۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

سه کلید زندگی


خداوندا زندگی مرا عوض کن

یک .افکار خود را عوض کن
بدون تغییرفکر ، تغییر زندگیت امکان پذر نیست
افسسیان22:4ــ24
شکست وپیروزی در فکرت شروع می شود
دوم قرنتیان3:10ــ5
فکرت رابا کلام خدا یکی کن
مزمور2:1ــ3


دو . زبان خود را عوض کن
در زبان تو قدرت موت و حیات هست
امثال 21:18
زبانت نشانۀ قلب و افکار تو است
متی34:12ــ37
زبانت را با کلام خدا یکی کن
افسسیان18:5ـ19



سه . اعمال خود را عوض کن
با ایمان عمل کن نه با احساسات
دوم قرنتیان7:5
درانجام آنچه درست است خسته نشو مطمئن باش نتیجه خواهی گرفت
غلاطیان9:6
اعمالت را با کلام خدا یکی کن
افسسیان 18:5ــ19

چگونه میتوان رابطۀ صحیحی با خدا داشت؟

برای دستیابی به یک رابطۀ صحیح با خدا بهتر است ابتدا به آنچه این رابطه را قطع نموده است اشاره کنیم. آنچه این رابطه را گسسته است گناه میباشد. "همه رو گردانیده، با هم فاسد شده اند. نیکوکاری نیست؛ یکی هم نی" (مزمور 3:14). ما نسبت به فرمان خدا طغیان ورزیده ایم. مطابق اشعیا 6:53 "جمیع ما مثل گوسفندان، گمراه شده بودیم و هر یکی از ما به راه خود برگشته بودخبر بدی که وجود دارد این است که مجازات گناه مرگ میباشد. "... هر کسی که گناه وَرزَد خواهد مُرد" (حزقیال 4:18). اما خبر خوش این است که خدای پر مُحبت به دنبال ما آمده است تا ما را نجات بخشد. عیسی مسیح هدف آمدن خود را به این جهان اینچنین بیان میدارد: "... پسر انسان آمده است تا گمشده را بجوید و نجات بخشد" (لوقا 10:19). هنگامی که او بر صلیب جان خود را تسلیم مینمود، با گفتن "تمام شد" (یوحنا 30:19) اعلام کرد که مأموریّت خود را به اتمام رسانیده استبرای داشتن رابطۀ صحیح با خدا ابتدا باید گناهکار بودن خود را بپذیریم. سپس، باید با فروتنی گناه خود را به خدا اعتراف کنیم (اشعیا 15:57) و مُصمّم باشیم از آن توبه کنیم. "چونکه ... به زبان اعتراف میشود به جهت نجات" (رومیان 10:10این توبه و بازگشت از گناهان بایستی به همراه ایمان باشد. این ایمان، در واقع، اعتماد به این مطلب است که مرگِ قربانی گونۀ عیسی مسیح بر صلیب و قیام معجزه آسای او از مردگان به او این اقتدار و استحقاق را میدهد که نجات دهندۀ ما باشد (رومیان 9:10). لزوم ایمان در آیات بسیاری، از جمله یوحنا 27:20 ؛ اعمال 31:16 ؛ غلاطیان 16:2 ؛ 11:3 ، 26 و افسسیان 8:2، اشاره شده استداشتن رابطۀ صحیح با خدا بستگی به عکس العمل شما نسبت به آن چیزی است که خدا به جای ما انجام داده است. او نجات دهنده را فرستاد، او قربانی لازم برای پاک کردن گناهان شما را مُهیّا ساخت (یوحنا 29:1)، و او به شما وعده میدهد که: "... هر که نام خداوند را بخواند، نجات یابد" (اعمال 21:2مَثل پسر گمشده (لوقا 11:15ـ32) یک نمونۀ زیبا از "توبه" و "آمرزش" می باشد. پسر کوچکتر ثروت پدر خود را با انجام گناهان شرم آور تلف کرد (آیۀ 13). او هنگامیکه به اشتباه خود پی برد، تصمیم گرفت به خانه برگردد (آیۀ 18). او تصور می کرد که در خانۀ پدر، دیگر به عنوان پسر پذیرفته نخواهد شد (آیۀ 19)، اما او در اشتباه بود. پدر این یاغی توبه کار را همچنان محبت نمود (آیۀ 20). همۀ گناهان او بخشیده شد، و جشن عظیمی راه افتاد (آیۀ 24خدا آنقدر نیکوست که همیشه نسبت به انجام وعده های خود امین میماند. یکی از این وعده ها، آمرزش گناهان ماست. خداوند نزدیک شکسته دلان است و روح کوفتگان را نجات خواهد داد (مزمور 18:34اگر مایل هستید با خدا رابطۀ صحیحی داشته باشید، میتوانید از این نمونۀ دعا استفاده کنید. ولی این حقیقت را همیشه بیاد داشته باشید که گفتن و یا تکرار این دعا (و یا هر دعای دیگر) باعث نجات شما نمیشود. نجات واقعی تنها با اعتماد قلبی به عیسی مسیح که بر صلیب گناهان ما را آمرزید دریافت میشود. این دعا راه ساده ای است برای ابراز ایمان و قدردانی شما از خدائی که راه نجات را برای شما تدارک دید. "خداوندا، می دانم که به ضّد تو گناه کرده ام و مستحق مجازات می باشم. اما می دانم که عیسی مسیح، مجازاتی را که من شایستۀ آن بودم بر خود گرفت تا من بتوانم بوسیلۀ ایمان به او آمرزیده شوم. از گناه خود توبه میکنم و برای نجات فقط به تو اعتماد میکنم. تو را شکر می کنم که محض فیض عجیب خود گناهانم را بخشیده و به من حیات جاودانی داده ای. آمین

توبه یعنی چه؟


توبه یعنی چه‌؟ چرا برای بعضی توبه کردن کاری است دشوار یا غیرممکن‌؟ چطور است که بعضی از ایمانداران‌، بعد از توبه باز همان گناهان را انجام می‌دهند؟ آیا یک ایماندار هم لازم دارد توبه کند؟ برای اینکه به این سؤالات پاسخ درست بدهیم‌، باید تعلیم کلام خدا را در خصوص توبه دقیق‌تر بررسی کنیم‌پیام خداوند ما عیسی مسیح از همان آغاز بسیار روشن بود:‌ «توبه کنید زیرا ملکوت آسمان نزدیک است‌!» (متی ۴:‏۱۷). بعد از صعود مسیح به آسمان‌، پطرس به مردمی که در روز پنطیکاست به سخنان او گوش می‌دادند، فرمود:‌ "توبه کنید!" (اعمال ۲:‏۳۸توبه دروازۀ ورود به ملکوت خداست‌. توبه نخستین قدم در جادۀ روحانیت است‌. توبه فصل اول کتاب حیات جاودانی است‌باز شدن چشم‌خداوند ما عیسی مسیح در حکایت "پسر گمشده‌"، معنی توبه را به‌گونه‌ای بسیار دقیق و روان‌شناسانه برای ما شکافت (لوقا ۱۵). در این حکایت می‌بینیم که پسر گمشده در اثر فشارها و مصائب زندگی‌، متوجه وضع وخیم خود می‌شود. مسیح فرمود:‌ «آخر به خود آمد!» (آیه ۱۷). نخستین قدم در فرایندِ بازگشتِ پسر گمشده بسوی پدر، همین بود:‌ او به خود آمد. به کلامی دیگر، چشمان او به روی وضعیت واقعی خود باز شداو خود را آنطور که بود دیداین اساس و پایه روحانیت واقعی است‌. مشکل ما انسانها، چه ایماندار و چه بی‌ایمان این است که متوجه وضعیت خود نیستیم‌. خیلی از اوقات‌، ما خود را آنطور که هستیم نمی‌بینیم‌. ما خود را آنگونه می‌بینیم که دوست داریم ببینیم‌. ما تصویر ایده‌آلی از خویشتن می‌سازیم و تمام عمر، خود را با آن فریب می‌دهیم‌. کاش که همۀ ما بتوانیم مثل پسر گمشده وضعیت واقعی خود را ببینیم‌مسیحیت تغییر دین نیست‌
ما ایمانداران وقتی می‌خواهیم کسی را بسوی مسیح رهبری کنیم‌، با یک مسأله حساس و حیاتی روبرو هستیم‌:‌ آیا او را مسیحی می‌کنیم یا کمکش می‌کنیم تا وضعیت خود را آنطور که هست ببیند؟ یکی از علل ضعف مسیحیان این است که از این "اساس و پایۀ محکم روحانیت‌" برخوردار نیستند. پایۀ زندگی روحانی ما سست است‌. مسیحیت یعنی هشیاری و آگاهی دائمی نسبت به خویشتن‌. مسیحیت یعنی دیدنِ فقر روحانی خود! مسیحیت یعنی باز بودنِ دائمی چشم‌خودکاوی‌چه آنانی که می‌خواهند برای نخستین بار توبه کنند، و چه آنانی که قبلاً توبه کرده و اکنون ایماندار هستند، باید همواره چشمان خود را به روی وضعیت خود باز نگاه دارند. مسیحیت تغییر دین نیست‌؛ مسیحیت یک زندگی هشیارانه و آگاهانه است‌؛ شخص مسیحی باید دائماً زندگی خود را تفتیش کند. او باید در نور زندگی کند (اول یوحنا ۱:‏۷). در نور، همه چیز آشکار است‌؛ همه چیز دیده می‌شود. یک مسیحی باید دائماً از طریق خودکاوی‌، بکوشد اشتباهات و کوتاهی‌های خود را بیابد و آنها را اصلاح کند و در راه اعتلای کنش و منش خود تلاش کندتغییر فکرپسر گمشده بعد از آنکه به خودآگاهی رسید، به خود گفت‌:‌ «برخاسته‌، نزد پدر خود می‌روم و بدو خواهم گفت‌...» (آیه ۱۸). به‌عبارت دیگر، وقتی پسر گمشده وضعیت خود را آنطور که بود دید، طرز فکر خود را تغییر دادتغییر دیدگاه و نگرش‌، تغییر طرز فکر، نتیجۀ منطقی بازشدنِ چشم می‌باشد. اگر کسی چهرۀ ناآراستۀ خود را در آینه ببیند و هیچ فکری برای آراستنِ خود نکند، قطعاً شخص نامتعادلی است‌. هر گاه وضع واقعی خود را دیدیم‌، باید چاره‌ای بیندیشیم‌. باید نگرش و فکر خود را تغییر دهیم‌هر تغییری در انسان‌، ابتدا از فکر شروع می‌شود. فکر شخص را عوض کنید تا رفتارش هم عوض شود. اینجاست که می‌بینیم عقاید و باورهای انسان چه نقش مهمی را در رفتار او ایجاد می‌کند. اینجاست که متوجه می‌شویم چرا پیروان ادیان مختلف منش و کرداری متفاوت دارند. مکتبی که به پیروانش محبت و گذشت و فروتنی و بزرگواری و راستی را تعلیم می‌دهد، در واقع بینش و نگرش و طرز فکر پیروان خود را به آنگونه شکل می‌دهد. اگر می‌خواهید رفتارتان در یک مورد خاص تغییر کند، ابتدا نظر و دیدگاهتان را در خصوص آن مورد تغییر دهیدعملی ساختنِ طرز فکر جدیدبعد از آنکه طرز فکر و نگرش انسان تغییر یافت‌، باید این تغییر را در عمل پیاده کند. پسر گمشده «در ساعت برخاسته‌، بسوی پدر خود متوجه شد...» (آیه ۲۰). انسان توبه‌کار متوجه خطای خود می‌شود، فکرش را در خصوص آن رفتارِ نادرست اصلاح می‌کند، و بعد از آن‌، قدمی عملی برای تغییر رفتار بر می‌دارد.بسیاری از ما در مرحلۀ تغییر فکر باقی می‌مانیم‌. فکرمان را عوض می‌کنیم اما حاضر نیستیم در عمل کاری انجام دهیم‌. توبه واقعی در عمل دیده می‌شود
عملی ساختنِ دیدگاه جدید کاری است سنگین‌. باید بهایی پرداخت‌. این بها زیر پا گذاشتن عزت نفس‌مان است‌. دیگران شاید در مورد پسر گمشده چنین می‌گفتند:‌ "بالاخره از کردۀ خود پشیمان شد... او عرضۀ این کارها را ندارد... می‌دانستم که برمی‌گردد..." اما گفته دیگران برای او مهم نبود. او حاضر بود در این راه‌، تحقیر و تمسخر دیگران را بپذیردجبران‌اما توبه واقعی به اینجا هم ختم نمی‌شود. بسیاری از اوقات لازم است رفتار گذشته را جبران کنیم‌. زکای باجگیر نه فقط روش زندگی خود را عوض کرد، بلکه بر آن شد که لطمات و صدماتی را که بر دیگران وارد ساخته بود، جبران کند (لوقا ۱۹:‏۱-‏۱۰).بسیاری از اوقات ما از رفتار خود با دیگران پشیمان می‌شویم‌، احساس غم می‌کنیم‌، نزد خدا هم اعتراف می‌کنیم‌، اما به‌خاطر غرور و عزت نفس‌مان‌، حاضر نیستیم نزد طرف مقابل اعتراف کنیم و از او عذرخواهی نماییم و رفتارمان را جبران کنیم‌. یا اگر هم عذرخواهی می‌کنیم‌، هزار جور "اما و اگر" می‌آوریم و به‌نوعی تقصیر را به گردان او می‌اندازیم‌. توبه واقعی مستلزم عذرخواهی بدون قید و شرط است‌خداوند عطا کند که چنین حالتی از توبه‌، نه فقط در نوایمانان‌، بلکه در همه ایمانداران همواره دیده شود. «خوشابحال مسکینان در روح‌، زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است

کارگران در سلول انفرادی 240 هستند

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: تعدادی از کارگران بازداشت شده اول ماه می از جمله حسین اکبری،ستار امینی،محمد گیلانی،عبدالله وطن خواه،حسن شفا،حمید شرفی،عزیز یاری،مصطفی حاتمی،ناصر ابراهیمی،جمشید رجبی،داوود میرزایی،عزیز محمدی،نبی معروفی،اسدالله اقبالی،و نودهی پس از 5 روز حبس در بخش عمومی زندان اوین به بازداشتگاه انفرادی 240منتقل شدند.
در اول ماه می -11 اردیبهشت روز جهانی کارگر تعدادی از کارگران در تهران و حومه بازداشت شده اند که از جمله این بازداشت شدگان تعدادی ازاعضای تعاونی مسکن فلزکار و مکانیک می باشند ازجمله حسین اکبری،ستار امینی،محمد گیلانی،عبدالله وطن خواه،حسن شفا،حمید شرفی،عزیز یاری،مصطفی حاتمی،ناصر ابراهیمی،جمشید رجبی،داوود میرزایی،عزیز محمدی،نبی معروفی،اسدالله اقبالی،و نودهی در محل تعاونی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و راهی زتدان اوین شده که روز چارشنبه 16 اردیبهشت آنها را از بند عمومی به بازداشتگاه انفرادی 240 منتقل نمودند.
گفته میشود افراد نامبرده که در جریان برگزاری اجلاس سالیانه تعاونی در محله نعمت آباد در حومه تهران بازداشت شده اند 2 روز پس از بازداشت منازلشان توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و تعدادی کیس کامپیوتر کتاب و .. این کارگران ضبط شده است.
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388

احضار دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم به کمیته انضباطی

خبرنامه امیرکبیر:مهران عباس زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم و امین شجاع عضو شورای مرکزی این انجمن برای سومین بار در سه ماه گذشته به کمیته ی انضباطی احضار شدند. این فعالان دانشجویی پیش تر نیز با اتهامات مختلف نظیر پخش بیانیه در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان در بند و اعلام حمایت از شبنم مددزاده، که بیش از ۸۵ روز از بازداشت وی می گذرد، به این کمیته احضار شده بودند. تا کنون و در ارتباط با دستگیری خانم مددزاده ۶ نفر از اعضای انجمن اسلامی به کمیته ی انضباطی احضار شده اند.

احضار دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم به کمیته انضباطی

خبرنامه امیرکبیر:مهران عباس زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم و امین شجاع عضو شورای مرکزی این انجمن برای سومین بار در سه ماه گذشته به کمیته ی انضباطی احضار شدند. این فعالان دانشجویی پیش تر نیز با اتهامات مختلف نظیر پخش بیانیه در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان در بند و اعلام حمایت از شبنم مددزاده، که بیش از ۸۵ روز از بازداشت وی می گذرد، به این کمیته احضار شده بودند. تا کنون و در ارتباط با دستگیری خانم مددزاده ۶ نفر از اعضای انجمن اسلامی به کمیته ی انضباطی احضار شده اند.

صدور حکم سنگین علیه یک زندانی سیاسی زن

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین،خانم کبری بنازاده امیرخیزی 56 ساله روز دوشنبه در شعبه 28 دادگاه انقلاب به حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد.زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه از زندان اوین به شعبه 28 دادگاه انقلاب برده شد و توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان (از اعضای هیئت مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367) مورد محاکمه قرار گرفت. خانم کبری بنازاده تمامی اتهامات نسبت داده شد را رد کرد و در حالیکه قصد دفاع از خود داشت با رفتار غیر انسانی مقیسه ای مواجه گردید و از ادامه دفاعیات او ممانعت کرد. مقیسه ای همچنان از حضور خانواده بنازاده در جلسه دادگاه مخالفت کرد . محمد مقیسه ای معروف به ناصریان در پایان جلسه دادگاه زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی را به حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم کرد.خانم کبری بنازاده امیر خیزی در بند 209 زندان اوین یکی از چشمان او دچار خونریزی گردید شرایط چشمان او در حال حاضر نگران کننده است و بینائی او تا حد زیادی کاهش یافته است و خطر از دست دادن بینایش او را مورد تهدید جدی قرار داده است. او همچنان از درمان جدی محروم است.در حال حاضر 2 برادر خانم بنازاده به نامهای حمید و اصغر بنازاده در بند 4 زندان گوهردشت بدلیل دیدار با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف ،به 2 سال زندان محکوم شده اند و در زندان بسر می برند .قبل از این خانم شهلا زرین فر عضو دیگر این خانواده بدلیل دیدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتش آزاد گردیدمحمد مقیسه ای که با نام مستعار ناصریان معروف است در حال حاضر رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب است .او از اعضای هیئت مرک بود و در اجرای قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 مستقیما نقش داشت. این فرد بخاطر شرکت در قتل عامهای سال 67 که منجر به مرک هزاران نفر شده است بعنوان یک جنایتکار علیه بشریت شناخته شده است و تا به حال سازمانهای حقوق بشری جهانی این قتل عام را محکوم کردند و خواستار محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت شده اند.لازم به یادآوری است که در تاریخ 27 دی ماه خانم بنازاده همراه با 17 نفر از مادران و پدران و سایر بستگان درجه1 که برای دیدار با فرزندن خود در قرارگاه اشرف عازم عراق بودند و همگی آنها با داشتن ویزای معتبر عراق و سایر مدارک قانونی و در حالی که در فرودگاه تهران آماده پرواز می شدند مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تمامی آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند.خانم بنازاده پس از چند ماه در سلول انفرادی و بدلیل وخیم شدن وضعیت جسمی اش او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیری،قرار دادن در سلول انفرادی ،شکنجه و صدور احکام سنگین و غیر انسانی به صرف قصد دیدن اعضای خانواده اش در قرارگاه اشرف که از حقوق اولیه هر انسان برای دیدار با خانواده در هر کجا که باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط این زندانی است.
24اردیبهشت 1388 برابر با 14 می 2009وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

آزار و تحقیر دانش ‌آموزان بهایی در مدارس

شهرزادنیوز: آزار و اذیت بهائیان در تمامی سطوح از مدارس گرفته تا قبرستان‌ها گسترش یافته است.
دانش‌آموزان بهایی، در فاصله‌ی سپتامبر 2008 تا فوریه 2009، با 4 مورد اخراج، 20 مورد توهین، 2 مورد عدم ثبت نام، 4 مورد اجبار به شرکت در مراسم دینی، 7 مورد تهدید به اخراج، 5 مورد اجبار به امضای تعهدنامه، 5 مورد برگزاری سمینار ضد بهایی، 4 مورد توزیع مطالب ضد بهایی در مدارس، 6 مورد احضار دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به وزارت اطلاعات و دفتر امنیت مدرسه و 2 مورد تشویق دانش‌آموزان بهایی به تغییر یا پنهان کردن عقیده‌شان مواجه بوده‌اند.
این‌ آمار از سوی سرویس خبری جامعه‌ی بهایی ارائه شده و طبق نظر کمیته گزارشگران حقوق بشر، موارد بسیار دیگری وجود داشته‌اند که از گزارش آنان توسط والدین یا دانش‌آموزان خودداری شده است.
در سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای در مورد آزار بهائیان به عنوان نقض حقوق بشر اظهار نگرانی کرد.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

انسان چه باید بکند تا نجات یابد؟

انسان چه باید بکند تا به وسیله خدا بخشیده شود و از گناه نجات یابد؟
دوست گرامی ، می خواهیم به سوالی بپردازیم که برای من وشما وتمام مردم جهان اهمیت فراوانی دارد . چون به خوبی می دانیم که گناهکاریم باید از خدا در خواست کنیم که به ما نشان دهد که چه باید بکنیم تا او ما راببخشدو به حضور خود قبول فرماید . به طوری که می دانید عقاید مختلف فراوانی در این مورد وجود دارد . برخی از مردم فکر میکنند که چون از نژاد بخصوصی هستند و یا پیرو مذهب مخصوصی می باشند بدون شک مورد قبول خدا خواهند بود . عده ای دیگر معتقدند که به وسیله انجام کارهای نیک می توانند کارهای شرارت امیز خویش را جبران نموده و بدین طریق نجات خود را بدست اورند. بعضی هم امید وارند که یکی از انبیا یامقدسین برای انها دعاخواهد نمود و خدا را راضی خواهد کرد که انان را ببخشد. لیکن کتاب مقدس به ماتعلیم می هد که به وسیله هیچ یک از این راه ها نمی توانیم نجات ابدی را بدست اوریم . هیچ کس به انداه کافی خوب نیست که مورد قبول خدای قدوس قرار گیرد
ایا دیگر امیدی برای ما گناهکاران موجود نیست؟ بلی ، خدا را سپاس باد امیدی برای ما وجود دارد . انچه ما نتوانستیم برای خویشتن انجام دهیم و انچه هیچ پیامبری نتوانست برای ما انجام دهد ، خدا بر اثرمحبت عظیم خویش انجام داده است . کتاب مقدس می گوید : و او است کفاره به جهت گناهان ما و نه گناهان ما فقط بلکه به جهت تمام جهان نیز... خون پسر خدا او عیسی مسیح ما را از هر گناه پاک می سازد ... اگر به گناهان خود اعتراف کنیم او امین و عادل است تا گناهان ما را بیامرزد و ما را از هر ناراستی پاک سازد...اول یوحنا 2:2 و 7:1و9
بنا بر این می بینیم که راهی که خدا برای ما گناهکاران گشوده است تا به وسیله ان بسوی او بیائیم و مورد قبول او واقع شویم این است که به عیسی مسیح یعنی قربانی واقعی گناه ایمان اوریم و راه دیگری موجود نیست . زیرا عیسی می فرماید: من راه و راستی وحیات هستم ، هیچ کس نزد پدر جز به وسیله من نمی اید . ..یوحنا 14:6 خدا پسر خود را فرستاد تا همه مردم جهان را نجات بخشد و عیسی همه رادعوت می کند که بسوی او بیایند . او گفت هرگز کسی را که بسویش می اید رد نخواهد نمود . معنی این فرمایش این است که هر کس در این جهان از گناه خویش متنفر شود و صمیمانه توبه کند و مسیح را که پسر خدا است به عنوان نجات دهنده خود بپذیرد حتما بخشیده خواهد شد هر کس اعم از پیر و جوان ، فقیر و دولتمند، تحصیل کرده و بی سواد، بد و خوب ، می توانند بسوی ا و بیاید . لیکن باید دانست که ایمان به مسیح فقط این نیست که به طور سطحی او را پسر خدا بدانیم . معنی ایمان به مسیح این است که خود را به او بسپاریم همانطور که یک نفر بیمار خود را به دست های دکتر حاذقی می سپارد و به او اعتماد دارد که وی را شفا خواهد بخشید
ما مسیحیان خوشحالیم که مسیح بر عکس موسی و سایر انبیای گذشته مرده نیست و در قبر قرار ندارد . او زنده است ورحا با ما می باشد . همانطوری که او در وقتی که چون انسانی در فلسطین زندگی می کرد ، بیمارانی را که نزدش می امدند شفا می بخشید ، می تواند امروز هم مانند گذشته ما را نجات دهد. عیسی مانند نور خورشید ، هم در زمین با ما است و هم در اسمان با پدر سماوی خود می باشد . او همیشه در حضور پدر است و در انجا برای انانی که به او ایمان دارند پیوسته دعا می کند . کتاب مقدس می گوید : از این جهت نیز قادر است که انانی را که به وسیله وی نزد خدا ایند نجات بی نهایت بخشد چونکه دائما زنده است تا شفاغت ایشان را بکند. عبرانیان 25:7 . مرگ او روی صلیب برای ما و دعای دائمی او جهت ما نه فقط برای نجات ایمانداران از جهنم موثر می باشد بلکه می تواند انها را در وقتی که در این جهان شریر زندگی می کنند پاک و مقدس نگه دارد. دوست گرامی ، من با کمال صمیمیت دعا می کنم که شما و همه کسانی که جوینده خدا هستید ، حاضر باشید این هدیه نجات الهی توسط مسیح را بپذیرید . هیچ کس نمی تواند نجات را بخرد ولی خدا ان را به عنوان هدیه ای مجانی به ما عطا می فرماید به شرطی که ما دست های ایمان را بسویش دراز کرده وان را بپذیریم
com to me, all you who are weary and burdend, and. I will give you rest
matthaus(11:28-30
به سراق من ایید ای تمامی زحمتکشان من شما را ارامش خواهم داد
متی 11: 30.28

بی‌‌خبری از وضعیت علیرضا فیروزی

فعالان حقوق بشر در ایراناز علیرضا فیروزی، وبلاگ نویس و روزنامه‌نگاری که در روز جهانی کارگر بازداشت شد، هیچ خبری در دست نیست.
علیرضا فیروزی، از بازداشت شده‌گان روز جهانی کارگر است که بعد از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است. با وجود گذشت بیش از 10 روز از بازداشت وی، هیچ اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.
وی از هم‌کاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و از متهمان پرونده‌ی دانش‌گاه زنجان است که ماه پیش با تودیع وثیقه‌ی پنجاه میلیونی از زندان آزاد شده و در انتظار صدور حکم دادگاه بود.

دستگیرشدگان روز کارگر؛ خانواده ها: دیگر سکوت نمی کنیم

سایت تغییر برای برابری: به رغم پافشاری خانواده ها برای دیدار با سخنگوی قوه قضائیه، این دیدار انجام نشد. خانواده ها با نوشتن نامه هایی به کمیسیون های اصل نود و امنیت ملی به اعتراض خود ادامه دادند، همچنین دادگاه انقلاب نیز به خانواده های زندانیان اعلام کرده است زنان بازداشت شده با ارائه فیش حقوقی آزاد خواهند شد،اما خانواده ها نسبت به ضمانت اجرایی این گفته تردید دارند.
حضور خانواده ها در برابر دفتر سخنگوی قوه قضائیه
از ساعت 8 صبح امروز 22 اردیبهشت ماه حدود 25 نفر از اعضای خانواده های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به دفتر سخنگوی قوه قضائیه رفته تا ضمن ملاقات با آقای جمشیدی، پی گیر نامه ای شوند که هفته گذشته برای دادخواهی خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته و به دفتر سخنگوی این قوه تحوبل داده بودند، اما آنها نه تنها موفق به دیدار با سخنگوی قوه قضائیه نشدند بلکه از برخوردی که با آنان شده بود نیز گله مند بودند.
پدر کاوه مظفری دانشجو و فعال حقوق زنان، که تا ساعت 11 صبح در انتظار ملاقات بوده است می گوید : «از ساعت 8 صبح منتظرماندیم تا ایشان بیاید بعد در بالا را به ما نشان دادند گفتند بروید آنجا منتظر بمانید و نهایتا گفتند امروز نمی آید، اما معلوم شد ایشان از در پایین وارد ساختمان شده اند. » آقای مظفری همچنین اشاره کرد روز گذشته نیز برخی خانواده ها به دیدن آقای فیروزی رئیس دادگاه انقلاب رفته بودند و ایشان هم در پاسخ گفتند برای پیگیری باید به دادسرای امنیت مراجعه شود، چون این مشکل ربطی به وی ندارد.
مهناز بردبار مادر علی رضا فیروزی دانشجو، که به شدت عصبانی است با گریه و فریاد به این که پاسخی نمی گیرد معترض است . او می گوید هفته پیش پسرم مثل سال های گذشته برای شرکت در جلسه نجوم به پارک لاله رفته بود و نمی دانسته که امسال محل جلسه پارک ملت است. علی رضا را ظهر و ساعت ها قبل از همایش روز کارگر در پارک گرفته بودند. همان شب هم ماموران او را آوردند و کیس کامپیوتر برادرش را هم بردند. او را یک بار دیگر نیز در ماجرای دانشگاه زنجان اذیت کردند و حالا هم بدون هیچ توضیحی نگه داشته اند و وقتی پی گیری کردم گفتند پرونده اش زیر دست آقای حداد و سیاسی است. پسر من رشته اش فیزیک هست و اصلا کارش نجوم هست چرا برای او پرونده سازی می کنند؟ من دیگر خسته شده ام، مدام می گویند سکوت کنید. آخر تا کی ؟»
پدرو مادر طه ولی زاده دانشجو و فعال حقوق زنان نیز با عصبانیت از برخوردها انتقاد دارند. مادر او می گوید :« هر جا می رویم به در بسته می خوریم . هیچ کس به فریاد ما نمی رسد. من اشتباه کردم که به پسرم یاد دادم که با ادب باشد و راه درست را انتخاب کند. من دیگر سکوت نمی کنم، ظاهرا از سکوت ما به نفع خود استفاده می کنند. بچه ای که هرلحظه می دانستم کجاست اکنون نمی دانم در این چند روز کجاست و چه می کند و با او چه می کنند؟» پدر طاها نیز می گوید : «هیچ کس حرف راست نمی زند. حتی در مورد بودن یا نبودن آقای جمشیدی چندبار به ما اطلاعات دروغ دادند وگفتند بعد از کنفرانس مطبوعاتی به دفترشان می آیند، جای ما را عوض کردند، با زنجیر جدایمان کردند و حالا می فهمیم که آقای جمشیدی از راه دیگری وارد دفترش شده است درحالیکه این ها گفتند امروز نمی آید»
مادر امیریعقوبعلی دانشجو نیز می گوید:« متاسفانه انگار به شعور ما توهین شده است. گفتند بیایید بالا رفتیم بالا .آنجا ما را نگه داشتند وبعدایشان رفتند داخل . آخر هم به ما گفتند بروید سه شنبه بیایید. من می خواهم بدانم مگر چه می شود که 5 دقیقه با والدین صحبت کنند ؟»
نامه دادخواهی خانواده به کمیسیون های اصل نود و امنیت ملی
امروزپس از انتظار زیاد برای دیدار با اقای جمشیدی، پدر ومادرهای عصبانی و نگران برخی زندانیان برای پرداخت پول و ملاقات به سمت اوین رفتند و برخی هم به سمت مجلس. با وجود این که سه شنبه ها روز ملاقات زندانیان زن و واریز پول برای آنان است، در آنجا هم موفقیتی حاصل نشد. مادر یکی از زندانی ها می گوید:« به ما گفتند نیازی نیست پول بریزید چون بزودی آزاد می شوند ».
در مجلس هم خانواده بازداشتی ها دو نامه به کمیسیون اصل نود و کمیسیون امنیت ملی نوشته و امضا کرده وتحویل دادند و سپس راهی دادگاه انقلاب شدند. مادر کاوه مظفری می گوید:« بعد از جواب سربالای آنها ما به سمت مجلس رفتیم و نامه ای را به اتفاق دیگر خانواده ها به کمیسیون اصل نود و کمیسیون امنیت ملی دادیم و ثبت کردیم . در حال حاضراین 12 روزه یک جواب تکراری به ما می دهند، می گویند ما اطلاع نداریم ، پرونده نیامده ، ما نمی دانیم ...امروز هم هم همین جواب را دادند. تا الان سکوت کردیم و احترام گذاشتیم اما انگار صدای ما باید از رسانه های خارجی بلند شود تا جواب بشنویم . »
دادگاه انقلاب : زنان با فیش حقوقی آزاد می شوند
در دادگاه انقلاب ، خانواده مردان بازداشتی مجددا از دادیاری امنیت جویای وضعیت بازداشت شدگانشان شدند و در پاسخ مسئول دفتر بازپرس امنیت آقای سبحانی به آنها گفت هنوز پرونده ها به دفتر بازپرسی نیامده است، همچنین در مورد بازداشتی های زن دفتر دادیاری امنیت با مسئولیت آقای حیدری فرد پاسخگو بود . مادر افسانه عظیم زاده از بازداشت شدگان روز جهانی کارگرمی گوید" به ما گفتند همه زنان با فیش حقوقی آزاد می شوند باید فیش حقوقی آماده کنیم. " رزا دختر مریم محسنی هم همین جواب را گرفته است اما چندان خوش بین نیست «این ها هربار یک جواب می دهند ومن دیگر اعتمادی به این گفته ها ندارم. خواهرم داروهای مادرم را با نامه کتبی آقای حیدری فر به اوین برده بود اما تا دیشب که مادرم تماس گرفت دارویی به دستش نرسیده بود»

بی خبری از وضعیت یک فعال دانشجويی

فعالان حقوق بشر در ایران
حامد یازرلو تنها فرد از بازداشت شدگان اول اسفندماه است که تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی پس از سپری شدن دو ماه از بازداشت حاصل نشده است.
این دانشجوی ستاره دار و کارشناس هوا و فضا، همزمان با بازداشت های گسترده هواداران یکی از سازمانهای سیاسی در اول اسفندماه بازداشت و به بند امنیتی 209 زندان اوین منتقل شد.
برخلاف قانون، این شهروند از حقوق خود همچون امکان تماس، ملاقات و همچنین دسترسی به وکیل تاکنون محروم مانده است و علیرغم گذشت دو ماه از زمان بازداشت، خانواده یازرلو که فرزند دیگری (هود یازرلو) را در زندان دارد، در نگرانی و بی خبری از سرنوشت فرزند خود به سر می برد.
لازم به ذکر است مهسا نادری، حسن ترلانی، فاطمه ضیائی و یاسر عرفاتی سایر بازداشت شدگان دوم اسفندماه هستند.
عیسی فرمود:اگر به من ایمان آورید در واقع به خدا ایمان آوره اید. چون آن که مرا دید گویی فرستنده ی مرا دیده است. من مثل نوری آمده ام تا در این دنیای تاریک بدرخشم تا تمام کسانی که به من ایمان می آورند در تاریکی سرگردان نشوند اگر کسی صدای مرا بشنود ولی اطاعت نکند من از او باز خواست نخواهم کرد زیرا من نه برای بازخواست بلکه برای نجات جهان آمده ام. ولی تمام کسانی که مرا و سخنان مرا نمی پذریند در روز قیامت به وسیله ی کلام من از ایشان بازخواست خواهد شد. این سخنان از من نیست بلکه من آنچه را که پدرم خدا گفته است به شما میگویم و میدانم که احکام او انسان را به زندگی جاوید میرساند.پس هرچه خدا به من میفرماید من همان را میگویم(یوحنا 44.50:12

معنای گناه و راه نجات از آن


بر اساس کتاب مقدس، يکی از تعريف‌های گناه، شکستن قوانين خدا است. در انجيل شريف می‌خوانيم: "هر که گناه کند، قانون خدا را می‌شکند، زيرا گناه چيزی جز شکستن قانون نيست" (اول يوحنا ٣: ٤). خدا آدم را که اولين انسان بود خوب و بيگناه آفريد. او با خدا زندگی می‌کرد و با خدا دوستی و رفاقت نزديک داشت. خدا آدم را از لحاظ روحانی شبيه خود آفريد و به او حق انتخاب داد. ولی آدم، در باغ عدن تصميم نادرستی گرفت و بر عليه خواست خدا از ميوه درخت شناخت نيک و بد خورد و قانون خدا را شکستگناه از طريق آدم به نسل بشر سرايت کرد و مانند سمی در ذات انسانها قرار گرفت. بر اساس کلام خدا، همه انسانها با ذاتی گناه‌آلود به دنيا می‌آيند و در فکر و کلام و عمل گناه می‌کنند. کلام خدا می‌فرمايد: "گناه به وسيله يک انسان به جهان وارد شد و اين گناه مرگ را به همراه آورد . . ." (روميان ٥: ١٢). نکته مهمی که بايد به آن توجه کنيم اين است که: خدا قدوس و پاک است و ما انسانها گناهکار هستيم و گناه باعث جدايی ما از خدای پاک و مقدس شده است. در انجيل شريف می‌خوانيم: "همه گناه کرده‌اند و از جلال خدا محرومند" (روميان ٣: ٢٣). و در جايی ديگر نوشته شده: "زيرا مزدی که گناه می‌دهد موت است . . ." (روميان ٦: ٢٣)، و موت يعنی جدايی از خدای پاک و مقدس. پس تمام انسانها، گناهکار و از خدای پاک و مقدس، جدا هستند و اگر در طول عمرشان از گناه آمرزيده و با خدا متحد نشوند، برای هميشه از خدا جدا خواهند ماند. ولی خبر خوش اين است که خدای پاک و قدوس، خدای محبت هم هست و او برای برگرداندن ما انسانها به آغوش خودش، از ازل نقشه‌ای پرشکوه کشيده بودحدوداً دو هزار سال پيش، خدا پسر روحانی خودش عيسی مسيح را که ذات الهی دارد و کاملاً پاک و بيگناه است، به جهان فرستاد تا جريمه گناه ما انسانها را که موت می‌باشد بپردازد تا ما انسانهای گناهکار بتوانيم از طريق ايمان به او و پذيرفتن آنچه او بخاطر ما انجام داده است، با خدا متحد بشويم. بر اساس کلام خدا: عيسای مقدس و بيگناه، خون پاکش بر روی صليب ريخته شد و مرد. سپس او را در قبر گذاشتند ولی او در روز سوم، از مردگان قيام کرد و زنده است. عيسی، با مرگ و قيام خودش، جريمه گناهان ما را داد و هديه نجات از گناه را برای ما انسانها فراهم کرد. حالا هر که به عيسی مسيح خداوند و واقعيت مرگ و دفن و قيام او از مردگان، ايمان بياورد تمام گناهانش آمرزيده می‌شود و از هديه نجات از گناه و مزايای نجات که يکی از آنها زندگی جاودانی با خدا است بهره‌مند می‌شودوقتی يک نفر از گناه توبه می‌کند و به مسيح خداوند ايمان می‌آورد، همه گناهانش آمرزيده می‌شود، روح القدس در دل او ساکن می‌گردد و او را از داخل عوض می‌کند تا بتواند از گناه و کارهای گناه‌آلود هرچه بيشتر دوری کند و روز به روز پاک‌‌تر و مقدس‌تر بشود. پس مسيح واقعی، که بخاطر انسانهای گناهکار بر روی صليب مرد و از مردگان قيام کرد و زنده است، تنها راه نجات انسان از قدرت گناه و نتايج بد آن می‌باشد. بر اساس کلام خدا: "در هيچکس ديگر، رستگاری نيست و در زير آسمان هيچ نامی جز نام عيسی به مردم عطا نشده است تا بوسيله آن نجات يابيم" (نقل قول از انجيل شريف، کارهای رسولان ٤: ١٢

مقاومت دانشجویان در برابر زنانه – مردان کردن کتابخانه

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازشهرزاد، صدها دانشجوی دانشگاه آزاد تهران با اعتراض و صف کشیدن در مسیر دیوار جنسیتی که قرار بود در کتابخانه‌ی این دانشگاه ساخته شود، از اجرای این طرح ممانعت به عمل آوردند. در روزهای اخیر اقدامات ماموران امنیتی و حراست که اخیرا در محیط کتابخانه طرز نشستن دانشجویان و ارتباطات آنان را کنترل می‌کردند، افزایش یافته و سرانجام مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند با ریختن مصالح و کشاندن دیوار محل مطالعه‌ی دختران و پسران را جدا کنند. رئیس انتظامات هدف از ایجاد این دیوار در کتابخانه‌ی دانشجویان را جلوگیری از "کثافت‌کاری" خواند.
این اقدام با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد و به درگیری با حراست انجامید. دانشجویان این اقدام را توهینی به خود دانسته و اعلام کردند، در مقابل هر گونه آپارتاید جنسی ایستادگی خواهند کرد.
پیش از این نیز در دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی برای دختران و پسران راه پله‌‌های جداگانه ساخته شده است.

پرونده سازی جدید و محاکمه یک زندانی پس از ضرب وشتم وی

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج، پرونده سازی جدید علیه شهرام پومنصوری پس از ضرب وشتم او و انتقال به بند 1 زندان گوهردشت کرج.زندانیان شهرام و فرهنگ پورمنصوی 14 اردیبهشت ماه که با یورش گارد زندان مورد ضرب وشتم قرار گرفتند و سپس آنها را به بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.شهرام پورمنصوری در اثر ضربه ای که عباس سعیدی رئیس بند 6 زندان گوهردشت کرج به گوش سمت چپ وی وارد کرده است. باعث پارگی پرده گوش او شده است و تا به حال از درمان کردن وی خوداری می کنند.از طرفی دیگر شورای زندان پس از ضرب وشتم و انتقال به بند 1 طی حکمی که به شهرام پور منصوری ابلاغ شده و در آن قید گردیده که برای مدتی از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم و همچنین محرومیتهای سنگین دیگر را علیه وی به اجرا گذاشته اند. یکی از پاسدار بندها به نام بای که در ضرب وشتم آقای پور منصوری شرکت داشت علیه او شکایت نموده. در طی روز های اخیر 2 بار سالاری رئیس شعبه 13 دادگاه انقلاب کرج در زندان گوهردشت حاضر شد و شهرام پور منصوری را مورد محاکمه قرار داد.اتهاماتی که به این زندانی نسبت داده شده فحاشی و توهین به پرسنل زندان می باشد. هنگامی که زندانی شهرام پورمنصوری از خود دفاع می کرد و آنچه را که اتفاق افتاده بود تشریح می کرد ،به سالاری گفت من باید شاکی باشم چونکه بدون دلیل مورد ضرب وشتم قرار گرفتم و در اثر این ضرب وشتم ها پرده گوشم پاره شده است. سالاری ضمن قطع دفاعیات آقای پور منصوری او را مورد اهانت قرار داد و به او گفت :که ما فقط حرف پرسنل خود را قبول داریم و نه حرف ترا.فرهنگ پور منصوری که از 14 اردیبهشت ماه پس از ضرب وشتم از بند 6 به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل شده بود روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه به بند 5 منتقل شد.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به زندانیان بی دفاع،مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها ،انتقال به سلول انفرادی ،پرونده سازی و مورد محاکمه قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه زندانیان در ایران است.
22 اردیبهشت 1388 برابر با 12 می 2009گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر

دو نفر دیگر حلق آويز شدند؛ چند تن دیگر در صف اعدام

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان( دستگرد) 2 زندانی دیگر صبح روز سه شنبه در محوطه زندان مرکزی اصفهان به دار آویخته شدند. صبح روز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه 2 زندانی دیگر که از روز یکشنبه 20 اردیبهشت ماه به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند و در انتظار اعدام بسر می بردند ،اعدام شدند. زندانیانی که صبح روز سه شنبه در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند به نام های محسن صادقی 35 ساله و رضا چوپانی 40 ساله بودند. خانم مریم رضائی پور 37 ساله که دارای 2 فرزند است و به اتهام قتل دستگیر شده بود.ا و روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود اعدام وی به تعویق افتاد ولی همچنان در سلول انفرادی بسر می برد.رقم اعدام های که از هفتۀ گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. با 2 اعدام امروز در زندان اصفهان به 29 نفر رسید.سیاست های سرکوب گسترده و اعدام های گروهی و مستمر توسط ولی فقیه مطلقه این رژیم علی خامنه ای تعیین می شود و به دستور و تایید شاهرودی رئیس قوه قضائیه به اجرا گذاشته می شود . احکام ضد بشری اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام کودکان ، اعدام های گروهی و سنگسار، دستگیریهای گسترده وسرکوب فعالین دانشجویی،زنان و کارگران برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است که این رژیم ملزم به اجرای آن است.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های دست جمعی که بصورت روزانه در زندانهای مختلف این رژیم صورت می گیرد را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به موج اعدامها در ایران است.
22 فرودین 1388 برابر با 12 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر

دو فعال حقوق زنان در انفرادی زندان لنگرود قم

سایت مدرسه فمینیستی: پرونده دو فعال حقوق زنان و عضو کمیپن یک میلیون امضا به شعبه ۱۰ دادسرای انقلاب قم ارجاع شد. شادی صدر، وکیل مریم بیدگلی و فاطمه مسجدی ضمن اعلام این خبر به مدرسه فمینیستی افزود: به خانواده یکی از موکلانم گفته اند اتهام او اقدام علیه امنیت ملی است و قرار بازداشت یک ماهه برای وی صادر شده است.
این دو فعال حقوق زنان که پنجشنبه گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات قم دستگیر شده اند، هم اکنون در سلول انفرادی در زندان لنگرود قم نگه داری می شوند و ممنوع الملاقات هستند. هر دوی این فعالان به قرار بازداشت موقت خود اعتراض کرده اند.
فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روز پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه بازداشت شدند. گفتنی است، فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی سالهاست در زمینه حقوق زنان در شهر قم فعالیت می کنند و از اعضای کمپین قم هستند. این دو نفر اخیرا در جریان دفاع از حقوق یک دختر جوان که در معرض قتل ناموسی قرار گرفته بود، با برخی از متنفذین این شهر، درگیر شده بودند.

محروميت دو دانشجوی كُرد از ادامه تحصيل

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: هدايت غزالی و صباح نصری دو دانشجوی كُرد كه پس از تحمل يك سال و نيم حبس دی ماه سال گذشته از زندان آزاد شدند با حكم رسمی دانشگاه‌ از ادامه‌ی تحصيل بازماندند.
اين دو دانشجو كه هر يك پيش از بازداشت مراحل پايانی تحصيل خود را در دانشگاه‌های علامه و تهران می‌گذراندند و در آستانه‌‌ی اخذ مدرك خود قرار داشتند پس از آزادی از دانشگاه‌های محل تحصيل خود درخواست نمودند تا طبق روال قانونی امكان ادامه‌ی تحصيل آنان را فراهم آورند. اما مسئولان دانشگاه علامه‌ با عدم پذيرش اين درخواست اقدام به صدور حكم اخراج برای هدايت غرالی كردند و كميته‌ی موارد خاص دانشگاه تهران نيز با درخواست صباح نصری مبنی بر اخذ فرجه برای انجام دفاعيه مخالفت نمودند.
بدين صورت در حالی كه هدايت غزالی تنها با گذراندن يك ترم می‌توانست تحصيل خود را در مقطع كارشناسی رشته‌ی روان شناسی پايان دهد و صباح نصری نيز با انجام دفاعيه موفق به كسب مدرك كارشناسی ارشد در رشته‌ی علوم سياسی گردد احكام صادره برای اين دو فعال كُرد مانع از اتمام تحصيلات‌شان شد.
گفتنی‌ست هدايت غزالی و صباح نصری از فعالان دانشجويی كه مسئوليت نشريه‌ی "روژامه" را نيز بر عهده داشتند تيرماه سال 86 در سنندج بازداشت و پس از مدتی با انتقال به زندان اوين در دادگاه بدوی با اتهام "تليغ عليه نظام" از طريق انتشار نشريه دانشجويی و شركت در تجمع غيرقانونی روز جهانی زبان مادری هر يك به دو سال حبس تعزيری محكوم شدند كه اين حكم در دادگاه تجديد نظر به يك سال و نيم كاهش يافت.

احتمال اعدام هفت شهروند بهایی در ایران

به گزارش رادیو فردا، نماينده جامعه جهانی بهايی در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که هفت نفر از رهبران بهايی ایران که حدود يک سال است در زندان بسر می برند، احتمال دارد به اعدام محکوم شوند.
بانی دوگال گفت به خانواده های رهبران بهایی گفته شده که امکان دارد که این افراد به مفسد فی الارض بودن متهم شوند. حکم «مفسد فی الارض» در قوانين مجازات اسلامی، اعدام است.
وی افزود که تعدادی از گروندگان به آیین بهائی در تاریخ ۳۰ ساله جمهوری اسلامی به همين اتهام اعدام شده اند.
جمهوری اسلامی دينی را به عنوان «دين بهائی» به رسميت نمی شناسد و به تبع آن، نه تنها از هرگونه فعاليت پيروان اين دين جلوگيری می کند، بلکه آنها در ايران از بسياری حقوق اوليه شهروندی نيز محروم‌اند.