۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

دعای مسیحیان ایران برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان(fcnn.com) در گزارشی كه به تازه گی از سوی موسسه MNN، منتشر گردید برخی متفکرین سیاسی معتقدند که محافظه‌کاران تندرو از رئیس‌جمهور فعلی ایران و مواضع مذهبیش پشتیبانی خواهند کرد؛ در صورتی که میانه‌روها قصد دارند تا کشور را از لبه پرتگاه رکود اقتصادی، دور کرده و از کناره‌گیری‌های سیاسی و انزوای جهانی جلوگیری کنند.
"کارل مولر" از سازمان مسیحی "درهای باز" معتقد است، با دلسرد شدن هرچه بیشتر جوانان ایران از دولت، احتمال باز شدن درهای جدید افزایش می‌یابد: " احتمال بسیار قوی وجود دارد که آزادی در ایران بیشتر شود؛ اما به هر حال، اگر چه بعید است اما بسیاری از وقایع اخیر حاکی از آن است که احتمالاً ممكن است محمود احمدی‌نژاد بار دیگر برنده انتخابات شود!.
"پر واضح است که مسیحیان ایران برای پیروی از عیسی مسیح، بهای بسیار بالایی می‌پردازند اما به اعتقاد مولر، امید هنوز زنده است: " اما این بدان معنا نیست که جنبش‌های زیرزمینی مسیحیان و افراد جویای آزادی به انتها رسیده باشد. قلب چنین افرادی در آرزوی رسیدن به آزادی بیشتر است. و قطعاً مسیحیان هم پرچمدار این رؤیا هستند؛ چرا که بیش از هر گروه دیگری در کشور، مورد ستم واقع شده‌اند."
در اینجا به پاسخ دو سؤال طرح شده از ساندرا (نام مستعار) که مسئول فعالیت‌های این موسسه مسیحی در ایران است، می‌رسیم.
سؤال: در سال ۲۰۰۵ و مصادف با انتخاب یک محافظه‌کار به نام محمود احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری وضع مسیحیان کشور رو به افول رفت، او وعده داده بود که حکومت اسلامی را تجدید خواهد کرد. حال سؤال این است این مسائل در دوران احمدی نژاد چه تاثیری بر زندگی مسیحیان داخل كشور داشته است ؟
جواب: آزادی مسیحیان برای پرداختن به ایمانشان رفته رفته کاهش یافت. قوانین محروم‌سازی مسیحیان از حقوق اولیه‌شان از انقلاب ۵۷ وجود داشته و الآن هم با دقت بیشتری اعمال یا تحمیل می‌شود. مسیحیان اجازه صحبت کردن با مسلمانان در رابطه با مسائل ایمانی را نداشته و ندارند، مسلمانان هم مجاز به شرکت در جلسات کلیسایی مسیحیان نمی‌باشند. احمدی‌نژاد نیز در طول این چند سال به اجرای سفت و سخت این قوانین پرداخته تا از گرویدن مسلمانان به مسیحیت جلوگیری کرده باشد .
سؤال: بجز دولت، چه کسان دیگری به مسیحیان ایران جفا می‌رسانند؟
جواب: بطور قطع روحانیون مذهبی، که عداوت و تنفر را با سخنرانی های مذهبی و فتواهای خود مردم را برضد مسیحیان برمی‌انگیزانند. دولت بشدت با مسیحیان مستقل، انجیلی و ایماندارانی که از زمینه اسلامی می‌آیند برخورد کرده و به سؤ‌رفتار، دستگیری، بازجویی و شکنجه ایشان می‌پردازد.
گفتنی است که در فرهنگ ایران ملاقات دوستان و افراد فامیل بسیار رواج دارد؛ بطوری که مردم مکرراً برای صرف چای دور هم جمع می‌شوند. در این میان بسیاری از مسلمانان، مسیحیان را ناپاک می‌دانند؛ بنابراین حاضر نیستند که به معاشرت با ایشان بپردازند و این جداسازی، با این وجود که شامل حال تمام مسلمانان یا تمام مسیحیان نمی‌شود، ولی بار بسیار سنگینی است. بدیهی است علیرغم اینکه جو ایران تا حد زیادی غیر‌روحانی شده، همچنان ترک اسلام توسط افراد، مایه سرافکندگی خانواده‌هاست. كسانی كه از زمینه اسلام به مسیحیت روی می آورند (مرتدین) در این کشور همواره مورد اجتناب واقع می‌شوند. شوهران، زنانشان را طلاق می‌دهند، در محیط كاری اگر در مورد ایمان مسیحی خود صخبتی كنند با خطر از دست دادن شغل خود مواجه می شوند، و ایمانداران، هم از سوی جامعه و هم از سوی خانواده، از حقوق اجتماعی خود محروم می‌شوند.
فقط در شرایطی که خانواده‌ها، تغییر ایجاد شده در شخص را مثبت تلقی کنند، شانس دوباره‌ای برای او وجود خواهد داشت تا یک بار دیگر از سوی ایشان پذیرفته شود. اما به‌هرحال، منشأ اصلی جفای مسیحیان در ایران، دولت و ماموران اطلاعاتی و انتظامی است.
دولت ایران، ایمانداران را به "جرم" ترک اسلام بازداشت می‌کند؛ چرا که بنا بر قوانین اسلامی (شریعت) شخص مرتد یا باید به اسلام بازگردد یا اعدام شود.همانطور که مسیح خود پیش‌بینی کرده بود. جفا و تبعیض بخشی از پیروی او در کشوری چون ایران است و خوشبختانه ایماندارانی که از زمینه اسلامی می‌آیند، معلمین و مبشرین بسیار مصمم و با‌انگیزه‌ای هستند.
كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اعلام می دارد؛ اینك زمان آن رسیده كه جهان مسیحیت "برای قوت کلیسای ایران با وجود شدت جفاها، دعا کنند. و برای آنانی که با ترک اسلام، عیسی مسیح را می‌پذیرند و موانع طاقت‌فرسایی بر سر راه دارند نیز در دعا باشید."
طبق كلام خدا در بخشهایی از رومیان باب ۱۳ آیه ۱ آمده : زیرا بدون اجازۀ خدا هیچ قدرتی وجود ندارد و زمامداران فعلی را خدا منصوب کرده است ...
چه زیاد بودند افرادي که قصد، داشتند مسیحیت و عیسی مسیح و کلام خداوند را تخریب کنند ، اما راه به جایی نبردند.افرادي که در طول تاریخ قصد داشته اند ایمان مردم را به عیسی مسیح و کتاب مقدس از بین ببرند اما خود نیز به این کلام و شخصیت برجسته جهان ایمان آورده اند.
پس با نگاه به این آیه از كلام حیات بخش انجیل در می یابیم هر نظام و حكومتی كه بر سر كار قرار می گیرد بر طبق اراده خدا است و از نقشه های پیش بینی شده خدا برای ایران و ایرانیان آنگونه كه در كتاب مقدس برای عیلام ( باب ۴۹ آیه ۳۴- ۳۹) آورده شده است.
حال نتیجه انتخابات هر چه كه باشد و هر شخصی كه بخواهد درراَس امور قرار گیرد پر واضح است كه وظیفه مومنان مسیحی و كلیسای ایران دعا برای حاكمان ومسئولین نظام است تا خداوند قلبها و دیدگان آنان را به نور عیسی مسیح روشن سازد.
به راستی کلام خداوند قدرتمند و حقیقت است زیرا که فرموده است:
( تا به نام عیسی هر زانویی از آنچه در آسمان و بر زمین و زیر زمین است خم شود،
و هر زبانی اقرار کند که عیسی مسیح، خداوند است براي تمجید خداي پدر)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر