۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

آیا عیسی خداوند بود؟


نگارنده نمی تواند به این نتیجه برسد که عیسی دروغگو یا دیوانه بود. تنها راهی که باقی می ماند این است که او را همانطور که ادعا کرد بعنوان مسیح٬ پسر خدا قبول داشت.
موقعیکه درباره این موضوع با یهودیان صحبت می کنیم پاسخ ایشان جالب است. ایشان معمولاً می گویند که عیسی یک شخص اخلاقی٬ درستکار٬ رهبر دین و مردی نیک و یک پیامبر بود. در تعقیب اظهارات ایشان٬ ادعاهای عیسی درباره خودش و استدلالهایی را شبیه آنچه که در پستهای قبل دیده ایم با ایشان در میان می گذارم. موقعیکه از ایشان می پرسم که آیا عیسی دروغگو بود٬ به تندی می گویند نه. سپس می پرسم٬ فکر می کنید عیسی دیوانه بود؟ و ایشان جواب می دهند٬ البته٬ نه. ولی همینکه می پرسم آیا اعتقاد دارید که عیسی خدا است؟ بدون هیچ تاملی و بطور محکم اظهار می دارند٬ مطلقاً نه. با وجود این٬ شخص باید یکی از این شق را قبول داشته باشد.
موضوع این نیست که کدام یک از این سه شق ممکن است درست باشد چون هر یک از این سه شق ممکن است قابل قبول باشد. اصل موضوع این است که کدامیک از این سه احتمال بیشتری دارد که درست باشد؟ سوال اینکه عیسی کیست مانند یک امتحان و معمای زیرکی و هوش نیست.
نمی توانیم که عیسی را بعنوان یک استاد بزرگ اخلاقیات قبول و بدست فراموشی بسپاریم. این شق معتبر نیست. او باید یکی از این سه باشد: دروغگو٬ دیوانه یا خدا. باید از این سه یکی را انتخاب کنیم. اما همانطور که یوحنای رسول نوشت٬ اینقدر نوشته شد تا شما ایمان بیاورید که عیسی٬ مسیح و پسر خدا است و مهمتر از همه تا ایمان آورده بوسیله نام او صاحب حیات جاودان شوید. ( عهد جدید یوحنا ۲۰: ۳۱ ).
روشن است که شواهد به نفع انتخاب شق عیسی بعنوان خداوند است. اما بعضی این گواهی قوی را رد می کنند زیرا قبول آنها به معنای این است این اشخاص باید طرز زندگیشان را تغییر دهند. اما این مردم آمادگی ندارند که مسئولیتهای اخلاقی را که در قبال خداوند خواندن عیسی پیش می آید قبول کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر