۱۳۸۸ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

سرکوب تجمع خانواده های بازداشت شدگان روز کارگر

فعالان حقوق بشر در ایران
راس ساعت ده و سی دقیقه صبح روز جاری تجمعی با حضور حداقل 70 تن از فعالان کارگری و بستگان بازداشت شدگان روزکارگر در مقابل دادگاه انقلاب شهر تهران برگزار گردید.
این تجمع که به شکل مسالمت آمیزی با حمل پلاکاردهایی با مضامین : "همسرم آزاد باید گردد" یا "فرزندم آزاد باید گردد" با حضور خانواده هاي دستگير شدگان و جمعي از كارگران فرش غرب بافت-پريس سنندج-جمعي از فعالين اتحاديه آزاد ايران و جمعي از فعالين كارگري برگزار شده بود با یورش نیروهای انتظامی جهت متفوق کردن تجمع کنندگان به خشونت کشیده شد.
نیروهای انتظامی در پی مقاوت تجمع کنندگان اقدام به بازداشت سه تن از خانمهای حاضر در تجمع نمودند. همسر شاپور احسانی راد به همراه مادر و خواهر محمد اشرفی از دستگیرشدگان روزکارگر منجمله بازداشت شدگان تجمع امروز بودند.
در زمان تهیه این گزارش تعدادی از خانواده در خیابان وزرا پیگیر وضعیت سه خانم بازداشت شده هستند هر چند اطلاع دقیقی از محل نگهداری یا وضعیت آنان در دست نیست.
لازم به ذکر است منابع غیررسمی از تداوم بازداشت دست کم شصت شهروند و فعال کارگری در زندان اوین که در روز جهانی کارگر بازداشت شده بودند خبر می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر