۱۳۸۸ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

پدر دانشجوی دربند: نمی دانیم داد خود را به کدام دادگاه ببریم

فعالان حقوق بشر در ایران
آنچه در پی می آید متن دومین نامه عبدالعلی مددزاده ، پدر فرزاد و شبنم مددزاده ، فعال دانشجویی در بند خطاب به ریاست قوه قضاییه است
ریاست محترم قوه ی قضاییه
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی
با سلام
اینجانب عبدالعلی مددزاده در حالی نامه ی دوم را جهت درخواست پیگیری وضعیت فرزندانم برای حضرت عالی می نویسم که ایشان، شبنم و فرزاد مددزاده صد و دو روز است که در بازداشت موقت به سر می برند.
جناب آیت الله شاهرودی؛
بعد از اولین ملاقات بنده و مادر و خواهران فرزندانم که در روز دوشنبه، 28 اردیبهشت ماه صورت گرفت، جناب آقای علوی، که تحت عنوان کارشناس در ملاقات ما را همراهی می کرد به ما اعلام کرد که بازجویی های شبنم تمام شده است و وی از نظر ایشان آزاد است و با وثیقه ی 50 میلیون تومانی می تواند آزاد شود و در امتحانات پایان ترم دانشگاه شرکت کند، وحتی از ما خواست تا کتاب های درسی دخترم را به وی برسانیم تا در زندان خود را برای شرکت در امتحانات آماده کند. دو روز بعد، زمانی که با وکیل فرزندانم به دادگاه مراجعه کردیم، جناب آقای حسینی قاضی بازپرس پرونده، به بنده گفتند که در صورتی که عدم تمکن مالی ما باعث شود نتوانیم وثیقه را تهیه کنیم، ایشان از هیچ کمکی مضایقه نخواهند کرد و از ما خواستند تا روز دوشنبه جهت آزادی دخترم به دادگاه مراجعه کنیم و هم چنین قول مساعد دادند تا تمام تلاش خود را برای آزادی پسرم نیز انجام دهند. هم چنین مجوزی را جهت ملاقات دیگری با فرزندانم با ما دادند. صبح روز بعد و روز شنبه که برای ملاقات به زندان مراجعه کردم، با و جود اخذ مجوز ملاقات از بنده با برخورد بسیار بدی، من و دخترم را از زندان بیرون کردند و گفتند که خبری از ملاقات نیست. هم چنین از پذیرش کتاب های درسی دخترم نیز خودداری کردند. زمانی که روز دوشنبه 4 خرداد ماه به دادگاه مراجعه کردیم، شبنم و فرزاد که به گفته ی آقای حسینی برای آخرین دفاعیه به دادگاه آمده بودند را در دادگاه ملاقات نمودیم. جناب آقای حسینی با پذیرش کفالت 50 میلیونی حسن نیت خود را ثابت نمود و برگه ی آزادی را جهت تایید نزد آقای قاضی حداد بردند که ایشان اجازه ی آزادی را ندادند و گفتند که لازم نیست دخترم آزاد شود! و اتهامات فرزندانم را محاربه و تبلیغ علیه نظام اعلام کردند!
جناب آقای شاهرودی، من و مادر فرزندانم نمی دانیم داد خود را به کدامین دادگاهی ببریم تا کسی به ما بگوید فرزندان ما که به گواهی خداوند از برگ گل پاک ترند، چرا به اتهام محاربه و تبلیغ در زندانند؟ فرزندان من مگر اسلحه به دست گرفته اند؟ فرزندانی که صدایشان را در تمام طول عمر بر احدی بلند نمی کردند حال با اتهام محاربه در زندان اند؟!
جناب آقای شاهرودی، سعه ی صدر و بلند نظری حضرت عالی در موقعیت های مختلف بر همگان ثابت شده است. امید ما بعد از خداوند به شماست که ارشد ترین مقام قضایی این کشور هستید. خواهشمندم هر چه سریع تر دستور آزادی فرزندانم را صادر فرمایید.
با احترام
عبدالعلی مددزاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر