۱۳۸۸ شهریور ۳۰, دوشنبه

این تابستان، تابستان رنجدیدگان مسیحی جهان است

ازنکاتی که حکومت مذهبی ایران بسیار در تلاش است تا اخبار آن منتشر نشود ، رشد بی سابقه
تعداد مسلمانانی است که در این کشور به مسیحیت تغییر دین داده و میدهند ...

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، سازمان مسیحی "درهای باز" که از سازمانهای خدمتگزار مسیحیان در جفای سراسر عالم میباشد، تابستان امسال ۱۳۸۸را تابستان "جهانی برای رنج دیدگان مسیحی درجفا" در سراسر عالم اعلام نموده است .
این سازمان هدف از این حرکت خود را دادن امید ، قدرت مقاومت و تشویق کردن تمام کسانی اعلام نموده است که بخاطر ایمان مسیحی خود در سراسر جهان مبتلا به جفا هستند . به خصوص امسال بخاطر مسائل جاری تمرکز بیشتر بر روی مسیحیانی خواهد بود که در کشورهای تحت حکومت یا کنترل تندروهای اسلامی زندگی میکنند و هر روز اخبار بیشتری از جنایت و ستم علیه آنها میرسد .
به گزارش fcnn، این سازمان در ماه جاری در پایگاه اینترنتی خود اعلام نمود که یکی از چنین کشورهائی ایران است . در حالیکه همه اخبار در آنجا به شدت بخصوص پس از وقایع انتخاباتی اخیر و درگیریهای ناشی از آن کنترل و پوشانده میشود ، یکی از آن نکاتی که حکومت ایران بسیار سعی میکند اخبار آن منتشر نشود ، رشد بی سابقه تعداد مسلمانانی است که در این کشور به مسیحیت تغییر دین داده و میدهند .
درد و رنج و ناگفته های یك مادر مسیحی
در گزارش سازمان "درهای باز" در خصوص ایران ، از زنی با نام مستعار "مریم" نامبرده شده است که با خانواده اش از افراد تحت حمایت آن سازمان در ایران هستند . وقتی شوهر مریم به جرم مسیحی شدن بازداشت شد و به زندان افتاد همه چیز در زندگی او به یکباره تغییر کرد و به هم ریخت .
خود وی در این باره می گوید: « در ابتدا برای ماههای طولانی و متوالی من نمیدانستم شوهرم کجاست و چه بلائی بر سر او آمده است . این یک دوره زمانی بسیار سخت و شکنجه آور برای من بود . من بسیار ترسیده بودم و برای زندگی بچه هایم بسیار نگران بودم . نمیدانستم که چگونه به عنوان همسر یک مرد تغییر دین داده که با اتهام واهی " ارتداد" بازداشت شده است باید با مسائل زندگی روبرو شوم و آنها را حل نمایم .» شکر بر نام پر جلال خداوند باد .
همسر "مریم" پس از ماهها بالاخره از زندان آزاد شد. اما پس از آن هیچ چیز در زندگی آنها مثل قبل نبود .از قول مریم باز هم در اینمورد نقل شده است که میگوید : « ما خانه مان را از دست دادیم ، کار و حقوق مان بر باد شد و همه دارائی و پس اندازمان از کف رفت . ما دیگر هیچ چیز از مال دنیا نداشتیم .اما باوجود این همه مشکلات خداوند به زودی درهای جدیدی در زندگی ما باز کرد و از آن طریق برکاتش را به سوی من و خانواده ام بیش از پیش سرازیر نمود . کمکهائی که از طریق سازمان "درهای باز" دریافت میداریم روز به روز باعث استحکام بیشتر من و خانواده ام میشود چون حس میکنیم که تنها نیستیم و این احساس باعث قویتر شدن ایمان ما نیز میگردد .»
در گزارش سازمان مسیحی "درهای باز" از این خانواده فقط به عنوان یکی از دهها موردی نامبرده شده است که در ایران به گفته ایشان تحت حمایت مادی و معنوی آن سازمان قرار دارند . همچنین از قول "مریم" نوشته شده است :« ما وقتی از این طریق مطلع شدیم که عده بسیاری در سراسر جهان برای ما دعا میکنند ، تشویق شدیم که بیشتر دعا کنیم و هرچند هنوز برای حل مشکلات پیش رو و سختی های زندگمیان در تلاش هستیم اما برآورده شدن و اجابت دعا هایمان را بسیار دیده ایم واز این بابت خداوند را بسیار زیاد سپاسگزاریم .» "مریم" از همه مسیحیان سراسر جهان خواسته است که برای بچه هایش دعا کنند که آنها بتوانند به خدمت خداوند در آیند و همه این اتفاقاتی که در زند گی آنها افتاده است تاثیری مثبت بر ایمان آنها بگذارد و دارای ایمان قویتری بشوند و همچنین درخواست دعا کرده برای مسیحیان اینجا ( ایران ) که به بلوغ و کمال لازم در ایمانشان برسند تا بتوانند در برابر ناملایماتی که برایشان پیش می آید نظیر زندان که هم اکنون تعدادی از نوكیشان مسیحی در آن به سر میبرند ، مقاوم باشند . ایشان از همه خواسته که برای او به عنوان یک زن ، یک مادر و یک همسر دعا کنند .
سرانجام ازایشان نقل میشود که میگوید:« من میخواهم در بهترین راه ممکن خادم خداوند باشم . دعا کنید که من برای خدمت خداوند هرچه بیشتر آماده شوم . میدانم که خدمت آسان نیست اما آماده ام در صورت پیش آمدن جفا هرچه بیشتر رنج را متحمل شوم تا خداوند جلال بیشتری بیابد .»
گزارش این سازمان تصریح میکند که در سراسر کشورهای مسلمان نشین مانند ایران خانواده های مسیحی بسیاری و جود دارند که به کمکهای سازمانهای مسیحی در غالب برنامه جهانی تابستان برای رنجدیدگان عالم ، وابسته هستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر