۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

کمپین شماره 2 وبلاگ نویسان علیه اعدام

کشورهای آزاد جهان باید تا توقف همه احکام اعدام روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کنند.

در روزهای اخیر محاکمه به جرم "مجاربه" که مجازات اعدام دارد و صدور بی رویه احکام اعدام شدت گرفته است.به گفته سران نظام هدف این اعدام ها ایجاد رعب و وحشت در جامعه و جلوگیری از شرکت مردم در تظاهرات ضد دولتی است.

اعدام آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی که بیگناه به دار آویخته شدند موج اعتراضات را در سراسر دنیا بر انگیخت. احتمال اعدام 9 نفر از دستگیر شدگان نیز جدی است و حداقل 67 زندانی سیاسی در صف اعدام قرار دارند. تجربه سی و یک سال گذشته نشان داده است که محکومیت ها به تنهایی تاثیری روی تصمیم گیری دولت ایران ندارند مگر اینکه همراه با عمل قاطع باشند.

ما از سازمان ملل و دولت های جهان میخواهیم که بلافاصله روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و سفرای خود را احضار کنند و تا هنگامی که ایران به طور رسمی حکم اعدام را ملغی اعلام نکرده است از برقراری روابط دیپلماتیک با ایران خودداری کنند. از سازمان ملل میخواهیم بیش از این در برابر کشتار مردم ایران توسط دولت جمهوری اسلامی سکوت نکند. ایران باید از سازمان ملل اخراج شود و تنها هنگامی اجازه بازگشت داشته باشد که اعدام های بی رویه را متوقف کرده باشد. ایران به عنوان عضو سازمان ملل ملزم به اجرای مفاد بیانیه بین المللی حقوق بشر است.

بنابر این از شما خواهش میکنیم در هر کجای جهان که هستید در روزهای دوشنبه و سه شنبه با یکی یا بیشتر از مقامات زیر از طریق تلفن- فکس- ایی میل تماس بگیریدو به آنها بگویید که محکومیت به تنهایی روی رفتار ایران اثر ندارد . از آنها بخواهید که برای قطع روابط با ایران تا هنگام توقف احکام اعدام تلاش کنند.

1- نمایندگان ایالتی محل اقامتتان
2- دفتر وزیر امور خارجه کشور محل اقامت خوذ
3- دفتر سازمان ملل
4- دیگر مقامات محلی و افراد شناخته شده و معتبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر