۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

اعتراض به حبس ۳۰۰۰ مسیحی در زندانهای اریتره

تقاضای گروه‌های مدافع حقوق بشر به منظور آزاد‌سازی هزاران زندانی مسیحی در اریتر
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازBosNewsLife، حامیان پنج گروه مذهبی مدافع حقوق بشر با تجمع در برابر دفتر سفارت اریتره در لندن، اعتراض خود را نسبت به نقض حقوق بشر و حبس ۳۰۰۰ مسیحی بدون اتهام، ابراز کردند.
اعتراض این افراد با قرائت نامه‌ای که مضمون آن تقاضای آزادی فوری تمامی زندانیان بود، به اوج خود رسید.
دیوید تورنر، یکی از معترضین می‌گوید: "باعث افتخار است که امروز بتوانیم با ایستادنمان در این محل، با مسیحیان جفا‌دیده اریتره متحد شویم. شجاعت و استقامت ایشان فوق‌العاده بی‌نظیر و امیدبخش است. ما هم دعا می‌کنیم و منتظریم تا روزی برسد که در همه زندان‌ها و کانتینرهایی که این افراد را در آن نگه‌داری می‌کنند گشوده شود و ایشان بتوانند بیرون بیایند."
در اثنای این اعتراض، فعالان حقوق بشر از اریتره خبر دادند که آقای ابون آنتونیوس، شیخ کلیسای ارتدوکس کشور که در خانه‌ای با آدرس نامشخص زندانی است، به منظور انجام چند آزمایش پزشکی در رابطه با مشکل فشار خون و دیابت، موقتاً از محل حبسش آزاد شد. وی از سال ۲۰۰۶ در پی برکنار شدن از مقام کلیسایی خود توسط دولت، در حبس به سر می‌برد.
چنین اعتراضات متحدانه‌ای از زمانی آغاز شد که یکی از همین گروه‌‌های مذهبی جلسه‌ای برای دعا در بیرمینگهام برگزار کردند که در میان ۹۰ شرکت کننده آن چندین پناهنده اریتریایی که خود در چنگ رژیم سرکوب‌گر این کشور گرفتار بوده‌اند، به چشم می‌خورد.
آقای برهان اسملش، رئیس یکی از همین مؤسسات معترض به نام "آزادی اریتره" تصریح کرد: "اتحاد خواهران و برادرانم در سراسر بریتانیا و ایرلند، عمیقاً مرا تحت تأثیر قرار داد. بنابراین تمام مسیحیان را تشویق می‌کنم تا به دعا‌های خود ادامه داده و از حمایت کلیسا و ایمانداران جفا‌دیده اریتره دست نکشند."
گفتنی است که دولت اریتره ارتکاب هرگونه خطا را تکذیب کرد؛ اما گروه‌های مدافع حقوق بشر هم‌چنان دولت این کشور را "سرکوب‌کننده‌ترین رژیم در قاره آفریقا" خوانده و معتقدند هزاران نفر بطور مستبدانه و برای زمانی نامشخص در مکان‌هایی با امکانات ناکافی حبس شده‌اند که در آن‌ها سلامتی افراد در خطر بوده و شکنجه نیز بسیار رایج است.
گفتنی است که دولت اریتره در برابر بحران‌های مختلفی در شاخ آفریقا مسئول است. اتحادیه آفریقا در اقدامی بی‌سابقه از کنسول امنیتی سازمان ملل درخواست کرد تا مجازاتی برای دولت اریتره به جرم برانگیختن شورش در سومالی توسط مسلح ساختن و حمایت مالی شورشیان الشباب در نظر بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر