۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

خبرگزاری فرانسه: قطع ارتباطات اینترنتی در ایران

رادیو فرانسه: خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از تهران مخابره کرده است یادآوری می کند که اختلال در ارتباطات اینترنتی در پایتخت ایران زمانی روی می دهد که گروه های مخالف دولت احمدی نژاد، هواداران خود را به اعتراض و تظاهرات در خیابان های تهران در روز دوشنبه فرا خوانده اند. دوشنبه، شانزدهم آذرماه، در ایران روز دانشجوست.

منابع متعدد متعلق به سرویس ها و خدمات فنی اینترنتی در تماس خبرگزاری فرانسه با آنان تأکید کرده اند که قطع ناگهانی ارتباط اینترنتی با خارج از کشور که در بعد از ظهر شنبه روی داده است به مسائل فنی ربطی نداشته و حاصل تصمیم مقامانت دولتی است. این منابع در مورد این تصمیم ها توضیح بیشتری ندادند.

به گزارش این خبرگزاری این ارتباطات تا آخرین ساعات بعد از ظهر کماکان قطع بوده است.

دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران از ناکامی کامل خبرنگاران خود در برقراری تماس با مسئولان وزارت ارتباطات برای آگاهی از نظریات آنان خبر می دهد.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در خرداد ماه سال جاری و شروع تظاهرات و اعتراض های مردمی پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در این انتخابات، بار و بارها ارتباط اینترنتی و ارسال پیامک یا SMS با آن وحتی با تلفن های موبایل قطع شده یا با پارازیت همراه بوده است.

باوجود این، این نخستین باری است که ارتباط اینترنتی دو روز پیش از یک تظاهرات پیش بینی شده قطع می شود.

در پایان گزارش خبرگزاری فرانسه پس از اشاره به فراخوان گروه های اپوزیسیون داخل کشور به تظاهرات در روز دوشنبه، براین نکته تأکید شده است که مقامات جمهوری اسلامی هشدار داده اند که هیچگونه تجمع از نظر آنان "غیرقانونی" را در روز شانزدهم آذرتحمل نخواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر