۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

پرسش اول: کتاب مقدس چیست و از کجا آمده است؟

سلیمان حکیم٬ پیغمبر و پادشاه معروف فرموده است: (( ساختن کتابهای بسیار انتها ندارد. )) در واقع دنیای جدید ما پر است از کتاب٬ انواع کتابهای مختلف. بسیاری از این کتابها پر از مطالب پلید و تعالیم شریرانه و شیطانی است که افکار جوانان را مسموم می سازد و آنها را از جاده پرهیزکاری و نیکویی منحرف می نماید. بعضی دیگر کتابها واقعاً مفید هستند و گنجینه ای از حکمت و دانش گذشته و حال می باشند. بعضی از این کتابها داستانهایی از عالی ترین کوششها را یعنی کشف منطقه منجمد شمالی٬ صحرای سوزان وجنگلهای مناطق حاره٬ مردان نجیبی که آرزمند رسیدن به مقامات بلند قهرمانی هستند و میخواهند با فروتنی به همنوعان خود خدمت کنند٬ برای ما نقل می نمایند. در میان این همه کتاب٬ کتابی وجود دارد که در طی چندین قرن (( پرفروش ترین کتاب دنیا )) می باشد.
از زمانی که اختراع چاپ٬ انتشار کتابهای فراوان را ممکن ساخت٬ این کتاب میلیونها فروش داشته است. بعلاوه این کتاب نه متعلق به مشرق زمین است و نه مغرب زمین٬ زیرا به بیش از دو هزار زبان ترجمه شده تا پیغام آن به تمام مردم همه نقاط عالم برسد. این کتاب٬ کتاب مقدس است که میلیونها نفر در سرتاسر جهان٬ از نژادها و رنگها و طبقات مختلف٬ از آن چون گنجینه ای استفاده میکنند. این کتاب مورد علاقه و احترام پادشاهان بزرگ و فلاسفه معروف قرار گرفته وهم چنین در نظر کارگران ساده و کودکان٬ گرانبها بوده است.
با وجود مراتب فوق٬ باید اقرار کرد که عده زیادی از مردم برای کتاب مقدس ارزشی قائل نیستند. درواقع از زمان قدیم تاکنون مردم به سختی تلاش کرده اند که از هر راهی که ممکن است این کتاب را بی اعتبار سازند. هزاران جلد از این کتاب سوزانیده و یا به وسایل دیگر از بین برده شده و کتابهای بی شماری برای جمله به کتاب مقدس و پیغام آن برشته تحریر درآمده است معهذا با وجود این مخالفتها و دشمنی های سخت٬ این کتاب هنوز هم مقام خود را از به عنوان (( پرفروش ترین کتاب جهان )) حفظ کرده و هر سال بیش از پنچ میلیون آن از جمله انجیل ها و مزامیر فروخته می شود. این حقیقت اولین پرسش را برای ما مطرح می سازد:
کتاب مقدس چیست و از کجا آمده است؟
کتاب مقدس از ۶۶ کتاب تشکیل گردیده و شامل دو قسمت عهد عتیق و عهد جدید می باشد. عهد عتیق دارای ۳۹ کتاب است که به زبان عبرانی نوشته شده و بطور روشن و مرتب تاریخ پیغمبران و پادشاهان یهود را ذکر می کند و شامل مزامیر و نوشته های پیغمبران می باشد. چون عهد عتیق بسیار قدیمی است٬ بطور قطع و یقین نمی توان تعیین کرد که هر کدام از کتابهای آن در چه تاریخی نوشته شده ولی می دانیم که به صورت کنونی در زمان عزرای کاهن یعنی صدها سال پیش از مسیح وجود داشته است. هم یهودیان و هم مسیحیان معتقدند که عهد عتیق مکاشفه معتبر الهی است.
عهد جدید در قرن اول میلادی به زبان یونانی نوشته شد و حاوی شرح زندگانی و تعلیمات عیسی مسیح و رسولان می باشد و مسیحیان آن را مانند عهد عتیق از الهام الهی می دانند. این حقیقت مهم ما را به پرسش دوم می رساند که در پست بعدی به آن خواهم پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر