۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

اعمال فشارو عدم پرداخت حقوق یك معلم بازنشسته مسیحی

خانم فاطمه پاكی ۵۸ ساله از نوكیشان مسیحی و از معلمین بازنشسته در استان آذربایجان غربی، طی حكمی از سوی شعبه چهارم اجرای احکام ارومیه، حقوق بازنشستگی ایشان از فروردین ماه سال جاری قطع گردید .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، به دنبال درخواست دادیار شعبه چهارم اجرای احکام ارومیه در مورخه ۱۲/۱۲/۱۳۸۷ و طی نامه ایی از سوی مدیریت امور بازنشستگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مبنی بر عدم پرداخت حقوق نامبرده تا اطلاع ثانوی ، این حکم قضائی از تاریخ ۱۶/۱/۱۳۸۸ ( ۵ اپریل ۲۰۰۹) با دستور آن اداره کل به مراجع ذیربط جنبه اجرائی به خود گرفت .
پیگیری و تلاشهای این معلم بازنشسته با مراجعه به سازمان مربوطه برای آگاهی از علل و یا دلایل صدور چنین حكمی تاكنون حاصلی نداشته و مسئولین در این مورد حاضر به پاسخگویی نیستند.
بنا بر این گزارش، مسئولین و مقامات ذیربط بر آن هستند تا از طریق اعمال فشار و عدم پرداخت حقوق بازنشستگی ایشان، مانع از ایمان و اعتقادات مسیحی وی شوند.
پیش از این نیز این مادر ۵۸ ساله، از سوی ماموران وزارت اطلاعات ارومیه احضار، و ضمن تهدید و اخذ تعهد از ایشان، مبنی بر عدم ارتباط با دیگر مسیحیان، عدم مشاركت در جلسات پرستشی كلیسایی و توصیه به همكاری با ماموران آن نهاد، آزاد شده بود.
لازم به ذكر است، همسر ایشان زنده یاد مجید محمودی تبریزی، از نوكیشان مسیحی در سن ۶۸ سالگی پس از تهدیدهای بسیار مبنی بر انكار مسیحیت، در تاریخ ۸/۵/۱۳۸۴ بطرز مشكوكی از سوی افراد و یا گروههای ناشناس و متعصب در محل كار خود مورد حمله قرار گرفته و بطرز فجیعی به قتل رسید .
در گزارش سازمان پزشكی قانونی كشور كه در مورخه ۱۱/ ۵/ ۱۳۸۴ صادر شد، علت فوت نامبرده را پس از معاینه و كالبد شكافی، شكستگی كلیه دنده های چپ و راست بعلت شدت ضربات وارده وخونریزی وسیع بدنبال صدمات وارده به ریه ها و قلب بدنبال اصابت متعدد جسم برنده نوك تیز اعلام داشتند.
در پی این حادثه و ارائه شكایت خانواده مقتول به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی كشور جهت پیگیری و شناسایی عاملین این حادثه، متاسفانه با گذشت نزدیك به چهار سال، تاكنون جستجو برای یافتن عاملین این جنایت بی نتیجه بوده و به گواه فرزندان مقتول اشخاصی با ارسال پیامهای تهدید آمیز از آنان خواسته بودند تا نسبت به پیگیری جریان این پرونده خودداری نمایند چرا كه به صلاح خانواده نمی باشد.!
كمیته مسیحیان در مجموع فعالان حقوق بشر در ایران ضمن ابراز نگرانی از تصمیم اجرای چنین حكمی از سوی مراجع ذیربط استان آذربایجان غربی مبنی بر اعمال فشار از طریق عدم پرداخت حقوق بازنشستگی این مادر كه حق مسلم و حاصل اندکی از سالهای طولانی زحمت طاقت فرسای او در کلاسهای درس میباشد، و وی که نمادی از سه قشر بسیار مهم در جامعه ایرانی است یعنی، زن، معلم و بازنشسته، اکنون فقط به خاطر باورها و اعتقادات خود باید تاوان سنگینی بپردازد .
یادآور می شود در شرایط فعلی كه بحران تورم و گرانی در جامعه بیداد می كند این عمل به منزله نقض آشكار حقوق اجتماعی و شهروندی یك معلم و مادر است كه سالیان طولانی از عمرش را وقف خدمت و تدریس علم و تربیت به فرزندان این مرز و بوم نموده است. و لذا این عمل می تواند صدمه جبران ناپذیری را برای ایشان و فرزندانش به همراه داشته باشد.
مزامیر باب پنجاه و پنج آیه بیست و دو
مشکلات خود را به خداوند بسپار و او آنها را برایت حل خواهد کرد، او هرگز نمی گذارد که اشخاص وفادار شکست بخورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر