۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

تجمع دانشجویان در اعتراض به کشیده شدن دیوار حائل جنسیتی

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در اعتراض به کشیده شدن دیوار حائل جنسیتی
خبرنامه امیرکبیر: دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز در اعتراض به کشیدن دیوار حائل به منظور جداسازی جنسیتی درکتابخانه این دانشگاه تجمعی اعتراضی برگزار کردند و جلوی ساخت آن را گرفتند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته ماموران انتظامات و حراست مجتمع نیایش (دانشکده فنی و معماری) با حضور سوال برانگیز خود در کتابخانه این مجتمع محدودیت های بی ضابطه و خارج از عرفی را در مورد نحوه نشستن، مطالعه و ارتباط دانشجویان اعمال می کردند.
مسئولین این دانشکده در ساعات شلوغ مطالعه و ازدحام کتابخانه تصمیم به کشیدن این دیوار که مصالح و لوازم آن از پیش به محل مورد نظر آورده شده بود، گرفتند که با سر و صدای زیاد دانشجویان در اعتراض به این حرکت و درگیری ماموران انتظامات دانشکده با دانشجویان فضای کتابخانه به شدت متشنج شد. در پی این حوادث، نیروهای انتظامات و رییس حراست دانشگاه، سراسیمه و به سرعت در محل کتابخانه حاضر شدند تا با برخورد و تهدید دانشجویان جلوی اعتراض دانشجویان که لحظه به لحظه بر تعدادشان اضافه می شد، گرفته شود. بنابر گفته دانشجویان، رییس انتظامات هدف از ایجاد این دیوار را جلوگیری از “کثافت کاری دانشجویان” ذکر کرده است که این جملات با اعتراض شدید دانشجویان و هو کردن وی همراه شده است.
در نهایت با ادامه یافتن اوضاع حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان معترض با ایستادن در مسیر کشیده شدن دیوار و دست زدن به تجمعی خود جوش دانشگاه را مجبور به عقب نشینی کرده و موفق شدند جلوی کشیده شدن این دیوار را بگیرند. در پایان دانشجویان مصرا از مسوولین دانشکده خواستند که از چنین اقداماتی که توهین به دانشجویان محسوب می شود خودداری کنند و تهدید کردند که اگر دانشگاه اقدام به هرگونه تفکیک جنسیتی در محیط دانشگاه بنماید در مقابل آن خواهند ایستاد.
البته رئیس دانشکده هدف از این اقدام را ایجاد محیطی برای کتابخانه دیجیتال عنوان نموده است که با گفته رئیس انتظامات دانشکده در تضاد قرار دارد.
لازم به ذکر است تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اخیرا شدت بیشتری پیدا کرده است که می توان به ساخت راه پله های جدا برای دانشجویان دختر و پسر در دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین جداسازی کلاس های دروس عمومی اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر