۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

تلاش مسیحیان جهت آزادی یک کشیش زندانی در مصر

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازAssist news، نمایندگان اقلیت مسیحی در مصر، با وجود مواجهه با حملات تکان‌دهنده اخیر، به تلاش‌های خود مبنی بر آزادسازی یک کشیش که بخاطر جرم‌های مرتکب نشده محکوم به پنج سال کار اجباری است، ادامه می‌دهند.
به گزارش گروه‌های مدافع حقوق بشر، " آقای متیوس وهبا"، کشیش کلیسای فرشته میکائیل، در سالهای گذشته آیین ازدواج را بین یک مسیحی و ایمانداری که سابقاً مسلمان بوده بجا می‌آورد و در اکتبر گذشته متهم به اجرای این آیین با مدارک جعلی می‌شود.
"مریام نبیل" که از اسلام به مسیحیت گرویده، ماه گذشته در یک شوی تلویزیونی پربیننده اذعان داشت: "پدر متیوس کاملاً بی‌گناه بوده و هیچ نقشی در تهیه اسناد جعلی من نداشته. این اسناد در سال ۲۰۰۴ تهیه شده؛ زمانی که من هنوز پدر را نمی‌شناختم. و ازدواج ما در سال ۲۰۰۶ صورت گرفته است."
نبیل می‌گوید؛ برای ازدواجش هیچ راه دیگری به جز تهیه اسناد جعلی پیدا نکرده است: "من حق دارم کارت شناسایی‌ای داشته باشم که عقاید حقیقی‌ام را در باب مذهب منعکس کند. اما دولت مصر به مسلمانانی که به مسیحیت روی می‌آورند، اجازه داشتن چنین مدارکی را نمی‌دهد. حال اگر مسیحی بودم و می‌خواستم به اسلام روی بیاورم، هر کمکی احتیاج داشتم، در اختیارم قرار می‌گرفت. اما چون اسلام را ترک می‌کنم، آنها هر سدی که بتوانند سر راهم قرار خواهند داد.
"نمایندگان کلیسا تصریح کردند که کنترل صحت مدارک در هنگام برگزاری مراسم ازدواج توسط کشیش، کار آسانی نیست.
گروه‌های مدافع حقوق بشر و وکلاء ابراز امیدواری کردند که پخش این برنامه تلویزیونی به روند آزادسازی کشیش وهبا کمک کند. هرچند تنش‌های موجود در جامعه غالباً مسلمان مصر، با وجود چندین حمله ضدمسیحی اخیر در حال افزایش است.
برای مثال پلیس گزارش می‌دهد که در تاریخ ۱۰ می یک بمب دست‌ساز در نزدیکی کلیسای عیسوی مریم مقدس منفجر می‌شود که باعث ایجاد وقفه در اجرای یک مراسم ازدواج و همچنین یک کلاس درس الهیات در ساختمان این کلیسای تاریخی می‌شود.چندی پیش از این واقعه، در تاریخ ۲ می نیز مسلمانان جلوی در همین کلیسا یک ایماندار مسیحی ۲۱ ساله به نام "جرجیس یوسری" را مورد اصابت ضربات پی‌در‌پی چاقو قرار دادند که باعث ایجاد جراحت‌های سنگین در ارگان‌های داخلی بدن وی شد. جرجیس بلافاصله به بیمارستانی در نزدیکی ساختمان کلیسا منتقل شد و هم‌چنان بستری می‌باشد.رشد تندوری اسلامی باعث ایجاد نگرانی در میان اقلیت مسیحی کشور شده که ۱۰% از جمعیت ۸۰ میلیونی مصر را تشکیل می‌دهند.
همچنین تصمیم اخیر دولت مبنی بر کشتار تمام خوک‌ها در سراسر کشور به منظور جلوگیری از سرایت آنفولانزای خوکی، با وجود اینکه هنوز هیچ موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است، زندگی مسیحیان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. زیرا با این وجود که مصرف گوشت خوک برای مسلمانان منفور است، ولی بسیاری از اعضای جمعیت مسیحی در این صنعت مشغول به کارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر