۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

حمله به مسیحیان سودان از سوی افراطیون مسلمان

گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان(fcnn.com) به نقل ازworthy news، ایمانداران سودان روز پر تنشی را در اواخرماه مارچ پشت سر گذاشتند.
در این روز طرفداران رئیس جمهور عمر حسن البشیر حمله‌های خود به مسیحیان و حامیان دادگاه بین‌المللی بررسی جرایم که پرزیدنت را محکوم به دست داشتن در قساوت‌هایی بی‌سابقه در منطقه دارفور می‌کند را مورد حملات خود قرار دادند. در میان مجروحین، "ابورحمان تای" وجود دارد که رهبر کلیسای مسیحی روستای چات در سودان است که در اواسط ماه مارچ توسط یک نیروی شبه نظامی وابسته به دولت، بشدت مورد ضرب و شتم واقع شد.
آژانس خبرگزاری مسیحی گزارش می‌کند، ساختمانی که توسط ابورحمان و کلیسای سودانی مسیح استفاده می‌شد، توسط همان گروه که بنا به گزارشات رسیده، وابسته به گروه‌های تندروی اسلامی هستند، در تاریخ ۲۷ مارچ به آتش کشیده شده بود.
به گفته مسیحیان، اعضای کلیسا در حین وقوع حادثه بخاطر نجات جان خود از نزدیکی ساختمان فرار می‌کنند و از آن زمان، تمام جلسات پرستشی گروه مربوط به کشیش ابورحمان در فضای باز برگزار می‌شود. "به گفته چندین مدافع حقوق مسیحیان، جای دیگری در این کشور، یک کلیسا به مسجد تبدیل شده و چندین نفر از اعضای آن مجبور به پذیرش اسلام گردیده‌اند.همچنین مسیحیانی که از پیشینه اسلامی می‌آیند، اخیراً تحت فشارهای بسیاری قرار گرفته‌اند".
در یکی از تازه‌ترین وقایع از این نوع، خانمی سودانی را می‌بینیم که پس از ترک اسلام و روی آوردن به مسیحیت، از سوی نزدیک‌ترین کسانش مورد جفا قرار گرفت. وی پس از جراحات بسیار، بدون داشتن هیچ سرپناهی از خانه خود بیرون رانده شد و بعلت روی آوری به عیسی مسیح، برای مدتی نیز به زندان رفت.
به گزارش fcnn، خانم حلیمه بوبکیر سال گذشته در پی تماشای فیلم "عیسی" که به تولد، زندگی، مرگ و قیام وی می‌پردازد، به مسیحیت روی آورد.به گفته مسیحیان، همسر خانم بوبکیر در ابتدا از ایمان جدید او استقبال کرد و بخاطر مشاهده تغییرات انجام شده در وی، از قبیل کنار گذاشتن اعتیاد به مشروبات الکلی، به وی اجازه شرکت در جلسات کلیسایی را نیز می‌داد.اما زمانی که این خبر در اجتماع اطراف او پیچید، تندوروهای مذهبی این عمل را خیانت پنداشته و فکر کردند که حلیمه همسرش را از شرکت در مراسم افطاری مسلمانان در ماه رمضان، منع می‌کند.
خانم بوبکیر می‌گوید: "همسر من کاملاً از سوی همکارانش طرد شد. آن‌ها حتی به غذایی که من برای همسرم می‌پختم، لب نمی‌زدند و می‌گفتند که یک مسلمان نمی‌تواند غذای تهیه شده به دست کفار را تناول کند."او اضافه کرد که هرگز انتظار این همه سختی‌های متعاقب را نداشته است.همسر وی نیز که بخاطر طرد شدن از جامعه مسلمانان، سخت در تنگنا و ناراحتی بود، در طی مشاجره‌ای، یک صندلی به سمت حلیمه پرتاب می‌کند که باعث جراحت پشت او می‌شود. وی پس از آن تمام وسایل شخصی مربوط به خود را از خانه خارج کرده، سپس خانه را با تمام چیزهای داخلش به آتش می‌کشد و حلیمه را به زور از آنجا دور می‌کند.
لازم به ذکر است پرزیدنت حسن البشیر وجود هرگونه خطاکاری در سطح کشور را انکار و از حاضر شدن در دادگاه بین‌المللی بررسی جرایم سر باز زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر