۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

وزارت ارشاد چهار روزنامه اصلاح‌طلب را تهدید کرد

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد که به تازگی محمد علی رامین، از نیروهای تندروی حامی محمود احمدی‌نژاد در راس آن قرار گرفته است به چهار روزنامه صبح تهران، اسرار، آفتاب یزد، حیات‌نو و اعتماد تذکر کتبی داد. به گزارش ایسنا در اطلاعیه‌ این معاونت آمده است: «با توجه به رسالت رسانه‌های داخلی و دفاع از وحدت افکار عمومی در برابر هجمه تبلیغاتی و نفاق‌افکنانه رسانه‌های بیگانه از مطبوعات انتظار می‌رود از انتشار مطالبی که در آن ذهنیت جامعه و افکار عمومی را نسبت به برخی اختلاف سلیقه‌های میان مسئولان مشوش کند، پرهیز کنند. به همین منظور از سوی اداره کل مطبوعات داخلی مجددا به روزنامه‌های اسرار، آفتاب یزد، حیات‌نو و اعتماد تذکر کتبی داده شد. روزنامه‌های یادشده با انتخاب تیتر و مطالب در صفحه اول و دوم به گونه‌ای اقدام کرده که شائبه القای تفرقه و بزرگ‌نمایی اختلافات میان مسئولان را در خوانندگان ایجاد می‌کند. حال آنکه پرهیز از تفرقه افکنی و ترویج مواضع مغایر با وحدت و نیز عدم تحریف مفهوم و تقطیع سخنان مسئولان از جمله نکاتی است که در بند 4 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات به آنها تاکید شده است.»

به گزارش ایسنا در تیتر صفحه اول و گزارش‌های تهیه شده این روزنامه‌ها به موضوع سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامه‌ رییس مجلس شورای اسلامی‌ پرداخته شده است.

از هنگام تصدی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد توسط محمد‌علی رامین فشار شدیدی بر رسانه‌های کشور وارد می‌شود به نحوی که روزنامه همشهری برای چند روز توقیف شد و روزنامه خبر بر اثر این فشارها فعالیت‌ خود را متوقف کرده است. در عین حال دخالت در محتوای منتشر شده در نشریات و ادعای القای تفرقه و تعیین مصداق برای آن از اقدامات جدید معاونت مطبوعاتی ارشاد به شمار می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر