۱۳۸۸ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

بازجویی با چشم بند از دانشجوی زندانی در اوین

کمیته گزارشگران حقوق بشر
علی کلایی فعال دانشجویی که روز 20 اردیبهشت ماه، در جریان برگزاری جلسه دادگاهش، بازداشت شده و به زندان اوین انتقال یافته بود، همچنان پس از گذشت بیش از یک ماه در بند 209 زندان اوین به سر می برد.
نگهداری وی در بازداشتگاه اطلاعات در شرایطی صورت می گیرد، که دادگاه انقلاب، در روزهای ابتدایی بازداشت کلایی، به خانواده وی اعلام کرد که برای فرزندشان قرار وثیقه صادر شده و آنان میتوانند با تأمین قرار،وی را آزاد نمایند، با این وجود، پس از آن قاضی دادگاه، با رد گفته خود، عنوان کرد که تحقیقات از وی ادامه دارد.
گفنی است خانواده کلایی، صبح امروز پس از یک ماه، موفق به ملاقات حضوری با وی شدند، در این ملاقات که با حضور بازجوی پرونده انجام شد. کلایی به اتهامات جدید خود اشاره نکرد.
علی کلایی از جمله فعالان دانشجویی و حقوق بشر است که در آذرماه 86، در جریان برگزاری مراسم 16 آذرماه در دانشگاه تهران بازداشت و بیش از 50 روز در زندان نگهداری شد. درجریان بازداشت های آذرماه 86، بیش از 50 دانشجو بازداشت شدند. کلایی روز 20 اردیبهشت ماه، جهت رسیدگی به اتهاماتش به همراه وکیل خود" دکتر نعمت احمدی"، در شعبه 15 دادگاه انقلاب حضور پیدا کرد، اما فردی که خود را منتسب به پلیس امنیت معرفی نموده بود، وی را به بهانه" پاسخگویی به چند پرسش"، بازداشت نمود. به نظر می رسد، فعالیتهای اخیر علی کلایی در جهت دفاع از زندانیان سیاسی، و همچنین انتشار مقالاتی از وی در خبرگزاری های مختلف، دلایل بازداشت مجدد وی باشد.
کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن اعتراض به ادامه بازداشت این فعال دانشجویی، مسئولان قضایی را به پاسخگویی در برابر اینگونه اعمال غیرقانونی فرا میخواند و خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط وی است. حقوقی که از علی کلایی در مدت بازداشت سلب شده است :
1- بازداشت غیرقانونی، و صدور قرار بازداشت بدون اتهامات روشن2- نگهداری در سلول انفرادی3- عدم اجازه برای تماس با خانواده4- عدم اعطای حق ملاقات با خانواده تا یکماه5- بازجویی با چشم بند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر