۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

بازگشت ایمان از دست رفته

بسیاری ازانسانها هر روزه به دلایل گوناگون ایمان می آورند و بر عکس برخی ایمانداران نیز هستند
که ایمان خود را از دست میدهند، اما داستان کسانی که ابتدا ایمان خود را از دست میدهند و سپس
مدتها بعد دوباره بسیارمحکمتر از اول ایمان می آورند همیشه بسیار شنیدنی تر از بقیه است .
داستان کسانی که ابتدا ایمان خود را از دست میدهند و سپس مدتها بعد دوباره بسیارمحکمتر از اول ایمان می آورند همیشه بسیار شنیدنی تر از بقیه است .
( fcnn.com) ، وال استریت جورنال روز پنج شنبه ۲۸ می در مقاله ای به قلم "تیموتی لارسون" به یکی از این افراد میپردازد که ترجمه خلاصه شده ای از آن را در اینجا می آوریم.
"ای ان ویلسون" نویسنده و شرح حال نویس معروف ۵۸ ساله بریتانیائی شاید آخرین نفر از لیست کسانی باشد که پس از گذراندن یک دوره بی ایمانی به مسیحیت ، دوباره با ایمانی محکمتر از گذشته به عقاید مسیحی خود بازگشته است . او که در ابتدا یک انگلیکن بود بعدها پیرو کلیسای کاتولیک رم شد و بالاخره در دهه ۸۰ میلادی ایمان خود را به کلی از دست داد و به دنبال آن چندین کتاب در مخالفت با ایمان مسیحی نوشت . کتابهای او به نامهای عیسی: یک زندگی ( ۱۹۹۲ ) وتشیع جنازه خدا ( ۱۹۹۹ ) که در رد ایمان مسیحی نوشته شده بود او را در دهه نود میلادی به عنوان یک منتقد سرسخت عقاید مسیحی مطرح نمود .
چند هفته قبل آقای ویلسون پس از حدود ۲۰ سال مبارزه سرسختانه با ایمان مسیحی و زیر سوال بردن آن ، ناگهان در یک سخنرانی اعلام کرد که" باور دارد مسیح از مرگ برخاسته است واضافه کرد که این مطلب را او با تعقل و به تجربه در سالیان طولانی به دست آورده است" .
وی در ادامه گفت: اکنون فکر میکند کسی که به وجود خدا اعتقاد ندارد مثل کسی میماند که هرگز به گوش خود موسیقی نشنیده است یا کسی که هرگز عاشق نشده است .
داستان او مانند داستان دهها انسان سرشناس دیگری است که در قرون نوزدهم و بیستم با توسعه و ترویج تئوریهای مدرن از جمله نظریات تکاملی داروین و هجوم عقاید ماتریالیستی که خود را فلسفه علمی قلمداد ومعرفی میکردند ،پایه های ایمانشان برای مدت طولانی سست شد و شروع به نوشتن وفعالیت علیه ایمان مسیحی کردند ولی بعدها با مطالعه بیشتر و عمیق تر به این باور رسیدند که اشتباه کرده اند .این افراد ضمن اعتراف شجاعانه به اشتباه خود ، دوباره با ایمانی قویتر به زندگی مسیحی خود برگشتند و بیش از پیش به ترویج آموزه های عیسی مسیح همت گماشتند .
بزرگترین مروج ومتفکر نهضت فکری ضد مسیحی « رهایی اندیشه » در دهه ۵۰ قرن نوزدهم یعنی "توماس کوپر" ، مهمترین رهبر ترویح افکار غیر مذهبی و اندیشه های آکادمیک علم گرا در همان دوران به نام "جورج سکستون" و همینطور یکی دیگر از رهبران سرسخت نهضت « رهایی اندیشه » در قرن نوزدهم اروپا یعنی جوزف بارکر ، از آن گروه بودند که سرانجام پس از مطالعات فراوان دوباره به ایمان مسیحی برگشتند .
همچنین بسیاری از نویسندگان ، روشنفکران و محققان قرن بیستمی که ابتدا ایمان مسیحی خود را از دست دادند و بعدها با گذشت زمان آن را محکمتر از قبل یافتند . نامهایی نظیر "تی اس الیوت" شاعر بسیار بزرگ انگلیسی ،" الکساندر سولژنتسین" نویسنده و روشنفکر ناراضی روس در دوران حکومت کمونیستی ، "سی اس لوئیس" و "گراهام گرین" متفکران و نویسندگان نامدار آمریکائی . شرح بی ایمان شدن هریک از این افراد و بازیابی مجدد ایمانشان به عیسی مسیح کتابی پربارمیباشد که پاسخگوی بسیاری از سوالات هر دو گروه معتقدان ومنتقدان مسیحیت است .
- لینك مرتبط
بزرگانی در جهان كه به عیسی مسیح و كلام خدا ایمان آوردند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر