۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

صدور احکام سنگین برای دانش‌جویان شیراز

کاظم رضایی دانش‌جوی دا‌نش‌گاه شیراز به 5 سال و 8 ماه حبس تعزیری و یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش هرانا به نقل از واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کاظم رضایی که 1 ماه است در بازداشت به سر می برد در روز 13 آبان در نزدیکی دانشگاه شیراز به صورت دستگیر شد و به اداره اطلاعات و از آن‌جا به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. وی در دوران بازداشت به علت ضرب و شتم شدید دچار شکستگی بینی نیز شد

لازم به ذکر است که این حکم سنگین در حالی صادر شده که وی 1 سال است که حق ورود به دانشگاه را ندارد و در روز 13 آبان هم بدون این‌که در تجمعی شرکت داشته باشد برای سومین بار توسط نیروهای امنیتی، دستگیر شد..

یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز است که حکم سنگین 3 سال حبس تعزیری برای وی صادر شده است. او در حالی که برای پیگیری پرونده کاظم رضایی همخانه‌اش، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود به دستور دادستان بازداشت می‌شود و به اداره اطلاعات و سپس زندان عادل آباد شیراز منتقل می‌شود.

صدور این احکام سنگین برای فعالین دانش‌جویی در حالی صورت می‌گیرد که در آستانه 16 تعداد زیادی از دانش‌جویان دانشگاه شیراز همچنان در بازداشت و عده زیادی هم حق ورود به دانشگاه را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر