهنگ شود در این دیدار شرکت خواهد کرد.

از سویی دیگر ماموران وزارت اطلاعات و دادستانی تهران در تلاشی مشترک در صدد هستند اعضای فعال دفتر تحکیم وحدت را در برابر دوربین های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نادم و پشیمان نشان دهند. در چند روز گذشته دادستان تهران شخصا در بازجویی های بهاره هدایت حضور پیدا کرده و کوشیده است تا او را برای اعترافات تلویزیونی و نیز انحلال دفتر تحکیم وحدت تحت فشار قرار دهد.

مرتضی سمیاری، بهاره هدایت، میلاد اسدی، امین نظری و مهدی عربشاهی پنج عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، هستند که در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند.

بازداشت هفت دانشجوی دانشکده علوم پزشکی

هفت نفر از دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی هفته گذشته بازداشت شدند

به گزارش نوروز، این دانشجویان همگی ورودی سال 83 بوده و در مقطع بالینی و در بیمارستان مشغول به تحصیل بوده اند.

یکی از این دانشجویان بنام فرشاد شیبانی در کلاس درس در بخش عفونی بیمارستان امام خمینی و بقیه پس از احضار توسط ضابطان قضایی بازداشت شدند.

این بازداشت ها سیاسی بوده ولی از اتهام مشخص و محل نگهداری این هفت نفر اطلاع دقیقی در دست نیست.

توقف فعالیت دو شرکت بزرگ بیمه جهان در ایران

رادیو آلمان: مدیریت شرکت بیمه مونشنر روک که بزرگترین شرکت بیمه حمل و نقل جهان است اعلام کرد که بخاطر شرایط سیاسی به کار خود در ایران خاتمه داده و قرارداد جدیدی را نمی‌پذیرد.

سخنگوی کنسرن آلمانی آلیانس نیز که بزرگترین کنسرن بیمه اروپا محسوب می‌شود، اعلام کرد این کنسرن هم به فعالیت‌های خود در ایران خاتمه داده است. همزمان اتحادیه شرکت‌های بیمه آلمان اعلام کرد که تشدید تحریم‌های ایران قابل درک است و از آن پشتیبانی می‌کند.

گاردین؛ تجاوزگران در حکومت ایران

روزنامه گاردین چاپ انگلستان در مقاله ای که در شماره روز سه شنبه این روزنامه منتشر شده می نویسد، تجاوز جنسی به زندانیان در حکومت ایران چیز جدیدی نیست. نویسنده مقاله می گوید که یکی از شاگردانش در سال ۱۳۶۰ بخاطر تجاوز به خواهرش دستگیر و به اوین منتقل شد و همان روز آزاد و به عنوان زندانبان همان زندان شروع به کار کرد و این یک امر عادی در این حکومت است. در آن هنگام که این شایعات دهان به دهان میگشت، آیت الله منتظری یک گروه را برای تحقیق به آنجا فرستاد و آنها تأیید کردند که زندانبانان که بیشتر مانند همان دانش آموز من بودند به طور مرتب به دختران و زنان تجاوز می کنند که حتی نام یکی از آنها همیشه داماد بود. اخبار فجایع کهریزک فقط به این خاطر علنی شد که پسر یکی از اصولگرایان در آنجا زیر شکنجه کشته شد. در پی این رویداد رژیم مجبور به بستن این بازداشتگاه شد و مهدی کروبی با نوشتن نامه ‌ای خواستار رسیدگی به ادعای تجاوز جنسی در زندانها گردید. شاید شما فکر می کردید که بعد از این وقایع رژیم دیگر به این اقدامات زشت دست نخواهد زد ولی شاهدان و قربانیان این تجاوزات هنوز اینها را گزارش میدهند. بطور مثال چندی پیش رژیم مادران عزادار را دستگیر کرد که برای سوگواری و همدردی هر هفته دور هم جمع می شدند. یکی از این مادران می گفت که وقتی در دادگاه بوده صدای گریه و التماس یک پسر جوان را شنیده است که به قاضی می گفت او را به زندان انفرادی نفرستد. وقتی قاضی از او سئوال کرد چرا؟ گفت که او را مرتب در آنجا مورد تجاوز قرار میدهند. ۲ ماه پیش پسر یکی از دوستان من در یکی از تظاهراتهای ضد دولتی دستگیر شد. او را تا سر حد مرگ کتک زدند و او هم مقاومت می کرد تا ماموران به وی تجاوز نکنند. اینها فقط نمونه هایی هستند که به بیرون درز میکند. سئوال اینجاست که چرا رژیم با اینهمه آبروریزی و فضاحت و علنی شدن این موضوع به این کار ادامه می دهد. جواب این پرسش در اینجاست که رژیم به خوبی میداند کشتن مخالفان آنها را به شهید مبدل میکند و حتی شاید به پیوستن دیگران به جنبش نیز کمک کند، ولی تجاوز جنسی اثر بسیار مخربی بخاطر تاروپود جامعه‌ ایران روی قربانی و باقی مردم میگذارد و امکان جلوگیری از پیوستن آنها به جنبش را بیشتر میکند. این رژیم اکنون برای بقای خود تلاش میکند و دیگر هیچ خط قرمزی برای خود نمی شناسد.

رجز خوانی خامنه ای از ترس است

جعفر پویه

علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از مستخدمین اعزامی اش از آذربایجان بار دیگر به رجز خوانی پرداخت و زبان به تهدید مردم گشود. او که قبل از 22 بهمن به کلی خود را باخته بود و به همراه پادوهای نظامی – امنیتی اش زبان تمجید به کار گرفته و از موضع ضعف، مدارا را تبلیغ می کرد، پس از لشگر کشی گسترده دولت پادگانی علیه مردم و بسیج کلیه استعداد نظامی و امنیتی خود در برابر جوانان و بستن دهانها به زور سرنیزه و گاز اشک آور و قمه و ... از خواب زمستانی بیدار شده و به مدار گذشته خود باز گشته است.
او مست لشکرکشی و امنیتی کردن فضای شهر و برقرار کردن سکوت گورستانی گفت: "جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن امسال و درسی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مراتب از سالهای قبل بیشتر، پررنگ تر و قوی تر بود."
او اما نگفت آن همه ترس و وحشت قبل از 22 بهمن، آن همه تلاش برای استمالت از مردم و جوانان به جان آمده چه شد؟ و یا اینکه صف اتوبوسهایی که کیلومترها در خیابانهای تهران پارک شده بود، به چه دلیل بود و آنانی که در مراسم امنیتی شده این روز شرکت کرده بودند از یک سو با وعده و وعید و از سوی دیگر با تهدید به خیابان کشیده شده بودند تا خیابانها اشغال شوند و فضایی برای مردمی که می خواستند در این روز به حق خواهی بپردازند، وجود نداشته باشد.
او و دستگاه داغ و درفش اش تمام سعی خود را به کار گرفتند تا صدای مردم معترض را خفه کنند و اکنون به خیال موفقیت می گوید: "مردم در این روز حجت را بر همه تمام کردند و همه دشمنان نظام اسلامی اعم از دشمنان خارجی و مخالفان داخلی باید بیدار و از توهم خارج شده باشند."
او خود متوهم است آنرا به دیگران نسبت می دهد زیرا مردم همانهایی هستند که او علیه آنان لشگر کشیده و خیابانها را اشغال کرده است. اما این جمله بندی و سرهم سازی نمی تواند همه منظور وی باشد زیرا بلافاصله می گوید: "اگر قبل از انتخابات، باید با استدلال گفته می شد که دشمن در کمین است، مردم بعد از حوادث انتخابات، دیدند که دشمن چگونه در کمین است."
او مردم به جان آمده از ظلم و ستم رژیم و معترض به شعبده بازی انتخابات را "دشمن" می نامد و از سوی دیگر، قداره بندان و گماشته هایی که به روی مردم تفنگ می کشند و یا با اسلحه سرد آنان را مضروب می کنند را "مردم" می نامد. این جابجایی و دشمن دانستن مردم بار اولی نیست که توسط علی خامنه ای صورت می گیرد. او اینگونه می خواهد حجت را بر جوانان غیوری که بساط دزدان و غارتگران جمع شده در زیر خیمه ولایت اش را به هم ریخته اند تمام کند. اما واقعیت این است که همه این رجز خواندنها از ترس است زیرا او می داند که اگر با هزینه گزاف و یا تهدید و تطمیع توانسته است تعدادی را در روز 22 بهمن به خیابانها بکشاند، این کار دایمی نخواهد بود و جوانان دلیر هر آن که فرصت کنند بار دیگر خیابانها را به تسخیر خود در خواهند آورد.
آنکه بیش از همه به نفرت مردم از حکومت ولی فقیه آگاه است، خود خامنه ای و دار و دسته نظامی – امنیتی ای هستند که مردم ایران را دشمن می دانند و در برابر آنان صف آرایی کرده اند.

۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

تبدیل کارخانه و مسجد به زندان و شکنجه گاه

سایت جرس: کارخانه « بافت آزادی » در غرب میدان آزادی روز 22 بهمن تبدیل به بازداشتگاه شده بود .

به گزارش یک شاهد عینی در این این بازداشتگاه 50 مرد و 20 زن محبوس بوده اند که در پایان روز از این بازداشتگاه به اوین منتقل شدند .

گفتنی است که این بازداشتگاه موقت کارخانه پارچه بافی است .نام این بازداشتگاه در حالی فاش می شود که شاهدان عینی از مسجد امیر نیز به عنوان یکی دیگر از بازداشتگاه ها ی آن روز نام می برند .

علی کروبی پسر مهدی کروبی نیز در مسجد امیر بازداشت بوده است.

بی خبری مطلق از وضعیت فعال دانشجویی تارا سپهری فر

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

در حالی که 5 روز از بازداشت تارا سپهری فر، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف می گذرد وی هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته و از محل نگهداری و وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست. این امر نگرانی در مورد وضعیت این فعال دانشجویی را افزایش داده است.

تارا سپهری فر، دانشجوی مهندسی شیمی و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف 21 بهمن ماه طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد و از آن تاریخ خانواده وی در بی خبری کامل از وی به سر می برند. این فعال دانشجویی در 9 تیرماه سال جاری نیز بازداشت شده بود.

از دیگر دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف در ماه های اخیر می توان به کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و همچنین محمد کلاری و فرهاد فرنود اشاره نمود که به ترتیب در 29 آذر و 16 آذرماه بازداشت شدند.

جان چهار زندانی در معرض خطر جدی قرار دارد

جان چهار زندانی بند1 زندان گوهردشت کرج در معرض خطر جدی قرار دارد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای انتقام گیری از زندانیان بند 1 چهار زندانی این بند پس از شکنجه های وحشیانه به سلولهای انفرادی بند سپاه که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شدند.
در پی آزادی سازی چند ساعته بند یک زندان گوهردشت معروف به بند آخر خطیها در 21 بهمن ماه و وادرا کردن علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج برای تن داده به خواسته های به حق زندانیان ، روز 25 بهمن چهار زندانی بند 1 به اطلاعات زندان فرا خوانده شدند.اسامی چهار زندانی فرآخوانده شده به ترتیب زیر می باشند،حسین کریمی محکوم به اعدام،علیرضا رضائیان،محمد محمدی و غلام علی می باشند.آنها برای انتقام گیری بخاطر آزادی سازی چندساعته بند1 و گوشمالی دادن به حسن آخرین رئیس بند 1 و گاردیهای مهاجم زندان به شکنجه گاه منتقل شدند.چهار زندانی نامبرده شده بالا توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخریان رئیس بند 1 چند روز تحت شکنجه های وحشیانه قرار داشتند.
گفته می شود که حسن آخرین رئیس بند 1 دست و پای حسین کریمی و علیرضا رضائیان را شکسته است . این 4 زندانی بعد از چند روز شکنجه وحشیانه با برانکارد لحظاتی به بهداری زندان برده شدند و سپس با وضعیت وخیمی به سلولهای انفرادی بند سپاه که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شدند.بنابه گفته شاهدان عینی وضعیت آقای حسین کریمی و علیرضا رضائیان و 2 زندانی دیگر بسیار وخیم بوده است.
یکی از پاسداربندها برای ایجاد رعب و وحشت به زندانیان بند 1 اعلام کرده است که دست و پای هر چهار نفر را شکستیم که دیگر کسی هوسه اعتراض کردن به سرش نزند. این پاسداربند در ادامه تهدیداتش گفته است : "رفتند تا با برف سال دیگر برگردند"
پس از اعتراضات گسترده مردم ایران در روز عاشورا حملات سیستماتیک و مستمر گارد زندان علیه زندانیان سیاسی و عادی شدت گرفته است. این حملات به دستور و تحت نظارت علی حاج کاظم وکرمانی وفرجی و توسط گارد زندان به اجرا در آورده می شود.آنها با باتون بصورت وحشیانه ای زندانیان بی دفاع را مورد یورش و ضرب و جرح قرار می دهند و تا به حال زندانیان در اثر این یورشهای وحشیانه گارد دچار شکستگی ،زخمی و مصدوم شده اند. آنها بخاطر حملات وحشیانه جان به لب شده اند. این حملات بطور مستمر در بندها و سالنهای زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه وحشیانه 4 زندانی بی دفاع که گفته می شود دست و پاهای آنها در اثر شکنجه های وحشیانه شکسته شده است و انتقال آنها به سولهای انفرادی بند سپاه جهت ادامه شکنجه و یا احتمالا حذف فیزیکی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان در ایران است.

27 بهمن 1388 برابر با 16 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان جهانی کار

هفت پناهجو در رودخانه‌ ای در تركيه غرق شدند

ایسنا: رسانه‌هاي دولتي تركيه از واژگوني يك قايق حامل مهاجران غيرقانوني در يكي از رودخانه‌هاي اين كشور خبر داده و اعلام كردند: در اين حادثه هفت نفر از اين مهاجران غيرقانوني غرق شدند.

«مصطفي بيوك» ـ فرماندار استان «ادرين» در تركيه ـ در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور، عنوان كرد: ماموران پليس و گارد ساحلي موفق شدند، هشت نفر از سرنشينان اين قايق را از آب بيرون بكشند، اما هفت نفر ديگر نيز جان خود را از دست دادند.

وي خاطر نشان كرد: اين حادثه در رودخانه «مريك» واقع در شمال غرب كشور رخ داد.

البته هنوز مشخص نشده است كه چه تعداد مسافر قاچاق در اين قايق حضور داشتند، با اين حال مقامات پليس تخمين مي‌زنند 20 تا 25 نفر سرنشين اين قايق بودند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «تركيه» يكي از شاهراه‌هاي اصلي در مهاجرت غيرقانوني افراد به سمت كشورهاي اروپايي محسوب مي‌شود، به طوري كه اكثر قاچاقچيان و دلالان از راه‌هايي همچون رودخانه‌ها كه در مرز اين كشور با «يونان» است، در انتقال غيرقانوني مهاجران استفاده مي‌كنند. به همين دليل مهاجران بي‌شماري تاكنون به دليل واژگوني قايق‌ها در اين رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

گفتني است، اكثر مهاجران از كشورهاي آسيايي و آفريقايي و به اميد يافتن شغل و درآمد بهتر به اين كشور مهاجرت كرده تا پس از آن به كشورهاي اروپايي بروند.

فیلم؛ قطار اتوبوسها برای گسيل جمعيت به ميدان آزادی

حمله وحشیانه به مسافران یک اتوبوس در 22 بهمن

روایت یک شاهد عینی از حمله‌ی کودتاگران به سرنشینان یک اتوبوس در روز ۲۲ بهمن

سایت ندای سبز آزادی: متن حاضر مشاهدات بنده بعنوان یکی از مسافرین اتوبوسی است که بعد از ظهر بیست و دوم بهمن در خیابان ستارخان به وحشیانه ترین شکل ممکن مورد هجوم نیروهای گارد ویژه قرار گرفت.

پسرک 15-16 ساله ای که پیراهن سبز رنگ به تن داشت با اشتیاق آن چه بر او گذشته بود برای سایرین شرح میداد که ناگهان یکی از مسافران زن با الفاظ رکیک و فحاشی به استقبال سخنانش رفت.

پسرک سعی کرد با زبان منطق و به آرامی زن را قانع کند، اما مجدد با فحاشی زن روبرو شد که این بار این حرکت از جانب سایر مسافرین بی پاسخ نماند و همگان زبان به اعتراض گشودند و وقتی زن به هیچ صراطی مستقیم نبود شروع به هو کردن نمودند تا جایی که زن به همراه مرد همراهش در ایستگاه بعد جیغ و فریاد کنان و همراه فریاد شادی و هلهله ی مردم پیاده شد.

چند متر جلوتر کنار مسجدی که به ظاهر پایگاه نیروهای نظامی در آن روز بود در مقابل چشمان متحیر مسافرین، زن و مرد با عجله خود را به آنان رساندند و انگشت اتهام به سوی اتوبوس بی دفاع نشانه رفتند.

نیرو های گارد ویژه با استناد به سخنان این هتاک طرفدار حکومت که " خود " فضای اتوبوس را به التهاب کشانده بود ؛ به مردم حمله بردند در حالی که زن کنار پله های اتوبوس با نگاه حریص و با لذت به صحنه های در پیش رو چشم دوخته بود.

بی‌شک حمله به مردم بی دفاع و اعمال خشونت در برابر سکوت و اعتراض آن چنان تصویر جنایت کارانه‌ی فراموش ناشدنی و هولناکی بر جای گذاشته که یک حکومت مدعی دموکراسی و اسلام‌گرایی را این چنین برای هشت ماه زیر سوال برده . و بعد از این همه تازه به جایی رسیده ایم که درنده خویی‌های بی پایان هنوز تمامی نیافته و به مردم بی دفاع محصور در فضای بسته‌ای مثل حسینیه جماران در شب عاشورا و حیرت آورتر از آن در تنگنای صندلی‌های اتوبوس شرکت واحد ِمزین به پرچم و پوسترهای 22 بهمن هم رحم نمی‌کنند .

جرم مسافران بی دفاع اتوبوس , تنها و تنها اعتراض کلامی به ادبیات سخیف و رایج حامیان خشونت طلبی بود و پاسخشان دستور گرفتن نیرو های حکومتی از یک ادعای کودکانه و غیر مستند برای ضرب و شتم وحشیانه و دستگیری , آن هم در فضای محصور اتوبوس !

نیروهای حافظ ِ جان و مال و ناموس! بیمار گونه به اتوبوس حمله کردند و بدون هیچ ملاحظه‌ای و با ولعی خاص نسبت به قسمت بانوان، مردان و زنان بی‌گناه را میان فشردگی جمعیت و صندلی‌ها زیر مشت و لگد و باتوم گرفتند و پیاده کردند و بیش از نیمی از مسافران اتوبوس را به اسارت بردند.

حال در همهمه‌ی جشن و پایکوبی رسانه‌ی متوهم ملی و رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب وابسته؛ کدام قدرت است که توان این را داشته باشد تا تصویر حمله‌ی وحشیانه‌ی نیروهای تا دندان مسلح گارد حکومتی را در قاب تنگ پنجره های اتوبوس از ذهن مردان و زنان دردمند این سرزمین پاک کند؟

بی خبری از روزنامه نگاران بازداشت شده

روزنامه اعتماد: به رغم گذشت قريب به يک هفته از بازداشت شبانه اکبر منتجبي و وحيد پوراستاد از روزنامه نگاران باسابقه کشور هيچ يک از آنها تاکنون با خانواده هايشان تماس نگرفته اند. عدم تماس منتجبي و پوراستاد که باعث تشديد نگراني خانواده هايشان از وضعيت آنان شده است در حالي صورت مي گيرد که قريب به اتفاق بازداشت شدگان اخير پس از گذشت يکي دو روز از دستگيري در تماس تلفني وضعيت و محل بازداشت شان را به خانواده هايشان اطلاع داده اند. منتجبي و پوراستاد 17 و 19 بهمن ماه در منزل شان دستگير شدند. همچنين به رغم گذشت هفته ها از بازداشت کيوان مهرگان خبرنگار روزنامه «اعتماد»، عبدالرضا تاجيک، بهمن احمدي امويي، بدرالسادات مفيدي و شيوا نظرآهاري هنوز خانواده هايشان از وضعيت آنها بي اطلاعند.

اعدامهای سیاسی؛ رژیم درصدد اعدام یک جوان دیگر

وبلاگ محمد مصطفايی
وکیل دادگستری
سه شنبه بیست و هفتم بهمن 1388

صدور حکم اعدام برای امیررضا عارفی

روز یکشنبه بیست و پنجم بهمن از دفتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با من تماس گرفته شد تا در روز سه شنبه در رابطه با پرونده امیر رضا عارفی به شعبه مراجعه کنم. از اعلام احضار تلفنی نگران موکلم شدم تا اینکه امروز به دفتر شعبه رفته و حکم صادره علیه امیر رضا عارفی را مطالعه کردم. این جوان ۲۱ ساله به اتهام عضویت و همکاری و تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروه انجمن پادشاهی ایران که در روز ۲۶/۱/۱۳۸۸ دستگیر شده بود با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و به استناد مواد ۱۸۶، ۱۸۷، ۱۸۹، ۱۹۰،۱۹۱ و ۴۶ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم گردید.

از امروز بیست روز مهلت دارم تا نسبت به حکم صادره اعتراض کنم. امیدوارم دادگاه تجدیدنظر با دقت در محتویات پرونده و لوایحی که تقدیم شده است حکم صادره را نقض نماید تا این جوان که متاهل هم می باشد به آغوش خانواده برگردد.

۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

دانشجوی محروم از تحصیل در شب 22 بهمن بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شب 22 بهمن ماه بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

در پی مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری امیر حسین فتوحی ضمن بازداشت نامبرده و بازرسی منزل برخی از وسایل شخصی وی ضبط شد.

در حکمی که به عنوان حکم قضایی توسط پدر امیرحسین فتوحی رویت شده هیچ اسمی از فرزندش برده نشده و تنها حکمی کلی برای بازداشت روئیت شده است.

طبق آخرین گزارشات امیرحسین فتوحی هم اکنون در بند 209 زندان اوین به سر می‌برد و تنها اجازه یک تماس تلفنی کوتاه نیز با خانواده‌اش داشته است. کماکان از اتهام و دلیل دستگیری وی اطلاعی در دست نیست.

Physical Assault and Attacks on Families of the Detainees

Human Rights and Democracy Activists in Iran (HRDAI) were informed that the families of the detainees who had gathered in front of Vozara Prison in Enghelab Square requesting the release of their loved ones, were violently attacked by special guards. On Thursday February 11th, the families of those arrested on the same day gathered in front of Vozara Prison to request the release of their loved ones. A colonel in the police force talked to the families and said that up to 1000 people who were arrested on February 11th had been brought to the prison, therefore it is impossible to give concrete answers to all the families. The families insisted that they would not leave until their loved ones were released. At this moment the mentioned colonel ordered an attack on the families and they were beaten by batons. People began shouting slogans including, “Barrater, how much were you paid to make arrests?” More than 200 people were standing in front of the prison. They continued their protest until 9:00pm. Many families who had gathered in front of Vozara Prison were asking for the release of the arrested girls and women. Their resistance resulted in the release of 40 girls and women. Human Rights and Democracy Activists in Iran condemn the vicious attacks and arrests of peace-seeking citizens. HRDAI asks the Secretary General and Human Rights High Commissioner to hold an emergency meeting at the UN Security Council to discuss and investigate the crimes committed against humans rights in the current regime of Iran.

Hossein Karoubi: Today, we arrived at Ashrafi Esfahani Boulevard at 10:00am. There was a lot of traffic. Mr. Karoubi exited the car and moved toward the crowd of people. He was warmly greeted by the people. As we got close to the plaza, a crowd of plainclothes thugs attacked the people and started to brutally beat them. They even took out their daggers to inflict fear on the citizens. This time there were both police and plainclothes thugs helping each other. The police used tear gas and batons and the plainclothes agents used batons, cables, and tear gas to attack. A lot of tear gas got sprayed on Mr. Karoubi’s face, and his eyes, face, and chest still burn from it. About five minutes after the clashes, we asked a driver to drive Mr. Karoubi away from the area. As Mr. Karoubi was entering the car, plainclothes agents attacked the car and broke its windows. However, we were able to drive off (there was a driver). My brother was identified by the police and arrested. We still do not know where they took him. Also, several of Ayatollah Karoubi’s assistants who always follow him during such occasions were arrested and were asked to stop cooperating with Mr. Karoubi. People did not chant any radical slogans by the request of Mr. Karoubi and Mr. Mousavi. It was very shocking to see the peaceful protesters being treated so brutally by the police. On February 11, plainclothes agents and special forces brutally attacked Mehdi Karoubi and people surrounding him in Sadeghiyeh, Tehran. Ali Karoubi, one of Mehdi Karoubi’s sons who was accompanying him, tried to stop the plainclothes agents from hurting his father. He was detained and released later that night.

بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد در خصوص بازداشت علی ملیحی

ادوارنیوز: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با انتشاربیانیه ای بازداشت علی ملیحی از فعالین دانشجویی این دانشگاه را محکوم نمودند.به گزارش بامدادخبر دانشجویان در این بیانیه بازداشت علی ملیحی فعال دانشجویی و خبرنگار را نشانه بی تدبیری سانسورچی ها و شلاق به دستانی دانسته اند که جهت مقابله با موج برخاسته از اراده ملی به دستگیری مناسبتی و فله ای دانشجویان و فعالان عرصه مدنی ایران روی آورده اند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

و این داستان پر کین استبداد بر قامت دانشجو و اهل قلم این مرز و بوم حکایت ادامه داری است داستانی که این بار مدام بی محابا بر طبل لجاجت و عناد خویش با نهاد های دانشگاهی و مدنی ایران می کوبد و از حوادث و اتفاقات هشت ماهه اخیر درس عبرت نمی گیرد و همچنان به تصور اشتباه خویش که گمان می برد ندای آزادی خواهی مردمان این سرزمین با دستگیری بهترین فرزندان این آب و خاک به سکوت می نشیند؛ به دستگیری فله ای دانشجویان و فعالان جامعه عرصه مدنی به مناسبت های مختلف ادامه می دهد .

خبر تلخ بازداشت علی ملیحی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد و از همکاران مجلات شهروند امروز، ایران دخت و روزنامه اعتماد خاطر ما را آزرد و چهره پلید سانسورچی ها و شلاق به دستان را که مطابق نسخه ی نخ نما شده ی همه ی دیکتاتورها زندانی کردن فعالان سیاسی و دانشجویی و مخدوش کردن چهره ها را در دستور کار خود قرار داده را زشت تر و کریه تر از همیشه در مقابل دیدگانمان به تصویر درآورد .

رسوایی بازداشت های پیشین دانشجویان دانشگاه آزاد هنوز برای عامران و آمران این بازداشت های خودسرانه باقی مانده ؛سلمان سیما دیگر فعال دانشجویی این دانشگاه بعد از گذشت سه ماه از بازداشت هنوز در زندان که امروز جایگاه انسان های پاک و با اراده ای است که خواسته اند آزادی را در قاب غبار گرفته پنجره این شهر جای دهند به جرم بی جرمی روزگار می گذراند.

خیال خام دیکتاتوری که با تهدید و تعلیق و تبعید دانشجویان نتوانست ره به جایی ببرد این بار با بازداشت دانشجویان اهل قلم هراس خود را از موج ملی برخاسته از اراده مردمان ایران زمین نشان داد و گویی خود نیز یقین کرده اند که رقص کلمات آنها در وادی " دانستن حق مردم است " کاری تر از گلوله های آنها است که مغز ها را متلاشی می کند و بازداشت علی ملیحی یار دبستانی ما که دانشجوی خبرنگاری است که دغدغه درس و دانشگاه سبب نشده بود از اصلاح طلبی ننویسد نشانی از این باور دیکتاتوری است که قلع و قمع فرهنگی و مطبوعاتی را در دستور کار خود قرار داده است .

نه شب را باور خواهیم کرد و نه دیکتاتورها ره به جایی خواهند برد و بهار خواهد آمد آن گاه که بر لب قاصدی مژده آزادی این خاک گذر خواهد کرد و باد خوش نفس به مراد دل ما خواهد وزید آن روز دیر نخواهد بود و ما نیک می دانیم که مرارت دردی که به سر وقت مردان رهرو دیرینه سر منزل حریت می آید همه بهای آزادی است و اسارت و شکستن حرمت قلم جریان سیال لحظات یاران ما می باشد که نخواسته اند در این راه به سنگی بدل شوند اما تجربه پیشین بازداشت ها و گزارش های رسیده از سلول های انفرادی به مثابه قبر و اتاق های بازجویی،نگرانی ادامه روند غیرانسانی بازجویی ها در بندهای امنیتی را مطرح می سازد خطری که این روزها جان عزیزان بازداشت شده ما را تهدید می نماید و ما نسبت به سلامت اسیران مان قویا هشدار می دهیم

دانشجویان دانشگاه آزاد با محکومیت بازداشت علی ملیحی و تداوم بازداشت غیرقانونی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه : سلمان سیما،گلنارتوسلی،میلاد فدایی،سعید حائری،پیمان چالاکی،حسین کیاروستا،رشیداسماعیلی، سینا شکوهی،مهردادرحیمی و شیوا نظرآهاری خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه بازداشت شدگان است و اعلام می دارد که رفتارهای نابخردانه و ددمنشانه در این روزها جز بر آتش خشم دانشجویان در آغاز ترم جدید تحصیلی نمی افزاید و تاکید می نماید که قرار گرفتن دانشگاه در مسیرآرامش و توسعه و تولید علم جز از طریق اداره دانشگاه به طور مستقل و به دور از دست های امنیتی خارج از دانشگاه میسر نمی باشد.


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور

بیست و ششم بهمن ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت

هویت یکی دیگر از جان باختگان تظاهرات عاشورا

هویت یکی دیگر از جان باختگان عاشورای خونین تهران مشخص شد. به گزارش جرس، مهدی فرهادی راد (بلائی) در جریان حمله نیروهای پلیس و لباس شخصی در روز عاشورا به شهادت رسید. مهدی توسط دو گلوله ، یکی در سینه و دیگری در سر به شهادت رسیده بود

خانواده این شهید که در خیابان یخچال شهرری زندگی می کنند عصر روز عاشورا به بهشت زهرا برده می شوند و آنگاه جنازه فرزندشان را که در حال دفن شدن بوده به آنان نشان می دهند. .از خانواده مهدی تعهد گرفته می شود که هیچگونه مراسمی بر پا نکنند.

اهالی محل سنگ قبری بنام شهید مهدی فرهادی راد برروی قبر می گذارند اما این اقدام چند روز بعد مورد اعتراض عوامل حکومت قرار می گیرد و این سنگ را بر می دارند .

صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه یک مادر و فرزندش

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران روز دوشنبه 19 بهمن ماه زندانیان سیاسی زهرا اسدپور گرجی 51 ساله وفرزندش رضا جوشن 25 ساله به شعبه 1 دادگاه انقلاب برده شدند و توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.
زندانی سیاسی زهرا اسدپور گرجی از ناراحتی حاد قلبی و فشار خون رنج می برد. او قبل از بازداشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود .
خانم زهرا اسدپور گرجی روز 16 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید او چندین هفته تحت بازجوئی و شکنجه فردی بنام محبی سربازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت.زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 16 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر برد و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند.
رضا جوشن 25 ساله فرزند خانم اسد پور گرجی 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و نزدیک به 2 ماه در سلولهای انفرادی بسر برد سپس او را به بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
یورشها در کرج علیه دانشجویان، فعالین سیاسی و خانواده ها به فرماندهی فردی بنام محبی صورت می گیرد. او از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه است.این بند مانند بند 209 زندان اوین از سلولهای انفرادی تشکیل شده است ودر اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است و دارای شرایط قرون وسطائی است. محبی خود بازجوئی و شکنجه زندانیان سیاسی در این بند را به عهده دارد. محبي علاوه بر شكنجه زندانيان اقدام به تهدید و اذیت وآزار خانواده هاي آنها می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

26 بهمن 1388 برابر با 15 فوریه 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

بازداشت چند شهروند کرد به اتهام فعالیت سیاسی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

طی روزهای اخیر چند شهروند بوکانی به نام های یاسین مرادی ، صادق آهنگری و جعفر رحمانی توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند.

گفته می شود که پس از بازداشت ، منزل یکی از این شهروندان مورد بازرسی قرار گرفته است.

تاکنون هیچ دلیلی برای دستگیری این افراد از سوی مقامات رسمی شهر بوکان اعلام نگردیده اما به گفته بستگان آنها ، نامبردگان به علت فعالیت سیاسی بازداشت شده اند.

http://mukriannews.blogfa.com

44 روز بی خبری دو خانواده از سرنوشت فرزندانشان

نگهداری علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی دو تن از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه زنجان پس از گذشت 44 روز در بازداشتگاه نامعلوم همچنان ادامه دارد.
خبرگزاری هرانا - دو فعال دانشجویی و محروم از تحصیل که از روز 12 دی ماه در شهر ارومیه ناپدید شده اند پس از تائید دفتر معاونت دادستانی تهران از بازداشتشان همچنان در بازداشتگاه نامعلوم نگهداری می شوند.

به گزارش هرانا، هفته گذشته پس از مدت ها سرگردانی دو خانواده هاشمی و فیروزی در مراجعه به ارگان های مختلف امنیتی و قضایی در شهرهای چون تهران و ارومیه سر انجام در روز 21 بهمن در پی مراجعه پدر سورنا هاشمی به دفتر معاونت دادستانی تهران بازداشت این دو فعال دانشجویی را تائید و به ایشان قول داده شد که بزودی آنان را به بند عمومی زندان اوین منتقل خواهند نمود، اما پس از گذشت 5 روز از گفته دفتر معاونت دادستانی همچنان این دو فعال دانشجویی در مکان نامعلومی و در بازداشت بسر می برند.

لازم به یادآوریست، عليرضا فيروزی فعال دانشجوی و سورنا هاشمی از دانشجويان ليبرال دانشگاه زنجان که در پی قصد تجاوز معاونت دانشجویی به يکی از دانشجويان زنجان از صحنه فيلم برداری نموده و به همين اتهام از دانشگاه اخراج و به حبس تعليقی محکوم شده بودند.

بازداشت خبرنگار ژاپنی در ایران

روزنامه ژاپنی ماینیچی گزارش داد که در روز 22 بهمن خبرنگار این روزنامه در تهران از سوی نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی دستگیر شده بوده است .
به گزارش سایت اینترنتی روزنامه ماینیچی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تا نیمه شب هیروآکی وادا خبرنگار این روزنامه در بازداشتگاه نگه داشته و از او پازپرسی می کردند .
به نوشته روزنامه ماینیچی، وادا برای تهیه گزارش از مراسم سالگرد انقلاب با ویزای رسمی خبرنگاری به ایران رفته بود، اما در روز 22 بهمن هنگامی که از درون ماشین با دوربین مشغول عکسبرداری از وضعیت شهر تهران بوده، دستگیر شده است .
مامورین امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در بازداشتگاه به این خبرنگار ژاپنی گفتند که در روز 22 بهمن او تنها اجازه داشته که از مناطقی که دولت تعیین کرده عکسبرداری کند .

جزییات دستگیری، آزار و شکنجه پسر کروبی در 22 بهمن

همسر علی کروبی در گفت‌وگو با دویچه وله از دیگر جزییات دستگیری، تهدید و آزار شوهرش پرده برداشت. فرمانده یگان ویژه، علی کروبی را پشت یک وانت انداخته و در طول مسیر، با کلماتی رکیک اعلام کرده که فرزند کروبی در اختیار اوست.

علی کروبی علاوه بر تهدید به تجاوز، رکیک‌ترین دشنام‌ها را در چند ساعت بازداشت خود شنیده و با دست ترک‌خورده، سرشکافته، بدن متورم و شلوار خونین به خانه بازگشته‌ است. همسر او، لطیفه پناهی، از احساس عدم امنیت جانی و نگرانی برای جوانان بی‌نام و نشان می‌گوید.

دویچه‌وله: شما هم روز ۲۲ بهمن همراه همسرتان بودید؟

لطیفه پناهی: خیر. ایشان همراه پدرشان بودند. معمولا برای راهپیمایی‌ها با حاج‌آقا که می روند، ازدحام شدید می‌شود. من قبلا دوبار رفته بودم و جا می‌ماندم. آن روز علی با حاج‌آقا و دوستانش رفته بود.

چطور محافظان آقای کروبی نتوانستند ایشان را از حمله مهاجمان نجات دهند؟

یکباره عده زیادی به حاج‌آقا با گاز فلفل حمله می‌کنند. فیلم‌اش هم هست. آنقدر اسپری زده بودند که دیگر چیزی در قوطی‌ها نمانده بوده. موقعیت طوری می‌شود که چشم‌ها به شدت می‌سوخته و دید همه هم خیلی کم می‌شود. در نتیجه همدیگر را گم می‌کنند و از هم دور می‌افتند. محافظان هم بیشتر دور حاج آقا را گرفته بودند.

کی این خبر را شنیدید؟

یکی از همراهان می‌بیند که یگان ویژه علی را گرفته و دارد می‌برد. او بود که فورا خبر داد. شاید اگر او را ندیده بودند، اصلا متوجه نمی‌شدیم که علی دستگیر شده است.

کی فهمیدید که ایشان را به مسجد برده‌اند؟

جزئیات را وقتی آزاد شد فهمیدیم. من بلافاصله پس از شنیدن خبر دستگیری علی، رفتم جلوی اوین و پرس‌وجو کردم. آنجا به من گفتند که همه دستگیری‌های امروز را به اوین منتقل کرده‌اند. راستش خیالم راحت شد، چون می‌دانیم که اوین قانونمندتر از بازداشتگاه‌های دیگر است. شب که آمد و شرح ماجرا را داد، آن موقع فهمیدیم کجا بوده است.

خودش تنها به منزل برگشت؟

بله. پس از تمام شدن بازجویی‌ها گفته بودند برو خدا را شکر کن که گفتند آزادت کنیم، وگرنه اگر امشب اینجا مانده بودی، تو را می‌کشتیم. تا لحظه آخر چشم‌هایش را بسته بودند و بعد در را باز کرده و او را در خیابان انداخته‌اند. در خیابان بلافاصله یک ماشین جلوی پایش می‌ایستد و او را به نزدیکی خانه می‌رساند. ما احتمال می‌دهیم که این ماشین هم از خودشان بوده باشد. علی در راه که بود، با موبایل راننده با من تماس گرفت و گفت که دارد برمی‌گردد. من هم رفتم توی کوچه و جلوی در ایستادم.

پول و وسیله داشت؟

اول کار پول‌ها و موبایل‌اش را گرفته بودند، ولی موقع آزادی تنها پولش را پس داده بودند. من هم اتفاقا برای همین جلوی در ایستادم، به هوای اینکه حساب کنم. وقتی آمد، تنها کسی که احتمال می‌داد علی کتک خورده باشد، من بودم. دیگران می‌گفتند امکان ندارد علی را اذیت کنند. او را که دیدم، متوجه شدم خیلی حال‌اش بد است. دیدم دستش بسته است. گفتم اذیت‌ات کردند؟ گفت: خیلی خیلی…

وقتی رسید، چه ظاهری داشت؟

شلوارش خونی بود. سرش شکافته بود. دست‌اش طوری آسیب دیده بود که خودشان چیزی داده بودند برای بستن‌اش. با باتوم زده‌اند دستش ترک خورده است.

جراحت‌های دیگری هم دارد؟

بالای ران‌اش خیلی زخمی و کبود است. بالای زانویش هم همین‌طور. وقتی او را گرفته‌اند، چشم‌ها و دست‌هایش را بسته بودند. از روی یک جوی آب ردش کرده‌اند که افتاده توی آن و آنها هم شروع کرده‌اند به خندیدن. الان زخم‌هایش خیلی دردناک هستند. بدن‌اش متورم است و جای ضرب ‌دیدگی‌ها تازه دارد سیاه می‌شود.

نشنیده که دیگران را هم همین‌طور بزنند و تهدید کنند و فحش بدهند؟

آنها وقتی علی را گرفته‌اند، اصلا نمی‌دانستند که او کیست. فقط چون دیده‌اند اطراف حاج‌آقاست، روی لباس‌اش علامت گذاشته بودند. یکی دو تا از دوستانش هم می‌فهمند و می‌گویند مراقب باش. به لباس‌های ما که کنار حاج‌آقا هستیم، دارند علامت می‌زنند.

یگان ویژه وقتی اینها را می‌گیرد، به مسجدی می‌برد که مقر لباس شخصی‌ها بوده است. آنجا حدود ۴۰ نفر دستگیر شده بودند که شروع می‌کنند به پرسیدن اسامی‌شان. وقتی می‌گوید علی کروبی، می‌پرسند نسبت داری با آقای کروبی، می‌گوید پسرش هستم. اینجا بقیه را رها کرده و تنها به او بند می‌کنند. به قدری او را همان موقع کتک می‌زنند که حالش خیلی بد می‌شود. طوری که حتی یکی از لباس شخصی‌ها برایش آب قند درست می‌کند.

بعد هم یگان ویژه می‌آید و دستگیرشدگان را تحویل می‌گیرد و سوار یک اتوبوس می‌کند. اینجا یکی از فرماندهان یگان ویژه وارد اتوبوس می‌شود و می‌گوید، شنیدم پسر کروبی داخل شماست. کجاست؟ تا علی بلند می‌شود، می‌آید دست او را می‌پیچاند و روی زمین می‌اندازد و به شیشه اتوبوس می‌کوبد و فحش می‌دهد. این فرمانده علی را موقع پیاده شدن از اتوبوس، از دیگران جدا می‌کند.

این همان ماموری است که فحش‌های رکیک به خانواده می‌داده؟

این مامور خیلی با او بد رفتاری کرده و حرف‌های زشت زده، اما فحش‌های رکیک را لباس‌شخصی‌های مسجد گفته‌اند. چیزهایی گفته‌اند که نمی‌شود بیان کرد. من خودم هم حتی از علی زیاد پرس و جو نکردم، چون می‌دانم تکرارش او را بیشتر ناراحت می‌کند.

خانم‌ کروبی در نامه خود نوشته‌اند که علی گفته در حین شکنجه از او فیلم گرفته‌اند. چطوری متوجه شده؟

اصلا از همان خیابان شروع کرده‌اند به فیلم‌ گرفتن از دستگیرشدگان. در مسجد هم چشم‌هایش باز بوده و وقتی می‌فهمند کیست، چند نفری شروع می‌کنند به فیلمبرداری از او و مدام از او می‌خواهند که خود را معرفی کند. وقتی هم که آن فرمانده پلیس علی را از دیگران در اتوبوس جدا می‌کند، او را به وانتی می‌اندازد؛ از آن وانت‌ها که پشت‌شان سقف و کناره‌ی توری دارد و مثل قفس است. علی را در اینجا می‌اندازند و در به اصطلاح قفس را قفل می‌کنند و به شکلی تحقیرآمیز شروع می‌کنند به فیلم‌ گرفتن از او.

توی خیابان؟

بله. آن روز، روز شلوغی بود و خیلی‌ها اعم از مردم و ماموران در خیابان‌ها بودند. فرمانده پلیس هم در طول مسیر، مدام اعلام می‌کرده که من پسر کروبی را گرفته‌ام. پسر کروبی در وانت است. البته این‌ها را به صورت خیلی زشتی بیان می‌کرده است.

در مقر یگان ویژه هم شروع می‌کنند به فیلمبرداری از علی. مدام می‌گفته‌اند سرت را بالا بگیر تا چهره‌ات کامل معلوم شود. حتی خود فیلمبردار هم مرتب به او فحش‌های زشت می‌داده و با مشت توی صورت او می‌کوبیده که صورت‌ات را بیار بالا.

نخواسته‌اند حرفی علیه خودش و خانواده و جنبش سبز بزند؟

چیز خاصی در این مورد نگفت. فقط مثل اینکه همراه یکی از دستگیرشدگان یک قمه بوده و به او گفته‌اند بگو این قمه مال من است. او هم گفته چرا بگویم. من قمه‌ام کجا بود؟

علی‌آقا چقدر آسیب روحی دیده از این ماجرا؟

کلا روحیه‌اش خراب بود و من هم زیاد کنکاش نکرده‌ام و می‌ترسم که بیشتر اذیت شود. بدترین حرف‌ها را به من و مادر و پدرش زده‌اند. شب اول حالش خیلی بد بود. حاج‌آقا هر دو شب آمدند به دیدن ما و خیلی صحبت کردند تا حال علی بهتر شد. کلا ایشان به همه ما خیلی روحیه می‌دهند.

واکنش اطرافیان و فامیل نسبت به این ماجرا چه بوده؟

هیچکس باور نمی‌کرد که با علی اینطور رفتار کنند. همه وقتی شنیدند که علی دستگیر شده، به من دلداری می‌دادند که با او کاری ندارند. وقتی از من شنیدند که ماجرا چیست، کسی باور نمی‌کرد. تا وقتی عکس‌ها منتشر نشد، بازهم کسی باور نمی‌کرد.

نگران نیستید بعد از این ماجرا و روشنگری‌های شما، امنیت و آرامش زندگی‌تان به خطر بیفتد؟

ببینید، من خواهر سه شهید هستم. خانواده ما برای انقلاب و این کشور، خون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بها داده است. من از بچگی در مشکلات بزرگ شده‌ام. مادرم از نظر شجاعت و صبوری ضرب‌المثل فامیل بود. اما الان به ما خیلی سخت می‌گذرد و با این همه هزینه که داده‌ایم، احساس می‌کنیم امنیت جانی نداریم. بدترین حرف‌ها را به ما می‌زنند.

واکنشی از نامه خانم کروبی به آقای خامنه‌ای ندیده‌اید؟

هنوز زود است. مادر خود من هم دارد نامه‌ای می‌نویسد. علی بد یا خوب، به خانه برگشت، ولی ما نگران بچه‌های مردم و خانواده‌هایی هستیم که کسی آنها را نمی‌شناسد و جایی ندارند که عنوان کنند چه بلایی سرشان آمده است. قصد ما از این نامه‌ها و روشنگری‌ها، این است که دیگران آسیب نبینند و این اتفاقات تکرار نشوند.

شغل ایشان و خود شما چیست؟

علی چاپخانه دارد و کار آزاد می‌کند. من هم طراح گرافیست هستم.

چند تا بچه دارید؟

ما فرزندی نداریم. نگرانی‌مان کمتر از برادران علی است. آنها خیلی نگران رفت‌ و آمد و آینده و سرنوشت بچه‌های خود هستند