۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

همه دزدند ! از حقوق اقلیتها هیچ خبری نیست

(fcnn.com) این روزها بحث مناظره های تلویزیونی در کشور بسیار داغ است .این مناظره ها که به صورت زنده در بین ۴ کاندیدای ریاست جمهوری دو به دو انجام میشود ، فضای سیاسی ایران را شوکه کرده است .
محمود احمدی نژاد در دو مناظره خود با دو کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری یعنی میرحسین موسوی رئیس دولت ۸ ساله دوران جنگ با عراق و مهدی کروبی رئیس دو دوره مجلس شورای اسلامی ،همه مسولان درجه اول نظام اسلامی ۲۴ سال پیش از دولت خود را که شامل میرحسین موسوی ،اکبر هاشمی رفسنجانی ،محمد خاتمی ،ناطق نوری و مهدی کروبی میباشند ، متهم به فساد مالی ، دزدی ، سوء استفاده از قدرت به نفع خانواده و نزدیکان خود و بالاخره بی کفایتی در اداره امور مملکت کرد .
افراد نامبرده شده توسط رئیس جمهور اسلامی به عنوان مفسدان مالی و انحصارگران قدرت ، جمعا به مدت ۲۴ سال بر دو قوه مقننه (مجلس شورای اسلامی ) و قوه مجریه ( دولت جمهوری اسلامی ) ریاست و تسلط داشته اند ( دولت : ۸ سال موسوی ،۸ سال رفسنجانی ، ۸ سال خاتمی و مجلس : ۹ سال رفسنجانی ، ۷ سال کروبی ، ۸ سال ناطق نوری ) . در مقابل موسوی و کروبی نیز احمدی نژاد را برای ۴ سال عمر دولتش به بی کفایتی ، دیکتاتورمنشی ،خیال پردازی متهم کردند و ادعا نمودند او هم در زمان تصدی فرمانداری اردبیل ، هم در زمان شهرداری تهران و هم در دوره ریاست جمهوری خود پرونده های سوء استفاده مالی داشته است . در ضمن اطرافیان او از جمله وزیر کشورش را میلیاردرهای یک شبه خواندند .
نکته قابل توجه در مناظره های انجام گرفته این که هیچکدام از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی تا کنون در مناظره های جنجالی خود حتی یک کلمه ذکری از مسائل معنوی و رعایت حقوق پیروان سایر ادیان و اقلیتهای مذهبی و قومی به میان نیاورده اند .
تنها نتیجه ملموسی که میشد از بحثهای داغ آنها گرفت این بود که به غیر از دو سال اول پس از انقلاب که لابد همگی آنها توافق دارند به علت صدارت مهدی بازرگان و ریاست جمهوری بنی صدر اصلا جزو دوره جمهوری اسلامی محسوب نمیشود ، در ۲۸ سال بعد همه سران دولتها و مجالس جمهوری اسلامی و وابستگان آنها دزد و سوء استفاده چی و نا کارآمد بوده اند و هستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر