۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

سی و یک سال گذشت. سی و یک سال بریدن زبان حق خواهان و ستاندن جان آزاد اندیشان به اشاره مستبدان و واپسگرایان.

اما دیگر بس است؛

باید چادر سیاه «هیچ خمینی» را از پیکر زخمی این سرزمین برگرفت؛ سرزمینی که سی و یک سال لگدکوب حکومتی دینی است.

باید تندرستی و سرفرازی را به این پیکر دردمند بازگرداند و همگان را شایسته «همه» دانست، از «همه» حقوق مصرح در منشور حقوق بشر تا «همه» ثروت پنهان در زیر خاک ایران.

هم میهن!

بیست و دو بهمن پیش روی توست. این بهمن اما «بهمن» ای دیگرست؛ به ریسمان امید و شادی بیاویز.

شب حکومت دین فروشان در گذر است؛ روز، آن سوی همت ماست!

بیست و دو بهمن، خشم است و خروش و خیابان؛ بیست و دو بهمن، نبرد آزادی ست، باید رفت به میدان.

برای گذر از عصر یخبندان حکومت دینی و رسیدن به بهار زندگی ساز، باید سبزاندیشانه پا به میدان نهاد؛ خروشید و خروشید تا خورشید زرین رخسار حکومت سکولار بردمد.

هم میهن!

حکومت دینی آماده پیوستن است؛ پیوستن به زباله دان حکومت های ایدئولوژیک و سرکوبگر!

بیست و دو بهمن در خانه نمان؛ «همه» چشم به راه ماست!

فیلم؛ تظاهرات و درگیری در مقابل کنسولگری رژیم در فرانکفورت

فیلم؛ مراسم گرامیداشت تولد اشکان سهرابی در بهشت زهرا

اتهامات 16 تن از بازداشت شدگان عاشورا اعلام شد

ایرنا: اتهامات متهمان سومين دادگاه رسيدگي به 16 نفر از آشوب گران روز عاشورا درشعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به شرح زير قرائت شد.
متهم شماره يک - اجتماع و تباني به جرايم برعليه امنيت کشور، توهين به مقامات ارشد نظام و فعاليت هاي تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي در جهت طرح براندازي.
متهم شماره دو- اجتماع و تباني جهت ارتکاب جرم ، فعاليت تبليغي عليه نظام و عضويت در دفتر تحکيم وحدت طيف علامه.
متهم شماره سه - برخورداري از گرايشات کمونيستي موسوم به چپ نوانديش ، اقدام عليه امنيت کشور، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي و مصاحبه با راديو هاي بيگانه.
شماره چهار - فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي و وابستگي فرقه ضاله بهاييت.
متهم شماره پنج-محاربه، ارتباط و هواداري از گروهک منافقين.
متهم شماره شش - محاربه و افساد في الارض و فعاليت تبليغي عليه نظام .
متهم شماره هفت - محاربه از طريق ارتباط و هواداري با گروهک منافقين و فعاليت تبليعي عليه نظام جمهوري اسلامي.
متهم شماره هشت: محاربه و افساد في الارض
متهم شماره 9 :محاربه و افساد في الارض
متهم شماره 10 :اجتماع و تباني عليه امنيت کشور، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ،توهين به مقامات ارشد نظام و تمرد به مامورين انتظامي.
متهم شماره 11 : اجتماع و تباني، اقدام عليه امنيت کشور و تخريب اموال عمومي.
متهم شماره 12- اجتماع و تباني و ارتکاب به جرم ، فعاليت تبليغي در اغتشاشات روز عاشورا عليه امنيت ملي.
متهم شماره 13: اجتماع و تباني براي ارتکاب جرم ،فعاليت تبليغي و شرکت در تجمعات غير قانوني .
متهم شماره 14- اجتماع و تباني به قصد ارتکاب جرم .
متهم شماره 15- جرايم و ارتکاب به جرم عليه امنيت کشور ،فعاليت تبليغي عليه نظام از طريق شرکت د ر تجمعات غير قانوني .
متهم شماره 16-اجتماع و تباني عليه امنيت کشور ، تمرد به مامورين انتظامي و توهين به مقامات ارشد نظام .

وضعیت و تعداد غایبان در امتحانات خواجه نصیر

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص وضعیت دانشجویانی که در امتحانات شرکت نکرده اند با تاکید بر اینکه آموزش برای ما حکم ناموس را دارد گفت: اساس ما بر مهرورزی است اما به هیچ عنوان امتحانات را تجدید نخواهیم کرد.

محمد تقی بطحایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت دانشجویانی که در امتحانات این دانشگاه شرکت نکرده اند و در حال حاضر خواستار برگزاری آزمون مجدد هستند گفت: اساس ما بر مهرورزی است اما این مهرورزی باید در چارچوب قانون باشد.

وی افزود: سئوال اساسی این است که آنها به چه دلیلی امتحان نداده اند آیا برای امتحان آماده نبوده اند یا به دلایل دیگری در امتحان شرکت نکرده اند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ادامه داد: ما طبق مقررات پیش رفته و این موضوع را به صورت کلی بررسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: احتمال برگزاری مجدد امتحانات وجود ندارد و به هیچ عنوان امتحانات را تجدید نخواهیم کرد.

بطحایی اضافه کرد: به طور عمومی برای دانشجویانی که در امتحان شرکت نکرده اند غیبت غیرموجه درج خواهد شد مگر آن که دلایل مشخص و قابل قبولی برای غیبت خود ارائه کنند.

وی درباره تعداد دانشجویانی که در امتحانات شرکت نکرده اند به مهر گفت: تعداد این دانشجویان به جز در دانشکده های عمران و هوا و فضا چندان زیاد نبوده و در تمام دانشکده ها امتحانات به طور کامل برگزار شده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: به عنوان مثال در دانشکده برق تنها هشت نفر با مشکل عدم شرکت در امتحانات روبرو هستند.

وی افزود: در نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاهها نیز این موضوع مطرح شد که اتفاقا وزیر محترم نیز بر تکیه بر اصل آموزش و مهرورزی در چارچوب قانون تاکید کردند.

وبلاگ؛ 10 شب اعتراض گوش دیکتاتور را کر خواهد کرد

وبلاگ سبز اندیشان

فردا، دهه زجر حکومت استبدادی آغاز خواهد شد.10 شب صدای الله اکبر گوش دیکتاتور را کر خواهد کرد
به زودی دهه زجر حکومت استبدادی آغاز می شود و جنبش سبز وارد فاز جدیدی از مبارزات مدنی خود خواهد شد.در حالی که دوستان ما در دادگاههای های نمایشی مشغول دور زدن حکومت استبدادی هستند و با آرزوی آزادی همه آنها، برای رسیدن به قدمهای استوارو پیروزی جنبش سبز، از امشب تا 10 شب، صدای الله اکبرها از پشت بامهای منازل گوش دیکتاتور را کر خواهد کرد.

خوانندگان؛ 3 تن از جوانان بازداشتى زير شکنجه قبول...

از طرف بانو فريده, دختر يکى از همميهنان بهايى در بند اطلاع حاصل شد, 3 تن از جوانان بازداشتى, زير شکنجه قبول کرده اند روبروى دوربين تلويزيون حاج عزت به دروغ اعتراف کنند در اغتشاشات سهيم بوده اند و در اين راستا از بيت العدل اعظم تشکيلات جهانى بهايى دستوراتى دريافت داشته اند.

دانشجوی خواجه نصیر به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد

سهیل محمدی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر سهیل محمدی در روز ۱۲ آبان ماه در منزلش توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و از آن پس در این زندان نگهداری می شود.

حکم ۴ سال حبس تعزیری صادر شده برای سهیل محمدی در دادگاه اولیه صادر شده است و هم‌اکنون خانواده وی در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر هستند. اتهامات وی "اقدام علیه امنیت ملی"، "شرکت در تجمعات" و "توهین به مقام ریاست جمهوری" ذکر شده بوده است.

در جلسه دادگاه سهیل محمدی، افرادی بدون هیچ گونه مسئولیتی در دادگاه از طرف وزارت اطلاعات حضور پیدا کرده و از قاضی خواستند که این دانشجو محکوم شود که این مساله باعث درگیری لفظی خانم نسرین ستوده وکیل وی با این افراد شده بود.

سهیل محمدی و علی پرویز پس از اعتراض دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به حضور و سخنرانی صفار هرندی در این دانشگاه بازداشت شدند.

علی پرویز نیز به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

طی ماه های اخیر بسیاری از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بازداشت و برخی از آنان آزاد شده و برخی همچنان در زندان به سر می برند. هم‌اکنون حداقل ۱۲ تن از دانشجویان این دانشگاه زندانی هستند. حکم صادر شده برای سهیل محمدی و علی پرویز همراه با احکام سنگین حبس صادر شده برای دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها از فشاری بی سابقه بر دانشگاهیان حکایت دارد.

طی یک ماه اخیر مجید توکلی، سلمان سیما، مجید دری، ضیا نبوی، علی پرویز، سهیل محمدی و ناصح فریدی در مجموع به ۵۳/۵ سال زندان محکوم شده اند. همگی این دانشجویان هم‌اکنون در زندان اوین در حبس به سر می برند.

شاعری که اغتشاشگر نام گرفت؛ پدرش اعدام شده و مادرش در زندان

امید منتظری ; شاعری که اغتشاشگر نام گرفت ... پدر وی نیز جزو اعدام شدگان سال 67 است و در حال حاضر مادر او نیز در زندان به سر می برد

سایت روز: جوانی که روز شنبه محاکمه شد و از وی به عنوان الف - م نام برده شد (امید منتظری) شاعری است که اینک عنوان اغتشاش گر روز عاشورا گرفته و تصاویر دفاعیات‌او از سیمای جمهوری اسلامی در حالی پخش می شود که وی در روز عاشورا در خانه بوده است.

امید که شاعری تواناست، کتابی نیز در مورد شعر منتشر کرده که حاوی دیدگاه های او پیرامون شعر امروزاست.

امید منتظری می‌نویسد:شعر نه آن جملات پر طمطراق را می باید، نه آن همه استعاره و تشبیه و مجاز. اینطور فکر می کنم که شعر در نگاه شاعر است. هنگام که به همین رویدادهای روزمره خیره می ماند.هنگام که دست کودک را می گیرد و می نویسد: آب
سهلی که محال می شود، نه حتی ممتنع. گمان می کنم اثبات شعر نه به کلمات ثقیل و پیچیده است که اینچنین ارتباط با مخاطب کمرنگ و باور ناپذیر می گردد. همچنین به قالب ریزی واژگان بی اثر نیز نمی باشد. قالب ناشی از سیما و شکل بیان محتوای خاصی است که آنارشی ذهنی و زبانی معاصر آنرا بر نمی تابد و پذیرا نیست.
ادبیات زبان فاصله و مجزا بودن نیست؛ زبان ارتباط است، تنیده به درک و وجود آدمی. شعر را اینگونه باور دارم نه آن خیال بعید و نه آن پرندۀ دور. می نویسیم: دلتنگ دلتنگی هامان، شکستۀ دلشکستگی هامان، با الفبای امید و حسرت که هی خط می خورد و دوباره...
اینگونه بر می گزینم، کلمات باور پذیر و تصاویر آشنا؛ اما نگاهی فراتر از تصویر بودن، در کشاکش نیستی و هستی و به معنایی شاید متافیزیک زندگی روزمره.
اما نه شاعر فیلسوف است و نه شعر چراگاه فلسفه. نمی دانم فلسفه چیست با این حال می دانم که شعر آن نیست ...
شعر من درازنای پر پیچ و خم هیچ خطابه ای نخواهد بود. استدلالی برای گویشش ندارم، اما ضرورتی است. زمین لرزه ای به مانند آوار آوار تشویش انسان معاصر.
تفکیک شعر در نگاه از زاویه ای دیگر است. شاید خیال و شاید فراتر از آن؛ در عمل هم بیان این دید و حس، به گفتاری مؤثرتر، گویاتر و ماندگار تر است.
آفرینش هنرمی باید از درون هنرمند باشد. مخلوق بی هویت بیگانه است. انگار که نیست. ولی مقصود تنها اصالت اثر نیست که اصالت اثر ناشی از اصالت آفرینندۀ آن می باشد، بدان شکل که به ضرورت خلق آن رسیده باشد. اثری خالص و مستقل!
هنری از خویشتن که بر تنها نشیند.

در زیر نمونه‌ای از شعر امید منتظری که پدر وی نیز جزو اعدام شدگان سال 67 است و در حال حاضر مادر او نیز در زندان به سر می برد،می آید.

امروز
صبحانه نخوردم
شعری نگفتم
و چای که همین‌جور دم می‌کشد روی اجاق
بوی مرداب می‌گیرد
بندگی روزهای سرد می‌کنم
پنجره آزارم می‌دهد
و باز منتظرت می‌ایستم...؛

گفتنی ست که امید منتظری از وابستگان سهراب اعرابی نیز هست که جزواولین جان باختگان حوادث پس از انتخابات است.

گزارش خوانندگان از تجمع مردم در اطراف زندان اوین

از مجتمع پارک وی ایمیل می دم خیلی جالبه تعداد زیادی مردم برای جلوگیری از اعدام بچه ها جمع شدن جوری که از بالای مجتمع کاملا دیده میشه خوشحالم که مردم حرکت شون را برای جلوگیری از اعدام شروع کردن. ایشاالله شبهای آینده هم بیشتر بیان نمی تونم تخمین بزنم اما آنفدر زیادن که از زیر پل تا نزدیکای مهمانخانه آزادی رسیده و ورودی نیایش - چمران اینجوری که من می بینم از ازدحام جمعیت ترافیک شده
ساعت 11.15 دقیقه شنبه شب

نامه‌ پدر سورنا هاشمی پس از سی روز بی‌خبری از فرزندش

نامه‌ سر گشاده‌ پدر سورنا هاشمی پس از سی روز بی‌خبری مطلق از فرزندش

سایت رهانا – علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی ۳۰ روز پیش در حالی که به شهر تبریز سفر کرده بودند، ناپدید شدند و تا کنون هیچ خبری از آن‌ها در دست نیست. این در حالی است که تمام شواهد حاکی از بازداشت آن‌ها است اما نام آن‌ها در هیچ نهاد امنیتی وجود ندارد و این مساله باعث نگرانی خانواده‌های آن‌ها شده است.

متن نامه‌ی پدر سورنا هاشمی به شرح زیر است:

به نام خالق پاکی ها

سورنا ، پسرم ، روزگاری بود که عکس کوچکت در پس زمینه ی خاک خاکریز دم به دم زمزمه ی التماس آلود چشمانم بود ، خاک ِ تن به تیغ می تکاندیم و در راه حفظ وطن می رفتیم.
وطن ترینم تو بودی و جان سپر جانت کردم ، تنها نبودم ، هزاران بودیم ،تنها نبودم…
روزی به تلخی این روزها باران گلوله و خمپاره زمین را گهواره ی صدها شیر مرد کرد…به خواب می رفتند آرام و لبخند از خاطره ی خنده ی مادر ، همسر ، فرزند می زدند و خرسند از باروت و گلوله ای که دیگر نمی توانست تنی را خونین کند…
من نیز سهم ام را گرفتم ،چکمه ای به خون آغشته از زخم صورتم ، کابل برق با تکه های تنم…اسارت را به جان خریدم خرسند از این که تو آزادی ، تو می خندی ، تنها نبودم…
نشانمان بی نشانی ،مفقود الأثر بودیم و ماه و سال یکی از بیماری ، یکی زیر شکنجه ، یکی به رگبار گلوله چشم می بست…هیچ نشانی از اسارت ما نبود.
دل گره زدم به ضریح میله های زندان که تو را آزاد ببینم ، لباسم دخیل زخم های دوستان و هم رزمانم شد تا تو گزندی نبینی…
امروز اما تلخ تر از آن روزهاست…تو در بندی ، تو اسیری ، تو نمی خندی…بیش از یک ماه می گذرد و نشانی جز اسارت تو ندارم…
وای بر من ! نکند اسارت را از من به ارث بردی ؟!
چرا تنها ماندم ؟ هم رزمانم کجایند ؟ نکند سیلی به گوش تو می زنند ؟! نکند نمی دانند ؟! نمی دانند که تو از دو سالگی با عراقی ها می جنگیدی ؟! که ترکش از تنم در می آوردی ؟!
تنهایم…
سورنا جان ! پسرم ، ماجرای دانشگاه زنجان را فراموش نکرده ام :
همرزم من نبودند آنان که به مرز تن فرزندان این خاک تجاوز کردند !
همرزم من نبودند آنان که در اندیشه ی حاشا بودند !
همرزم من نبودند آنان که تو را به بند کشیدند ، از تحصیل محروم کردند…
همرزمانم را خوب می شناسم !
بگذارید فکر کنم که اینها از ما نیستند ، بیگانه اند که چنین جفا می کنند
بگذارید فکر کنم همه آن روز شهید شدند و من زنده ماندم تا زجر بکشم…تا آن روز که اگر شهیدی زنده مانده ندایم را پاسخ گوید !
روزگاری از همه چیز گذشتم تا تو آزاد باشی حال که آزاد نیستی همه چیزم را می دهم برای سلامتی ات !
و برای دوباره دیدنت…

اصغر هاشمی
بهمن یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت

بازداشت یک وبلاگ نویس حوزوی و تعدادی دیگر در قم

آینده نیوز: علی اشرف فتحی نویسنده وبلاگ تورجان شب گذشته مقابل بیت‌ مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری دستگیر شد. به گزارش‌ «پارلمان‌نیوز»، ساعت 20 روز جمعه، همزمان با برپایی مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله منتظری علی اشرف فتحی به همراه چند نفر دیگر مقابل بیت آیت‌الله منتظری دستگیر می‌شود. این طلبه اصلاح‌طلب كه شب گذشته در حالی كه ملبس به لباس روحانیت نبود به همراه چند نفر دیگر بازداشت شد كه بر اساس اطلاعات رسیده آن افراد آزاد اما نویسنده وبلاگ تورجان آزاد نشد. از صبح امروز مادر این طلبه وبلاگ‌نویس به مراجع مختلفی از جمله بنیاد شهید برای پیگیری و كمك برای اطلاع از فرزندش مراجعه كرده اما پاسخی نیافته است.

نامه ای از زندانی محکوم به اعدام: به سختی شکنجه شدم

وبلاگ تا لغو اعدام شیرین علم هولی: چندی پیش شیرین علم هولی، زندانی سیاسی کرد، در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. در دادخواست وی آمده که یکی از دلایل صدور حکم محاربه، اقرار وی به ارتباط با پژاک بوده است. شیرین علم هولی در نامه ای شرح فشارها و شکنجه های وارد شده بر خود را برای گرفتن اقرار آورده است. متن نامه وی را در ادامه بخوانید.


شرح فشارهای وارد شده بر من در مدت بازداشت

من در اردیبهشت 1387 در تهران توسط ماموران تعدادی از ماموران نظامی و لباس شخصی دستگیر شدم و مستقیما به مقر سپاه منتقل شدم. به محض ورود و پیش از هر گونه سوال و جوابی، شروع به کتک زدن من کردند. من در مجموع 25 روز در سپاه ماندم. 22 روز آن را در اعتصاب غذا به سر بردم و تمام آن مدت متحمل انواع شکنجه های جسمی و روحی شدم. بازجوها مرد بودند و من با دستبند به تخت بسته شده بودم. آنها با باتوم برقی، کابل، مشت و لگد به سر و صورت و اعضای بدنم و کف پاهایم می کوبیدند. من حتا در آن زمان به راحتی نمی توانستم فارسی را بفهمم و صحبت کنم. زمانی که سوال های شان بی جواب می ماند، باز مرا به باد کتک می گرفتند تا از هوش می رفتم. صدای اذان که می آمد برای نماز می رفتند و به من تا زمان بازگشت شان فرصت می دادند تا به قول خودشان فکرهایم را بکنم و زمانی که باز می گشتند، دوباره کتک، بی هوشی، آب یخ و ...

زمانی که دیدند من برای ادامه اعتصاب غذا مصرم، به واسطه سرم و شلنگ هایی که از بینی به درون معده ام می فرستادند، به زور قصد شکستن اعتصابم را داشتند. من مقاومت می کردم و شلنگ ها را بیرون می کشیدم که منجر به خونریزی و درد زیادی می شد و اثر آن حالا بعد از دو سال هم چنان باقی مانده و آزارم می دهد.

یک روز در هنگام بازجویی، چنان لگد محکمی به شکمم زدند که بلافاصله دچار خونریزی شدیدی شدم. یک روز یکی از بازجویان به سراغم آمد، تنها بازجویی بود که او را دیدم. در سایر مواقع چشم بند داشتم. او سوال های بی ربطی از من پرسید. وقتی جوابی نشنید، سیلی ای به صورتم زد و اسلحه ای از روی کمر خود باز کرد و بر سرم گذاشت و گفت: «به سوال هایی که از تو می کنم جواب بده. من که می دانم تو عضو پژاک هستی، تروریستی، ببین دختر تو حرف بزنی یا نه فرقی نمی کند ما خوشحالیم که یک عضو پژاک در دستانمان اسیر است.»

در یکی از دفعاتی که دکتر برای درمان زخم هایم و رسیدگی به وضعیتم مراجعه کرده بود، من در اثر کتک ها در عالم خواب و بیداری بودم. دکتر از بازجو خواست که مرا به بیمارستان منتقل کنند. بازجو پرسید: «چرا باید به بیمارستان معالجه شود، مگر در اینجا معالجه نمی شود؟» دکتر گفت: «برایمعالجه نمی گویم، من در بیمارستان برای تان کاری می کنم که دختره مثل بلبل شروع به حرف زدن بکند» فردای آن روز مرا با چشم بند و دستبند به بیمارستان بردند. دکتر مرا روی تخت خواباند و آمپولی به من تزریق کردند. من گویی از خود بی خود شده بودم و به هر آنچه را که می پرسیدند، پاسخ می دادم و جواب هایی که آنها می خواستند را همانگونه که می خواستند به آنها می دادم و آنها هم از این جریان فیلم می گرفتند. وقتی به خودم آمدم از آنها پرسیدم که من کجا هستم و فهمیدم که هنوز روی تخت بیمارستانم و بعد از آن دوباره مرا به سلولم منتقل کردند.

ولی انگار برای بازجوها کافی نبود و می خواستند من بیشتر رنج بکشم. با پای زخمی سرپا نگه می داشتند تا پاهایم کاملا ورم می کرد و بعد برایم یخ می آوردند. شب ها تا صبح صدای جیغ و داد و ناله و گریه می آمد و من از شنیدن این صداها عصبی می شدم که بعدها فهمیدم این صدا ضبط است و به خاطر آن است که من رنج های زیادی بکشم. یا ساعت ها در اتاق بازجویی فقط قطره قطره آب سرد روی سرم می چکید و شب مرا به سلول باز می گرداندند.

یک روز با چشمان بسته روی صندلی نشسته بودم و بازجویی می شدم. بازجو سیگارش را روی دستم خاموش کرد و یا یک روز آنقدر پاهایم را با کفش های اش فشار داد که ناخن هایم سیاه شد و افتاد یا اینکه تمام روز مرا در اتاق بازجویی سرپا نگه می داشت و بدون هیچ سوالی، فقط بازجویان می نشستند و جدول حل می کردند. خلاصه آنکه هر آنچه که از دستشان برمی آمد را انجام دادند.

بعد از آن که از بیمارستان بازگشتم تصمیم گرفتند که مرا به 209 منتقل کنند. ولی به دلیل وضعیت جسمی ام و اینکه حتا نمی توانستم راه بروم، بند 209 حاضر به پذیرش من نشد و یک روز تمام با همان وضعیت، مرا دم در 209 نگاه داشتند تا سرانجام مرا به بهداری منتقل کردند.

دیگر، تفاوت شب و روز را درک نمی کردم. نمی دانم چند روز در بهداری عمومی اوین ماندم تا زخمهایم کمی بهتر شد و بعد به 209 منتقل شدم و بازجویی ها در آنجا آغاز شد. بازجوهای 209 نیز تکنیک ها و روش های خاص خود را داشتند و به قول خودشان با سیاست سرد و گرم پیش می رفتند. ابتدا بازجویی خشن می آمد و مرا تحت فشار و شکنجه و تهدید قرار می داد و می گفت که هیچ قانونی برای اش مهم نیست و هر کاری بخواهد با من می کنند و ... بعد بازجوی مهربان وارد می شد و از او خواهش می کرد که دست از این کارها بردارد. به من سیگاری تعارف می کرد و بعد سوالات را تکرار می کرد و دوباره این دور باطل شروع می شد.

درمدتی که در 209 بودم، به خصوص اوایل که بازجویی داشتم، وقتی که حالم خوب نبود یا بینی ام خونریزی می کرد، فقط در داخل سلول مسکنی به من تزریق می کردند. کل روز خواب بودم. مرا از سلول خارج نمی کردند یا به بهداری منتقل نمی کردند...

شیرین علم هولی، بند نسوان اوین، 28/10/88

دو تن دیگر امروز در اوین به دار آويخته شدند

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): سرپرست دادسراي امور جنايي اعلام كرد: متهمان پرونده لواسان ظهر امروز در زندان اوين به دار مجازات آويخته شدند. جعفرزاده گفت: اين افراد كه در آبان سال جاري مرتكب زناي به عنف شده بودند در ماه آذر از سوي شعبه 72 دادگاه كيفري به اعدام محكوم شدند كه اين حكم در دي ماه امسال توسط شعبه 31 ديوان عالي كشور تأييد شد و به اين ترتيب امروز اجرا شد. پيش از اين قرار بود روز پنج‌شنبه 8 بهمن اين دو محكوم به اعدام به طناب دار آويخته شوند اما اجراي اين حكم به تعويق افتاد و سرانجام مقرر شد امروز اين حكم در حياط زندان اوين اجرا شود.

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

گزارش تلویزیون رژیم از سانحه هوايی فرودگاه مشهد

هجوم مردم به بانکها و درگیری و تیراندازی به آنها



برگزارى مراسم چهلم آيت الله منتظرى در قم و تهران


مراسم چهلمين روز درگذشت آيت الله منتظرى روز جمعه نهم بهمن ماه در منزل وى در شهر قم برگزار خواهد شد.

در اطلاعيه اى كه خانواده آيتالله منتظرى در اين زمينه در سايت رسمى او منتشر كرده اند، به محدوديتهاى سركوبگرانه ای كه در برگزارى مراسم وجود دارد، اشاره شده است.

مراسم چهلم آیت الله منتظری از ساعت 3 الى 5 بعدازظهر روز جمعه نهم بهمن ماه برگزار مى شود.

روز پنجشنبه نيز قرار است در تهران و ساير شهرها مراسم مختلفى به همين مناسبت برگزار شود.

فشارهای بین المللی باعث آزادی یک زندانی سیاسی شد



فشارهای بین المللی باعث عقب نشینی رژیم و آزادی یک زندانی سیاسی شد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،زندانی سیاسی سید حسن احمدیان که به بیماریهای متعدد و وخیم دچار بود بر اثر فشارهای بین المللی ،رژیم ناچار شد که او را شب گذشته آزاد کند.
زندانی سیاسی سید حسن احمدیان اردستانی 54 ساله و مسئول ستادهای مردمی آقای موسوی که از شنبه هفته گذاشته وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده بود . او را از بند 209 زندان اوین به بیمارستان آتیه منتقل کردند ولی با مخالفت بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از ادامه معالجه محروم وبه بند 209 زندان اوین منتقل شد . برای تحت فشار قرار دادن آقای احمدیان و ساکت کردن خانواده وی او را از روز چهارشنبه 30 دی ماه به طور ناگهانی و با گفتن دروغ به هبندیانش مبنی براینکه به بیمارستان منتقل می شود او را به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل کردند.
خانواده احمدیان که از آن روز به بعد هیچگونه اطلاعی از او نداشتند به اکثر بیمارستانهای تهران مراجعه کردند که با اظهار بی اطلاعی بیمارستانها مواجه می شدند.با پیگیریهای مستمر خانواده و شرایط حاد جسمی او شب گذشته با سپردن وثیقه 500 میلیونی و فشارهایی بین المللی ناچار به آزادی وی شدند. سید حسن احمدیان ساعت 24:00 شب گذشته از زندان اوین آزاد شدند.بخاطر شرایط حاد جسمی قرار است امروز به بیمارستان منتقل شود
سید حسن احمدیان در روز 18 شهریور ماه در محل کارش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال یافت وبه مدت 36 روز در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . پس از آن به مدت 1 ماه به سلولهای 2نفره بند 209 منتقل گردیدو تا قبل از انتقال به بیمارستان در سلولی بسر می برد که چند برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده بودند و حدود 27 زندانی در آن در بازداشت بسر می بردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی و بخصوص زندانیان سیاسی که با شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند است و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

05 بهمن 1388 برابر با 25 ژانویه 2010

عکس؛ به یاد ندا و همه جان باختگان در قله های البرز



مادر بیمار دانشجوی دربند را تهدید کردند


خبرنامه امیرکبیر: هفته گذشته حکم هشت سال و نیم حبس برای مجید توکلی دبیر سیاسی اسبق انجمن اسلامی پلی تکنیک صادر شد تا برگی دیگر در کارنامه ظلم حکومت و سیستم قضائی فاسد ایران ثبت شود.

صدور حکم زندان برای مجید توکلی و بسیاری دیگر از دانشجویان طی هفته‌های گذشته و ادامه بازداشت تعدادی بی شماری از دانشجویان دانشگاه‌های کشور، توسط سیستم قضائی و امنیتی در حالی است که همچنان جنایتکارانی که مردم را در خیابان‌ها به خاک و خون کشیدند، آزادانه فعالیت می کنند. در حالیکه سردار رادان، قاضی مرتضوی و دیگر عوامل جنایات بازداشتگاه کهریزک همچنان به فعالیت‌های خود مشغول هستند، و در حالیکه پرونده حمله کنندگان به کوی دانشگاه در خردادماه و حمله کنندگان به دانشگاه‌های تهران و علم وصنعت در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر به فراموشی سپرده شده است، دانشجویان با بیشترین فشارها از سوی حاکمیت مواجه شده اند.

در این میان خانواده‌های دانشجویان نیز متحمل رنج و دردهای بسیاری شده و گاه آنان نیز از سوی نیروی های نظام مورد تهدید قرار می گیرند. علی توکلی برادر مجید توکلی در مصاحبه با خبرنامه امیرکبیر اعلام کرد که مامورین وزارت اطلاعات با تماس تلفنی این خانواده را تهدید به برخورد و بازداشت کرده اند.

علی توکلی همچنین معتقد است که صدور چنین حکم سنگینی برای مجید توکلی برای ایجاد ترس و وحشت است تا به خیال خود بتوانند دانشگاه‌ها را کنترل کنند.

آقای توکلی، هفته گذشته حکم هشت سال و شش ماه زندان برای مجید صادر شد. آیا مجید شخصا این خبر را به شما اطلاع داده بود؟ چه جزئیات دیگری می توانید در اختیار خبرنامه قرار دهید؟

۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

دستگیری چهار پسر جوان بر سر مزار ندا


بنابه گزارش رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز پنجشنبه همزمان با حضور مادران جان باختگان راه آزادی بر روی آرمگاه عزیزان خود، 4 پسر جوان با یورش مامورین وزارت اطلاعات در بهشت زهرای تهران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
روز پنجشنبه اول بهمن ماه همانند هر هفته که مادران شهدای راه آزادی بر آرامگاه عزیزان خود حاضر می شدند و با قرار دادن گل و بر افروختن شمع یاد و خاطرۀ آنها را گرامی داشتند. مردم و بخصوص جوانان بر آرامگاه جان باختنگان حضور یافتند و با قرار دادن شاخه های گل و یا برافروختن شمع به آنها ادای احترام کردند و همچینن از خانواده های آنها حمایت کردند .
روز گذشته گروه گروه از مردم و جوانان برای ادای احترام بر آرامگاههای جانباختگان حاضر شدند. یک گروه از پسران جوانان که 4 نفر بودند ابتدا بر آرامگاه اشکان سهرابی حاضر شدند و ادای احترام نمودند .سپس بر آرامگاه شهید راه آزادی ندا آقا سلطان حاضر شدند و در حال ادای احترام بودند که با یورش مامورین وزارت اطلاعات 4 پسر جوان دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. این دستگیریها در مقابل چشمان بهت زده یکی از مادران جانباختگان راه آزادی صورت گرفت. این مادر تلاش زیادی نمود که آنها را آزاد کند ولی مامورین وزارت اطلاعات از آزادی آنها خوداری می کردند.
علیرغم اینکه چند ماه از اعتراضات مادران عزادار برای محاکمه و مجازات آمرین و عاملین کشتارها و بازداشتهای مردم ایران می گذرد ولی خواسته های به حق آنها تا به حال با ضرب و شتم و زندانی کردن پاسخ داده شده است. این بار سرکوبکران ولی فقیه پا را فراتر گذاشته اند و قصد دارند با دستگیری از حضور مردم بر آرامگاه جانباختگان ممانعت کنند.
نیروهای اطلاعاتی وسرکوبگر ولی فقیه هر پنجشنبه در گورستان بهشت زهرای تهران حاضر می شوند و به اذیت وآزار و تهدید و ارعاب و حتی دستگیری مردم و بخصوص جوانان می پردازند.آنها همچنین به آرامگاه جانباختگان راه آزادی هم رحم نمی کنند و آنها را هم تخریب می کنند و از این طریق سعی در محو کردن آثار جنایتهای خود دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری، تخریب آرامگاه جانباختگان و جریحه دار کردن قلبهای دردمند آنها ، تهدید و ایجاد رعب و وحشت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی علیه خانواده های جانباختگان و مردم ایران است.

02 بهمن 1388 برابر با 22 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر



Matthew 7:7-8 (New International Version)

Ask, Seek, Knock
7"Ask and it will be given to you; seek and you will find; knock and the door will be opened to you. 8For everyone who asks receives; he who seeks finds; and to him who knocks, the door will be opened.



Matteus 7:7-8 (Levande Bibeln)

Om att be, söka och knacka på
7Be så ska ni få. Sök så ska ni finna. Knacka på och dörren ska öppnas.

8För alla som ber de får, och de som söker, de finner. Om ni knackar på så kommer dörren att öppnas.

بند مخوف 209 مملو از زندانیان سیاسی است


بند مخوف 209 مملو از زندانیان سیاسی که تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار دارند
بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خانواده های زندانیان سیاسی محبوس در بند مخوف 209 زندان اوین از صبح امروز برای ملاقات ، اطلاع یافت و آزادی عزیزانشان اقدام به تجمع اعتراضی کردند.
روز پنجشنبه اول بهمن ماه با وجوديكه روزهاي پنجشنبه به ملاقات زندانيان بند 209 اختصاص یافته است و تعداد زيادي از خانواده ها به خصوص خانواده دانشجويان بازداشت شده بعد از انتخابات كه در بند 209 در بازداشت بسر می برند در سالن ملاقات زندان اوين حضور داشتند.
ده ها نفر از خانواده بازداشت شده هايي كه عزیزان آنها در بندهاي ديگر زندان اوين بازداشت بودند در سالن ملاقات حضور داشتند به دليل ازدياد تعداد بازداشت شده ها به خصوص بازداشت شده هاي روز عاشورا تعدادي از خانواده ها نتوانسته بودند روزهاي يكشنبه و سه شنبه عزيزان خود را ملاقات كنند و تنها موفق به دادن لباس و مقداري پول به كاركنان زندان اوين شده بودند كه در اختيار بازداشت شده ها بگذارند .
بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانیان و خانواده های آنها ساعات و زمان ملاقات را کاهش داده اند.ساعتهای ملاقات از ساعت 9 تا 2 بعد ازظهر در نظر گرفته شده و علیرغم كاهش زمان ملاقات زندانيان سیاسی از 20 دقيقه به 10 دقيقه برخي از خانواده ها موفق به ملاقات عزيزان خود نمي شوند و اين مدت زمان نمي تواند جوابگو باشد.
بازداشت شده ها در تماس تلفني با خانواده خود گفته اند كه نامشان را براي ملاقات خوانده شده و تا درب خروجي بند آنها را آورده اند ولی پاسداربندها به حالت تمسخر و براي تحت فشار روحی قرار دادن و اذیت و آزار آنها گفته اند شما ممنوع الملاقات هستيد.
خانواده ها اعتراض مي كردند و مي گفتند: تا توانستيد جوانها را بازداشت كرده ايد نه تنها مكان و غذاي كافي به آنها نمي دهيد ملاقات را هم از آنها گرفته ايد و فشار روحي خانواده ها و بازداشت شده ها را زياد كرديد ما و عزيزانمان يك هفته انتظار مي كشيم و اين راه طولاني را با هزار جور زحمت مي آييم و دست خالي بر مي گرديم .اما زندانبانان زندان اوين با برخوردی غیر انسانی خطاب به خانواده می گویند: زودتر بياييد تا نوبتتان شود . خانواده ها با اعتراض به آنها پاسخ می دادن و مي گفتند: ساعت 5 صبح در تاريكي هوا و با وجود سردي هوا از خانه بيرون مي زنيم خوب نگاه كنيد مي بينيد تا توانسته ايد بي گناه بازداشت كرده ايد.
بازجویان وزارت اطلاعات شبانه روزی مشغول بازجوئی از دستگیر شدگان روز عاشورا هستند بازجوئیها با شکنجه های روحی و جسمی همراه است و بازجوئیها گاها تا 9 ساعت ادامه می یابد.
از طرفی دیگر چندین برابر ظرفیت سلولهای بند 209 زندان اوین زندانی در آن جای داده اند سلولها ی که ظرفیت آن 9 نفر بوده به 36 نفر افزایش یافته است ، سلولهای انفرادی تک نفره را به 2 الی 4 نفر افزایش داده اند. سرمای شدید زمستان ،نداشتن لباس و پوشش کافی برای استراخت شرایط را بر زندانیان سیاسی طاقت فرسا کرده است.
سر بازجویان وزارت اطلاعات که زندانیان سیاسی را مورد بازجوئی و شکنجه های غیر انسانی قرار می دهند عبارتند از علوی،سعید شیخان،سید و ... می باشند.عباس جعفری دولت آبادی دادستان امنیتی تهران و بیگی رئیس شعبۀ 3 امنیت دادگاه انقلاب بطور مستمر بر بازجوئیهای وحشیانه در بند 209 زندان اوین نظارت دارند و بعضا خود در آن شرکت می کنند. افراد فوق بطور موثر در جنایت علیه بشریت شرکت فعال دارند.
لیست جدیدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز تاسوعا و عاشورا برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. با این لیست تا به حال اسامی 205 نفر از بازداشت شدگان روز تاسوعا و عاشورا منتشر شده است.

1- رسول عليزاده 29 ساله روز عاشورا در حوالي ميدان امام حسين بازداشت و به بند زنان منتقل شده
2- شاهين جليلوند 30 ساله و فوق ليسانس عمران روز عاشورا در كالج بازداشت و به اوين منتقل شده
3- سيد سعيد ساجدي 26 ساله روز عاشورا بازداشت و به بند 240 منتقل شده
4- عليرضا حجت 24 ساله روز عاشورا در ستارخان بازداشت و به اوين منتقل شده
5- فربد يوسفي لطافت 31 ساله روز تاسوعا در پل چوبي بازداشت و به اوين منتقل شده
6- كامران محمدي 24 ساله عاشورا در ولي عصر بازداشت و به بند 350 اوين منتقل شده
7- حسين زرگرآبادي 39 ساله و متاهل روز عاشورا بازداشت و به بند 240 اوين منتقل شده
8- كوروش اطهري 27 ساله روز عاشورا بازداشت و به اوين منتقل شده

در حال حاضر در بندهای 240،241و 2-الف که در اختیار وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران است مملو از دستگیر شدگان روز عاشورا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن دستگیر شدگان روز عاشورا ،بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت و شرایط عزیزانشان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان دادن به سکوت است و بکار بردن اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت که بصورت سیستماتیک و سازمان یافته در زندانهای این رژیم صورت می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
01 بهمن 1388 برابر با 21 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

ناپدید شدن یک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین


از زندانی سیاسی حسن احمدیان که در بازداشت وزارت اطلاعات در بند 209 بسر می برد اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری هرانا: از سرنوشت زندانی سیاسی سید حسن احمدیان که پیشتر در بند 209 زندان اوین و در بازداشت موقت وزارت اطلاعات بسر می برد خبری در دست نیست.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای سید حسن احمدیان رئیس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی که در روز 18 شهریور ماه به اتهام همکاری با كميته حقيقت ياب بازداشت شده است و به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی می بایست در خارج از زندان تحت مداوا قرار گیرد از صبح روز گذشته در این زندان ناپدید شده و مسئولین زندان نسبت به سرنوشت وی اظهار بی اطلاعی می کنند.
یکی از اعضای خانواده ایشان در گفتگو با مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام داشت که صبح امروز جهت کسب خبر و ملاقات با وی به زندان اوین مراجعه کرده که نگهبانان به وی اطلاع داده اند، آقای احمدیان در لیست زندانیان محبوس در بند 209 نمی باشد همچنین سایر مسئولان زندان اوین نیز از سرنوشت این زندانی اظهار بی اطلاعی کرده اند.
با توجه به اینکه نامبرده که علاوه بر ابتلا به بیماری کلیوی به دلیل شرکت در جنگ ایران و عراق دچار ضایعه نخاعی نیز شده است و پیشتر در گفتگوی تلفنی با خانواده اش خبر از احتمال انتقالش جهت عمل جراحی به بیمارستان آتیه در روز شنبه مورخ 3 بهمن ماه داده بود. پیگیری های خانواده ایشان از بیمارستانهای چون بقیه الله، خاتم الانبیاء و آتیه نیز به جای نرسیده است و این موضوع باعث نگرانی بسیار زیاد خانواده این زندانی سیاسی شده است.
لازم به ذکر است با وخامت وضعیت جسمانی این فعال سیاسی، خانواده وی درخواست مرخصی کوتاه‌ مدت برای او را ارائه داده بودند که با مخالفت مقامات قضایی روبرو شد، همچنین دادستانی تهران با تبدیل قرار بازداشت سید حسن احمدیان به قرار وثیقه با وجود اتمام دادرسی مخالفت نموده بود.

بازداشت همسر احسان هوشمند؛ روزنامه نگار کرد


مسر احسان هوشمند؛ پژوهشگر و روزنامه‌نگار كرد که روز سه شنبه در منزل خود دستگیر شده بود نیز بازداشت شد.

به گزارش نوروز، ناهید كوه‌شكاف روز چهارشنبه و یکروز پس از بازداشت همسر خود توسط پليس اطلاعات و امنيت احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

او روز پنجشنبه پس از احضار دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. احسان هوشمند، همسر وی نیز در زندان اوین محبوس است.

آنها دارای دو فرزند 14 و 5 ساله هستند.

راه اندازی وبلاگی در حمایت از شیرین علم هولی، محکوم به اعدام

وبلاگ «تا لغو اعدام شیرین علم هولی» در حمایت از شرین علم هولی، زندانی سیاسی کرد، راه اندازی شد. این وبلاگ به پوشش اعتراض ها و فعالیت های گروههای حقوق بشر برای لغو اعدام شیرین علم هولی خواهد پرداخت.

شیرین علم هولی متولد 1360 و از اهالی روستای دیم قشلاق در حوالی ماکو است. وی از تاریخ خرداد 1387 در بازداشت بوده و اکنون به اتهام محاربه از طریق همکاری با «پژاک» به اعدام محکوم شده است.

وبلاگ «تا لغو اعدام شیرین علم هولی» در این آدرس قابل دسترسی است:

آقای دادستان کشتن شیرین هنر نیست، زندگی بخشیدن به او هنر است/ خدیجه مقدم

www.shirin-alamhooli.blogspot.com

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

اخراج یک فعال جنبش زنان از تدریس در دانشگاه

کمیته گزارشگران حقوق بشر - صبا واصفی، پژوهشگر، فعال حقوق بشر و جنبش زنان که از سال 85 تا کنون در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تدریس بود صبح چهارشنبه 30 دی‌ماه از تدریس محروم و از دانشگاه اخراج شد.

صبا واصفی علاوه بر فعالیت حقوق بشر و فعالیت در جنبش زنان، پژوهشگر مركز تحقيقات زبان و ادبيات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و فرهنگستان ادبیات فارسی است. وی به مدت سه‌سال به تدریس در دانشگاه شهید بهشتی مشغول بود که اکنون با حکم اخراج مواجه گشت.

همچنین این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، در زمینه اعدام نوجوانان فعالیت‌های موثر و قابل توجهی انجام داده و مصاحبه‌ها و مقاله‌های بسیاری را در این زمینه و حوزه‌های دیگر حقوق بشر به رشته تحریر درآورده است.

مردی را مخفیانه اعدام کردند، همسر وی در انتظار سنگسار

محمد مصطفایی، وکیل دادگستری گفت: رحیم محمدی موکل بنده صبح دیروز بدون اطلاع اینجانب و خانواده‌اش اعدام شد و قرار است به زودی کبری بابایی همسر وی نیز مطابق حکم سنگسار شود.

مصطفایی در گفت و گو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: این جوان به همراه همسرش سال گذشته در دادگاه تبریز به حکم پنج قاضی شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر و کیفری استان تبریز به مجازات اعدام و سنگسار محکوم شدند و با تایید دو قاضی شعبه 27 دیوانعالی کشور، حکم آنها آماده اجرا بود. این حکم روز گذشته بدون اطلاع خانواده و وکیل پرونده در محل زندان برای رحیم، متهم مرد پرونده اجرا شد و قرار است به زودی کبری بابایی نیز مطابق حکم سنگسار شود.

او با انتقاد شدید از پنهانی اجرا شدن حکم اعدام یکی از متهمان پرونده (رحیم) گفت: این جوان قربانی جامعه ای شد که زمینه ناهنجاری را برای او مهیا کرد. قربانی انسانهای فرومایه ای شد که برای شهوت رانی از موقعیت نابسامان خانواده رحیم محمدی سوء استفاده کرده و به همسر وی چشم دوختند. سئوال من از ریاست قوه قضاییه این است که اینکه می فرمایید بايد تلاش شود تا مباني حقوق اسلامي که بر پايه احترام به جايگاه رفيع انساني است براي جوامع بشري تبيين شود؛ در چنین شرایطی چگونه است؟

وکیل این پرونده با طرح این سوال از ارائه نامه ای به رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت: حالا نگرانی از آن است که در چند روز آینده حکم سنگسار کبری (همسر رحیم) و دیگر متهم پرونده هم به زودی اجرا شود.

پناهندگی یک ورزشکار ایرانی در سوئد

بخش بین المللی رادیو سوئد فارسی

گفته می شود که درپی رویدادهای چندماه اخیر در ایران و اعمال فشار و خشونت ازسوی حکومت جمهوری اسلامی علیه مردم معترض، برشمار پناهجویان ایرانی به ویژه به اروپا افزوده شده است. در ماه های اخیر شماری از دانشجویان، روزنامه نگاران و ورزشکاران نیز از کشورخارج شده و از کشورهای دیگر درخواست پناهندگی کرده اند. حمیدهادی زاده وزنه بردار ازجمله ی این ورزشکاران است که به سوئد پناهنده شده است. او توانست ازطریق ترکیه در یکشنبه شب خود را به مالمو درجنوب سوئد برساند. اودراین شهر به دفتر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی درسوئد مراجعه کرد تا با کمک این نهاد پناهندگی، از سوئد درخواست پناهندگی کند.

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

بازداشت و تشکیل پرونده برای یک روزنامه نگار

مهدی جلیل خانی وبلاگ نویس زنجانی روز 28 دی ماه بازداشت و مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

خبرگزاری هرانا - مهدی جلیل‌خانی، نویسنده، منتقد ادبی و رسانه‌نگار مستقل زنجانی صبح روز دوشنبه 28 دی ماه با یورش ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به اداره اطلاعات شهر زنجان منتقل شد.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی جلیل خانی که سابقه همکاری با چندین روزنامه و نشریه در زنجان را دارد در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات که همراه با تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی نامبرده صورت گرفت با چشم بند و دست بند به اداره اطلاعات زنجان منتقل گردید.

وی در طول بازداشت و پس از بازجويي 24 ساعته در خصوص اتهام توهين به مقام رهبري و تحريك و تشويش اذهان عمومي در شعبه 4 بازپرسی دادسرای انقلاب زنجان مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و با قرار کفالت آزاد شد.

گفتنی است مهدی جلیل‌خانی، دبیر گروه ادبیات و فرهنگ هفته‌نامه‌ی لغو امتیاز شده‌ی مهرزنجان، سردبیر فصلنامه‌ی توقیف‌شده‌ی اشراق و عضو سابق هیأت دبیران انجمن ادبی اشراق زنجان بوده و فرزند غلامحسین جلیل‌خانی نماینده‌ی مردم زنجان در پنجمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی در بند 209

وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی در بند 209 زندان اوین
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،وضعیت جسمی زندانی سیاسی سید حسن احمدیان اردستانی شب گذشته به حدی به وخامت گرایید که اورا به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل نمودند.
زندانی سید حسن احمدیان اردستانی 54 ساله مسئول ستادهای مردمی آقای موسوی از روز دوشنبه وضعیت جسمی اش رو به وخامت گرایید که بازجویان وزارت اطلاعات ناچار به انتقال وی به بیمارستان آتیه تهران شدند. پزشکان متخصص در این بیمارستان پس از انجام آزمایشات اولیه تشخیص دادند که او می بایست بسرعت تحت عمل جراحی قرار گیرد و هرگونه تاخیر و تعلل در عمل جراحی جان این زندانی را به خطر خواهد انداخت. اما بازجویان وزارت اطلاعات با بهانه اينکه برای بستری کردن وانجام عمل جراحی نیاز به حکم قضائی است مانع بستری شدن و انجام عمل جراحی او شدند . آقای احمدیان با وضعیت حاد به بند 209 زندان اوین بازگردانده شد.وضعیت جسمی او مجددا روز سه شنبه غروب 29 دی ماه به وخامت گرایید که وی را به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل کردند یکی از همبندیان او به خانواده اش اطلاع داد که آقای احمدیان را برای عمل جراحی به بیمارستانی خارج از زندان اوین منتقل کرده اند.او به دلیل ناراحتی حاد کلیوی که در زندان دچار شده است و سایر بیماریهايش به بیمارستان منتقل شده است.
سید حسن احمدیان اردستانی بخاطر ضایعه نخاعی به راحتی قادر به تحرک نیست. او همچنین از ناراحتی حاد پروستات رنج می برد و یکبار هم تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفته است. بنابه گفته خانواده آقای احمدیان انجام هر عمل جراحی بدون مشورت با پزشکان متخصص وی باعث ایجاد خطرات جدی جانی برای او خواهد شد.
آقای احمدیان در روز 18 شهریور ماه در محل کارش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال یافت وبه مدت 36 روز در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . پس از آن به مدت 1 ماه به سلولهای 2نفره بند 209 منتقل گردیدو تا قبل از انتقال به بیمارستان در سلولی بسر می برد که چند برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده بودند و حدود 27 زندانی در آن در بازداشت بسر می بردند.
خانواده آقای احمدیان از بدو دستگیری بطور مستمر برای آزادی ایشان بخاطر بیماریهای متعدد و شرایط حاد جسمی تلاش می کردند ولی با کارشکنی های عباس جعفری دولت آبادی وپیر عباسی رئیس شعبه 26 دادگاه انقلاب مواجه شدند. این 2 فرد حتی به او اجازه مرخصی استعلاجی ندادند و باعث اصلی به وخامت گراییدن حال وی هستند و با این عمل خود قصد حذف فیزیکی ايشان را دارند. آقای احمدیان حدود 3 هفته پیش در شعبۀ 26 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام پیر عباسی طی 2 جلسه محاکمه شد. پیر عباسی در صدور احکام سنگین و غیر انسانی مشهور است و قصد دارد که علیه آقای احمدیان حکم سنگینی صادر کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، در زندان نگه داشتن زندانیان سیاسی که با شرایط حاد جسمی مواجه هستند و عدم انتقال آنها به مراکز درمانی که نیاز مبرم حیاتی به آن دارند رابه عنوان یک جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

30 دی 1388 برابر با 20 ژانویه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

لس آنجلس تایمز: هيچ چيز نمىتواند این مردم را متوقف كند

روزنامه لس آنجلس تايمز با درج مطلبى با عنوان "بادهاى سياسى ايران در حال تغييرند" به ريزش نيروهاى رژيم به ويژه ديپلماتها و كاركنان دولت اشاره كرده و از قول يکی از آنها نوشته است، زمان "عدالت و آزادى" در حال فرارسيدن است.

لس آنجلس تایمز نوشت، اين اظهارنظر غيرعادى و استثنايى از يک خدمتگذار وفادار به رژيم تهران است و مقياس زمانى او "چند ماه آينده" است.

این روزنامه نوشت، رژيم تهران روى مقامات دولتى، بيشترين سرمايه گذارى را كرده، ولى آنها الزاما معتقدين واقعى به رژيم نيستند. وفادارى آنها احتمالا تا جائى خواهد بود كه چک هاى ماهيانه به دستشان برسد و براى خريد اتوموبیل، تلويزيون پلاسما و زيارت به دمشق و مكه، سوبسيد دريافت كنند.

لس آنجلس تايمز در اين مقاله همچنین به تظاهرات ضد حكومتى روز عاشورا اشاره كرده و می نویسد، آخرين يكشنبه سال 2009 اولين باری بود كه تظاهركنندگان به مقابله با نيروهاى سرکوبگر پلیس پرداختند.

این روزنامه به نقل از شاهدان از تهران مى نويسد، در تظاهرات عاشورا، به سادگى مى شد اندوه، گناه و ترس را در چهره نیروهای پلیس كه در خيابانها بودند، دید.

لس آنجلس تايمز نوشت، از تظاهرات عاشورا تا کنون جنبش با سرعت به راه خود ادامه داده است. اين مردم، نترس، شجاع و شگفت انگيزند و هيچ چيز نمى تواند آنها را متوقف كند.

بخشی دیگر از زندان اوین تبدیل به محل بازجویی شد

در ادامه امنیتی شدن فضای زندان اوین و تبدیل آن به محل نگهداری معترضین به دولت قسمت فرهنگی زندان اوین نیز در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: در تدوام امنیتی کردن زندان اوین قسمت فرهنگی زندان اوین تحویل وزارت اطلاعات شد.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تدوام امنیتی کردن زندان اوین به محل بازداشت زندانیان سیاسی، قسمت فرهنگی زندان اوین که پیشتر محلی برای برگزاری کلاس های آموزشی بوده است از سوی مسئولین این زندان تحویل وزارت اطلاعات شده است.
گفتنی است وزارت اطلاعات از این محل برای انجام بازجویی و شکنجه زندانیان بازداشت شده در وقایع اخیر استفاده میکند.
لازم به یادآوریست علاوه بر باشگاه زندان اوین ، بندهای 240، 241، 209، 2 الف، سالن 8 اندرزگاه 8، قرنطینه 1 اندرزگاه 7، باشگاه اندرزگاه 7 به محلهای تعیین شده برای نگهداری از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات در ایران تبدیل شده اند. با احتساب اماکن ذکر شده باید عنوان داشت اکثریت فضای زندان اوین به زندانیان سیاسی و شهروندان معترض اختصاص یافته است.
حفاظت اطلاعات زندان اوین نیزهمچنان با دستور عدم دریافت وسایل از خانواده زندانیان سیاسی، پول، عدم اجازه خرید به زندانیان، عدم ارائه پتو و لوازم اولیه، خاصه در خصوص زندانیان مستقر در قرنطینه اندرزگاه 7 فشار مضاعفی را بر آنان تحمیل می کند.

انتقال یک فعال سیاسی زندانی به بیمارستان

کمیته گزارشگران حقوق بشر - بنابر گزارش‌های دریافتی، در پی تشدید بیماری کلیوی سید حسن احمدیان در زندان اوین، وی جهت انجام آزمایش‌های لازم به بیمارستان آتیه منتقل شده است و بنابه دستور پزشک، به دلیل وخامت وضعیت کلیوی این فعال سیاسی، او در روز شنبه 3 بهمن‌ماه تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

خانواده سید حسن احمدیان، رییس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی درباره وضعیت وی می‌گویند: « از آنجاييكه درمان ايشان بدليل بيماری نخاعی مستلزم همكاری چند پزشك با تخصصهای مختلف ميباشد عمل جراحی ايشان در شرايط فعلي بدون حتی چند روز مرخصی موجب نگرانی ما شده است.»

گفتنی است در روزهای گذشته، با وخامت وضعیت جسمانی این فعال سیاسی، خانواده وی بارها درخواست مرخصی کوتاه‌مدت برای وی را ارائه داده بودند که با مخالفت مقامات قضایی روبرو گشت. همچنین دادستانی تهران با تبدیل قرار بازداشت سید حسن احمدیان به قرار وثیقه با وجود اتمام دادرسی مخالفت نموده بود.

سید حسن احمدیان در 18 شهریور ماه با حمله ماموران وزارت اطلاعات به دفتر سازمان رهياب (ان جی او فعال در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی) واقع در سيدخندان دستگير شد. بازپرس بيگی در جواب پيگيری‌های خانواده وی، همكاری احمديان با كميته حقيقت ياب را علت بازداشتش عنوان کرده است.

انتقال دو زندانی سیاسی به بند 350 اوین

دو زندانی محبوس در زندان اوین به بند 350 منتقل شدند.

خبرگزاری هرانا – رامین و روزبه تهرانی دو زندانی محبوس در زندان اوین به بند 350 زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، دو دانشجویی زندانی رامین و روزبه تهرانی که از طریق ارتباط و همکاری با انجمن پادشاهی به محاربه متهم بوده اند به بند 350 زندان اوین منتقل شدند.

لازم به یادآوریست دادگاه رامین و روزبه تهرانی روز 18/8/88 با قضاوت قاضی پیر عباسی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران تشکیل شد و هر دو از اتهام محاربه تبرئه شدند.

لازم به یادآوریست که بند 350 محل نگهداری بسیاری از زندانیان سیاسی می باشد که در آن محدودیت های خاصی بر زندانیان اعمال می گردد و در ماه های اخیر بسیاری از زندانیان سیاسی از سایر بند ها در این بند جمع آوری شدند.

بازنشستگی و ممنوع‌ التدریس شدن استادان اقتصاد

خبرآنلاین: دور جدید بازنشستگی استادان دانشگاه این مرتبه گریبان استادان اقتصادی را گرفت.

به گزارش اعتماد دیروز حمیدرضا برادران شرکا معاون رئیس جمهور سابق کشور، محمد ستاری فر رئیس سازمان منحل شده مدیریت و برنامه ریزی، علی صادق تهرانی، بهروز هادی زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی و دکتر جهرمی از اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه به تازگی بازنشسته شده اند. گفتنی است به جز ستاری فر مابقی این استادان به جز بازنشستگی ممنوع التدریس نیز شده اند.

همچنین بنا بر اخبار واصله حقوق دکتر طائی و دکتر شریف آزاده رئیس گروه کشاورزی دانشگاه علامه نیز قطع شده است. در این میان تنها «علی عرب مازار» معاون کمیته برنامه ریزی ستاد میرحسین موسوی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه بازداشت شده است و مابقی استادان با بازنشستگی روبه رو شده اند.

اعتماد افزود :‌در خبری دیگر «گروه توسعه» دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه نیز دیروز رسماً منحل شد.

گفتنی است که خبرگزاری رسمی دولت(ایرنا) نیز به نقل از رحیمی معاون اول رییس جمهور ، تاکید کرد وزارت علوم از ورود اساتید غیرمتعهد به عنوان هیات علمی دانشگاه‌ها جلوگیری کند .

هشت سال و نیم حبس تعزیری برای فعال دانشجويی

خبرگزاری هرانا - مجید توکلی، از فعالان برجسته دانشجویی توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به 8 سال و شش ماه حبس تعزیری و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی مبتنی بر۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، مجید توکلی از فعالان برجسته دانشجویی که روز 16 آذرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل 8 سال و نیم حبس تعزیری،۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

محاکمه این فعال دانشجویی بر اساس چهار اتهام "توهین به رهبری، توهین به ریاست جمهوری، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام" مورخ 10 دیماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب شهر تهران، بدون حضور وکیل مدافع آقای توکلی و در پشت درهای بسته برگزار شده بود. این دادگاه با اعتراض مجید توکلی همراه بود.

مجید توکلی در حال حاضر در سلولهای انفرادی بند 240 در زندان اوین نگهداری میشود، وی در زمان بازداشت و بازجویی به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روحی قرار داشته است. این فشارها همچنان ادامه دارد.

اقدام غیراخلاقی دستگاه امنیتی مبنی بر انتشار تصاویر وی با پوشش زنانه توام با نشر اکاذیب موج گسترده ای از اعتراضات فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا را به همراه داشت.

لازم به یادآوری است، مجید توکلی دو سال پیش نیز به مدت 15 ماه به اتهام چاپ نشریات جعلی در زندان بود که بعد از این مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان 70 مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.

هم‌چنین او بار دیگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت 115 روز را در سلول‌های انفرادی بند 209 زندان اوین گذارند و اخیرا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شده بود.

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

دادستان رژیم در شهرستان خوی ترور شد

سایت بازتاب آنلاین در تهران: ولی حاجی قلی زاده دادستان شهرستان خوی لحظاتی پیش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی که از قضات متعهد قوه قضاییه بوده است بعد از ظهر دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مقابل درب منزلش توسط ضاربین هدف گرفته شد و به ضرب گلوله به شهادت رسید. ضاربین متواری شده و از هویت آن ها اطلاعی در دست نیست. پرونده های مهم عناصر ضد انقلاب و زمین خواران از مهم ترین پرونده هایی بوده است که شهید حاجی قلی زاده به آن ها رسیدگی کرده است.


تلویزیون رژیم: دادستان شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي ، امشب به ضرب گلوله فرد مسلح ، شهيد شد .

ابراهيم محمدلو فرماندار خوي گفت : ولي حاج گلي زاده در حملـه يک فرد مسلح در جلـوي درب منزلش مورد اصابت 2 گلوله اسلحه کمري قرار گرفت که پس از انتقال به بيمارستان به شهادت رسيد . ضارب متواري و پليس درپي اوست .

بازداشت هفت چهره فرهنگی هنری در حوادث عاشورا

آینده نیوز: بی بی سی مدعی بازداشت 7 چهره فرهنگی هنری در ارتلاط با حوادث عاشورا شد. به گزارش این شبكه مهرانه آتشی، عكاس هنری، سه شنبه 22 دی ماه 88 به همراه همسرش بازداشت شده است.

مهرانه آتشی عكاس هنریست كه در سال های اخیر فعالیت عكاسی خبری و مطبوعاتی نداشته است.

در روزهای پس از عاشورا، دامنه بازداشت ها در ایران به خارج از محدوده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران سیاسی گسترش یافته است.

بهرینگ تنكابنی، سردبیر مجله فرهنگ و آهنگ، و كیوان فرزین، مدیرمسئول این نشریه، روز 15 دی در دفتر این نشریه بازداشت شدند.

پیش از آن آروین صداقت كیش، از نویسندگان مجله فرهنگ و آهنگ، در تظاهرات اعتراضی روز عاشورا بازداشت شده بود.

اردوان تراكمه، منتقد ادبی و پسر یونس تراكمه نویسنده، فردای روز عاشورا بازداشت شد.

خلیل درمنكی، منتقد ادبی نیز در حاشیه تظاهرات روز عاشورا و رضا نجفی، مترجم، روز 11 دی در منزلش بازداشت شد.

دانشجوی شکنجه شده بحالت بیهوش در حاشیه شهر رها شد

فرزند عضو سابق شورای شهر کاشان و معاون ستاد میرحسین موسوی در این شهر پس از بازداشت توسط یک نهاد امنیتی، بعد از 3 روز بیخبری مطلق و ضرب و جرح شدید تا جایی که منجر به شکسته شدن دست و پای این دانشجو شد و آثار سوختگی با سیگار نیز بر بدن او نمایان بود، به حالت بیهوش در کنار یکی از خیابانهای حاشیه شهر رها شد.

به گزارش نوروز، وی پس از رها شدن در حاشیه شهر، بدون اینکه امکان دیدار با خانواده خود را داشته باشد، مدت 36 ساعت در اختیار اداره اطلاعات بود و در مورد فعالیت های پدرش که استاد دانشگاه کاشان نیز است، و فعالیت های سیاسی خود و انجمن اسلامی دانشگاه مورد بازجویی قرار گرفت.

این دانشجو پس از پایان بازجویی نیز با چشم بسته مجبور به امضای تعدادی برگه شد.

به گزارش نوروز، این اقدام وحشیانه در ادامه روند بی سابقه احضار و بازجویی از حدود 20 نفر از اعضای فعال ستاد مهندس موسوی در جوانان اصلاح طلب کاشان که طی یک ماه گذشته صورت گرفته، انجام شده است.

احضار برخی از این فعالان سیاسی و دانشجویی با بازداشت چند روزه همراه بوده است. آنها پس از انتقال به دادگاه انقلاب و تشکیل پرونده با صدور قرار وثیقه آزاد شدند.

پلیس تهران یگان ویژه زنان تشکیل داد


رادیو آلمان: سرتیپ عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده‌ نیروی انتظامی تهران بزرگ، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بزودی یگان ویژه‌ی زنان پلیس تهران کار خود را آغاز خواهد کرد. در آغاز سال جاری اعلام شد که پلیس تهران قصد دارد، کلانتری زنان ایجاد کند. رجب‌زاده اظهار داشت که «راه‌اندازی کلانتری زنان کار‌‌ایی لازم را ندارد» و یگان ویژه برای رسیدگی به امور زنان مناسب‌تر است. بر اساس آمار رسمی، ۳۰ درصد از پرونده‌های نیروی انتظامی تهران مربوط به زنان است و در حال حاضر یک‌هزار پلیس زن در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت می‌کنند.

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه



1 Corinthians 10:13
13No temptation has seized you except what is common to man. And God is faithful; he will not let you be tempted beyond what you can bear. But when you are tempted, he will also provide a way out so that you can stand up under it.

عکس، شعارنویسی: جای خامنه ای (سطل زباله)



پلیس تهران یگان ویژه زنان تشکیل داد

رادیو آلمان: سرتیپ عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده‌ نیروی انتظامی تهران بزرگ، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بزودی یگان ویژه‌ی زنان پلیس تهران کار خود را آغاز خواهد کرد. در آغاز سال جاری اعلام شد که پلیس تهران قصد دارد، کلانتری زنان ایجاد کند. رجب‌زاده اظهار داشت که «راه‌اندازی کلانتری زنان کار‌‌ایی لازم را ندارد» و یگان ویژه برای رسیدگی به امور زنان مناسب‌تر است. بر اساس آمار رسمی، ۳۰ درصد از پرونده‌های نیروی انتظامی تهران مربوط به زنان است و در حال حاضر یک‌هزار پلیس زن در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت می‌کنند.

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

سی ان ان: كهريزک، زندانى با سابقه وحشتناک

تلویزیون سی ان ان: اين هفته در ايران يک رخداد عمده ای وجود داشت، اتهام قتل و شكنجه در يک زندان بدنام. در جريان سلسله تظاهراتى كه در ايران رخ داد، نيروهاى امنيتى رژيم ايران هزاران نفر را دستگير كردند. يک كميته مجلس بطور علنى سعيد مرتضوى، دادستان (سابق) تهران و يک متحد احمدى نژاد را مقصر مرگ چندين زندانى در اين زندان دانست. بازداشگاه كهريزک زندانى با سابقه وحشتناک قتل و شكنجه است. در داخل اين ديوارها بود كه سرنوشت سه ايرانى كاملا متفاوت بطور جداناشدنى بهم تنيده شد. يک دادستان تندرو، يک پزشک و يک سياستمدار پرقدرت طرفدار دولت كه پسرش در كهريزک زير شكنجه كشته شد. اين عبدالحسين روح الامينى است كه در مراسم يادبود پسرش محسن شركت كرده است. اين مراسم در تابستان گذشته از تلويزيون دولتى پخش شد. وقتى تظاهرات ضددولتى در سراسر ايران آغاز شد، روح الامينى جوان يكى از هزاران تظاهركننده ای بود كه دستگير شد. ولى پس از چند هفته از دستگيرى و رفتن به كهريزک كشته شد. اين دادستان تندرو سابق تهران، سعيد مرتضوى است كه پیش از این نیز به خاطر توقیف چندين روزنامه بدنام بود، وى از سوى دولت كانادا نيز متهم به دستگيرى و زندانى و نظارت بر مرگ زهرا كاظمى، يک ژورناليست كانادايى ايرانى در يک زندان ديگر ايران شده است. مرتضوى هرگز محاكمه نشد.

مرتضوی: بازداشتگاه کهریزک قانونی و رسمی بود

رادیو فرانسه: سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در نامه ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش کمیتۀ ویژۀ این مجلس در بارۀ حوادث کهریزک را مبهم و دارای اشتباهات دانست.

در این نامه، سعید مرتضوی ضمن متهم کردن تعدادی از نشریات و رسانه ها به " الحاق و جعل برخی مطالب به گزارش کمیتۀ ویژۀ مجلس"، می افزاید:" این گزارش مصادره به مطلوب کردن و تعبیرات هدایت شده است" و تاکید می کند بازداشتگاه کهریزک قانونی و رسمی بوده و با اشاره به تاریخچۀ این بازداشتگاه، آنرا محل رسمی نگهداری اراذل و اوباش معرفی کرده است.

وی در پاسخ به آن بخشی از گزارش کمیتۀ ویژۀ مجلس در مورد اینکه ظرفیت این بازداشتگاه کامل بوده و بازداشت شدگان با اصرار قاضی دستور دهنده - سعید مرتضوی- به این بازداشتگاه منتقل شده اند، می گوید:" پیش از اعزام بازداشت شدگان به کهریزک از این بازداشتگاه استعلام شد و مسئولین مربوطه اعلام کردند این بازداشتگاه ظرفیت پذیرش و اسکان چهارصد زندانی جدید را دارد، انتقال بازداشت شدگان به کهریزک میسر شد".

وی با استناد به این مطلب، گزارش کمیتۀ ویژۀ مجلس را مبنی بر اینکه بازداشتگاه کهریزک جایی برای بازداشت شدگان نداشته است " اساساً کذب و عاری از حقیقت" عنوان کرد.

سعید مرتضوی همچنین گزارش مجلس را در مورد اینکه یکی از کسانی که در این بازداشتگاه فوت شده بدون بازجویی به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده است، غیر واقعی خوانده و تاکید کرده است فرد مذکور -که نامی از وی برده نشده است- پس از بازجویی و تفهیم اتهام و با قرار بازداشت موقت به این بازداشتگاه انتقال یافته است.

سعید مرتضوی همچنین بر اعزام صد و چهل و هفت نفر از دستگیر شدگان روز هژدهم تیر در خیابانهای اطراف تهران به بازداشتگاه کهریزک نوشته است " این افراد اکثراً در زمرۀ اراذل و اوباش واقعی قرار داشته اند و با چاقو و قمه امنیت شهروندان را مختل و به اموال عمومی آسیب وارد کرده بودند و اعزام آنها به بازداشتگاه کهریزک بر اساس طبقه بندی این محل صحیح بوده و در این رابطه هیچ اشتباهی رخ نداده است".

وی تاکید کرده است طبق یک دستود داخلی به قضات رسیدگی کننده تاکید کرده است از اعزام افراد تحصیلکرده و دانشجو با کهریزک پرهیز شود، اما عدم اجرای این دستور از سوی قضات از منظر قانونی به لحاظ اینکه بازداشتگاه کهریزک یک مکان رسمی و قانونی است، تخلف انتظامی محسوب نمی شود.

وی در این نامه " حادثۀ دلخراش بازداشتگاه کهریزک" را یک رویداد استثنایی و بدون سابقه دانسته است و تورم جمعیت در این بازداشتگاه را ناشی از اعزام متهمین از سایر شهرستانهای استان تهران که خارج از حوزۀ اختیاری دادسرای تهران بوده، ذکر کرده است.

وی در این باره نمایندگانی که گزارش مذکور را تهیه کرده اند مورد انتقاد قرار می دهد که حساسیتی نسبت به سایر مقامات قضایی استان تهران ندارند و در نتیجه اعزام زندانیان بازداشتگاه کهریزک از سایر شهرستانهای استان تهران را که باعث ازدحام جمعیت در این محل شده است را نادیده گرفته اند.

گزارشی که توسط کمیتۀ ویژۀ مجلس در بارۀ حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری خصوصاً آنچه که در کهریزک گذشته است تاکید می کند دستگیر شدگان به دستور و اصرار سعید مرتضوی که در آن هنگام دادستان دادگاه عمومی و انقلاب تهران بوده است به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده اند.

در جریان وقایع پس از انتخابات، سه نفر از تظاهرکنندگان دستگیر شده در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند. علت مرگ آنها مننژیت گزارش شده است.

خانواده جوان جان باخته: نگذارید خون مصطفی پایمال گردد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- مصطفی کریم‌بیگی، جوان 27 ساله در روز عاشورا در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

خانواده وی پس از دو هفته بی‌خبری مطلق و درحالی که تصور می‌کردند او در روز عاشورا دستگیر شده است، در روز دوشنبه 21 دی‌ماه عکس و پیکر او را در پزشک قانونی کهریزک شناسایی نمودند. در مدت بی‌خبری خانواده تماس‌های تلفنی مشکوک و تهدیدآمیزی از تلفن شخصی مصطفی با خانواده وی برقرار می‌شد که بر نگرانی آنان می‌افزود.

ماموران امنیتی پس از شناسایی جسد توسط خانواده از تحویل آن به بستگان خودداری نمودندو اظهار نمودند تنها در صورتی جسد را تحویل می‌دهند که مراسم وی در خارج از تهران انجام شود و خانواده کریم‌بیگی مجبور به پدیرفتن این شرط شدند در حالی که منزل آنها در محله امیریه تهران می‌باشد.

در غروب سه‌شنبه 22 دی‌ماه به شکلی ناگهانی به خانواده مصطفی اطلاع دادند که تنها پدر، مادر و خواهر برای مراسم خاکسپاری اجازه حضور خواهند داشت و پیکر مصطفی کریم‌بیگی در غروب این روز به خاک سپرده شد.

در نهایت، در روز جمعه 25 دی‌ماه در یکی از شهرک‌های شهریار به نام وحیدیه (جوقین) مراسم ختمی برگزار گردید. گزارش‌های دریافتی حاکی از وضعیت بسیار نامساعد مادر و خواهر مصطفی است. آنان در این مراسم از همگان درخواست می‌نمودند که نگذارند خون مصطفی پایمال گردد.

جان زندانی سیاسی سهرابی راد در معرض خطر جدی است

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، محمد حسین سهرابی راد در اثر فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی برای رهایی یافتن از این شرایط تا به حال چند بار اقدام به خودکشی نموده است.
زندانی سیاسی محمد حسین سهرابی راد از نزدیکان ستاد مهدی کروبی که از شهریور ماه گذشته به اتهام یاری رساندن به داوری ،سر دبیر سایت سحام نیوز در تهیه فیلمی در مورد جنایتهای روی داده دربازداشتگاه کهریزک جهت ارائه به قوه قضاییه و دفترخامنه ای، توسط وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد بازداشت شده و پس از اتمام مراحل بازجویی به بند امنیتی 350 زندان اوین انتقال یافته بود.
او حدود 2 ماه پیش بر اثر شکنجه های روحی که در بند 209 و همچنین بند 350 بر علیه وی وارد شده بود برای پایان دادن به شرایط طاقت فرسا در مقابل صداقت رئیس زندان اوین و بزرگ نیا از شکنجه گران زندانیان سیاسی و رئیس بند 350 با زدن رگ دست چپش اقدام به خودکشی نمود.اما با انتقال وی به بهداری زندان از مرگ نجات یافت .سپس بازجویان وزارت اطلاعات و صداقت او را به سلولهای انفرادی طبقه چهارم بند 240 زندان اوین انتقال دادند و به فشارهای قرون وسطائی علیه وی ادامه دادند .
بنابه گفتۀ یکی از زندانیان سیاسی که او را هنگام انتقال به دادگاه انقلاب دیده و موفق به گفتگو با وی شده است. فشارهای روحی و اذیت آزارها علیه این زندانی شدت یافته است و باعث گردیده که او برای رهایی یافتن از این فشار 2 بار دیگر اقدام به خودکشی کند.بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند با این شیوه ضد بشری او را حذف فیزیکی نمایند.
زندانی سیاسی محمد حسین سهرابی راد از همبندیانش و فعالین حقوق بشر برای نجات جانش از مرگ تدریجی توسط بازجویان وزارت اطلاعات استمداد می طلبد.
لازم به ذکر است سهرابی راد که در زمان دستگیری به تازگی ازدواج کرده ودارای همسری جوان است ، فرزند یکی از قربانیان جنگ است و مادررنج دیده اش که بدون حضور همسر قربانی اش فرزند خود را بزرگ کرده ، شدیدا در بی خبری محض به سر برده و نگران فرزندش می باشد گفتنی است پیشتر نیز یکی از زندانیان سیاسی بند 350 در نامه خود به کمیسیون اصل نود نسبت به وضعیت سهرابی راد ابراز نگرانی کرده بود.
در حال حاضر بیش از 100 نفر از زندانیان سیاسی در بند 350 زندانی هستند و توسط بزرگ نیا رئیس بند و از شکنجه گران شناخته شده زندان اوین تحت فشارهای غیر انسانی قرار دارند. از جمله زندانیان سیاسی که پس از انتخابات دستگیر شده اند و در این بند بسر می برند عبارتند از؛ احمد زید آبادی ، هدایت آقایی ، داودسلیمانی ، جهانبخش خانجانی ، مسعود باستانی ، پیمان عارف ، عبدالله مومنی، محمد رضا نور بخش ، بهمن احمد امویی ، مجید دری ، ضیاء نبوی ، مسعود لواسانی و...
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به جان این زندانی سیاسی که در معرض خطر جدی است هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
27 دی 1388 برابر با 17 ژانویه 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

انتقال تعداد دیگری از بازداشت شدگان به زندان رجایی شهر

40 تن از بازداشت شدگان وقایع اخیر جهت انجام بازجویی صبح امروز به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: صبح امروز بیش از 40 تن از بازداشت شدگان وقایع اخیر به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از 40 تن از بازداشت شدگان وقایع اخیر از اماکن مختلفی که گمان می رود بازداشتگاههای شهرستانهای تابع استان تهران باشد به واحد فرهنگی سالن 1 این زندان منتقل شدند، بازجویی این افراد توسط یک تیم امنیتی و به گواه شاهدان توام با ضرب و شتم شدید و توهین های رکیک در جریان است، گفته میشود تردد پرسنل این زندان به سالن مورد اشاره به دستور تیم امنیتی حاضر ممنوع اعلام شده است.

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

توزیع گسترده فيلم سنگسار در برخی استانها

سایت حکومتی پرچم: فيلم سنگسار ثريا كه در خصوص مسائل داخلي كشورمان و وارونه جلوه دادن وضعيت داخلي ايران تهيه گرديده است توسط عوامل ضد انقلاب وارد كشور شده و در حال حاضر در برخي استان‌هاي غربي كشور توزيع و تكثير شده است. سنگسار ثريا دين اسلام را وحشي و خشن معرفي كرده و به ساحت رهبر انقلاب حضرت امام خميني (ره) توهين‌هاي زيادي نموده است. در اين فيلم زني به نام ثريا منصوري در خصوص ارتباط نا مشروع با يك مرد نامحرم، با پرونده‌سازي مورد اتهام زنا قرار مي‌گيرد و به سنگسار محكوم مي‌شود.اين فيلم سعي دارد اسلام را ديني خشن و احكام آنرا وارونه جلو نمايد و همچنين چهره‌اي ظالم و غير انساني به جمهوري اسلامي بدهد.

حکم اعدام برای یک زن دیگر زندانی سیاسی کُرد

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: شیرین علم هوی، زندانی سیاسی کُرد در زندان اوین تهران به اعدام محکوم شد.

این حکم به اتهام محاربه از طریق همکاری با یک حزب اپوزیسیون کردستان از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر و هفته‌ گذشته به وکیل وی ابلاغ شده است.

شیرین علم هوی، 28 ساله و اهل شهر ماکو در استان آذربایحان غربی است. وی خرداد ماه سال پیش بازداشت و اکنون در زندان اوین تهران نگهداری می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که برای این زندانی سیاسی زن حکم حبس ابد صادر شده، اما وکیل وی صدور حکم اعدام را تایید کرد. این حکم قابل تجدیدنطر خواهی است.

مجازات اعدام در انتظار آقازاده محارب

سایت حکومتی جهان نیوز: همزمان با اعلام خبر آغاز محاکمه 16 متهم اغتشاشات روز عاشورا و اتهام محاربه برای یک نفر از بازداشت شدگان، گمانه زنی ها در این زمینه آغاز شده است.برخی منابع خبری مدعی شدند: فردی به نام (ح م) كه به اتهام محاربه محاکمه می شود، خواهر زاده يكي از مسئولان كشور است. هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تائید نکرده است.طبق قوانین جمهوری اسلامی مجازات محاربین اعدام است.

حمله اوباش لباس شخصی به منزل یک مستند ساز

سایت راه سبز: محمد علي شيرزادي مستندساز و عضو هيت مديره انجمن دفاع از حقوق زندانيان دوشنبه شب و در حدود ساعت 21 به هنگام ورود به منزل بازداشت شده و تاكنون هيچ گونه اطلاعي از ايشان در دسترس نيست . اين در حالي است كه به گفته مادر ايشان وي در بدو ورود در محاصره 5 لباس شخصي قرار گرفته و به شكل ناشايست و بدون ارائه هيچ گونه مجوزي به خانه حمله ور مي شوند . اتاق شخصي ايشان و نيز تمامي خانه مورد تفتيش و بازرسي قرار مي گيرد و در نهايت كامپيوتر و تعدادي فيلم و ياداشت هاي شخصي وي توسط كساني كه خود را مامور وزارت اطلاعات معرفي كردند ضبط مي شود . رفتار ماموران ياد شده بسيار توهين آميز بوده به طوريكه مادر بزرگ اين مستند ساز كه به تازگي از بخش مراقبتهاي ويژه مرخص شده بودند دوباره بد حال شده و به بيمارستان مراجعه مي كنند. از زمان بازداشت محمد علي شيرزادي تاكنون هيچ گونه تماسي با خانوادهاش برقرار نشده و هيچ يك ازنزديكان او از محل نگهداري و دليل بازداشت او مطلع نيستند.

موج دستگیری مسیحیان به شیراز رسید

خبرگزاری هرانا: در تدوام موج جدید بازداشت نوکیشان مسیحی دست کم 6 تن از مسیجیان فرسی زبان در شیراز بازداشت شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران ، روز جمعه ۱۸ دی ماه ( ۸ ژانویه ۲۰۱۰) ماموران اطلاعات فارس به خانه ای در شیراز هجوم بردند و تعدادی افراد را كه گفته میشد مسیحی هستند بازداشت نمودند .

به نظر میرسد آنها پس از دستگیری به بازداشتگاههای اداره اطلاعات فارس در شیراز منتقل شده باشند .

به گفته منابع مطلع ، در بازجوئی از این افراد ، آنها از شخصی به نام "بهروز خانجانی" ساكن تهران و ۵ نفر دیگر نام برده اند كه گویا نقش هدایت و تعلیم آنها را به عهده داشته اند . ماموران اطلاعات شیراز طی تماس تلفنی از این اشخاص میخواهند كه جهت پاره ای توضیحات خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی نمایند .

در روز دوشنبه ۲۱ دی ماه سالجاری (۱۱ ژانویه ۲۰۱۰) این افراد به اسامی "بهروز خانجانی ، متیاس حق نژاد ، پرویز خلج ، ایمان فرزاد ، پطرس فروتن و مهیار" چون فكر میكردند با معرفی خود میتوانند باعث آزاد شدن سریع بازداشت شدگان شیرازی روز جمعه بشوند خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی كردند . اما از آن زمان تا كنون اطلاعی از هیچكدام آنها در دست نیست و به نظر میرسد همگی باز داشت و در مكان نامعلومی بسر می برند. ضمن اینكه تا ساعت درج این خبر بازداشتیهای روز جمعه نیز هنوز آزاد نشده اند .

منابع خبری گزارش داده اند كه ۲ تن دیگر از مرتبطین با این جمع نیز قبلا در شهرستان رشت و یكنفر در شیراز تحت بازداشت بوده اند . به این ترتیب در حال حاضر مجموعا ۹ نفر از آنان در شیراز و رشت زندانی هستند .

از تعداد بازداشت شده های روز جمعه شیراز ، هویت و اسامی و ارتباطات آنها هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست چون مطابق معمول ماموران امنیتی به خانواده های آنها هشدار میدهند كه از انتشار خبر در این خصوص خودداری نمایند تا به دردسر بیشتری نیفتند ، هنوز مشخص نیست چه جرمی به آنها نسبت داده اند و به نظر میرسد روال بازداشت آنها با جریان بازداشتهای دیگر از این گونه كه اخیرا بیشتر از گذشته هم شده است تا حدودی فرق دارد.

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

دستگیری تعدادی از عکاسان در مراسم تشییع استاد ترور شده

سایت راه سبز: در جریان تشییع پیکر"مسعود علی محمدی" استاد ترور شده دانشگاه تهران که ساعتی پیش برگزار شد، دست کم سه تن از عکاسان خبری دستگیر شده اند.

در این مراسم که با حضور بسیار گسترده نیروهای لباس شخصی، امنیتی و بسیجی برگزار شد دست کم سه تن از عکاسان خبری که برای آژانس های خبری خارجی کار می کردند بازداشت شده اند.

این عکاسان همگی از عکاسان خانم بوده اند و توسط پلیس زنان بازداشت شدند.

هنوز مشخص نیست که علت این بازداشت ها چه بوده است و چرا تنها عکاسان زن بازداشت شده اند.

بی خبری از سرنوشت دو بهايی بازداشت شده در مشهد

خبرگزاری هرانا - از سرنوشت دو شهروند بهایی ساكن مشهد به نامهای سونیا احمدی و قنواتی كه در تاریخ 11 آبان ماه سال جاری توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده اند تاكنون هیچ خبری دردست نیست.
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین ذی ربط تاكنون هیچ پاسخ واضح و روشنی در مورد دلیل دستگیری یا مدت آن به خانواده ها نداده اند. با توجه به اینكه طی همین مدت طبق اخبار منتشره یك نوكیش مسیحی به نام حمیده نجفی توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت و پس از فشارهای مختلف به وی و همسرش ناچار به پذیرش عدم تعادل روحی خود و بالطبع نامشروع بودن انتخاب دینی که نهایتاً محکومیت به زندان را برای ایشان در پی داشت، خانواده های این شهروندان زندانی وجدانی نگرانند كه چنین شرایط مشابهی برای فشار به این دو شخص بهائی در جریان باشد.
در این رابطه لازم به ذکر است که آقای سعید قنواتی – پسر آقای قنواتی—که بهائی نیستند نیز مدتی پیش به دلایل نامعلومی توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده است .

اعتصاب غذای دانشجوی محروم از تحصیل در زندان

جواد علیزاده فعال حقوق بشری در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: جواد علیزاده، دانشجوی محروم از تحصیل و فعال حقوق بشر در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذای خشک زد.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد علیزاده، دانشجوی محروم از تحصیل و مدافع حقوق بشر که ایام محکومیت یکساله خود را به صورت تبعید در زندان دیزل آباد کرمانشاه سپری می کند در اعتراض به ممانعت دستگاه امنیتی از آزادی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

آقای علیزاده که در تاریخ 26 دیماه سال قبل توسط نیروهای امنیتی به دلیل شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد ابراهیم لطف الهی (دانشجوی جان باخته) در شهر سنندج بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم و سپس به زندان دیزل آباد کرمانشاه تبعید شده بود پس از آنکه مطلع شد دستگاه قضایی به دلیل عدم پاسخ اداره اطلاعات در موضوع ایام بازداشت ایشان، تاریخ آزادی ایشان را اواخر بهمن ماه اعلام کرده است، در حالیکه با احتساب ایام بازداشت طبق حکم نامبرده در روزهای آینده باید آزاد شود به اعتصاب غذا به نشانه اعتراض اقدام کرد.

این فعال حقوق بشر علیرغم اینکه از عارضه خونریزی معده در طی سه ماهه اخیر رنج برده است، در پی اقدام غیرقانونی مذکور از تاریخ 19 دیماه اعلام اعتصب غذا و از روز گذشته مورخ 23 دیماه اعلام اعتصاب غذای خشک (امتناع از نوشیدن آب و غذا) نموده است. آقای علیزاده طی نامه ای به مسئولان مربوطه مسئولیت پیامدهای این اعتصاب در تمامی ابعاد آن را تنها بر عهده مسئولان مربوطه دانسته است.

لازم به یادآوری است آقای علیزاده از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر در تاریخ 4 دیماه سال گذشته، پس از تبرئه از اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی که پیرو سخنرانی ایشان در روز دانشجو در دانشگاه تهران وارد شده بود آزاد شد که با فاصله اندکی مجددا بازداشت و محکوم به تحمل زندان یکساله شد. وی به دلیل عدم رعایت قوانین موضوعه هیچگاه به حکم صادره برای خود از موضع فاقد اعتبار حقوقی بودن آن اعتراض نکرد.

صدور احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان معترض

صدور احکام سنگین تبعید و محرومیت از تحصیل برای ۱۸ دانشجو معترض دانشگاه آزاد دزفول

۱۸ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد دزفول به دلیل شرکت در تجمعات ۱۳آبان، ۱۶ آذر و ۲۵ آذر با احکام سنگین یک نیمسال محرومیت، دو نیمسال محرومیت، تبعید به واحدی در منطقه و تبعید به واحدی خارج از منطقه روبرو شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اکثر این دانشجویان به جز محکومیت از سوی کمیته انضباطی دانشگاه از سوی نهادهای امنیتی نیز مورد بازخواست و بازجویی قرار گرفته اند و حتی برخی در روز ۱۶ آذر از سوی همین نهادها برای جلوگیری از شکل گیری تجمع احضار شده بودند.

برخی از این احکام انضباطی در غیاب دانشجویان صادر شده و از دانشجویان برای دفاع از خود دعوت بعمل نیامده است. بنابر گزارش ها کمیته انضباطی بدون حضور دانشجویان تشکیل جلسه داده و این آرا را صادر نموده و جالبتر آنکه این احکام از ترس اعتراض سایر دانشجویان در تعطیلات قبل از امتحانات و در حالی که کلیه دانشجویان بسر می برند در مورخ 10/10/88 ابلاغ گردیده است تا منجر به تحصن دانشجویان نشود.

دانشجویان دانشگاه آزاد دزفول در بیانیه هایی خواستار لغو این احکام شده و اعلام کرده اند در صورت عدم لغو این احکام در محوطه دانشگاه تحصن کرد.

اسامی برخی از این دانشجویان که با احکام انضباطی مختلف روبرو شده اند با ذکر احکام بشرح زیر است:


۱- امید آزادی تبعید به واحدی خارج از منطقه

۲- حسین رحیمی محرومیت از تحصیل به مدت دو نیمسال

۳- جمشید جمشیدی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۴- رضا پریدار تبعید به واحدی در داخل منطقه

۵- میترا پریدار محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۶- غفور فرخیان تبعید به واحدی در داخل منطقه

۷- حسین ناهیدی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۸- حسین بیاتی محرومیت از تحصیل به مدت دو نیمسال

۹- دارا صباحی تبعید به واحدی در داخل منطقه

۱۰- حسن بقایی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۱۱- رضا دیناروند تبعید به واحدی خارج از منطقه

۱۲- نگین علیزاده شیرازی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۱۳- سعیده محقق محرومیت از تحصیل به مدت دو نیمسال

۱۴- محمدرضا جعفری تبعید به واحدی در داخل منطقه

بازداشت دست كم 10 نفر در مراسم سالگرد دانشجوی جان باخته

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: ظهر امروز پنج‌شنبه 24 دی ماه مراسم دومین سالگرد شهادت ابراهیم لطف الهی به دعوت خانواده وی و اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کُرد تحت تدابیر شدید امنیتی بر سر مزار این دانشجوي كُرد در بهشت محمدی شهر سنندج برگزار شد.

نیروهای انتظامی و امنیتی از ساعتی قبل از آغاز مراسم درب ورودی بهشت محمدی و اطراف مزار ابراهیم لطف الهی را به محاصره خود درآورده و از حضور و تجمع گسترده شرکت کنندگان بر سر مزار جلوگیری می‌کردند. همچنین مأموران لباس شخصی اقدام به فیلمبرداری از افراد شرکت کننده در مراسم نمودند. اين در حالي بود كه نيروي انتظامي گوشي تلفن همراه خواهر ابراهيم را به دليل فيلمبرداري از مزار برادرش توقيف كرد. اين امر منجر به بروز درگيري لفظي بين خانواده لطف الهي با ماموران انتظامي شد.

در این مراسم که گروه‌هایی از شهروندان سنندجی و جمعی از فعالان دانشحویی و مدنی از شهرهای سنندج، کرمانشاه، ارومیه، مریوان حضور داشتند نیروهای امنیتی لباس شخصی دست کم 10 نفر به نام‌های مختار زارعی، عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد، مهدی دعاگو، لقمان احمدی، خلیل شهبازی، سیوان اداک، دارا حسینی دبیر و اعضای شورای مرکزی اتحادیه دمکرانیک دانشجویان کُرد، آزاد لطفوری، امید شیخی از فعالان مدنی سنندج و تعدادی دیگر را بازداشت کردند.

ابراهیم لطف الهی دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بود كه 15 دی ماه 1386 توسط ماموران اداره اطلاعات اين شهر بازداشت و 10 روز بعد خبر مرگ وی به خانواده‌اش اعلام شد. هر چند اداره اطلاعات سنندج علت مرگ این دانشجوی کُرد را خودکشی عنوان کرد، اما از سوي ديگر گفته مي‌شود وي بر اثر شدت شكنجه جان خود را از دست داده است.

پنج‌شنبه 24 دي 1388

بازداشت جمعی از نوكیشان مسیحی در شهرستان پاكدشت – ورامین


ماموران امنیتی در شهرستان پاکدشت عده ای از نوکیشان مسیحی را بازداشت کردند.
خبرگزاری هرانا - حقوق اقلییت های مذهبی: ماموران امنیتی و انتظامی شهرستان پاکدشت با یورش به یک کلیسای خانگی 16 تن از نوکیشان مسیحی را بازداشت کردند.

به گزارش کمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه 3 دی ماه سال 1388 جمعی از نوکیشان مسیحی که قصد برگزاری آئین میلاد مسیح را داشتند توسط نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان بازداشت شدند.

ماموران پس از هجوم به این جمع مسیحیان فارسی زبان، كلیه افراد را در آنجا دستگیر و به محل بازداشتگاه شهرستان پاكدشت انتقال دادند.

پس از گذشت یك هفته و در پی نگرانی و بی خبری خانواده ها از وضعیت بازداشت شدگان، با مراجعه به مسئولان و مقامات قضایی پاكدشت به آنان اطلاع داده شد كه بازداشت شدگان ظرف امروز آزاد خواهند شد. اما علیرغم وعده های مسئولان پس از یك ساعت كلیه ۱۵ نفر بازداشت شده به تهران اعزام و به زندان اوین انتقال داده شدند.

به گزارش كمیته مسیحیان ، در این راستا ، روز دوشنبه ۱۴ دیماه سالجاری ( ۴ ژانویه ۲۰۱۰) ۱۲ تن از این افراد كه برخی از آنان كسانی بودند كه به تازه گی به مسیحیت گرویده بودند پس از اخذ تعهد از برخی از آنان در تاریخ فوق از زندان اوین آزاد شدند.

۳ تن از بازداشت شدگان به نامهای – "مریم جلیلی، میترا زحمتی و فرزان متین" همچنان بازداشت و در وضعیتی نامعلوم بسر می برند. همچنین نیروهای امنیتی ضمن تفتیش و بازرسی از خانه های این افراد كلیه وسایل شخصی اعم از دفاتر تلفن ،كامپیوترها و برخی كتب و جزوات و سی دی و دی وی دی های كامپیوتری آنان را ضبط و با خود بردند.

شایان ذكر است ماموران امنیتی و لباس شخصی در ایام كریسمس و سال نو مسیحی در یك اقدام مشابه دیگر نیز در شهرستان كرج با هجوم به یك گردهمایی مسیحیان فارسی زبان كه ۷۰ نفر در آن حضور داشتند هجوم برده و مانع از برگزاری ادامه مراسم شدند كه در این بین دو تن از مسئولین این گردهمایی همچنان در بازداشت بسر می برند.

Trial Underway for Baha'i Leaders in Iran

Seven leaders of Iran's Baha'i minority went on trial in Tehran Tuesday accused of spying for Israel, a charge their supporters say is motivated by religious discrimination. The seven -- two women and five men -- are also accused of spreading propaganda against the Islamic republic and committing religious offenses, charges that can carry the death penalty. "We understand that no observers were allowed in the court," said Diane Ala'i, the Baha'i International Community's representative to the United Nations in Geneva, Switzerland. "We understand that even the lawyers had to argue their way inside the court -- lawyers who, in any case, had virtually no access to the accused for nearly two years." At the same time, interrogators from the intelligence ministry and a film crew were seen going into the courtroom, Ala'i said. "We find this completely outrageous, given that these seven have been held purely because of their religious beliefs, in total contradiction to any human rights standards," she said. They have been held at Tehran's Evin prison since their arrests in March and May 2008. Their trial was delayed twice. Ala'i said it was because the Iranian regime had no basis for a case. The U.S. State Department on Monday condemned Iran's decision to try the leaders. "Authorities have detained these persons for more than 20 months, without making public any evidence against them and giving them little access to legal counsel," the department said in a statement.

Leonard Leo, U.S. Commission on International Religious Freedom chairman, said his group is "extremely concerned about the fate of the seven" -- who risk facing the death penalty. "It appears that the Iranian government has already predetermined the outcome, and is once again using its courts as an instrument of religious persecution in blatant violation of international human rights law," Leo said. "We commend the U.S. government on its strong statement of today and we urge the international community to put the Iranian government on notice that they will be held to account should the sham trial continue this week." USCIRF is an independent, bipartisan U.S. federal government commission that reviews information about violations of religious freedom across the world and makes policy recommendations to the president, the secretary of state and Congress. The Baha'i faith originated in 19th century Persia, but the constitution of today's Islamic republic does not recognize it as a religion and considers followers as apostates. The Iranian government denies mistreating Baha'is, who number about 300,000 in Iran and are the nation's largest non-Muslim religious minority, according to Baha'i International. But the Baha'is say believers in Iran are victims of systematic discrimination and targets of violence.
Bookmark and Share

U.S. Rejects the Iranian Regime's Claims

The United States called "absurd" charges by Iran that it had anything to do with the Tuesday motorcycle bomb blast that killed a prominent nuclear physics professor who publicly backed opposition leader Mir Hossein Mousavi in the June presidential election. State media identified Masoud Ali Mohammadi as the victim of a bomb-rigged motorcycle that blew up outside his home. Mohammadi, 50, was a professor at Tehran University, which has been at the center of recent protests by student opposition supporters. Before the election, pro-reform Web sites published Mohammadi's name among a list of 240 university teachers who supported Mousavi. The government blamed the attack Tuesday on an armed Iranian opposition group under the direction of Israel and the U.S. Hard-line government supporters called at recent street rallies for the execution of the opposition leaders. Mohammadi had just left his house on his way to work when the remote-controlled explosion went off, state TV said. The blast shattered the windows of his home in northern Tehran's Qeytariyeh neighborhood and left the pavement outside smeared with blood and strewn with debris. State media blamed the killing on the West, which is locked in a tense confrontation with Iran over its nuclear program. One news Web site associated with a prominent member of the country's clerical leadership singled out the United States and Israel, saying the assassination was probably the work of an armed Iranian opposition group under the direction of Israeli agents.

In Washington, State Department spokesman Mark Toner denied the charge. "Any charges of U.S. involvement are absurd," he said. Israel's Foreign Ministry had no comment. The semiofficial ISNA news agency quoted Tehran prosecutor Abbas Jafari Dolatabadi as confirming the killing and saying no one has been arrested. "Most probably, the intelligence services and elements of (Israel's) Mossad and the CIA had a hand in his assassination," the prosecutor said, according to the Web site of state TV. A spokesman for the atomic agency, Ali Shirzadian, told The Associated Press that Ali Mohammadi had no link with the agency responsible for Iran's contentious nuclear program. Iran is under pressure from the United States and its European allies, which suspect Tehran is seeking to develop nuclear weapons. Iran denies that. "He was not involved in the country's nuclear program," Shirzadian said of the victim. Iran denies having any intention to produce weapons and insists its nuclear work only has peaceful aims, such as energy production. Mohammadi was the author of several articles on quantum and theoretical physics in scientific journals. He also was a member of some academic associations focusing on experimental science, but he did not appear to have any high-profile role in promoting Iran's nuclear program. He received his doctorate in 1992 from the Sharif University of Technology in Tehran. Iran's suspicions for the assassination fell on exiled opposition group the People's Mujahedeen Organization of Iran and Israeli agents, said the news Web site Tabnak. The Tabnak site is closely associated with Mohsen Rezaei, who serves on an advisory body to the country's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei.

صدور حکم حبس ابد برای یک زن زندانی سیاسی

روناهی روکان زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به حبس ابد محکوم شد.
خبرگزاری هرانا - یک زن زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر تهران به اتهام محاربه به تحمل حبس ابد محکوم شد.
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب شهر تهران روز یکشنبه مورخ 20 دیماه شیرین علم هویی(روناهی روکان) یک زن متهم به محاربه را به حبس ابد محکوم کرد.
این شهروند کرد اهل ماکو به محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون و اقدام نظامی متهم شده بود و در همین رابطه از 8 خردادماه سال 87 در بازداشت به سر می برد. دادگاه این شهروند کرد در اواسط مهرماه سال جاری در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار و 20 دیماه این حکم در محل دادگاه انقلاب به ایشان ابلاغ شد.

نیروهای رژیم پیکر جوان کرد را به خانواده اش تحویل ندادند

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
نیروهای امنیتی در تهران جسد کمال اولیایی را به خانوادش تحویل نداده اند
وی برادر ارسلان اولیایی و پسر خاله ی انور حسین پناهی است که دو تن از فعالان سیاسی و مدنی کردستان ایران میباشند.
کمال اولیایی از چندین سال پیش در تهران مشغول به کار بود. وی بعد از حکم اعدام برادرش ارسلان پیگیر پرونده وی می شود. دو روز پیش از طریق دستگاه امنیتی و نیروی انتظامی ( بخش آگاهی ) خانواده نامبرده خبردار میشوند که پسرشان مرده و در قبرستان بهشت زهرا واقع در شهر تهران به خاک سپرده شده است. بعد از رفتن خانواده کمال و مراجعه به ارگانهای جنایی و قضایی به آنها گفته میشود که چندی پیش در موقع درگیریها در تهران جسد وی توسط نیروهای دولتی پیدا شده و به خاک سپرده اند.
شایان ذکر است جسد کمال اولیایی به خانواده وی تحویل داده نشده و به خانواده اش گفته اند که مدت زیادی است که جسد به خاک سپرده و دیگر اجازه جابجایی جسد وجود ندارد.
سال گذشته نیز اشرف حسین پناهی برادر انور حسین پناهی در حالی که پیگیر پرونده برادرش بود توسط نیروهای امنیتی ترور شد و سه روز پیش نیز برادر کوچکتر انور حسین پناهی افشین و یکی از نزدیکانش به اتهام پیگیر پرونده وی به سه ماه زندان محکوم شدند.
گفتنی است خانواده این دو فعال زندانی در این دوسال گذشته همواره مورد آزار و تهدید نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفته اند.

توقف اخراج ایرانیان پناهجو از هامبورگ به ایران

سایت انتگراسیون، ترجمه و تنظیم: حنیف حیدرنژاد
23 دي 1388

سخنگوی امور داخله و امور پناهندگان حزب سبزهای هامبورگ اعلام کرد که بر اساس گفتگوی انجام شده با (سناتور) وزیر امور داخله این ایالت، اعلام می شود که نظر به ادامه نا آرامی ها در ایران و سرکوب و دستگیری معترضین توسط حکومت، این ایالت تصمیم بر آن گرفته که تا اطلاع ثانوی اخراج پناهجویان ایرانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده و دارای برگه "دولدونگ" می باشند، به مقصد ایران را متوقف کند.

یادآوری میشود که تاکنون سازمان های حقوق بشری مختلفی از وزرای داخله ایالت ها و دولت آلمان خواهان توقف اخراج پناهجویان شده اند. اقدام ایالت هامبورگ گام مثبتی است در همین راستا که شایان تقدیر است. با این امید که این پناهجویان بتوانند در مراحل بعدی از اقامت برخوردار شوند. هدفی که لازمه تحقق آن، تلاش خود ایرانیان در کنار سازمانهای مختلف حقوق بشری می باشد. پناهجویان ایرانی دارنده دولدونگ در ایالت هامبورگ می توانند با مراجعه به وکیل خود و ارائه این خبر از آنها بخواهند تا در ارتباط با اداره خارجیان اقدامات لازم را برای آنها انجام دهند.

تشییع پیکر استاد ترور شده دانشگاه تهران

واحد مرکزی خبر: دقایقی پیش پیکر استاد دکتر علیمحمدی روی دست عزاداران به سمت امامزاده چیذر به حرکت درآمد. جمعیت حاضر به اندازه ای است که حرکت عزاداران به کندی انجام می شود.

پنج شنبه ساعت 15 - با حضور پر شمار خود ترور را محکوم کنیم / مراسم ختم مرحوم دکتر مسعود علی محمدی، استاد سبزی که ترور شد، از سوی خانواده آن مرحوم روز پنج شنبه ساعت 15 تا 16.30 در مسجد اعظم قلهک برگزار می شود

پرونده 7 نفر ديگر از متهمان حوادث اخير به دادگاه ارسال شد

ایسنا: پرونده 7 نفر ديگر از متهمان حوادث اخير با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران پرونده متهمان ياد شده در پي رسيدگي و تکميل تحقيقات به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شده است.

اسامي اين متهمان عبارتند از "عيسي سحرخيز" ، "محمدرضا رجبي" ، "داوود سليماني" ، "آذر منصوري" ، " مهدي محموديان"، "هادي عرب قبادي" و " اميرعلي آقاياري" مي باشد.

محاکمه اين متهمان با حضور وکلاي آنان و نماينده مدعي العموم در دادگاه مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

گردهمايی در سراسر جهان بمناسبت سالروز تولد ندا

کاسپین ماکان (نامزد ندا)

شنبه 23 ژانویه، مطابق با 3 بهمن، سالروز تولد 27 سالگی ندا آقا سلطان، نماد آزادی ایران است

ایرانیان خارج از میهن ، به طور همزمان و یکپارچه در سراسر جهان در محل های مناسب، تجمع خواهند کرد

هموطنان و شرکت کنندگان گرامی در ساعت 4 بعد از ظهر ، با علامت های سپید ، به نشان صلح و انسان دوستی ، برافروختن شمع و اهداء شاخه های گل سرخ به فرشته آزاده گی و دیگر جان باختگان جنبش مردمی بدون شعار و در سکوتی پر معنا و نیز اعتراض به دستگیری، شکنجه و کشتار مردم ، توسط رهبران حکومت اسلامی و حامیان آنان، گردهم می آیند

به امید اتحاد همه گروهها وحزبها در راه آزادی وطن

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

پس از 72 ساعت پایداری مادران عزادار آزاد شدند

پس از 72 ساعت پایداری و استقامت تمامی مادران عزادار آزاد شدند
بنابه گزارشات رسیده بنابه فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ساعتی پیش تمامی مادران عزادار بعد از بیش از 72 ساعت اسارت با پایداری و مقاومت سرکوبگران را وادار به تسلیم و آزادی آنها نمودند.
مادران عزادار روز سه شنبه حوالی ساعت 19:30 بعد از بیش از 72 ساعت اسارت که با ضرب وشتم و اهانت و قرار دادن در سلولهای بسیار کوچک 6 مترمربع برای 7 نفر ، شرایط بهداشتی غیر انسانی ، روشن بودن چراغها در تمام مدت شبانه روز ،نداشتن جای کافی برای استراحت و ندادن غذا در بازداشتگاه وزار و شرایط غیر انسانی و قرون وسطائی دیگر همراه بود آزاد شدند. تمامی مادران که تعداد آنها 14 نفر بود امروز آزاد شدند ، اسامی بعضی از آنها به قرار زیر می باشد ؛ فاطمه رستگاری،منصوره به کیش،لیلا سیف الهی،عشرت ...و غیره می باشند.
مادران در تمامی مدت بازداشت در مقابل گفتۀ زندانبانان: که همۀ آنها آزاد می شوند بجزء یک نفر در بازداشت باقی می ماند مقاومت می کردند و به سرکوبگران می گفتند که یا همه آزاد می شویم و یا هیچکدام زندان را ترک نخواهیم کرد و تا آخرین لحظه تهدید سرکوبگران و مقاومت مادران ادامه داشت تا اینکه مادران آنها را وادار به تسلیم کردند.
هنگامی که مادران آزاد می شدند تعداد زیادی از خانواده های آنها و مادران عزادار و حامیان آنها در مقابل زندان اوین جمع شده بودند و آزادی آنها را با شعار های بلند و رسا « زندانی سیاسی آزاد باید گردد» جشن گرفتند و دیوارهای قطور و بتونی و سرکوبگران تا دندان مسلح را به لرزه در آوردند. شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد برای مدت طولانی ادامه داشت. ونیروهای سرکوبگر حاضر در آنجا را به وحشت انداخته بود.
مادران عزادار از آنجا آزاد شدند ولی آنها شاهد ده ها دختر و زن جوان در بند که در سلولهای انفرادی با نبود حداقل امکانات اولیه انسانی بسر می بردند. آنها با قلبی مملو از درد در بند بودن دختران و زنان اسیر در روز عاشورا بودند. مادران عزادار شرایط غیر انسانی که بر آنها رفته بود را فراموش کرده بودند و برای دختران و زنان جوان در بند که در روزهای عاشورا و قبل از آن به اسارت در آمده بودند بسیار ناراحت بودند و از تمامی جهانیان برای نجات آنها از اسارت استمداد می طلبیدند. بعضی از این دختران و زنان دستگیر شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات به صدور حکم اعدام و حتی اعدام تهدید شده اند.
تعداد زیادی از دستگیر شدگان روز شنبه رهگذرانی بودند که توسط لباس شخصیها و نیروی انتظامی دستگیر شدند و اکثر مادران در خیابانها و قبل از رسیدن به پارک لاله بازداشت شده بودند. بعضی از آنها را به بهانۀ پر کردن فرم نظر سنجی به درون ون های نیروی انتظامی انتقال داده بودند.
فعالین حقوق بشر و دمراکراسی در ایران
22 دی 1388 برابر با 12 ژانویه 2010

سخنان مادر علیرضا فیروزی

Aljazeera: Killed Iranian professor was a Mousavi supporter,12 Jan. 2010-22 Dey 88


ارجاع پرونده 5 نفر از محکومان حوادث اخیر برای اجرای احکام

خبرگزاری مهر: پرونده 5 نفر دیگر از محکومان حوادث پس انتخابات برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد.

به گزارش دادسرای عمومی و انقلاب تهران اسامی این محکومان عبارتند از:

1. امیر اصلانی به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی و مقابله با نظام از طریق تبلیغ علیه نظام، شرکت در اجتماعات غیر قانونی و طراحی توطئه اختلال در سیستم برق و روشنایی کشور در زمان پیک مصرف با هدف ایجاد آسیب به ژنراتورهای برق و ایجاد نارضایتی عموی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

2. علی بهزادیان فرزند علی اصغر به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور از طریق ایجاد سایت های مختلف اینترنتی و نشر اخبار و مطالب اهانت آمیز در آنها با هدف هدایت و ایجاد و ایجاد اغتشاشات در ایام پس از انتخابات به 6 سال حبس محکوم شده است.

3. حسام ترمسی فرزند حمید به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در آشوبهای خیابانی به یک سال حبس تعزیری محکوم می شود.

4. محمد رضا نوربخش فرزند حسن به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه امنیت داخلی کشور از طریق راه اندازی سایت جمهوریت و انتشار اخبار کذب و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس تعزیری محکوم می شود.

5. امید لواسانی فرزند محمد حسین به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی به 6 سال حبس محکوم می شود.

احکام محکومان یاد شده پس از رسیدگی در دادگاه بدوی و اعتراض نامبردگان به دادگاه تجدید نظر ارسال که مرجع یاد شده با اصلاحاتی احکام مذکور را تایید که مراتب برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال شده است.


دانشجوی محروم از تحصیل و همسرش در بند 209 اوین


دانشجوی زندانی و همسرش 6 هفته است که در بند 209 بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دانشجوی محروم از تحصیل مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلی پور پس از 40 روز بازداشت در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین به سلولهای 2 نفره این بند منتقل شدند.
دانشجوی زندانی مهدیه گلرو روز 11 آذر ماه همراه با همسرش وحید لعلی پور با یورش 10 تن از مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شدند.خانم گلرو و همسرش 40 روز در سلولهای افرادی بند 209 زندان اوین تحت بازجوئیهای طولانی همراه با برخوردهای غیر انسانی و تهدید بسر بردند.
پس از سپری شدن حدود 40 روز در سلول انفرادی این بند پنجشنبه گذشته اجازه ملاقات با خانواده خود را یافت. در این ملاقات گلرو به خواهر خود گفته است که چند روزی است بازجویی هایش به اتمام رسیده و با تکمیل روند تحقیقات دیگر نگهداری این زوج در سلول انفرادی 209 و اساسا ادامه بازداشت موقت فاقد موضوعیت قانونی می باشد.
روز شنبه نیز خانم گلرو در تماس تلفنی از 2 نفره شدن خود در سلول انفرادی به دلیل تراکم زندانیان این بند خبر داده و از شرایط نگهداریش به شدت ابراز ناراحتی کرده است.
لازم به یادآوری است که فعال دانشجوئی مهدیه گلرو، دانشجوی رشتۀ اقتصاد علامه در سال 86 به 6 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.در سال 1387 همراه با تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل در اعتراض به محرومیت خود اقدام به تحصن در دانشگاه علامه نمودند که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و مدتی را در زندان اوین در بازداشت بسر بردند.او اخیرا بدون داشتن وکیل در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام قمی مورد محاکمه قرار گرفت.قمی هنگامی که حکم غیر انسانی 1 سال زندان تعلیقی را به او ابلاغ می کرد. خطاب به خانم گلرو گفت :امیدوارم در جریانات روزهای آینده و خیلی سریع حکمت اجرا نشود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت ،نگهداری در سلولهای انفرادی در شرایط غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

22 دی 1388 برابر با 12 ژانویه 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر