۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

بازداشت چند فعال دانشجويی دیگر در شهرهای ایران

از خبرنامه امیرکبیر

احسان نجفی، آیدین خواجه ای و فراز زهتاب سه دانشجوی دانشگاه تبریز، روز 18 تیر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

احسان نجفی دانشجوی برق دانشگاه تبریز روز 18 تیر ماه از منزل مسکونی خود در شهر خوی، بازداشت شد. ماموران امنیتی با شش دستگاه خودرو به منزل مسکونی این فعال دانشجوئی بورش برده و تنها با یک اخطار شفاهی و بدون ارایه هیچ گونه حکمی در مدت کمتر از چند دقیقه، اقدام به شکستن درب منزل احسان نجفی کرده و وی را به طرز نامناسبی دستگیر کردند.

فراز زهتاب دیگر دانشجوی دانشگاه تبریز در رشته حقوق، نیز 17 تیر ماه حین خروج از دانشگاه به همراه مادر و برادرش، دستگیر شده است. ماموران امنیتی به طرز توهین آمیزی درمقابل خانواده اش وی را دستگیر کردند. گفتنی است حراست دانشگاه تبریز و معاونت دانشجویی آن همکاری مستقیمی با نهادهای غیرمسئول خارج از دانشگاه برای بازداشت این دانشجو داشته اند.

آیدین خواجه ای دیگر دانشجوی حقوق دانشگاه تبریزنیز پس از عدم موفقیت نهاد های امنیتی در دستگیری غیر قانونی وی روز 18 تیر ماه، به اتاق 37 زندان تبریز-اتاق وزارت اطلاعات- مراجعه کرده و خواستار روشن شدن وضعیت خود شده است که از آن جا به مکان نامعلوم انتقال یافته است و تا کنون خبری از وی در دست نیست.


بازداشت دو دانشجوی دیگر دانشگاه بیرجند

امین استادی و میلاد گاراژیان دو دانشجوی دیگر دانشگاه بیرجند و اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه هستند، که هقته گذشته و در آستانه 18 تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

پیشتر خبر مربوط به بازداشت بهزاد پروین و علی سپندار، دو تن از فعالان دانشجويي بيرجند و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی این دانشگاه، در روزهاي سه شنبه و چهاشنبه 16و 17 تيرماه انتشار یافته بود.

بهزاد پروين، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند، که در منزل خود بازداشت شد، طی تماس بسيار كوتاهی با خانواده، خبر دستگيري خود و چند دانشجوی ديگر را تاييد كرده بود. هم اکنون از وضعیت و محل نگهداری چهار دانشجوی دانشگاه بیرجند، اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است در آستانه 18 تیرماه، دور تازه ای از بازداشت فعالین دانشجوئی در دانشگاه های شهرهای مختلف کشور از جمله دانشگاه تبریز و بیرجند آغاز شده است. هم اکنون 4 دانشجوی دانشگاه بیرجند و سه دانشجوی دانشگاه تبریز در بازداشت بسر می برند.


ناصح فریدی، فعال دانشجویی و حقوق بشر در وضعیتی مبهم در بازداشت

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت ناصح فریدی عضو شورای مرکزی و سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، مسئولین زندان و دادگاه انقلاب از ارائه هر گونه پاسخ قانع کننده ای نسبت به تداوم بازداشت موقت وی سر باز می زنند.

ناصح فریدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران، از اعضای کمیته ی مرکزی و مدیر داخلی ستاد شهروند آزاد و عضو شورای مرکزی و سخنگوی کمیته ی دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی است که در شب 24 خرداد ماه به شکل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید و به بند 240 زندان اوین منتقل شد.

آخرین تماس تلفنی وی با خانواده اش که دو هفته قبل صورت گرفت، خبر از انتقال وی به بند امنیتی 209 زندان اوین می داد.

لازم به ذکر است که این فعال حقوق بشر از ناراحتی شدید اعصاب و آسیب دیدگی جدی مچ دست چپ رنج می برد.

موج گسترده ی بازداشت و دستگیری فعالان سیاسی و حقوق بشر که پس از انتخابات آغاز شد، کماکان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر