۱۳۸۸ شهریور ۳۰, دوشنبه

احضار گروهی از نومسیحیان به ستاد خبری اطلاعات كردستان


طبق احضاریه و تماسهایی كه از سوی ستاد خبری اطلاعات كردستان با
گروهی از نوكیشان مسیحی گرفته شد، ازآنان خواسته شده تا برای
پاسخ به برخی از سوالات به آن ستاد مراجعه نمایند.
طبق احضاریه و تماسهایی كه از سوی ماموران ستاد خبری اطلاعات كردستان با گروهی از نوكیشان مسیحی آن استان گرفته شد، از آنان خواسته شده تا برای پاسخ به برخی از سوالات به آن ستاد مراجعه نمایند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان (fcnn.com)، در تاریخ یكم و دوم شهریور ماه ۱۳۸۸ (۲۳ و ۲۴ اگوست ۲۰۰۹ )، ماموران ستاد خبری اطلاعات كردستان طی تماس تلفنی با گروهی از نوكیشان مسیحی و یا بعضا با خانواده هایشان در سطح استان تماس گرفته و از آنان خواسته شد جهت پاسخگویی به برخی از سوالات به آن ستاد مراجعه نمایند . لازم به ذكر است این افراد پیش از این توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده بودند.
بر اساس این گزارش، افراد احضار شده پس از مراجعه به دفاتر ستاد خبری اطلاعات از سوی مامورین مورد بازجویهای طولانی قرار گرفتند كه در همان روز همه آنان آزاد شدند.
اسامی برخی از این افراد: از سنندج آقایان؛ صادق، فرزام، نیك خواه، سرمد و ایوب و خانمها طاهره، ناهید، روشنك و.... تعداد دیگری از شهروندان كه خواسته اند نامشان فاش نشود. همچنین ۲ تن دیگر از نوكیشان مسیحی از شهرستان سقز، یك نفر از قروه، و نفر دیگر از شهر كامیاران بودند كه در شهر محل سكونت خود احضار شدند.
به گزارش fcnn، در این راستا ماموران امنیتی در بازجوی ها خود تلاش می كردند تا ضمن شناسایی و مسئولیت های برخی افراد در كلیساهای خانگی و نحوه فعالیت های بشارتی مسیحی آنان، از محل اقامت و مكان یكی از هموطنان مسیحی بنام آقای قانع اطلاعاتی بدست بیاورند.!
لازم به ذكر است نامبرده در اواسط مردادماه سالجاری به خاطر ایمان و اعتقاد مسیحی خود به ستاد خبری اطلاعات شهرستان سنندج احضار و پس از انجام بازجویی به مدت یكهفته در بازداشت بسر برد كه خانواده ایشان در زمان بازداشت هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان نداشتند كه سرانجام با پیگیری وكیل وی، و سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شدند.
سپس آقای قانع مجددا به بهانه عدم اعتبار وثیقه سپرده شده، از سوی نهاد مربوطه احضار و مجددا بازداشت شد كه اینبار با سپردن وثیقه ۶۰ میلیون تومانی آزاد گردید. اما پس از آزادی این نوكیش مسیحی تاكنون از محل اقامت و مكان ایشان اطلاعی در دست نمی باشد.
به گفته برخی از افراد احضار شده به ستاد اطلاعات ، ماموران در صدد هستند تا مكان و محل اقامت فعلی ایشان را شناسایی كنند ، زیرا گفته می شود حكمی برای وی صادر شده است كه باید سریعا خود را معرفی نماید.اما هنوز به درستی مشخص نیست که چرا با این جدیت ماموران به دنبال این شخص هستند و یافتن فوری او چه اهمیتی برای آنها دارد ؟
در همین ارتباط ماموران امنیتی و لباس شخصی بدفعات با مراجعه به منزل آقای قانع و پدر خانم ایشان در سنندج آنجا را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند. همچنین گویا بر این اساس نیروهای امنیتی با برخی از نوكیشان مسیحی و كلیسای كرمانشاه كه احتمال می دادند ممكن است آقای قانع با ایشان در ارتباط بوده باشد، آنان را تحت فشار قرار دادند.
لازم به یاد آوری است كه این شهروند مسیحی پیش از این نیز در تاریخ هفتم آبانماه ۱۳۸۵ (۲۶ اكتبر ۲۰۰۶) از سوی اطلاعات سنندج به اتهام ایمان و اعتقادات مسیحی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت. كه پس از آن هم این دستگیری ها با اتهام مشابه بدفعات صورت گرفته است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر