۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

وضعیت نگران كننده دختر ایرانی ارمنی تبار در زندان اوین


به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیو فردا، "سیلوا هارتونیان" دختر ایرانی ارمنی تبار که در رابطه با پرونده برادران علائی ( دو پزشک جوان ایرانی که به اتهام براندازی نرم بازداشت ،محاکمه و محکوم شدند ) در تاریخ پنجم مرداد ماه ۱۳۸۷ توسط ماموران اطلاعات بازداشت شد ودر دادگاهی غیر علنی در سی ام دیماه همان سال به سه سال زندان محکوم گردید.
پس از تائید حکمش در دادگاه تجدید نظر ، اکنون در شرایط روحی بسیار بدی به سر میبرد .وکیل او که از بیم جانش نخواسته نامش فاش شود میگوید در آخرین دیدارش او را بسیار پریشان و نا امید یافته ، تا جائی که گفته نمیخواهد دیگر زنده بماند .مادر سیلوا که ۷۵ سال سن دارد نیز در دیدارهای اخیرش او را بسیار در شرایط بدی از نظر روحی ملاقات کرده .او میگوید سیلوا از او خواسته که دیگر به دیدارش نیاید .
سیلوا هارتونیان ۳۳ ساله ، فارق التحصیل از دانشگاههای ایران در رشته ادبیات ارمنی است .او مدتی برای کلیسای ارامنه و سپس یک شرکت بیمه کار کرده .تا اینکه از طریق فامیل خود که ساکن کالیفرنیا می باشند در یک موسسه تحقیقات و مبادلات بین المللی به نام آیرکس کار پیدا میکند . این شرکت تا سال گذشته در پروژه برنامه مراقبتهای بهداشتی مادران و نوزادان در داخل ایران فعال بود. به دنبال دستگیری عده ای به جرم تلاش برای براندازی نرم ، این شرکت نیز متهم به شرکت در براندازی نظام شد و فعالیت آن در ایران متوقف گردید .
خانواده سیلوا به علت نداشتن توان مالی کافی و کهولت مادرش تا کنون نتوانسته اند اقدام موثری برای آزادی او انجام دهند .همچنین به آنها گفته شده بود اگر مصاحبه و سر و صدا نکنند برای سیلوا بهتر خواهد شد .
اکنون با تائید حکم ۳ سال او در دادگاه فرجام آنها نگرانیشان افزایش یافته و با کمک شرکت آیرکس و دوستان سیلوا وب سایتی به نشانی (http://www.freesilva.org/ ) را راه اندازی نموده تا از آن طریق برای درخواست آزادی او امضاء جمع آوری نمایند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر