۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

به آتش کشیدن کلیسایی در هند توسط گروه‌های ضد‌مسیحی

به گزارش سایت شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از BosNewsLife- پس از اینکه چندین شورشی ناشناس کلیسایی را در شرق هندوستان به آتش کشیدند، مسیحیان انجیلی این منطقه با مشکلات عدیده‌ای در راستای بازسازی این بنا روبه‌رو شدند.
سازمان مدافع حقوق بشر ICC اعلام کرد که این گروه ضد مسیحی در جریان آخرین حادثه از سری حملات خود، کلیسای "روح‌القدس" را آتش زدند.
به گفته شاهدین ماجرا شورشیان درب ورودی را تخریب می‌کنند و داخل کلیسا را به آتش می‌کشند. این آتش‌سوزی همچنین موجب تخریب مبلمان چوبی، منبر کلیسا و ستون‌های چوبی متصل به سقف شد. اما خوشبختانه با وجود تخریب ستون‌هایی که وزن سقف را متحمل می‌شد، سقف ساختمان تخریب نشده است.
همسایگان حدود ساعت ۲ نیمه‌شب متوجه آتش‌سوزی کلیسا شده و فوراً به کشیش کلیسا، آقای رورند کلینتون و اعضاء خبررسانی می‌کنند.
به گفته ICC: "چندین عضو کلیسا بلافاصله پس از مطلع شدن، خودشان را به مکان مربوط می‌رسانند تا آتش‌سوزی را مهار کنند، اما با وجود تلاش بسیار موفق به حفظ آنچه که درون ساختمان بود، نشدند."
کشیش کلینتون و شیخ‌های کلیسا پلیس را از حادثه اتفاق افتاده مطلع می‌سازند اما پلیس هیچگونه اقدامی در راستای دستگیری مظنونین انجام نمی‌دهد.
ICC در این زمینه افزود: "کشیش کلینتون ابراز نگرانی می‌کند که این حادثه توسط مالک زمین مجاور ساختمان کلیسا ترتیب داده شده باشد. چرا که او در گذشته از علاقه خود نسبت به شروع آپارتمان سازی در ملک کلیسا حرف زده بود."
حادثه اخیر، تأییدی بر وخامت اوضاع و جو ضد مسیحی حاکم بر مناطق مختلف هندوستان، که جامعه‌ای هندو مذهب با بیش از ۱ میلیارد جمعیت است، بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر