۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

شورش مجدد در زندان رجایی شهر کرج

زندانیان محبوس در بند 1 زندان رجایی شهر کرج مجددا شورش کردند.

خبرگزاری هرانا - روزجاری بند 1 زندان رجایی شهر کرج برای چندمین بار صحنه درگیری بین زندانیان و گارد زندان و همچنین اعلام حالت فوق العاده بود.

صبح امروز مورخ 21 بهمن ماه با یورش گارد زندان به بند 1 زندان رجایی شهر کرج، بین زندانیان و نیروهای گارد درگیری روی داد که در این درگیری دست کم یک تن از نیروهای گارد به ضرب چاقو مجروح شد، پس از بالاگرفتن خشونت ها در این بند، نیروهای گارد با عقب نشینی از بند مورد اشاره اقدام به قفل کردن تمامی درها کردند و ساعتی بعد نیروهای ضد شورش از خارج زندان و احتمالا از زندانهای دیگر به این زندان وارد و مجدد درگیری را برای در دست گرفتن کنترل بند آغاز کردند.

در زمان تنظیم این گزارش کماکان بند 1 زندان رجایی شهر کرج در کنترل زندانیان است. تاکنون تعداد زیادی از زندانیان در این درگیری زخمی شده و تعدادی دیگر نیز بازداشت شده‌اند. از تلفات احتمالی این درگیری کماکان اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است این زندان و خاصه بند مورد اشاره در طی دو ماهه اخیر دست کم شاهده سه مورد شورش بوده و برنامه هایی مانند خشم شب و برخوردهای فیزیکی از سوی مدیریت زندان در این رابطه و در بند یک به صورت سیستماتیک اجرا می شود.

همچنین باید یادآوری نمود این زندان محل نگهداری بیش از 70 زندانی سیاسی از سراسر کشور به صورت تبعید است. بهروز جاوید تهرانی، مهدی اسلامیان و منصور اسانلو سه زندانی سیاسی محبوس در بند یک زندان رجایی شهر کرج در حال حاضر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر