۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

CNN: New methods to kill the Iranian protesters, Dec. 30 2009- 9 Dey 1388

سازمان ملل در مقابل این جنایات شوکه شده است



به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر امروز اعلام کرد که از خشونت اعمال شده علیه معترضان و دستگیریهای گسترده در ایران شوکه شده است.

خانم پیلالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که براساس گزارشهای دریافتی، نیروهای امنیتی و شبه نظامیان بسیجی از خشونت بیش از حد علیه معترضان استفاده کرده اند.

در این بیانیه آمده است، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را نسبت به استفاده بیش از حد از خشونت توسط نیروهای امنیتی و شبه نظامی علیه معترضان در ایران ابراز می کند و خواستار توقف سریع بازداشتها، تهدیدها و استفاده از زور و خشونت می باشد.

پیکر جوان جان باخته را به خانواده اش تحویل نداده اند

امیــر ارشــد تاجمیــر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیش كسوت رادیو و تلویزیون، یكی از كشته شدگان عاشورای تهران بوده كه در اثر هجوم خودرو در میدان ولیعصر تهران مورد اصابت قرار گرفت. هنوز معلوم نیست كه وی در دم جان سپرده و یا پس از انتقال به بیمارستان. پیكر او تا این لحظه تحویل خانواده‌اش داده نشده. امیر ارشد تاجمیر ۲۵ ساله و یكی از دو پسر خانم شهین مهین فر بوده است.



دولت احمدی نژاد تظاهرکنندگان را مشتی اراذل خواند


احمدی نژاد عصر دیروز نسبت به تظاهرات ضد حکومتی روز عاشورا كه بيت خونريز ولى فقيه را به لرزه انداخت، واكنش نشان داد و با سوز و گداز آن را نمايشنامه صهيونيستى آمريكايى خواند. گماشته ولی فقیه بدبخت گفت، اين اغتشاشات نمايشنامه ای است كه صهيونيستها و آمريكاييها سفارش داده اند و بليط آن را هم از پيش خريده اند و خودشان هم تماشاچى بودند.
****

رادیو فرانسه: هیأت دولت جمهوری اسلامی سه شنبه شب با صدور بیانیۀ شدیداللحنی تظاهرکنندگان روز عاشور را "گروهی از اراذل و بازماندگان گروهک های ضد انقلابی" خواند که به نوشتۀ این بیانیه "در توهم براندازی نظام" بوده اند.

در بخشی از بیانیۀ هیأت دولت محمود احمدی نژاد می خوانیم: "آنچه در عاشورای ١٤٣١ (ششم دی ١٣٨٨) در تهران ... روی داد، باز ترسیم روز دهم محرم سال ٦١ هجری (قمری) است که تمامیت کفر و باطل، الحاد و نفاق در برابر تمامیت حق صف آراست تا شاید با استخدام گروهی از اراذل و بازماندگان گروهک های ضد انقلابی سوت زنان و هلهله کنان فاجعۀ دیگری را به تصویر کشانند."

هیأت دولت جمهوری اسلامی به تظاهرکنندگان روز عاشورا هشدار می دهد که "با اقدامات ساختارشکنانه و سردادن شعارهای موهن موجبات اندوه ملت شریف ایران و شادی جبهۀ صهیونیزم جهانی را فراهم می کنند و عملاً فرش قرمز زیر پای بیگانگان گسترانیده و امنیت ملی را نشانه می روند."

دولت در این بیانیه که در آستانۀ تظاهرات پیش بینی شده برای بعد از ظهر روز چهارشنبه صادر شده است پس از تسلیت به امام زمان و آیت الله خامنه ای که در بیانیه از او به عنوان "نائب برحق" امام زمان نام برده شده است از تظاهرکندگان و معترضان ابراز انزجار می کند.

سرانجام این که در این بیانیه پس از یاد کردن از انتخابات ریاست جمهوری در روز ٢٢ خرداد به عنوان "رفراندم بزرگ" و "نه تاریخی " به غرب، وعده داده شده است که "ملت ایران بار دیگرایادی خودفروختۀ استکبار را سر جای خود می نشاند و چشم فتنه را کور خواهد کرد."

اعدام یک زندانی واعتراضات گسترده زندانیان نسبت به آن


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صبح امروز زندانی اردشیر کشاورز در زندان گوهردشت کرج اعدام شد.
بامداد روز چهارشنبه حوالی ساعت 06:30 صبح زندانی اردشیر کشاورز که از یک هفته پیش برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده بود در محوطه زندان گوهردشت کرج اعدام شد. اردشیر کشاورز 35 ساله بیش از 6 سال است که در زندان بسر می برد. او اکثر دوران بازداشت خود را در بند1 زندان گوهردشت کرج بسر برد.
در پی انتشار خبر اعدام این زندانی در بند 1 زندان گوهردشت کرج، زندانیان این بند در یک اقدام بی سابقه و غیر معمول اقدام به اعتراضات گسترده نمودند کردند. اعتراضات ابتدا در سالن 3 ( طبقه 2 ) این بند شروع شد و به مرور به سالن 1 (طبقه همکف) گسترش یافت. زندانیان شروع به سر دادن شعار علیه پاسداران بندها ،مسئولین زندان و سپس علیه کل رژیم نمودند. پاسداربندها وقتی با این اعتراضات خشمگینانه مواجه شدند اقدام به ترک این بند کردند. و اعتراضات آنها به اوج خود رسید.
حوالی ساعت 07:30 دقیقه تمامی گارد زندان گوهردشت به بند 1 آورده شدند ولی شدت اعتراضات به حدی بود که قادر به واکنشی نبودند. سپس نیروهای کمکی گارد از زندان کچوئی،قزل حصار و زندان اوین به این بند اعزام شدند.حوالی ساعت 09:00 صبح وقتی که تمرکز نیروهای گارد زیاد شد یورش خود را به بند 1 آغاز کردند و درگیری نسبتا شدیدی بین زندانیان و گاردیها روی داد. بعضی از گزارشات حاکی است که در این یورش بیش 160 نفر از نیروهای گارد چند زندان شرکت داشتند.در این یورش که سربازها را وادار به شرکت کرده بودند یکی از سربازها از یورش به زندانیان سرباز زد. این سرباز توسط یکی از سرهنگ های گارد زندان رجائی شهر در مقابل چشمان زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. نیروهای گارد زندان در این یورش بیش از 15 نفر از زندانیان را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
نیروهای گارد پس در دست گرفتن کنترل نسبی بند آنها را در سرمای شدید به سالن هواخوری منتقل کردند و اقدام به بازرسی تمام اتاقهای آنها نمودند.بازرسیها وحشیانه بود و آنها به عمد اقدام به تخریب وسائل شخصی زندانیان می کردند.
لازم به یاد آوری است اردشیر کشاورز به اتهام درگیری با نیروی انتظامی که منجر به قتل یکی از آنها شده بود محکوم به اعدام شد این زندانی اهل کرمانشاه است و یکبار هم موفق به فرار از زندان گوهردشت کرج شده بود. رسانه های حکومتی آن زمان به دروغ اعلام کردند که او قاتل قاضی مقدس که موفق به فرار از زندان شده است .
اعدام های گروهی که با انگیزهای سیاسی جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه به اجرا در می آید با دستور علی خامنه ای ولی فقیه مطلقه رژیم و قاضی منصوب وی صادق لاریجانی صورت می گیرد.علی خامنه ای مرتکب جنایات متعددی علیه مردم ایران شده است و او عملا بعنوان یک جنایتکار علیه بشریت است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های که به دستور ولی فقیه برای ایجاد جورعب و وحشت در جامعه صورت می گیرد به عنوان یک جنایت علیه بشریت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایتهای ضد بشری این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

09 دی 1388 برابر با 30 دسامبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


عکس؛ شلیک گلوله های ساچمه ای بسوی تظاهرکنندگان

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، در اعتراضات مردمی مورخ 6 دیماه (عاشورا) در تهران، تعدادی از شهروندان تهرانی در محدوده چهارراه کالج این شهر مورد تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفتند، در طی این اقدام در این محدوده دست کم یک تن از شهروندان حاضر در صحنه جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. مجروحان حادثه مذکور به بیمارستانهای مختلفی منتقل شدند، بسیاری نیز در هراس از بازداشت از رفتن به بیمارستان سر باز زده اند. در ذیل تصویر یکی از شهروندان مورد اشاره که مورد اصابت صد و بیست تیر ساچمه ای قرار گرفته است و طی روز گذشته قبل از بازداشت شدن از بیمارستان گریخته است را مشاهده میکنید


فیلم؛ تظاهرات مردم شیراز با وجود سرکوب زیاد

فیلم؛ CNN این سند جنایت خامنه ای است در روز عاشورا

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و مردم در اراک

خبرنامه دانشگاه آزاد اراک

همزمان با ظهر عاشورا هزاران نفر از مردم اراک در خیابان 17 شهریور پس از آنکه تنها دقایقی از اذان ظهر نمی گذشت در حرکتی خود جوش با سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی علی خامنه ای و طرفداری از میر حسین موسوی و آیت الله عظمی منتظری فضای امنیتی شهر را با حضور صد ها نفر از نیروهای لباس شخصی و انتظامی امنیتی تر کردند.
علیرغم اینکه نیروهای انتظامی از روزها قبل آماده سرکوب اعتراضات بودند مردم با سر دادن شعار الله اکبر، دیکتاتور ننگت باد منتظری روحت شاد شعار مرگ بر دیکتاتور، یا حسین میر حسین، ابولفضل علمدار دیکتاتور رو برشدار با نیروهای امنیتی درگیر شدند و اراذل و اوباش لباس شخصی مردم را با باتوم مضروب و صد ها تن را نیز بازداشت کردند.
نکته قابل توجه در این اعتراضات حضور بی شمار دختران و زنانی بود که با شال ها و لباس های سبز در مراسم حضور داشتند.
شمار مردم به حدی زیاد بود که نیروهای انتظامی متوسل با گارد ضد شورش شده و مردم به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند
سرکوب مردم آنچنان شدید بود که خانه های مردم که درب آنها باز بود پر از جوانانی شده بود که زخمی شده بودند و به این منازل پناه برده بودند
در شب شام غریبان نیز عده ای کثیری از مردم با حضور در امکان مذهبی با سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و هو کردن پلیس به درگیری با نیروی انتظامی پرداختند. در بزرگترین تجمع که در مقابل امام زاده شهر اراک به وجود آمده بود بیش از ده ها تن بازداشت شده اند که هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست.

شایان ذکر است که شبکه اینترنت و سایت یاهو و گوگل از روز گذشته در اراک غیر قابل دسترس و سرویس پیام کوتاه تلفن های همراه هم با اختلال روبروست.

6 دی ماه 88

فیلم؛ این سند جنایت خامنه ای است در روز عاشورا

بازداشت سخنگوی ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی

شاهین زینعلی بازداشت شد.
شاهین زینعلی دانشجوی دانشگاه تهران امروز سه شنبه 8 دی ماه توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.
خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: شاهین زینعلی روز سه شنبه در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلش بازداشت شده است
به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهین زینعلی سخنگوی ائتلاف دانشجویان آزادی خواه ملی در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی اش بازداشت شد. به گفته خانواده ی این فعال دانشجویی دانشگاه تهران ساعت 21 روز سه شنبه 8 دیماه مامورین وزارت اطلاعات پس از بازداشت ایشان و توقیف کامپیوتر کتابها و لازم شخصی اش ، وی را به مکان نامعلومی بردند.
شاهین زینعلی طی سالهای گذشته بارها توسط مامورین امنیتی احضار و یا بازداشت شده بود.

خودکشی یک زندانی در اوین

خبرگزاری هرانا - یک زندانی محبوس در زندان اوین به دلیل عدم توانایی پرداخت جریمه مالی خودکشی کرد.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، حسین طالبی زندانی مالی که به اتهام قاچاق کالا به زندان و جریمه نقدی محکوم شده بود، به علت عدم توانایی پرداخت جریمه جهت آزادی از زندان خودکشی کرد و مرگش در بهداری بند 8 مورد تائید قرار گرفت.

لازم به ذکر است هفته گذشته یک زندانی به دلیل بدهی 50 هزار تومانی که در زندان بسر می برد فوت نمود.

خانواده های دستگیرشدگان روز عاشور در مقابل اوین

خانواده های دستگیر شدگان روز عاشور در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی بر پا کردند
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از صبح امروز تعداد زیادی از خانواده های بازداشت شدگان روز عاشور در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردن و خواستار اطلاع یافن و آزادی عزیزان خود هستند.
روز سه شنبه 8 دی ماه از ساعت 10:00 صبح تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان روز عاشورا در مقابل زندان اوین تجمع کردند . اکثر خانواده ها از زمان دستگیری عزیزانشان از شرایط و وضعیت آنها خبری در دست ندارند.تعدادی از دستگیر شدگان هنگام دستگیر زخمی بوده اند و یا هنگام انتقال آنها به زندان مورد ضرب وشتم لباس شخصیها و بسیجیها قرار داشتند.
تعدادی از خانواده ها هنوز از محل بازداشت عزیزان خود بی خبر هستند و ساعتها مقابل درب اوین ایستاده بودند تا از وضعیت و مکان نگهداری عزیزانشان مطلع شوند ولی کسی پاسخگوی آنها نیست و رفتاری غیر انسانی با خانواده ها دارند.خانواده از برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی پاسداران در زندان اوین خشمگین هستند.
علی خامنه ای ولی فقیه مطلقه در روز عاشورا که طبق موازین اسلام خونریزی در آن حرام است. به نیروهای تحت امر خود مانند سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و گارد ویژه دستور داد تا مردم بی دفاع را در خیابانها به گلوله ببندند که تاکنون منجر به جان باختن تعداد شده است و صدها نفر زخمی و تعداد بیشماری دستگیر و روانه شکنجه گاهها شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده مردم در روز عاشورا را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

08 دی 1388 برابر با 29 دسامبر 2009

ضرب و شتم وحشیانه بازداشت شدگان در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: صدها شهروند بازداشت شده وقایع اخیر در بدو ورود به زندان اوین با عبور از تونل وحشت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ 7 دیماه در آستانه ورود دست کم 400 شهروند بازداشت شده به این زندان، نیروهای حفاظت و نظامی مستقر در اوین با تشکیل تونلی انسانی موسوم به تونل وحشت که با قرار گرفتن نیروهای باتوم به دست در دو سوی یک مسیر باریک و ضرب و شتم مستمر زندانیان در حین عبور شکل میگیرد اقدام به عبور دادن شهروندان و از این تونل و بالطبع ضرب و شتم و مجروح کردن آنان کردند.

فارغ از اقدام غیرانسانی مورد اشاره، شاهدان عینی در تاریخ مورد اشاره از اقدام به فرار یک زندانی از مقابل درب ورودی زندان اوین خبر می دهند که به ضرب گلوله ای که به پای نامبرده شلیک شد متوقف و مجدداً بازداشت شده است.

حجم بی سابقه شهروندان بازداشت شده علاوه بر افزایش خشونت های کم سابقه، باعث تغییرات اساسی در زندان اوین منجمله افزایش نیروهای نظامی و همینطور تغییر کاربری ساختمانهایی همچون ساختمانی آموزشی اوین به بازداشتگاه شده است.

صدور حکم اعدام برای دو تن از متهمان وقایع اخیر

خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: دو تن از متهمان وقایع اخیر توسط دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شدند.
به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ 7 دیماه، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ای، "احمد کریمی" از جمله بازداشت شدگان قبل از انتخابات ایران که مجبور به اعتراف بر علیه خود و اقرار به اغتشاش در وقایع پس از انتخابات در دادگاههای نمایشی شده بود را به اتهام محاربه (عضویت در انجمن پادشاهی) به اعدام محکوم کرد، حکم مربوط به خلیل بهرامیان وکیل مدافع ایشان ابلاغ شد.

همچنین در پرونده ای دیگر، شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، "علی زاهد" از متهمان بازداشت شده وقایع اخیر را با انتساب به یک سازمان مخالف نظام (انجمن پادشاهی)متهم به محاربه و محکوم به اعدام کرد. آقای زاهد که فاقد وکیل مدافع منتخب بود روز پنج شنبه هفته گذشته به دادگاه منتقل و این حکم را دریافت کرده است.

فیلم؛ حمله وحشیانه لباس شخصی ها به دانشگاه علم و صنعت

فیلم؛ اعتراضات امروز در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

فیلم؛ شعار ضد حکومتی از بلندگوی آتش‌نشانی یکشنبه تهران

فیلم؛ دختر رفسنجانی در تظاهرات عاشورا


۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

اوباما سرکوبگریهای رژیم تهران را قاطعانه محکوم کرد


به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه سرکوبگریهای رژیم تهران علیه معترضان در ایران را قاطعانه محکوم کرد و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان شد.

باراک اوباما که برای تعطیلات در هاوايی بسر می برد، طی سخنانی گفت، ایالات متحده بهمراه جامعه بین المللی، اعمال سرکوب و رفتار خشونت آمیز علیه شهروندان بی گناه ایرانی را قاطعانه محکوم می کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش از رژیم تهران خواست بازداشت شدگان حوادث اخیر را فورا آزاد کند.

دولت فرانسه نیز روز دوشنبه بار ديگر سركوب معترضان در ایران را محكوم كرد و از رژيم تهران خواست دست از سركوب مردم بردارد.

سخنگوى وزارت خارجه فرانسه که در باره دستگیریهای گسترده روز دوشنبه در ایران اظهار نظر می کرد، گفت، به نظر مى رسد رژیم تهران پاسخ سخت تری به مخالفان داده است، اما افزايش سركوب راه به جايی نخواهد برد.

اوباش بسیجی بازداشت شدگان را تهدید به تجاوز کردند

شبكه جنبش راه سبز(جرس):برخي از افرادي كه در جريان اعتراض هاي عاشورا توسط شبه نظاميان بسيجي بازداشت و به پايگاه مقداد منتقل شده بودند از خشونت بي رحمانه بسيجيان با بازداشت شدگان خبر مي دهند.

يكي از افرادي كه ظهر عاشورا توسط بسيجيان به پايگاه مقداد منتقل شده بود به "جرس" گفت كه ماموران علاوه بر ضرب و شتم شديد او و ده ها نفر ديگر، آنها را وادار كردند براي ساعات طولاني با چشمان بسته كلاغ پر بروند و روي زمين غلت بزنند.به گفته وي بسيجيان با بكاربردن الفاظ ركيك بازداشت شدگان را تهديد به تجاوز مي كردند.

اين منبع اعلام كرد كه ماموران، كفش هاي بازداشت شدگان را ضبط كرده و پس از غروب آفتاب گروهي از آنان را با پاي برهنه به بيرون از پايگاه هدايت كرده اند.

پايگاه مقداد كه در خيابان آزادي تهران واقع شده است در جريان تجمعات پس از انتخابات نقش مهمي در سركوب معترضان داشته است


عکس امروز خبرگزاری فرانسه در گزارش اوضاع ایران



بیش از هزار نفر در تهران بازداشت و به اوین منتقل شدند

فعالان حقوق بشر در ایران

در پی تظاهرات و تجمعات روز گذشته که توسط گارد ضد شورش به خشونت کشیده شد بیش از هزار نفر بازداشت شدند.

خبرگزاری هرانا - به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران هزار و صد تن از بازداشت شدگان وقایع روز عاشورا در تهران به زندان اوین منتقل شده اند، که به دلیل حجم بالای بازداشت شدگان عده ای از آنها توسط مسئولین زندان از لحظاتی پیش با دست بند و پا بند به اتوبوس های نظامی منتقل می شوند.

اتوبوس های حامل معترضین بازداشت شده توسط گارد های ویژه با اتوموبیل های سیاه رنگ به مکان نامعلومی انتقال داده می شوند.

Iran Exclusive 27 Dec 09 Tehran Protest Heavy clashes

حمله پورشور مردم به مزدورین،عاشورا، تهران

MUST SEE,People attack anti-riot 27dec حمله مردم به مزدورین

بازداشت بیش از 400 نفر در اصفهان

جنبش راه سبز (جرس): طی درگیری‌هایی که در خیابان‌های حسین آباد اصفهان رخ داده است، ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر دستگیر شده و به زندان اصفهان منتقل شده‌اند و تا این لحظه بخش قابل توجهی هم‌چنان در زندان‌ هستند. در ميان دستگیر شدگان، حبیب نوری، برادر عبدالله نوری و دو نفر از برادر زاده‌‌های ايشان وجود دارند. حبیب نوری، برادر آقای عبدالله نوری، ۵۰ ساله است و رضا نوری فرزند او و برادر زاده‌اش، مهدی نوری فرزند اسدالله نوری در ميان دستگیرشدگان هستند.

Iran 27 Dec 09 Tehran Valiasr Clashes & injured people

فیلم؛ کشته شدن یک هموطن دیگر در تظاهرات دیروز

http://www.4shared.com/file/183075174/ed83a1b0/Iran_Tehran_27_Dec_09_Tehran_a.html

dec 27- استقلال آزادی جمهوری ایرانی

Iran 27 Dec 09 Isfahan Najaf Abad Ashura Protest

میکشم میکشم آنکه برادرم کشت Dec 27 i will kill those who killed my brother

فیلم؛ یکشنبه شب در تهران: بجنگ تا بجنگیم

Anti-riot Van on fire27 Dec 2009

فیلم؛ گيرافتادن پلیس ضد شورش در حلقه محاصره مردم

کامل ترین و گویاترین ویدئو از چهار راه کالج 27 Dec Kalej st

فیلم؛ شلیک گلوله و مقاومت دلیرانه مردم

فیلم؛ حضور شیرزنان ایرانی در درگیریهای خیابانی

Iran 27 Dec 09 Tehran old lady injured in protest

کشتن یکی از تظاهرات کنندگان با وانت پلیس در روز عاشورا

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

تجسم خداوندمان عیسی مسیح مبارک

داستان میلاد و تجسم:
یک زوج معمولی به اسم مریم و یوسف باهم دیگر نامزد بودند و قرار بود که باهم ازدواج کنند، که یک اتفاق عجیب و استثنایی رخ داد. جبرائیل فرشته بر مریم باکره ظاهر شد و گفت: "ای تو فیض یافته ، خداوند با توست و تو در بین زنان مبارک هستی، نترس، تو پسری خواهی زایید و نام او را عیسی (یعنی نجات دهنده) خواهی نهاد، او بزرگ خواهد بود و پسر حضرت اعلی خوانده خواهد شد و پادشاهی او پایان نخواهد داشت." وقتی مریم این را شنید سئوالی بسیار منطقی کرد. او گفت:" که این چگونه خواهد شد چون من باکره هستم و مردی مرا لمس نکرده است " و فرشته به او گفت:"روح القدس بر تو می آید و قوت حضرت اعلی بر تو سایه خواهد افکند از اینرو آن مولود مقدس و فرزند خدا خواهد بود." و مریم فروتنانه در حالیکه نمی فهمید چه در او می گذرد گفت:"من کنیز خدا هستم." بعد از آن مریم پیش الیصابات مادر یحیی رفت که 6 ماه قبل از او به طور معجزه آسای حامله شده بود و 3 ماه باهم خدا را پرستش کردند.
وقتی یوسف از ماجرای حامله شدن مریم باخبر شد احتمالا خیلی ناراحت شد، با اینکه مریم احتمالا موضوع را برای او توضیح داده است ولی او نمی توانست آن را باور کند و او متواضعانه به جای اینکه به فکر مجازات و سنگسار مریم (طبق سنت آن زمان) باشد، خواست او را را رها کند، در این فکرها بود که فرشته در خواب بر یوسف آشکار شد و گفت: "از ازدواج با مریم مترس، زیرا آنچه در او قرار دارد از روح القدس است و این همان پیشگویی اشعیایی نبی 700 ق م است که اینک باکره حامله شده، پسری خواهد زایید و او را عمانوئیل یعنی خدا با ما می نامند." اطاعت بعنوان درس مهمی است که ما می توانیم از مریم و یوسف در میلاد مسیح یاد بگیریم.
سالگرد تولد نجات دهنده ما عیسی مسیح خداوند مبارک

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

فیلم؛ دانشجویان: وصیت منتظری، مرگ بر این دیکتاتوری

ترس و وحشت رژیم از تغییر سیاست اوباما

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکيد کرد: اوباما نبايستي مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بي ريشه ايراني را بخورد.

سردار سرلشکر بسيجي سيد حسن فيروزآبادي طي سخناني اظهار داشت: صاحبان نفوذ در حکومت هاي آمريکا موفق شدند شعار تغيير اوباما را بي خاصیت کنند. هر چند بعضي شعارها، اقدامات و تحرکات سياسي دولت اوباما در جهت تغيير مطرح شد، اما شاخص هاي اصلي که نشان دهنده تغيير است مشاهده نمي شود و سياست هاي گذشته پايدار مانده و در آن تاکيد مي شود.

وي افزود: يکي از اين شاخص ها حجم سرسام آور بودجه دفاعي آمريکاست که انتظار مي رفت در صورت پيشرفت تغيير، درصدي از آن کاسته و به حل مشکلات مردم آمريکا اختصاص يابد.

فيروزآبادي گفت: اما امروز مي بينيم بودجه 635 ميليارد دلاري آمريکا مجدداً پيشنهاد و تصويب مي شود. آن چه مسلم است اين بودجه بيش از 50 درصد هزينه هاي اضافي و بادکنکي را در خود دارد اين مساله از ابعاد مختلف قابل کارشناسي است و مسئولين ذيربط مي توانند صحت آن را تاييد کنند.

وي گفت: اوباما که هنوز هم تصور مي رود به لحاظ وجداني و اخلاقي در سردرگمي بسر مي برد بهتر است به فکر مردم آمريکا باشد.

عضو شورايعالي امنيت کشور تاکید کرد : اوباما نبايستي مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بي ريشه ايراني را بخورد و فرصت هاي مثبت در ايران را از دست بدهد.

Basij Filming people,21Decمزدران در حال فیلمبرداری از مردم

اقدام شجاعانه مردم سيرجان در صحنه اعدام دو زندانى

شماری از مردم سيرجان امروز در اعتراض به اعدام دو زندانى در ملاعام در اين شهر تظاهرات كرده و با ماموران سركوبگر نيروى انتظامى درگير شدند. مردم و خانوادههاى خشمگين اين دو زندانى، پس از اجراى حكم اعدام با سر دادن شعارهاى ضد حكومتى و پرتاب سنگ بسوی ماموران جنايتکار رژیم، دو اعدامى را كه گفته مى شود يكى از آنها هنوز زنده بود، با خود مى برند. ماموران با شليک تير هوايى و گاز اشک آور براى جلوگيرى از اعتراض مردم و بردن دو اعدامى تلاش مى كنند ولى موفق نمى شوند.

گزارش تلویزیون رژیم: دو اعدامی در سیرجان پس از اجرای حکم ربوده شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر شمار زیادی از بستگان این دو اعـدامی که در ملاء عام حکم آنها اجرا شد بـا متشنج کردن اوضاع و فحاشی، به محض اعدام مجرمان، محل اجرای حکم را سنگباران کردند. با این اقدام مـامـوران انتظامی هم با شلیک تیر هوایی و گاز اشک آور قصد متفرق کردن مردم را داشتند که بستگان اعدامیان از این فرصت استفاده کردند و اجساد را با خود بردند . گفته می شود یکی از اعدامی ها هنگام ربوده شدن هنوز زنده بوده است .نخعی رییس دادگستری سیرجان دربـاره جرم محکومان گفت : این دو اعـدامی به جرم حمل و نگهداری سلاح و سرقت مسلحانه از بـانک با تایید دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده بودند .

درگذشت آیت الله منتظری؛ پیام شماری از زندانیان سیاسی

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

پیام تسلیت زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به مناسبت در گذشت آیت الله منتظری

انا لله و انا الیه راجعون
فقدان تاسف بار روحانی مبارز آیت الله العظمی منتظری را که بنده ای شایسته برای خداوند بود و با اعتراض به کشتار 1367 به مسئولیت خود عمل نمودو در این ایام نیز بی عدالتیها را بر نتافت و سکوت ننمود، به ملت ایران و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نماییم و امیدرواریم بتوانیم تا استقرار کامل دمکراسی در ایران به مقاومت بر حق خود ادامه دهیم.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
اول دی 1388

اسامی زندانیان سیاسی که از جملۀ آنها؛ علی صارمی، علی معزی، میثاق یزدان نژاد،بهروز جاوید طهرانی، منصور اسالو،افشین بایمانی،منصور رادپور می باشند.

Qom 21 decمجتبی بمیری رهبری را نبینی-قم 30آذر


حکم کور کردن چشم نوجوان 17 ساله



روزنامه اعتماد: نوجوان 17ساله يي که مدعي است به خاطر خنديدن يک جوان به خواهرش او را با چاقو کور کرده است پس از محاکمه در دادگاه به قصاص چشم محکوم شد.

پرونده اتهامي اين نوجوان از روز 22 خردادماه سال 86 به دنبال وقوع يک نزاع دسته جمعي گشوده شد. ماموران پليس شيراز که از وقوع درگيري بين چند جوان در خيابان عفيف آباد مطلع شده بودند خود را به محل حادثه رساندند، اما پيش از حضور آنان جواني به نام اکبر از ناحيه چشم مجروح و به بيمارستان منتقل و ضارب نيز متواري شده بود. اطلاعات اوليه حاکي از آن بود که ضارب نوجواني 17ساله به نام سامان است و در اين درگيري ابتدا با چاقو ضربه يي به پهلو اکبر زده و سپس چاقو را داخل چشم سمت چپش فرو کرده و گريخته است.

در شرايطي که تحقيقات براي دستگيري سامان ادامه داشت، تلاش پزشکان براي درمان چشم جوان مجروح بي نتيجه ماند و وقتي آنان از مداواي اکبر نااميد شدند، اعلام کردند بايد چشم وي تخليه شود. به اين ترتيب با تخليه چشم اکبر او در 19سالگي از يک چشم نابينا شد. در ادامه کارآگاهان با بررسي اطلاعات موجود توانستند مخفيگاه سامان را شناسايي و پس از گذشت چند هفته او را دستگير کنند. سامان در بازجويي هاي اوليه اتهامش را پذيرفت اما گفت براي کور کردن اکبر نيت و قصد قبلي نداشت.

او گفت؛ «آن روز من و خواهرم از خيابان عفيف آباد مي گذشتيم که ناگهان پاي خواهرم به يک سنگ برخورد کرد و کفش او از پايش درآمد. اين اتفاق يک موضوع طبيعي بود اما اکبر و چند جوان ديگر به خواهرم خنديدند و مرا عصباني کردند. من هم با آنان درگير شدم اما چون آنها چند نفر بودند من برايشان چاقو کشيدم. ابتدا قصد داشتم با اين کار اکبر و دوستانش را بترسانم ولي آنها من را دوره کردند و مجبور شدم از چاقو استفاده کنم. در شرايطي که خيلي عصباني بودم به سوي اکبر حمله کردم و يک ضربه به پهلوي او زدم و سپس چاقو را داخل چشمش فرو کردم.» به دنبال اين اعترافات براي پي بردن به صحت گفته هاي متهم صحنه حادثه بازسازي شد. سامان مو به مو وقايع را براي افسران پليس و بازپرس پرونده شرح داد و به اين ترتيب با تکميل تحقيقات پرونده با صدور کيفرخواست و قرار مجرميت براي تصميم گيري نهايي به دادگاه کيفري استان فارس ارسال شد.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده که در شعبه 4 دادگاه کيفري برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان در جايگاه ايستاد و گفت؛ «سامان متهم است در يک درگيري خياباني چشم اکبر را با ضربه چاقو کور کرده است. او در تمام مراحل تحقيقات به اين امر اعتراف کرده و از نظر دادسرا جرم وي محرز است و براي وي تقاضاي مجازات قانوني را دارم.» سپس نوبت به شاکي رسيد تا به دفاع از خود بپردازد. وي گفت؛ «روز حادثه من و سامان بر سر يک مساله جزيي با هم درگير شديم اما او برايم چاقو کشيد و با ضربه يي که به چشمم زد بينايي ام را از من گرفت. من به هيچ وجه او را نمي بخشم و خواستار قصاص وي هستم.»

در نهايت سامان در جايگاه متهم حاضر شد و با شرح مجدد ماجرا گفت؛ «اگر اکبر و دوستانش به من و خواهرم نمي خنديدند هيچ وقت اين اتفاق نمي افتاد. او بود که اين ماجرا را شروع کرد و من ناخواسته وارد اين بازي شدم.» پس از اظهارات متهم هيات قضات شعبه 4 دادگاه کيفري استان فارس وارد شور شدند و با اتفاق آرا وي را گناهکار تشخيص دادند و او را به قصاص چشم چپش محکوم کردند. بنابراين در صورتي که اين حکم توسط قضات ديوان عالي کشور تاييد شود نوجوان 17ساله يک چشم اش را از دست خواهد داد.

واقعیت سه رویداد مهم: 16 آذر، 27 آذر و 30 آذر


زینت میرهاشمی

خاکسپاری آیت الله منتظری، نمادی از تنفر مردم نسبت به سلطنت مطلقه خامنه ای بود

روز دوشنبه 30 آذر، صدها هزار تن در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری در شهر قم شرکت کردند. این جمعیت عظیم علیرغم همه موانع نیروهای سرکوبگر گردهم آمدند و با حمایت خود از منتظری، تنفر خود را از خامنه ای نشان دادند. شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر دیکتاتور، این ماه ماه خونه، خامنه ای سرنگونه و....» بار دیگر بر تداوم حرکتهای اعتراضی مردم و عزم آنها برای سرنگونی دیکتاتوری، صحه گذاشت.

مراسم عزاداری آیت الله منتظری تبدیل به مراسمی سیاسی علیه خامنه ای و گماشتگانش شد. هنگامی که پیام حقیرانه ی خامنه ای به مناسبت درگذشت منتظری از بلندگو پخش شد، جمعیت با هو کردن آن، برچ و باروی ولی فقیه را نشان گرفتند.

درگذشت آیت الله منتظری، که با موضع گیریهای خود در دفاع از جنبش مردمی و باطل اعلام کردن ولایت خامنه ای تبدیل به یکی از مخالفان جدی در برابر خامنه ای شده بود، و نیز حمایت مردمی از وی در مراسم خاکسپاری اش، جنبش بیشماران در رویارویی با استبداد را بار دیگر به خبر اول رسانه های جهان تبدیل کرد.

گردهمایی مردمی در شهر قم نشان داد که همه حرکتهای مردمی با تبدیل فرصتها به اعتراض و با زدن ضربه به پیکر ولایت فقیه، شکاف در بالا را عمیق تر کرده و وحدت در جنبش را بیشتر خواهد کرد.

یکی از ویژگیهای گردهمایی روز دوشنبه در شهر قم، پیدایی آن بعد از پروژه آویزان شدن خامنه ای به عکس تکه پاره شده خمینی بود.

آدینه 27 آذر، قرار بود جانشین خمینی، پیروزی پروژه استفاده از تصویر پاره شده دیکتاتوری که دیگر زنده نیست را در خیابانهای تهران جشن بگیرد. اما این فاتحان «صدا و سیمای» استبداد، روز آدینه، مجبور به عزاداری برای شکست پروژه خود شدند.

مقایسه سه رویداد مهم در آذر ماه، یعنی 16 آذر، 27 آذر و 30 آذر واقعیت موجود در جامعه ایران را به خوبی تعریف می کند. خامنه ای و ولایت مطلقه او در منتهای انفراد و ضعف و خیزش مردم روز به روز بالنده تر و عمیق تر.

در قم یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست

گزارش دریافتی: ما گروهی از طلاب دیروز به همراه دوستان طلبه و دانشجویمان در مراسم پر شور و بی نظیر تشییع جنازه ی مرحوم آیة الله منتظری قدس الله نفسه الزکیه شرکت کردیم لازم است به چند نکته در باره این روز جانانه و البته حزن انگیز اشاره کنم حد اقل برای کسانی که نبودند و ندیدند :

1- در ابتدا نیروهای امنیتی بوسیله وانت هایی که به بلندگوهای بی سیم مجهز بود سعی در این داشتند با خواندن قران و روضه ( که اقتدا به مولایشان عمروعاص کرده بودند ) مردم شعار های ضد حکومتی ندهند که مردم با هجوم شیشه هایش و همچنین بلندگوهایش را خرد کردند و او با ترس از میان مردم گریخت زمانی که دیگر داشت واژگون می شد خدا رحم کرد شاید عده ای زیر آن تلف می شدند!

2- شعار ها تماما ضد حکومتی و در حمایت از جریان سبز ملی میهنی ایران بود و فضا فضای اعتراض بود بیشتر تا تشییع. علاوه بر تمام شعار های مرسوم در این چند ماه می توان به اینها اشاره کرد : دیکتاتور ببینه عزت خدادادیه / روحانی واقعی منتظری صانعی / اونکه میگن عادله دروغ میگه قاتله / این ماه ماهه خونه یزید کارش تمومه / ننگ ما صدا و سیمای ما/ چقدر پول گرفتی دوربین دستت گرفتی / 20:30 20:30 سیره ی عمرو و عاصی و .... که من فراموش کردم ما بقیش رو

3- ملت فکر نکنند در قم معترض نیست اکثر معترضین بچه ها و اهالی حق طلب همین قم بودند که ملت ما همیشه به آنها به دید دیگری نگاه می کنند!!

4- تمام کسبه مغازه ها را تعطیل نموده بودند و قم تماما به حال سیاه پوش و تعطیل و ماتم زده در آمده بنده در تشییع مراجع تازه درگذشته شرکت نموده بودم و این جمعیت بیشمار به واقع عرض میکنم چیز دیگری بود . در قم سابقه نداشت بدون اغراق عرض کردم !

5- گویندگان به محض بردن اسم آقای خامنه به شدت با شعار های کوبنده مردم مثل مرگ بر دیکتاتور مواجه می شدند که مجبور بودند صحبتشان را قطع کنند و در حین دادن شعار بطور ریتمیک پا ها را به زمین می کوبیدند !

6- سر چهار راه حجتیه یک تصویر 10 متر در 5 متر بزرگ از آقای خامنه ای وجود دارد همه اهل قم می دانند اینرا ، ملت معترض روی خود را به سمت او کرده و با شدت در حین تشییع با صدای بلند به شعار مرگ بر دیکتاتور می پرداختند که در نوع خود آنهم در قم بی بدیل و بدیع بود !

در آخر اینرا عرض میکنم که ملت ایران این واقعه را باید به فال نیک گرفته و از حافظه تاریخی خود خارج نکنند چرا که این حرکت که تماما رنگ اعتراضی داشت برای اولین بار و به شکل خروشان در قم یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست و در آن علاوه بر طیف دانشجویی خیل عظیمی از روحانیون کسبه مردم عادی پیر و جوان و کلا تمام احاد مردم حضور داشتند و ... و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

ایران پاینده باد
والسلام

۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

فیلم؛ تظاهرات قم: دیکتاتور نگاه کن عزت خدادادیه!

فیلم؛ مرگ بر دیکتاتور مقابل حرم قم ۳۰ آذر قم

گزارشی از تظاهرات قم؛ وعده بعدی ما، تاسوعا عاشورا

گزارش دریافتی: امروز شهر قم حال و هوایی دیگر داشت. ساعت 9:30صبح تشییع جنازه آیت الله منتظری باید برگزار می شد.در عین ناباوری مردم عزیزمان(جنبش سبز) از سراسر کشور به سمت قم آمده بودند...از اصفهان،تهران،مرکزی،شیراز و...! من و دوستم ساعت 9 صبح از میدان جانبازان به سمت خیابان صفاییه و چهار راه شهدا در حرکت بودیم.جمعیت زیادی به سمت چهار راه شهدا در حرکت بود. پیش بینی می کردم که امروز روز فریاد و اعتراض باشد! آن هم در شهر مقدس قم!شاید شوخی باشد!اما نه! به چهار راه شهدا که رسیدیم ماموران رژیم دور تا دور چهار راه رو بسته بودند. لباس شخصی ها هم بالای ساختمان ها با دوربین نظاره گر بودند.چه فضای عجیبی! جنبش آزادی خواه ملی و میلیونی،از اطراف آذر و عماریاسر و سه راه بازار به طرف شبستان حرم و خیابان ارم در حرکت بودند!واقعا جمعیت میلیونی بود!!! رودخانه(پارکینگ حرم)کاملا از ازدحام ماشین ها بسته شده بود! از چهار راه 100 متر بالاتر(خیابان ارم)فریاد جنبش سبز به گوشم رسید،به گوش جهانیان هم رسید!وقتی ملحق شدم به جنبش سبز در خیابان ارم ، شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دادند.یک صدا از سه راه بازار تا چها راه شهدا فریاد مرگ بر دیکتاتور بود! به خودم گفتم درود بر غیرت و غرور شما جوانان آزادی خواه ایران.از حرم صدای قرآن را پخش می کردند تا تفرقه بندازند،اما کار ساز نبود.ماموران انتظامی هم فقط نگاه می کردند!دقایقی بعد یکصدا شعار یا حسین ، میرحسین را سر دادند. دختران و پسران جوان دانشجو هم دست در دست هم دادند و شعار «ایرانی میمیرد، ذلت نمی پذیرد»،«ما اهل کوفه نیستیم،پشت یزید با ایستیم» را سر می دادند.حیرت انگیز بود!چه جمعیتی،آن هم در قم! در روز خاکسپاری آیت الله منتظری!ساعت 11 و نیم بود که جنبش سبز به طرف بیت منتظری در حرکت بود.هنوز نیروهای جیره خور بسیجی و ضد شورش نیامده بود.در این مسیر تا بیت آن مرحوم شعارهای دیگری مثل«ننگ ما ننگ ما،صداوسیمای ما»«ایرنا و فارس و کیهان،رسانه های شیطان»«معاویه حیا کن،حکومتو رها کن»«زندانی سیاسی آزاد باید گردد»«محمود جنایت می کنه،رهبر حمایت می کنه»«نترسید نترسید،ما همه با هم هستیم»«تحجر،جنایت،دو پایه ولایت!»«وعده بعدی ما،تاسوعا عاشورا»«تجاوز،شکنجه،دیگر اثر ندارد»«این ماه ماه خون است،یزید سرنگون است»«تسلیت کینه ای، نمی خوایم نمی خوایم» و...سر می دادند.ساعت 12 و 20 دقیقه بود که جنبش سبز کنار بیت مرحوم منتظری بودند.جمعیت بسیار زیادی آنجا قرار داشت. پیر و جوان، پسر و دختر،زن و مرد! باور نمی کردم این اعتراض های ملی(جنبش سبز) به قم هم کشیده شود! ساعت 12 و نیم بود که نیروهای ضد شورش،بچه بسیجی های مزدور، و موتورسوارها با باتوم و گاز و اسلحه هجوم آوردند.شمار نیروهای رژیم در اطراف حرم تا 500 می شود! دقایقی بعد از این طرف حرم(شبستان) تا چند قدم بالاتر(بیت منتظری) ، جنبش سبز به طرف نیروهای کثیف رژیم حرکت کرد.فضای به شدت ملتهبی بود.نیروهای ضد شورش با موتور سواران به طرف مردم آمدند.یکی از ماموران به طرف مردم گاز پرتاب کرد و درگیری آغاز شد.موتور سواران هم رعب و وحشت راه انداختند.بسیجی ها هم هارشدند و سنگ به طرف مردم معترض انداختند.یکی از سنگ های بزرگ به سر یه دختر جوان برخورد کرد و جوانان برای یاری به سمت آن دختر رفتند که دوباره بسیجی ها سنگ پرتاب می کردند.درگیری ادامه دارد که ناگهان نیروهای ضد شورش مردم رو به داخل یک کوچه وسیع(کوچه کنار بیت مرحوم منتظری قرار دارد) که به خیابان منتهی می شد منتقل کردند. و بعد جالب اینجا بود که ماموران رژیم نیروی 100 نفری پیرو ولایت فقیه رو که همان بسیجی ها بودند از پشت شبستان به طرف بیت منتظری آوردند و در جایگاه مردم معترض قرار دادند و خود ماموران ترسوهم پشت این نیروهای پیرو ولایت قرار گرفتند! یکی دیگر از کارهای ابلهانه ماموران این بود که می خواستند اتوبوس ها رو از میان جمعیت اعتراضی عبور دهند!!! کار ابلهانه دیگر این بود که نیروهای ولایت فقیه با در دست داشتن بلندگو سعی در انحراف دادن به برنامه های جنبش سبز را داشتند. ساعت 2 بعد از ظهر شد، که کماکان ماموران با مردم بی دفاع و مظلوم ایران درگیر بودند.کاملا فضای اطراف حرم حکومت نظامی شده بود،تلفن همراه قطع شده بود و... من تا ساعت 2 و نیم بیشتر آنجا نتوانستم بمونم.اما من به خودم اجازه ندادم که نا امید شوم و شکست خورده،زیرا می دانستم همان 4 ساعت اعتراض این جنبش آزادی خواه ملی و میلیونی در قم!(تا وقتی که خودم حضور داشتم)،سرتا پای این رژیم جنایتکار و زخمی شده را لرزانده است!!! ننگ بر شما جنایتکاران.
درود بر غیرت شما جوانان ایرانی!
زنده باد آزادی!

وعده بعدی ما، تاسوعا عاشورا

درگیری در قم؛ پرتاب سنگ بسوی نیروهای امنینی

سایت نوروز: براساس گزارش های رسیده نیروهای امنیتی و انتظامی پس از پایان مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری با مردم درگیر شدند. نیروهای انتظامی در برابر بیت معظم له، با مردمی که همچنان شعار می دادند برخورد کرده و مردم نیز به سوی آنها سنگ پرتاب کردند. آخرین اخبار حاکی از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف بیت آیت الله منتظری است.

فیلم؛ تظاهرات در حرم قم: می جنگیم می میریم ذلت نمی پذیریم

فیلم؛ ۳۰ آذر قم - دیکتاتور بداند منتظری زنده است

فیلم؛ تظاهرکنندگان در قم: ديكتاتور رو ميكشيم

کشته شدن همسر مدیر خبرگزاری رسمی رژیم در قم

خبرآنلاین: همسر مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در قم پس از تشییع جنازه آیت الله منتظری روبروی بیت ایشان بر اثر تصادف جان باخت.

بر اثر تصادف رانندگی که روبروی بیت آیت الله منتظری رخ داد همسر مدیر ایرنای قم درگذشت. این حادثه پس از مراسم تشییع رخ داد.

فیلم؛ خامنه ای قاتله ولایتش باطله در حرم قم

فیلم؛ تجمع مردم در کنار منزل آيت الله منتظری

فیلم؛ قم: شعار مرگ بر دیکتاتور در برابر عکس خامنه ای

فیلم؛ مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری ۳۰ آذر

بازتاب مرگ آیت الله منتظری در رسانه های ژاپنی

گزارش دریافتی: تلویزیون سراسری ژاپن (ان اچ کی) گزارش داد که آیت الله العظمی منتظری بزرگتری مقام روحانی شیعه که از منتقدان بزرگ نظام جمهوری اسلامی حاکم بر ایران بود، در گذشت .
به گزارش این شبکه تلویزیونی ژاپن، آیت الله منتظری به عنوان جانشین خمینی برگزیده شده بود، اما او به دلیل انتقاد از کشتار و اعدام مخالفان نظام، از این سمت کنار گذاشته شد .
این شبکه افزود که رژیم ایران آیت الله منتظری را از سال 1997 میلادی به مدت 5 سال در حبس خانگی نگه داشته بود .
این شبکه گفت که رژیم ایران از این هراس دارد که مجلس سوگواری آیت الله منتظری به تظاهرات مردمی مخالف دولت تبدیل شود .
روزنامه ژاپنی یومیوری نیز با انتشار خبر درگذشت آیت الله منتظری نوشت که او از کسانی بود که ماهیت ضد مردمی نظام جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داده بود .
بزرگترین روزنامه ژاپن با اشاره به اینکه آیت الله منتظری از پایه گذاران سیستم ولایت فقیه در ایران بوده می نویسد که اما او بعدا تبدیل به یکی از مخالفان این سیستم غیر مردمی شده است .
یومیوری افزود: آیت الله منتظری با اشاره به ماهیت مسوولیت نپذیزی مقام رهبری در ایران، آن را نوعی دیکتاتوری دانسته و از آن انتقاد می کرده است .
به نوشته این روزنامه ژاپنی، آیت الله منتظری مداخله بی رویه دین در سیاست را درست نمی دانسته و خواستار از میان رفتن سیستم دیکتاتورانه رهبری انقلاب و ولایت فقیه در ایران بوده است .

فیلم؛ شعارهای ضد حکومتی در تظاهرات نجف آباد

دانشگاه مفید قم امروز تعطیل شد

خبرگزاری مهر: دانشگاه مفید قم امروز دوشنبه در پی رحلت آیت الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری تعطیل اعلام شد.

دانشگاه مفید قم با تسلیت ارتحال آیت الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمه الله علیه اعلام کرد این دانشگاه به همین علت امروز دوشنبه 30 آذر ماه 88 تعطیل است.

آیت الله موسوی اردبیلی بنیانگذار و رئیس دانشگاه مفید قم است.

آیت الله موسوی اردبیلی صبح روز گذشته با حضور در بیت مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

فیلم؛ خروج تابوت آیت الله منتظری از منزل وی در قم

دهها هزار نفر در خیابانهای اطراف منزل آیت الله منتظری

سایت آینده نیوز در تهران: در حالیكه دهها هزار نفر در خیابانهای اطراف حسینیه ومنزل آیت الله منتظری حضور دارند آخرین اخبار از تغییر برنامه دفن ایشان حكایت دارد.

حسینه و منزل آیت الله منتظری كه درخیابان ساحلی قم ودر فاصله كمتر از یك كیلومتری حرم حضرت معصومه قرار دارد در محاصره جمعیت قرار دارد به نحوی كه این مناطق تا فاصله ای طولانی مملو از جمعیت است.

لحظاتی پیش در ساعت 9و30دقیقه خودروی حامل پیكر آیت الله منتظری از بیت ایشان خارج وبه سوی چهارراه حجتیه حركت كرد.

تابوت آیت الله منتظری بر روی یک کامیون خارج شد

سایت عصر ایران: لحظاتی پیش تابوت آیت الله منتظری بر روی یک کامیون از بیت آن مرحوم خارج شد و به سختی از میان جمعیت پرشمار حاضر در تشییع جنازه در حال عبور است. تعدادی از حاضران شعارهای بعضاً تند سیاسی می دهند.

شعارهای ضد حکومتی در مراسم آیت الله منتظری در قم

سایت عصرایران - خبرنگار ما در قم گزارش می دهد که استقرار نیروهای ویژه امنیتی و موتورسواران نیروی انتظامی ، در برخی نقاط شهر مشهود است. در برخی ورودی های شهر نیز نیروهای یگان ویژه بر تردد خودروهایی که به قم می روند ، نظارت دارند.

در همین حال تعدادی از مردم نیز از ساعات آغازین بامداد امروز ، در مقابل بیت آیت الله منتظری تجمع کرده و با در دست داشتن پوسترهایی از آیت الله منتظری ، شعارهایی را سر می دهند.

با گذشت زمان بر تعداد جمعیت افزوده می شود و برخی از حاضران شعارهای سیاسی سر می دهند ، هر چند که مجری رسمی برنامه سعی می کند فضا را آرام نگه دارد تا صرفا به عزاداری پرداخته شود.

مراسم ختم آیت ‌الله منتظری دوشنبه شب در مسجد اعظم قم

روایت فرزند آیت الله منتظری از آخرین ساعات زندگی وی




آخرین فرزند آیت‌الله منتظری گفت: در سه روز اخیر حال عمومی ایشان ناخوش بوده است.



سعید منتظری در گفتگو با خبرآنلاین افزود: ایشان وصیت‌نامه مختصری دارند که در اختیار برادر بزرگ‌تر است و هنوز باز نشده است.



به گفته وی مراسم ختم آیت‌الله منتظری دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود .




۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

گزارش یکی از مادران عزادار از بازداشت آنها

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

گزارش یکی از مادران عزادار از دستگیری و بازداشت آنها در 14 آذر
تلخ اما شیرین!
غروب شنبه است به آرامی به سوی میعاد گاه همیشگی گام برمیدارم فضای سنگینی بر پارك حاكم بود رهگذران همچون درختان ایستاده در سكوت فقط با نگاهشان هشدار میدادند ومیگفتند كه نرو! .... بعضی با ترس بعضی با عشق وبعضی با غم ناشی از خفقان موجود هیچ چیز نمیتوانست جلو مرا بگیرد گیج ومنگ شده بودم فقط به جلو میرفتم. عقب گردی در كار نبود همه تلاشم این بود كه خودم را به نیمكت مورد نظر همان كه همیشه دوستان دور آن مینشستند برسانم وبا افتخار اینكه یك زنم برروی آن بنشینم وقدری بیاسایم وشاید به رهگذری سلام بگویم ولبخندی بزنم.
میبینمش كه به سوی من میاید قبلا نیز او را دیده بودم نزدیك ونزدیك تر میشد. آنقدر نزدیك كه فقط نور فلاش دوربین ها بین ما فاصله انداخت هیچ راهی نبود نه بحث كردن نه مقاومت و نه دادرس !
میدانستم تنها نیستم در راه رفتن به دوستانی فكر میكردم. كه آنروز نتوانستند گرد هم جمع شوند. واندوهگین با درد دستگیری دوستانشان به خانه بازگشتند به دوستانی كه در پشت درختان پنهان شده بودند گاه غمگین از اینكه دوستانشان گرفتار وگاه خوشحال از اینكه خود گرفتار نشدند. و به عزیزانی كه میخواستند اما نتوانستند به موقع هشدار دهند.
آن دو شب اگر چه تلخ اما شیرین گذشت وخاطره ای از خود در قلب ما بجا گذاشت كه هرگز فراموش نخواهد شد.
مادرعزیزی كه با وجود داشتن چند بیماری اگر چه آزاد بود اما همچنان تا آخرین لحظه در كنارمان ماند.
مگرمیشود اشكها ولبخند های دختركان جوانی كه به اشتباه گرفتار شده بودند را فراموش كرد. ودوستی كه دربه در به دنبال نخ وسوزن میگشت تا شلوار جر خورده اش را بدوزد ودریغ از نخ وسوزن.
گاهی وآنكه همه بخوبی می شناسیمش چون پرشورترین بود وبخاطر صدای بلندش هراز
فریاد عدالت خواهی اش بلند میشد. با فریاد نگهبان ونگهبان شاكی از اینكه چرا او را جناب سروان صدا نمیزند وهمین باعث خنده بچه ها میشد. ......
وآن كه از كاشان به مهمانی آمده بود ودر پارك گرفتار هر كدام برای خود داستانی داشتند.
دوستی كه برای خرید گوجه فرنگی از خانه بیرون آمده بود ومن نمیدانم چطور سر از پارك در آورده بود.
و آن عزیزی كه از میگرن رنج میبرد مگر زمانی كه از بچه ها یش سخن میگفت وانكه با شال سبز در میدان آبنما قدم میزد وما اخر نفهمیدیم كه با ما بود یا با اونا !
هنوز كتانی های بدون بند دوست جوانمان در خاطرم است واینكه چقدر شاكی بود از اینكه چرا بند كفشهایش را گرفتند.
وصدای گرم دلنشینی كه ما را به میهمانی صدایش دعوت میكرد وموج تقاضای آهنگی از پروین اگر چه تا آخر آنرا بلد نبودیم ولی همه با هم میخواندیم...
تورفتی ودلم غمین شد
از آن شبی كه بر نگشتی
از آن شبی كه بر نگشتی………..لا لا لا لا لا لا لا لا لالا
واشكهای من در خلوت ازاینكه تنهایم وشاید كسی به سراغم نیاید……………
ژیلا آذر 88

Najaf Abad, 20 Dec نجف آباد 29 آذر

Najaf Abad,20 Dec تجمع بسیار گسترده مردم شهر نجف آباد

Elm O sanat Uni, 20 Dec دانشگاه علم و صنعت ۲۹ آذر


تجمع گسترده مردم فردا در مقابل بیت آیت الله منتظری

سایت جنبش راه سبز: دفتر آیت الله العظمی منتظری دقایقی پیش با انتشار پیامی تاریخ و محل تشییع پیکر مرجع عالیقدر شیعیان جهان را اعلام کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به پیشگاه ولی الله الاعظم و امت داغدار به اطلاع می رساند پیکر مطهر فقیه عالیقدر و مجاهد عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی منتظری (قدس الله نفسه الزکیه) روز دوشنبه 30/9/1388 برابر با چهارم محرم الحرام 1431 ساعت 9 صبح از محل بیت آن فقید سعید به سوی حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) تشییع خواهد شد.

دفتر مرحوم آیت الله العظمی منتظری


تدارك گسترده عمومي براي شركت در مراسم فردا

با انتشار خبر درگذشت "آيت الله العظمي حسينعلي منتظري" خيل عظيم علاقه مندان و مقلدان ايشان از سراسر ايران به خصوص شهرهای تهران، اصفهان و نجف آباد خود را براي حضور در مراسم تشييع پيكر وي آماده مي كنند.

بنابرگزارشهاي رسيده قرار است مراسم تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري فردا ساعت 9 صبح از روبروي بيت ايشان برگزار شود.

از شهر قم همچنین خبر می رسد که تدابیر امنیتی در این شهر برقرار شده و پلیس ضد شورش در برخی از مناطق شهر حضور یافته است.

در اين حال كساني كه از صبح امروز راهي قم شده اند از ترافيك شديد در اتوبان تهران-قم خبر مي دهند .

با توجه به تدارك گسترده عمومي براي حضور در مراسم تشييع جنازه آيت الله العظمي منتظري به نظر مي رسد مسيرهاي منتهي به قم در ساعات آينده با بار ترافيكي به مراتب شديدتري نيز روبه رو شود.

درگذشت آیت الله منتظری؛ اطلاعیه ادوار تحکيم وحدت


ملت ایران در سوگ فقدان راهنمایی راست‌کردار نشسته و مسلمانان جهان دغدار فقیهی نیک اندیش و متقی شده‌اند.

رحلت حضرت آیت‌الله العظمی حسینعلی منتظری مبارز نستوه راه آزادی و عدالت که در طول عمر گرانقدراش همواره مورد غضب و کینه استبداد بوده و سالها حبس و حصر را در این راه متحمل شد، ضایعه‌ای اسفناک است که قلوب آزادی‌خواهان جهان را جریحه دار ساخت.
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء ».
امروز «فریضه امر به معروف و نهی از منکر» عزادار شد چرا که یکی از بزرگترین عاملان خود را از دست داده است. حیات طیبه و پربرکت آیت الله العظمی منتظری همواره در راه نصیحت اصحاب قدرت و هشدار و انذار آن‌ها گذشت تا سنگری باشد در برابر تهاجم ناقضان حقوق بشر و خاری در چشم مستبدان کوردل.
او به جرات تنها کسی است که در مسیر دفاع از حقوق انسان‌ها قدرت را وانهاد تا همچون مولایش امیرالمومنین علی علیه اسلام در عمل اثبات کند که قدرت نزد مردان خدا تنها ابزاری برای احقاق حقوق مظلومان و راست کردن کجی‌هاست و گرنه در پیشگاه آنان حکومت از لنگه کفشی کهنه نیز پست‌تر است.
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که سالها افتخار بهره‌مندی از رهنمودهای ارزشمند و انتشار و پی‌گیری مواضع حق طلبانه و تاریخی آن مرجع عالی‌مقام را داشته است رحلت جانگداز فخر مرجعیت و زعیم حوزه‌های علمیه حضرت آیت‌الله العظمی منتظری را به محضر ملت شریف ایران و کلیه ارادتمندان آن والامقام در سراسر جهان تسلیت گفته و برای بیت شریف ایشان به ویژه حضرات آقایان احمد و سعید منتظری از درگاه خداوند متعال صبر جزیل مسالت دارد.
بیست و نهم آذرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت


حمایت آیت الله منتظری از جنبش اعتراضی مردم


رادیو آلمان: خبرگزاری‌های بین‌المللی خبر درگذشت آیت‌الله منتظری را به نقل از ناصر منتظری، نوه ایشان منتشر کرده‌اند. آیت‌الله منتظری نقش اساسی در تحولاتی داشت که منجر به قرار گرفتن آیت‌الله خمینی در رهبری انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران شد. پس از انقلاب نیز وی فرد شماره ۲ نظام اسلامی در ایران و قائم‌مقام آیت‌الله خمینی بود.
ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی از جمله مسئولیت‌های مهم آیت‌الله منتظری در ماه‌های پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ بود. آیت‌الله منتظری در این سمت به کمک سید محمد بهشتی، دو شخصیت مهمی بودند که اصل ولایت فقیه را در قانون اساسی ایران وارد کردند. اما در سال‌‌های اخیر آقای منتظری یکی از منتقدان سرسخت همین اصل در نظام اسلامی بود، که به نظر ایشان در عمل به استبداد دینی منجر شده است.
از قائم‌مقامی رهبری تا انتقاد از حاکمیت
آیت‌الله منتظری در سال ۱۳۶۷ از مقام خود به عنوان قائم‌مقام آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی عزل شد. روایت رسمی حکومت از علت برکناری ایشان این بود که آیت‌الله منتظری "مواضع غیر اصولی" درباره‌ی جنگ ایران و عراق داشت و برخی اطرافیان ایشان "تخلفات مهمی" مرتکب شده بودند. اما هیچکدام این روایت‌ها حقیقت نداشت.
علت اصلی برکناری خشن آیت‌االه منتظری اعتراض شجاعانه‌ی وی به اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در ایران در تابستان ۱۳۶۷ بود. در جریان این اعدام‌ها، نزدیک به ۵ هزار زندانی سیاسی که عموما جوان بودند، جان خود را از دست دادند.
حصر خانگی
پس از فوت آیت‌الله خمینی انتقاد‌های آیت‌الله منتظری از شیوه‌ی اداره کشور، بویژه رهبری آیت‌الله علی خامنه‌ای موجب حصر خانگی ایشان و قطع تمامی فعالیت‌ها از جمله درس و ملاقات‌های ایشان شد. وی در یک سخنرانی در سال ۱۳۷۶ که به سخنرانی ۱۳ رجب − سال‌روز ولادت امام اول شیعیان − معروف است، مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای را به‌شدت زیر سئوال برد.
این سخنرانی موجب حبس بیش از ۵ ساله‌ی آیت‌الله منتظری در خانه‌ی شخصی‌اش شد. این حصر خانگی در اواخر سال ۱۳۸۱ با تلاش دولت محمد خاتمی برطرف شد.
حمایت از جنبش اعتراضی مردم
در ماه‌های اخیر آیت‌الله منتظری با معترضان به نتایج انتخابات همدلی داشت و معتقد بود که "دستکاری‌های جدی" از سوی حکومت در آرای مردم صورت گرفته است. ایشان در قالب پاسخ به پرسش‌ها‌ و نامه‌های سرگشاده، به رفتارها و سیاست‌های حکومت در برابر معترضان به نتایج انتخابات اعتراض می‌کرد.
آیت‌الله منتظری در یکی از پاسخ‌های خود صریحا اعلام کرد که «تصدی افرادی که بخواهند با زور یا فریب و تقلب بر مناصب خود بمانند هیچ گونه مشروعیتی ندارد».
آیت‌الله منتظری در نامه‌ی مشهور خود به مراجع تقلید و علمای شیعه، حکومت فعلی ایران را "حکومت ولایت نظامی" نامید و هشدار داد که «حوادث و فجايع ماههاى اخير‏ ‏كه پس از انتخابات رياست جمهورى در كشور (...) رخ داد زنگ خطرى براى روحانيت‏ ‏و مرجعيت» است.
آیت‌الله منتظری با یادآوری اینکه «حاکمیت از سکوت مراجع بهره برداری می‌کند» پرسید: «آيا سزاوار است در‏ ‏امور مهمه‌اى كه به حيثيت و آبروى دين و مذهب و تأمين حقوق اقشار‏ ‏عظيمى از مردم و نيز ديندارى و حفظ اعتقادات مذهبى جوانان مربوط‏ ‏است سكوت كرده به نحوى كه بين مردم چنين تلقى شود كه خداى ناكرده‏ ‏مراجع و روحانيت موافق و مويد كارهاى خلافى هستند كه به گوشه‌اى از‏ ‏آنها اشاره شد؟»
آیت‌الله منتظری در اظهارنظرهای مختلف خود در ماه‌های اخیر بطور مکرر تاکید می‌کرد که «اداره امور کشور باید براساس رای مردم باشد».
خبر فوت آیت‌الله منتظری در خبرگزاری‌های دولتی
با درگذشت آیت‌الله حسین‌علی منتظری که از مراجع مورد احترام بسیاری از شیعیان بود، دو خبرگزاری "ایرنا" و "فارس" کوتاه خبر فوت وی را انتشار دادند، ولی از ذکر عنوان "آیت‌الله" برای این فقیه شیعی و نظریه‌پرداز "ولایت فقیه" خودداری کردند. این دو خبرگزاری، نهادهای رسانه‌ای نزدیک به حاکمیت جمهوری اسلامی هستند.

تصویر؛ اطلاعیه دفتر آیت الله منتظری



اولین تصویر از پیکر آیت الله منتظری



آيت الله حسينعلی منتظری درگذشت

خبرگزارى فرانسه در گزارشی از تهران نوشت، چندین خبرگزاری در ایران روز يكشنبه گزارش كردند كه مخالف ايرانى آیت الله ارشد حسينعلى منتظرى شب گذشته فوت كرده است. منتظری مدتى جانشين خمينى و يک منتقد جدى رژيم تهران بود.

تلویزیون دولتی در خبری اعلام کرد، آيت الله حسينعلي منتظري به علت بيماري و کهولت سن در87 سالگي در قم دارفاني را وداع گفت. وي در سال 1301 هجري شمسي در نجف آباد چشم به جهان گشود و ديشب درگذشت. دکتر باهر از پزشکان معالج وي در تشريح علت فوت آيت الله منتظري اعلام کرد، وي به علت کهولت سن مدت ها با بيماري هاي مختلف از جمله تنگي عروق، آسم و مشکلات تشنجي روبرو بود

خبرگزارى سپاه پاسداران (فارس) نیز با اعلام خبر فوت آیت الله منتظرى، او را به خاطر مخالفتش با خمينى مورد حمله قرار داد و نوشت، حسينعلى منتظرى پس از انقلاب به توصيه هاى حضرت امام كه خواستار پاک كردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نكرد و در نهايت بعد از ارتحال امام اجازه داد نيروهاى مخالف امام راحل خاطراتى را براى او تنظيم كنند. در اين خاطرات نسبتهاى ناروايى به امام وارد شد.

شبكه جهانی تلوزیون بی بی سی نیز در گزارشی گفت، منتظرى در سال 1988 میلادی به خاطر انتقاد از سیاست رسمی دولت در مورد حقوق بشر و ديگر مسائل از رهبرى فاصله گرفت. وى اين موضع مخالف را تا لحظه فوت خود حفظ كرد.

یکی دیگر از فعالان حقوق زنان بازداشت شد

سایت تغییر برای برابری - سمیه رشیدی فعال حقوق زنان صبح روز شنبه 29 آذر ماه ، بعد از حضور در دادگاه انقلاب بازداشت و روانه زندان اوین شد.

افروز مغزی وکیل او با تایید این خبر توضیح داد :« صبح شنبه بنا بر احضاریه ای که طی تفتیش منزل موکلم به او ابلاغ شده بود به دادگاه انقلاب مراجعه کردیم. وکالتنامه برای سمیه رشیدی از من اخذ شد ولی اجازه حضور در شعبه را نیافتم. خانم رشیدی حدود دو ساعت در محل دادگاه انقلاب بازجویی شد و سپس به ما اطلاع دادند که وی پس از تفهمیم اتهام به زندان اوین منتقل شده است».

هفته گذشته با ورود ناگهانی 5 مامور (در ساعت 6 صبح روز 23 آذر ) به منزل سمیه رشیدی که به همراه دو تن از دوستانش در آن زندگی می کند و تفتیش منزل، وسایل شخصی او و دیگر دوستانش ضبط شد.

رشیدی از فعالان کمپین یک میلیون امضاست وی همچنین در سال تحصیلی جاری به دلیل ستاره دار شدن از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان محروم شد. و تلاش او با وجود پی گیری وضعیتش برای ورود به دانشگاه بی ثمر ماند و از حق انسانی تحصیل محروم شد.

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

The Minor Offender M. Zamani and Four Others Were Executed

Iran Human Rights

According to unofficial sources from Iran, Mosleh Zamani (20) was hanged in the Dizelabad prison of Kermanshah (western Iran) along with four unidentified people yesterday morning December 17. Mosleh Zamani was convicted of raping his girlfriend in 2006 when he was 17 years old. In an interview with BBC-Persian Mr. Zamani’s sister Sanaz Zamani confirmed the news and said that Saleh Samani’s girlfriend didn’t have any complaints against Mosleh and they even had a letter from the forensic medicine saying there was no sexual relationship between them. However she said that Mr. Zamani was convicted of "Shararat" where only three people from the village had signed. "Shararat" is a non specific term meaning "acts of evil" frequently used for disruption of law and order or inappropriate social behaviour! Mosleh is the fifth minor offender to be executed in Iran in 2009. Neither Iranian officials nor the satte run media mentioned news of yesterday’s executions in Kermanshah.

Iran Human Rights has no further details about the identity of the four others who were executed in Kermanshah yesterday. Mahmood Amiry-Moghaddam, the spokesperson of Iran Human Rights said: "We strongly condemn yesterdays executions by the Iranian authorities and hope that the EU and UN will condemn it as well and once again we urge UN to send a fact finding commision to Iran in order to investigate identities of the many people being executed everyday in Iran charged with "Moharebeh", "shararat" and immoral acts." He added: "Iran is one of the few countries still executing minor offenders despite ratification of UN’s Convention of the children’s rights. Unfortunately execution of children doesn’t seem to have high priority in the international politics and as long as the Iranian regime doesn’t face any practical consequences they will continue their dreadful practice of child execution". Amnesty International condemned execution of Mosleh Zamani in a public statement yesterday.

حمله مزدوران رژیم با چاقو و زنجیر به دانشجویان

حمله نیروهای بسیجی غیر دانشجو به دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه و مجروح شدن دانشجویان

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز گذشته نیز با ورود بسیجیان غیر دانشجو که همراه خود باتوم، چاقو، زنجیر و ... به همراه داشتند نا آرامی ها در این دانشگاه افزایش یافته و و دانشجویان با تجمع در برابر دانشکده ادبیات اعتراض خود را به ورود افراد غیر دانشجو به داخل دانشگاه اعلام نموده و با سر دادن شعارهایی نظیر "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد"و"بسیجی دروغگو کارت دانشجوییت کو"و... خواستار توضیح مسئولین دانشگاه در این باره شدند.

اما دامنه اعتراضات دانشجویان زمانی گسترده تر شد که یکی از دانشجویان معترض توسط پنج یا شش تن از نیروهای بسیجی غیر دانشجو شدیدا مورد ضرب و شتم واقع شده و به سختی از ناحیه فک و صورت مجروح شد. این اتفاق موجب خشم دانشجویان، شدت گرفتن اعتراضات و افزایش شمار دانشجویان معترض شد. در این هنگام مسئولین دانشگاه از جمله رییس حراست و نماینده نهاد رهبری در دانشگاه شخصا وارد عمل شده و سریعا با هدایت بسیجیان انتقالی به خارج دانشگاه تلاش کردند تا دانشجویان را آرام کنند.

پس از خروج نیروهای بسیجی از دانشگاه، دانشجویان در اعتراض به حضور نیروهای بسیجی غیر دانشجو در دانشگاه و اقدام غیر قانونی مسئولین دانشگاه در صدور مجوز ورود این نیروها به دانشگاه طوماری تهیه کردند که ظرف مدت کوتاهی تعداد امضاهای این طومار به 700 رسید.

اعتراف به هدف قرار دادن ولی فقیه در اعتراضات مردمی

ایرنا: عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه کرج‌ در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه کرج گفت:‌ امروز ‌ فصل الخطاب، مقام معظم رهبري است و بايد بپذيريم سخنان معظم له موجب وحدت و يکپارچي آحاد جامعه است . حجت الاسلام " محسن کازروني افزود : متاسفانه بيشترين جفا در حوادث اخير کشور به مقام معظم رهبري شد.

وقاحت مافوق تصور سرلشگر بسیجی

خبرگزاری حکومتی مهر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد که حضور یکپارچه اقشار مردمی در راهپیمایی روز جمعه 27 آذر ماه بیش از همه بایستی برای دشمنان عبرت انگیز باشد. سرلشگر فیروز آبادی بیان داشت: روز جمعه اول محرم، ملت عاشورایی ایران، حماسه عظیم حضور مردمی در دوران سی ساله انقلاب اسلامی را زنده کردند.

گزارش یکی از خوانندگان از تهران: واقعا افتضاح بود تظاهرات میلیونی !!!!! طرفداران دولت. از تقاطع 16 آذر - 12 فروردین در خیابان انقلاب شروع شد و 300 متر آن طرف تر نرسیده به وصال تمام شد. جمعیت حتی به خیابان وصال هم نرسید و سر کوچه اسکو بغل سینما سپیده پراکنده شدند. حداکثر 10 هزار نفر بودند.

گشتاپوی رژیم در دانشگاهها مامور شناسایی عوامل فتنه

ایسنا: وزير علوم، تحقيقات و فناوری گفت: در دانشگاهها ابزاری داريم که عوامل فتنه را شناسايی کنيم و من حراستها و روسای دانشگاهها و خود وزارت علوم و مسئولين دانشگاها را مامور کرده‌ام بايد اين امر را پی‌گيری کنند، زيرا مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مسئولين بايد به وظايف خود عمل کنند. مانيز چنين کاری را انجام می‌دهيم .

کامران دانشجو در جمع خبرنگاران گفت : اگر بنا باشد کسی برمبنای عناد و يا لجاجت حرکتی را انجام دهد و تذکر نيز تاثير نداشته باشد بايد دستش را گرفت و راهنماييش کرد به سمت بيرون. و اين افراد بايد بدانند که دانشگاههای ما بايد در مسيری حرکت کنند که جامعه اسلامی خواستار آن است.

لیست جدیدی از دستگیریهای 16 آذر

ادامه یافتن اعتراض خانواده ها و لیست جدیدی از دستگیریهای 16 آذر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های بازداشت شده های 16 آذر صبح روز شنبه در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و نسبت به ادامه بازداشت و عدم اطلاع از عزیزانشان دست به اعتراض زدند.خانواده ها خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود هستند
روز شنبه 28 آذرماه بیش از 100 نفر از خانواده بازداشت شده ها درداخل و مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان صحبت با قاضي و يا بازپرس پرونده ها بودند .تا بتوانند براي روز يكشنبه نامۀ اجازه ملاقات با عزیزان خود را دريافت كنند و از وضعیت وشرایط آنها مطلع شوند و همچنین خواست خود را مبنی بر آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزانشان رابه آنها اعلام کنند.
تعدادي از بازداشت شده ها از جمله سعيد جلالي فر ، مهدي صادقي ، مريم روشني ، در موقع تماس با خانواده های خود اعلام كرده اند كه وسايل گرمايشي به اندازه كافي ندارند و حال عمومي آنها چندان مساعد نيست و از سرمای زیاد رنج می برند. به همين دليل خانواده ها امروز مصمم ايستاده بودند تا اجازه ملاقات با عزيزانشان را بگيرند.
هنگامي كه خانواده ها با شعبه هاي امنیت دادگاه انقلاب تماس مي گرفتند به آنها گفته مي شد اجازه ملاقات داده مي شود مشروط به اینکه بازداشتي با بازجوی خود همكاري كند و پرونده تكميل شود هر زماني كه بازجو تصميم بگيرد اجازه ملاقات داده مي شود و با شما تماس گرفته مي شود .
بدون اينكه اجازه صحبت به خانواده ها داده شود تلفن را قطع مي كردند.خانواده ها نسبت به اين برخورد مسئولین دادگاه انقلاب ها اعتراض مي كردند و خشم خود را نسبت به این برخوردهای توهین آمیز ابراز می داشتند.
لیست جدیدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز 16 آذر ماه برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.با این لیست تا به حال اسامی 115 نفر از بازداشت شدگان 16 آذر منتشر شده است.
1- مريم روشني 26 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
2- زهره محمد زاده 24 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
3- رامين شريفي 20 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
4- وحيد اكرمي 29 ساله در ابوريحان بازداشت و به اوين منتقل شده
5- محسن پور جعفري 24 ساله در مقابل دانشگاه پلي تكنيك بازداشت و به اوين منتقل شده
6- مهران سمندري 28 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
7- علي صدري 28 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
8- بهرام اميري گوهري 30 ساله در حوالي حافظ بازداشت و به اوين منتقل شده
9- امير گودرزي 26 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
10- عليرضا رستگار منش 23 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
11- پدرام كلانتري 21 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
12- مهدي هاشمي 26 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
13- علي معيني 31 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
14- محسن ميرزايي 27 ساله محل بازداشت نامعلوم و به اوين منتقل شده
15 – سعيد بابايي 29 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
16- محمد كاظم نوري 27 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
17-امير رضا انصاريان 37 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تحت شکنجه واذیت وآزار قرار دادن بازداشت شده های 16 آذر و استفاده از عوامل طبیعی مانند سرمای شدید علیه آنها بخصوص دانشجویان و بی اطلاع نگه داشتن خانواده های آنها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه دستگیر های خود سرانه ،شکنجه و زنان خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 آذر 1388 برابر با 19 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

گرانی سرسام آور، هديه رژیم به هموطنان مسيحی

روزنامه تهران امروز: مدت زماني مي‌شود كه بازار در اقتصاد ايران دچار آشفتگي شده است و قيمت‌ها نيز بي‌محابا بالا مي‌روند ولي اكنون كار به جايي رسيده كه ديگر دولتي‌ها نيز نمي‌توانند به سادگي گراني را انكار كنند. يعني اگر در عيد نوروز امسال با تمام وجود خبرهاي مبني بر افزايش قيمت كالاهاي ويژه نوروز تكذيب مي‌شد اكنون در آستانه كريسمس بازار به‌حدي از ركود و تورم رسيده است كه به باور فعالان اقتصادي ديگر حتي تكذيب نيز مي‌تواند اوضاع نا‌بسامان بازار را وخيم‌تر كند. بحران اقتصاد كشور كه از چند سال گذشته به اوج خود رسيده باعث شده است تا طي 9 ماه سال جاري اغلب صنايع دچار افت شديد شوند و به تبع آن بازار با كسادي همراه با تورم شديد مواجه شود. كاج‌هاي رنگارنگ با سايزهاي مختلف و ساير اقلام آن در خيابان‌هاي ميرزاي شيرازي، ويلا و ديگر خيابان‌هاي سطح شهر تهران كه اقدام به فروش اين اقلام مي‌كنند تنها به عابران چشمك مي‌زنند بدون آنكه خريداري داشته باشند. كسادي بازار در آستانه شب كريسمس به حدي است كه بسياري از فروشندگان در دلهره و نگراني پاس نشدن چك‌هاي خود هستند و مغازه‌هاي خالي از مشتري حوصله فعالان بازار در اين حوزه را به سر آورده است. فعالان بازار كريسمس از افزايش بي‌سابقه قيمت انواع كالاهاي شب كريسمس مي‌گويند و بر اين باورند كه طي سال جاري به مقدار 25 درصد قيمت‌ها با افزايش مواجه شده‌اند. در حالي‌كه همچنان ركود بر اقتصاد كشور حاكم شده است، انتظار بر اين بود كه حداقل در آستانه شب كريسمس بازار با رونقي محسوس مواجه شود اما اين امر صورت نگرفته است و بازار كريسمس همگام با ديگر بازارهاي كشور در ركود تورمي به سر مي‌برد. در بازار كريسمس تهران، قيمت‌ها به‌طور ميانگين با افزايش 20 تا 30 درصد مواجه شده‌اند. بر همين اساس قيمت يك كاج چهار فوت ساده 15 هزار تومان به فروش مي‌رسد كه در مقايسه با سال گذشته حدود دو تا سه هزار تومان با افزايش قيمت مواجه شده‌است. هر كاج چهار فوت با تزئينات ويژه با قيمت 20 هزار تومان عرضه مي‌شود كه نسبت به سال گذشته نيز در حدود 10 درصد با افزايش قيمت مواجه شده‌است. كاج‌هاي ديگر با سايزهاي متفاوت و در تزئينات مختلف نيز بين 25 هزار تا 300 هزار تومان به فروش مي‌رسند كه به‌طور ميانگين بين 20 تا 25 درصد نسبت به سال گذشته با افزايش قيمت مواجه شده‌اند. كاترين، خانمي از خانواده ارامنه با كودك خود وارد مغازه‌اي در خيابان ميرزاي شيرازي شد تا براي شب كريسمس خريد كند اما با بالا و پايين كردن قيمت‌ها بدون خريد حتي يك كارت پستال مغازه را بدون توجه به بهانه‌گيري‌هاي كودكش ترك كرد. از او سوال كردم كه چرا اقدام به خريد نكرديد، او در پاسخ گفت: قيمت‌ها فوق‌العاده افزايش يافته‌اند و من با حقوق كارمندي هرگز نمي‌توانم براي شب كريسمس تداركات لازم را ببينم. او مي‌گفت حتي براي كودكش كه تنها بچه‌اش بود نيز هيچ‌گونه برنامه‌اي براي خريد ندارد.

انتقال دو زندانی سیاسی کرد به قرنطینه زندان ارومیه

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

در چند روز گذشته دو زندانی سیاسی کرد به نام های رحمان رحیم پور و ابراهیم احسن به دستور مسئولین زندان ارومیه به قرنطینه این زندان منتقل شدند.

گفته می شود این دو زندانی به بهانه داشتن گوشی موبایل و امپی تری به قرنطینه منتقل شده اند.

یادآور می گردد که رحمان رحیم پور به اتهام همکاری و ابراهیم احسن به اتهام عضویت در احزاب مخالف ، به ترتیب به دو و پنج سال زندان محکوم شده اند.

آخرین وضعيت چند بازداشتی

روزنامه اعتماد: در خبرها آمده «سعيد نورمحمدي» عضو شاخه جوانان مشارکت ممنوع الملاقات شده است. اين عضو ستاد 88، مدت چهار ماه است که در بازداشت به سر مي برد و خانواده او خواستار تعيين تکليف پرونده وي هستند. همچنين فريبا پژوه، نفيسه زارع کهن، آذر منصوري و حجت شريفي نيز در وضعيت مشابهي به سر مي برند. به گزارش نوروز همسر فيض الله عرب سرخي نيز خبر داد اين عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب در تماس تلفني با منزلش از احتمال تغيير محل زندان خود خبر داده است.

افزایش اعتراض نیروهای ارتشی در ایران

گزارش دریافتی: خبر اعتراضات ریز و درشت در یگان های ارتش به ویژه یگان های مرزی خیلی باعث ترس حکومت شده است. در بسیاری از پادگان ها خبر می رسد که افرادی را که به نحوی به صورت علنی یا در محافل دوستانه از رژیم حمایت نمی کنند را به بازرسی، حفاظت و عقیدتی سیاسی پادگان فرا می خوانند و یا با تهدید و یا تذکر کتبی و گرفتن تعهد رعب و وحشت ایجاد می کنند.

فیلم؛ تظاهرات ایرانیان آزاده در کپنهاگ در سرمای شدید

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

Jesus Healing the Sick

The concept of Jesus healing the sick has always had it's critics, even among well meaning religious people. It was that way in Jesus's, day and it is that way now; however, the answer does not lie in man's opinion, but  on God's Word. That is the reason we must personally read Jesus healing scriptures for ourselve.
When performing miraculous healing Jesus always required the person to have faith. He said "according to your faith be it unto you." (Matt 9:29) Childlike faith is necessary in order to receive anything from God. In His own home town Jesus did not do many miracles because of their unbelief. (Matt 13:57-58)
According to scripture Jesus made clay out of spittle and placed it upon a blind man's eyes. He then told him to wash in the pool of shalom; he did and was healed. (John 9:1-7) What if some well meaning individual had convinced the man that the trip to the Pool of Siloam would be a waste of time, would the blind man have been healed? I think not.

تجمع گسترده دانشجویان در دادنشگاه تهران


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران، هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضورهای نیروهای سرکوبگردر دانشگاه وتعرض و هتک حرمت دانشجویان و دانشگاه دست به اعتراضات گسترده ای زدند.
دانشجویان که از دانشگده های مختلف دانشگاه تهران در مقابل دانشکده فنی تهران تجمع کرده اند. گفته می شود تعداد دانشجویان به هزاران نفر می رسد. تعداد زیادی از اساتید دانشگاه تهران به حمایت از دانشجویان و در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و دانشجویان و حضور نیروهای سرکوبگر در دانشگاه به صفوف اعتراضات دانشجویان پیوستند.
تعدادی از مردم و جوانان در خیابانهای اطراف دانشگاه حضور دارند که هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
انبوهی از نیروهای سرکوبگر ولی فقیه، گارد ویژه،نیروی انتظامی و لباس شخصیها در تمامی خیابانهای اطراف دانشگاه تهران مستقر شده اند و دانشگاه را در محاصره کامل خود دارند.حضور آنها تا به میدان انقلاب کشیده شده است.
از ساعاتی پیش پرواز هلی کوپترهای نیروهای سرکوبگر بر فراز نقاط مرکزی تهان آغاز شده است. این هلی کوپترها از پادگان جی به سوی خیابانهای مرکزی در حال پروز هستند و بر فراز خیابانهای مرکزی تهران در حال گشت زدن هستند بعد از اعتراضات میلیونی مردم ایران در خرداد ماه این اولین بار است که هلی کوپترها برای سرکوب اعتراضات به پرواز در می آیند.

23 آذر 1388 برابر با 14 دسامبر 2009

لیست جدید از دستگیرشدگان 16 آذر


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

حضور دانشجویان در اعتراضات خانواده های و لیست جدید از دستگیر شدگان 16
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیر شدگان 16 آذر صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب در اعتراض به دستگیری عزیزانشان دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شدند.
روز دوشنبه 23 آذر ماه از ساعت 09:00 بيش از 150 نفر از خانواده بازداشت شده ها كه اكثرا خانواده دانشجويان بازداشت شده مراسم 16 آذر بودند به منظور روشن شدن وضعيت عزيزانشان در مقابل دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی بر پا كردند.
وزارت اطلاعات همچون سال های گذشته برای پرونده سازی علیه دانشجویان ، بخصوص علیه دانشجویانی که قبل از 16 آذر با یورش مامورین وزارت اطلاعات در خوابگاهها و منازل خود دستگیر شده بودند ،در تمامی استعلام ها تاریخ بازداشت آنها را 17 آذر عنوان کرده است .
خانواده بازداشت شده ها به اين اقدام دادگاه انقلاب اعتراض كردند اما كاركنان دادگاه انقلاب تنها جوابي كه به خانواده ها دادند اين بود كه به ما ربطي ندارد اگر اعتراضي داريد به شعبه بازپرسي كه پرونده ارجاع داده شده تماس بگيريد كه مطابق معمول كسي جوابگوي آنها نبود. در برگه هاي استعلام اتهام اول تمامي بازداشت شده ها اقدام عليه امنيت ملی عنوان شده است .
تمامي خانواده به ادامه بازداشت و بي خبري از عزيزانشان اعتراض داشتند و خامنه اي و احمدي نژاد را نفرين مي كردند.
تعدادی از دانشجویان برای حمایت از دوستان دستگیرشده و خانواده های آنها در مقابل داداه انقلاب در تجمع اعتراضی خانواده ها شرکت داشتند و اعلام کردند تا آزادی تمامی بازداشت شدگان به اعتراضات خود همراه با خانواده ها ادامه خواهند داد.
لیست اسامی تعداد دیگری از بازداشت شدگان روز 16 آذر ماه برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. تا به حال اسامی 79 نفر از بازداشت شدگان 16 آذر منتشر شده است.
1- اكرم گيلاني نژاد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
2- حشمت جلالي 27 ساله در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري نامشخص
3- شهروز كريمي 21 ساله مكان بازداشت و نگهداري نامعلوم
4- جواد جهانگيري 28 ساله ليسانس كامپيوتر در مقابل دانشگاه هنر بازداشت و به اوين منتقل شده
5- اميد رضا سلطان پور 23 ساله در ولي عصر توسط لباس شخصي ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
6- محسن بهرامي 30 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
7- علي ماه چمني 26 ساله دانشجو در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
8- بهاء الدين جعفري 22 ساله مكان بازداشت نامعلوم و به اوين منتقل شده
9- سهيل نعمتي 19 ساله و محصل در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
10- مهدي مختاري 32 ساله در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامعلوم
11- ياسين حيدر نژاد 25 ساله مكان بازداشت نامعلوم و به اوين منتقل شده
12- حجت نصيرپور 29 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
13- شهاب احتشامي 20 ساله در ابوريحان بازداشت و به اوين منتقل شده
14- علي تهراني 24 ساله دانشجو در خيابان حافظ بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
15- پيام ذوالنوري 31 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
16- ميثم محمدي 29 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
17- عليرضا سبحاني 23 ساله در مقابل صنعتي شريف بازداشت و به اوين منتقل شده
18 احسان اميني 25 ساله در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
19- سامان شهبازي 30 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشتها ،نگهداری در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه و اذیت وآزار قرار دادن دستگیر شدگان و بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

23 آذر 1388 برابر با 14 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر