۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

یا با اونا، یا با ما؛ آقای اوباما!

جعفر پویه

یک روز بعد از سخنان خصمانه علی خامنه ای علیه آمریکا، باراک اوباما در آستانه سیزده آبان، سالروز اشغال سفارت آن کشور توسط دانشجویان حکومتی، با انتشار بیانیه ای رو به ولی فقیه رژیم گفت: "من به طور آشکار مشخص کرده ام که ایالات متحده قصد دارد گذشته را پشت سر بگذارد و خواستار برقراری رابطه با جمهوری اسلامی بر اساس منافع دو جانبه و احترام متقابل است."

این سخنان آشتی جویانه و استمالت طلبانه در حالی به زبان آورده می شود که علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم روز قبل از آن گفته بود: "اگر مسوولان کشور باهوش، مجرب، پخته و دل در گرو منافع ملت داشته باشند، فریب این لبخند ها را نخواهند خورد."

اما روز گذشته (13 آبان) جنبش حق طلبانه مردم به میدان آمد و با پر رنگ کردن خط کشیهای سیاسی با هشدار به اوباما با صدای بلند در خیابانهای کشور فریاد زد: "اوباما! یا با اونا، یا با ما"

این اعتراض به استمالت رژیم توسط اوباما در حالی بیان می شود که او در پیام خود به مناسبت روز 13 آبان سعی کرده است تا جنبش مردم ایران را نادیده بگیرد و در بیانیه خود تنها با اندکی تعارف از کنار آن بگذرد. مردم ایران که برای رسیدن به آزادی و دموکراسی، ولایت مطلقه فقیه را سد اصلی بر سر راه خود می دانند در روز سیزده آبان با زیر کشیدن عکس او و انداختن در زیر گامهای مصمم خویش نشان دادند که با هشیاری قادر به تشخیص همه موانع راه جنبش خود هستند.

لگدمال کردن عکس "مقام معظم" به معنی نابودی موقعیت مذهبی او و عدم کارکرد چنین ترمی در بین مردم هشیار ایران و عدم مقبولیت و مشروعیت آن است.

اما قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا و دولت اوباما باید بدانند که با نان قرض دادن به علی خامنه ای و تحکیم رژیم استبدادی - مذهبی او، سرکوبگر مردم ایران و قاتل فرزندان آنان را مشروعیت می بخشند و به راستی بر روی اسب مرده شرط بندی می کنند.

لگد مال کردن علی خامنه ای در خیابانها به معنی نامشروع بودن این رژیم از نگاه مردم ایران است. رژیم ولایت فقیه غارتگر ثروت ملی مردم ایران، قاتل فرزندان و سد کننده راه آزادی و دموکراسی آنان است. حمایتگران رژیم ددمنش ولایت فقیه و آنانی که مستقیم و غیر مستقیم به ادامه حیات این رژیم یاری می رسانند، علیه عالیترین منافع ملی مردم ایران اقدام می کنند.

بدیهی است مردمی که عزم خود را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی جزم کرده اند به زودی شاهد پیروزی را در آغوش خواهد گرفت و آن روز این حمایتگران رژیم استبدادی مذهبی و سرکوبگر و قاتل فرزندان آنان هستند که باید در پیشگاه مردم ایران شرمسار باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر