۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

تندروی اسلامی و ادامه حملات ضد مسیحی

ازبكستان؛ همزمان با افزایش فشارهای دولت بر افرادی که با جنبش‌های مذهبی از هر نوع در ارتباطند، خشونت علیه مسیحیان این کشور رو به افزایش گذاشت.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از christian post، گویا دولت از وجود شورش‌های پیاپی، به ویژه شورش‌های وابسته به تندرویان مسلمان، بشدت ناآرام و متشنج است.ازبکستان سال‌هاست که تحت نظر پرزیدنت "اسلام کریمف" اداره می‌شود. وی در این باب اذعان داشت که رشد نزاع‌طلبی در میان تندرویان مسلمان، تهدیدی جدی برای آرامش و امنیت کشور است.
"جوئل گریفت" از سازمان مسیحی انجیل تأیید کرد ممکن است این هم بخشی از علت وجود رفتار ناملایم با ایمانداران ازبکی باشد. وی افزود: "طبعاً دولت با تندروی از هر نوع مشکل دارد؛ اما این روزها نگرانی ایشان تندروی اسلامی است. و برای ایجاد آن نوع از سخت‌گیری که باعث تأدیب بعضی شود، دولت ناگزیر به اجرای آن برای همه است؛ حال چه افراد، تندرو باشند و چه نباشند.
به هر حال من اعتقاد دارم که طرز فکر فعلی دولت این باشد و آن‌ها نمی‌خواهند که کنترل این گونه تندروی‌های اسلامی به هر نحوی از دستشان خارج شود.
"متأسفانه میزان تندروی اسلامی در ازبکستان همیشه زیاد بوده و این خود نوعی اخطار برای تمامی گروه‌های مذهبی در سراسر کشور است. برای مثال در اکتبر گذشته، وقتی کنسول شهری با مسلمانان منطقه برای برگزاری جشن در روز عید فطر موافقت نکرد، ایشان دست به اعمال خشونت‌آمیزی زدند. گزارشات حاکی از آنست که برنامه بلند مدت مسلمانان ازبکستان، تبدیل آن به کشوری اسلامی است.
دولت هم در جهت تلاش برای خاتمه دادن به این قبیل فعالیت‌ها، در اجرای مجازات‌های خود سخت‌گیرتر شده است.بنا به گزارش رویترز، دولت ازبکستان در تلاش است تا هرگونه تأثیر مذاهب بر اداره حکومت را به کلی از بین ببرد.به گفته گریفت: "چیزی که هم‌اکنون می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، دعاست. چون وقتی تلاش انسانی به بن‌بست می‌رسد، دعا کارساز است."
دعا کنیم تا خشم دولت از تندروی‌های مذهبی، گریبان ایمانداران را نگیرد. همچنین برای قوت مسیحیان ازبکستان و سایر کشور‌های اسلاوی زبان در دعا باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر