۱۳۸۸ تیر ۱۹, جمعه

18 تیر؛ شمار زیادی در تهران بازداشت شدند

فعالان حقوق بشر در ایران
در پی اعتراضات روز 18 تیرماه در نقاط مختلف تهران، بسیاری از افراد حاضر در مناطق مرکزی شهر بازداشت شدند.
خبرگزاری هرانا : در پی اعتراضات روز 18 تیرماه در نقاط مختلف تهران، بسیاری از افراد حاضر در مناطق مرکزی شهر بازداشت شدند. بسیاری از افراد خارج از محل تجمعات بازداشت شده اند . یورش نیروهی نظامی و شبه نظامی به افرادی که به صورت متفرق در حال عبور از خیابان ها بوده اند موجل بازداشت عده زیادی از شهروندان شده است، از محل انتقال و نگهداری بازداشت شدگان 18 تیرماه اطلاعی در دست نیست.
نکته قابل توجه در بازداشت های امروز، منتقل کردن افراد با اتومبیل های ون های بدون آرم و با پلاک شخصی بوده است.
بر اساس گزارش شاهدان عینی، بسیاری از افرادی که بازداشت شده‌اند، خارج از محدوده تجمعات بوده اند و به وسیله لباس شخصی‌ها بازداشت می‌شدند. در هنگام بازداشت، مامورین لباس شخصی، علاوه بر توهین به افراد و استفاده از الفاظ زشت، مخصوصا در مورد دختران، آن‌ها را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می دادند و در بسیاری از موارد دیده شده است که مامورین در هنگام بازداشت افراد روبه‌روی صورت افراد و در فاصله کم، گازهای اشک آور دستی هم‌چون اسپری فلفل را می‌زدند که احتمال آسیب به چشم افراد را بسیار بالا می‌برد.
در پی این دستگیری‌ها، بسیاری از خانواده‌ها تا پاسی از شب 18 تیرماه و بامداد 19 تیرماه در مقابل کلانتری 148 انقلاب و همچنین کمیته پیگیری وزارت اطلاعات واقع در چهارراه ولیعصر تجمع کرده‌اند و جویای وضعیت آن ها شده‌اند. ولی تا این لحظه هیچ آماری از تعداد بازداشت‌ها، اسامی افراد بازداشت شده و محل نگه‌داری بسیاری از آن ها حاصل نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر